בואו נדבר על הערך שלנו כמעצבים

בואו נדבר על ערך. על הערך שלנו כאנשי מקצוע במקום בו אנחנו עובדים או מול הלקוחות שלנו אם אנחנו עצמאיים.

 

הערה: המאמר הזה יצא לפני שבוע באופן פרטי במייל למנויי הניוזלטר השבועי שלנו, איתם אני משתף מדי שבוע עדכונים על מה שקורה איתי ובכלל בתעשיה. אם אתם עוד לא רשומים, ממליץ להרשם!

 

הערך שלנו הוא מה שיגרום לחברה מסויימת/ לקוח מסויים לשלם לנו משכורת גבוהה יותר או נמוכה יותר.

הבעיה

אני רוצה להציג לכם גרף מסויים מתוך סקר המשכורות שעשינו בפיקסל פרפקט. הסקר התבצע בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2015 וכלל מדגם של 1058 מעצבים מתחומים שונים, בגילאים שונים, וסוגי העסקה שונה (שכירים, עצמאיים).

הנה הגרף:

גרף משכורות מעצבים 2015-2016 שנות נסיון מול משכורת

שימו לב למשכורות הממוצעות (בבלוקים הלבנים). המשכורות האלו בלבן הן המשכורות שרובינו 'יושבים' עליהן.

עכשיו שימו לב למספרים בראש הגרף (למעלה).
יש שם 12 איש עם 3-6 שנות נסיון, שיושבים על משכורות שנעות בין 27,000-40,000 ש"ח לחודש.
עם מעל 7 שנות נסיון, יושבים 20 איש על משכורות שנעות בין 27,000-44,000 ש"ח בחודש.

למה אני מציג לכם את זה?

כי כולנו צריכים לדעת מה קורה פה!

לכולנו מגיע לדעת מה קורה איתנו, מסביבנו, ולאן אנחנו יכולים לשאוף.

זה לא (לגמרי) באשמתכם

אם אתם יושבים על הבלוקים הלבנים שם, זה לא לגמרי אשמתכם.
אנחנו מכוונים מגיל צעיר לשאיפות בינוניות, ובחוסר ידיעה מוחלט. האלו שמסודרים – לא רוצים שנדע שיש שפע. אי פעם ניסיתם לדבר עם מישהו בחברה שלכם על העלאה של 5,000 ש"ח? עם לקוח פוטנציאלי על מחירים שמחוץ ל'סטנדרט' (שזה נראה לי 150 שקל לשעה)? רובם בעצמם לא שואפים למצויינות, ואלו שכן ינסו להוריד אתכם ולא לתת לכם לדעת שקיים שפע. אני מצטער להיות קצת 'אפל' פה, אבל אתם יודעים טוב מאוד שזה חוויות שקרו לכולנו והגיע הזמן שמישהו יפתח פה את הנושא הזה!

בנוסף, הסביבה שלנו (כולל ההורים שלנו, כולל החברים שלנו, כולל החברה הישראלית, כולל המדיה שלנו) מכוונים אותנו להשאר בממוצע.
מכוונים אותנו לשאוף ל'סטנדרט'. כן, גם אם אמא שלכם אמרה לכם לשאוף למצויינות, אתם יודעים טוב מאוד שאם תבואו ותגידו לה שאתם רוצים להיות מליונרים היא תגיד לכם "אבל לא הכל זה כסף בחיים" או משפט בסגנון. ההורים שלנו לא גדלו במקום בו אנחנו גדלים בימים אלו! הם לא גדלו בעולם בו להיות מליונר זה מעמד הביניים.

שימו לב לפרסומות שאתם רואים. אני ראיתי פרסומת למכונית חדשה לא מזמן שהיה כתוב "הסטנדרטית החדשה". אמיתי!
מי רוצה לקנות סטנדרט?? למה מפרסמים לנו את זה במדיה??
למה לא לשאוף ליותר מזה? למה לא לחיות בשאיפה למצויינות? להגשמה?
מי אמר שסטנדרטי זה יותר טוב??
להפך – לשאיפות ה'סטנדרטיות' שלנו יש מחיר כבד.
מחיר כבד על החשבון בנק שלנו. על החיים שאנחנו חיים.

כולנו צריכים מורים בדרך

אני התחלתי בקריירה שלי מהממוצע, אבל מהר מאוד (כבר בשנקר) כמה מנטורים אמרו לי להרים את הראש.
מהר מאוד, עם עבודה קשה ולמידה מתמדת, עליתי ונהייתי בין האנשים שם בלמעלה של הגרף.
אני לא עשיר, אבל אני בהחלט לא בממוצע. ואני עובד על עצמי כל הזמן להרים את ה'סטנדרט' האישי שלי.

נכון להיום, אני יודע מה כל מעצב צריך כדי לצאת מהבלוקים הלבנים בגרף ולטפס גבוה למעלה הגרף.

עבדתי עם לקוחות, מכרתי את עצמי שוב ושוב. עבדתי מול שותפים בסטרטאפים, עבדתי כשכיר בחברות שמנו בין 30-350 אנשים. עבדתי בלמעלה של הגרף הזה כשכיר, ועבדתי גם בלי משכורות לתקופות שהייתי יזם מבחירה – אבל רק מתוך הידיעה שאני יכול בכל רגע לקחת לקוחות שישימו אותי בלמעלה של הגרף הזה שוב להסתדר כלכלית.

עבדתי עם הרבה מעצבים בשנים האחרונות. הם היו בממוצע, היום באמצעות הנחיה ועבודה קשה מצדם הם בלמעלה של הגרף.
חלקם באו מסטודיואים קטנים ולא העריכו את היכולת שלהם. חלקם פשוט היו בתחילת הדרך כמעצבים, והיו צריכים בוסט של nitro כדי לא להתקע ב"תחילת הדרך" למשך שנים (שזה מה שקורה להרבה מעצבים). חלקם באו מפרינט. חלקם פשוט (כמוני) צריכים פשוט הנחייה נכונה.

אז לאורך השנים האחרונות, עשיתי תהליך בו פירקתי את העניין לשני גורמים: מקצועי, ואישי.

יש רמת מקצועיות כמעצבים שאנחנו צריכים כדי לטפס במעלה הגרף הזה. את זה אפשר ללמוד. אבל צריך לדעת איך ללמוד ומה לתרגל. איך להגיע למצב שלא משנה איזה פרויקט אנחנו מקבלים בין אם זה AR, VR או עיצוב אתר וורדפרס – אנחנו יודעים לתקוף אותו בלי בעיה ובכיף. אנחנו צריכים לבנות תיק עבודות שיציג את הערך שלנו, וגם זהות ברשת שמעסיקים/לקוחות פוטנציאליים יכנסו ויגידו – "וואו! זה/זו מי שאני רוצה בשביל הפרויקט שלי! איפה יוצרים קשר?"

בנוסף, יש רמה של שאיפות אישיות, ידע, וה"עצמי" שלנו, שאנחנו צריכים לעבוד עליהם ולדעת לתקשר אותם בצורה ראויה החוצה.
אנחנו צריכים מישהו שיראה לנו על מה צריך לעבוד ואיך.

עשיתי סקר בניוזלטר שלנו לא מזמן, קראתי לו "מה בוער לך?"
אתם עניתם, פה אחד, שמה שאתם רוצים ללמוד הוא את כל מה שקשור בסודות המקצוע כדי להשתפר בו.
בין אם זה עיצוב אמוציונלי, מתדולוגיית חווית משתמש, קישור יסודות העיצוב הגרפי עם העיצוב האינטראקטיבי, שיווק עצמי ותמחור עצמי.

לכן, אני שמח לבשר לכם על שני דברים

01 לימודים בבחינם

הרבה תוכן שלי בזמן הקרוב יתבסס על זה. אני רוצה לעבוד איתכם על זה, על הפן המקצועי והאישי שלכם. אני רוצה לשמוע מכם ולייעץ לכם, לתרום חזרה כמו שתרמו לי.

02 לימודים בתשלום

אני ממש שמח לבשר שאני פותח מסלול לימודים מתקדם למעצבי מוצרים דיגיטליים (UX/UI)!
מסלול שמשלב בתוכו קהילה, לימודים פרונטליים ומקצועיים, וחניכה אישית!

הסילבוס כבר מוכן, מרצים אורחים (שהם גם בראש הגרף הזה) יהיו חלק מצוות ההדרכה, ושיתופי פעולה עם גופים ידועים נרקמים בזמן שאני כותב את המייל הזה.

הקורס ימשך 4 וחצי חודשים, לימודי ערב, פעם בשבוע. יהיו בו 20 מפגשים.

למי שמעוניין, מוזמנים להתעדכן כאן:
Pixelperfect.co.il/course

למה אני עושה את זה?

ב-6 שנים האחרונות עבדתי קשה כדי לתת ערך. כדי להרים את מעמד העיצוב בארץ.
בין אם זה באמצעות מאמרים, פודקאסטים, הרצאות בכנסי עיצוב, יוזמות של תחרויות עיצוב, תערוכות והקמת אירועים למעצבים, מנטורינג אישי למעצבים, וחניכה של מעצבים בחברות בהם עבדתי.

אני מתרגש מההזדמנות הזאת לבנות מסלול שבו אחנוך אישית מעצבים, ואוכל להעביר מהנסיון שלי (ושל הטובים בתעשיה) הלאה, ובכך לתת ערך ישיר לאנשים אותם אלמד.
בעקיפין, אני מאמין שזה יביא ערך גדול למטרה לשמה הקמתי את פיקסל פרפקט.

אני מאחל לכולכם המון הצלחה בדרך, ומקוה להפגש איתכם לאורך הדרך.

שלכם,
שגיא

חתימה

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;