ראיון עם זיו מלצר ומיקי מוטס
מה יוצא כאשר מאייר סופר מוכשר נפגש עם מעצב סופר מוכשר? ראיון עם זיו מלצר ומיקי מוטס – סיפורם של שניים מהיוצרים היותר מגניבים ומוכשרים בארץ כיום.

לאחרונה פתחו מיקי וזיו חנות חדשה באטסי (Etsy) בה התחילו למכור מדי גובה מאויירים לילדים. הרבה זמן רציתי לראיין את השניים אבל עכשיו זה הרגיש ראוי מתמיד.
קבלו את זיו מלצר ומיקי מוטס!

הי זיו ומיקי, מה נשמע?

מיקי: יופי!

זיו: יופי!!!

רובנו בתעשייה כבר שמענו את השמות שלכם, אבל בכל זאת… אולי תספרו לנו קצת על עצמכם והרקע שלכם.

מיקי: אני מאייר בערך מגיל אפס.. ממש מאז שאני זוכר את עצמי. הרבה שנים עבדתי בתחום אחר, עד שהחלטתי להתחיל לעשות את מה שאני באמת אוהב, ומאז לא הפסקתי. רשמית, לא למדתי עיצוב משום סוג, זה פשוט היה שם. אני מאוד נהנה לעשות את מה שאני עושה.

זיו: אני מעצב ממשקים לאתרים ואפליקציות, ב-eBay Social Center. את האתר הראשון עיצבתי בגיל 14, וגם אני מאז לא מפסיק להסתכל על ממשקים ולרצות לתקן אותם כשצריך.

The Gifts Project - פרויקט עליו עבדו זיו ומיקי
The Gifts Project - פרויקט עליו עבדו זיו ומיקי

אז… ספרו לנו על הפרוייקט האחרון שלכם

מיקי: הפרוייקט האחרון הוא מדבקות ויניל שהן מדי גובה לחדרי ילדים או מבוגרים נמוכים במיוחד.

זיו: זה בעצם הפרויקט של מיקי. אני סתם נדחפתי. עוזר לו לתפעל ולהפיק, אבל הפרויקט שלו.

מד גובה לילדים
מד גובה לילדים
מד גובה לילדים
מד גובה לילדים

איך הגעתם לרעיון?

זיו: זה התחיל מאיור אחד של ג'ירפה שמיקי צייר לאחיין שלו, שהתגלגל ליצירה של עוד 16 איורים אורכיים שונים. המרחק משם למדי גובה לילדים היה קצר במיוחד.

למה Etsy?

זיו: Etsy היא פלטפורמה מתאימה למוצר הזה ולסוג העבודות שלנו. אם אפשר היה למכור גם ממשקים ואתרים ב-Etsy, הייתי עושה את זה. הממשק שלהם נהדר, גם למכירה וגם לקנייה. לא מעט אנשים נכנסים ל-Etsy במטרה לרכוש מוצרים מעוצבים, וזה מוכיח את עצמו. רמת העיצוב של המוצרים הנמכרים שם מאוד גבוהה בדרך כלל, והפחות מוצלחים גם פחות מקודמים, אז הסטנדרט גבוה. בנוסף, זו פלטפורמה ידועה וקיימת, ומאפשרת לך בתור מעצב להתעסק במוצרים עצמם ובמכירה שלהם, ולא בהקמה של החנות.

מה היו השלבים של העשייה עד למוצר הסופי?

מיקי: במשך חודשיים, בין פרוייקטים ללקוחות לבין עוד כמה פרוייקטים אישיים שעדיין בפיתוח, ציירתי את האיורים.

מידי פעם העלתי חתיכה מהאיור לפייסבוק כדי לקבל פידבקים ולהבין מה פופולרי יותר. בשלב השני, הוספתי לכל האיורים את סרגל המידה, גרסה באינצ'ים לקהל האמריקאי, וגרסת סנטימטרים לשאר העולם.

אחר כך, הכנה לדפוס וסקירה של מספר בתי דפוס שיודעים לייצר מוצר כזה ברמת ביצוע גבוהה.

כשהכל היה מוכן, עשיתי נסיונות בכמה מבתי הדפוס. בחלקם ההדפסה עצמה לא היתה מספיק טובה, בחלקם החיתוך הצורני יצא לא מדוייק וחלקם פשוט היו יקרים מדי.

בסופו של דבר, נמצא בית הדפוס הנכון שעשה עבודה מצויינת.

במקביל, התחלנו לטפל באריזות, הזמנו כמות של גלילי קרטון קשיח ברוחב המקסימלי של המדבקות, עיצבתי את ההדפס שהודבק על הגליל, ויצאנו לדואר לשקול את הגליל כשמדבקה בגודל ממוצע נמצאת בתוכו, כדי לקבל מושג לגבי מחירי המשלוח בארץ ובעולם.

בין לבין התחיל תהליך המחקר על השימוש ב-Etsy והמכירה בו.

כשהכל היה מוכן, הכנו את החומרים עבור החנות ב-Etsy: תמונת תקריב, תמונה מלאה עם הדמיה של קיר ורצפה, תמונה של האריזה ותמונה עם הסבר על תהליך ההדבקה.

העלנו את החומרים והשקנו את החנות.

אנחנו תמיד משתדלים להיות טוטאליים במוצרים שלנו, כך שאפילו את מדבקת כתובת המשלוח עיצבנו. זה מאוד מאפיין אותנו, לטוב ולרע. לפעמים זה קצת מתיש, אבל התוצאה תמיד מרגשת.

יש תמונות/איורים מספר סקיצות?

מיקי: בגלל שזה היה פרויקט עצמאי, ואני הייתי הלקוח של עצמי, מה שדמיינתי זה מה שהודפס בסוף, אז זה כיף. הסקיצות הראשוניות היו קרובות כמעט ב-100% לתוצאה הסופית, וזה עשה את זה עוד יותר כיף.

האיורים
האיורים
מדבקות ויניל לקירות של חדרי ילדים
מדבקות ויניל לקירות של חדרי ילדים
מדבקות ויניל לקירות של חדרי ילדים
מדבקות ויניל לקירות של חדרי ילדים

מדבקות ויניל לקירות של חדרי ילדים

באילו תוכנות אתם משתמשים?

מיקי: אני תמיד מאייר בפלאש ומשם ממשיך לעיבוד בפוטושופ. כשמדובר בעבודות אנימציה, אני גם עובד עם After Effects.

זיו: פוטושופ וספר סקיצות. ויותר מדי מחשבות.

איך אתם מסתדרים עם העשייה המשותפת?

זיו: נהנים מכל רגע, אנחנו די משלימים זה את זה בעשיה. מיקי עושה את הצד האיורי, המקושקש  והמטורף, ואני בצד הנקי, המסודר והמדוייק יותר. אין כמעט אי הסכמות, שזה לא טריוויאלי בכלל, וכשלא מסכימים על משהו, התוצאה תמיד טובה יותר בסוף.

מה התפקידים של כל אחד מכם בחנות?

מיקי: בשלב הזה, כשכל המוצרים כבר מוכנים ועומדים למכירה, שנינו פועלים לקידום החנות, ליצירת קשר עם בלוגרים שהמוצר עשוי לעניין אותם, קצת פרסומות בפייסבוק ועוד מיני סוגים של הפצה ויראלית. אה, ואני גם זה שמצרף מכתב תודה אישי בכתב יד לכל משלוח.

זיו: כל העניין הזה של Etsy חדש לנו, אני עושה מחקר מעמיק על איך זה פועל, איך נכון לקדם שם את המוצרים, שואל שאלות בפורומים ומנסה למצוא את הדרכים הכי טובות לקידום. לפי החוקים של Etsy, רק לזה שמייצר את המוצרים מותר לנהל את החנות, כך שאני לא עושה את הדברים בעצמי, אבל גם המחקר הזה מרתק אותי. בכלל, Etsy עושים עבודה נפלאה (באמת!) בלענות על כל שאלה שיכולה להיות לך, גם בתור מוכר וגם בתור קונה. הממשק שלהם פשוט נהדר, ואין מקום לספק. הם נותנים לך את כל הכלים כדי לנהל את החנות. חשוב גם לציין שפורום ישראלים ב-Etsy הוא אחד הפורומים המקצועיים הטובים יותר שקראתי אי פעם. כולם שם עושים (בעיקר עושות) מאמצים לענות על שאלות שמתעוררות – ויש לא מעט מהן – ולייעץ, לפרגן ולקדם אחד את השני.

יש תוכניות למוצרים נוספים? אם כן מה הם?

מיקי: התחלנו למכור גם סיכות מאויירות מ-The OCD* Project, לעצב פוסטרים שיוצעו בקרוב למכירה ועוד.

יש לכם טיפים למעצבים שרוצים לעשות דברים משל עצמם?

זיו: כן. אמנם נדוש, אבל צריך פשוט לעשות. קהילת המעצבים בארץ מאוד מפרגנת ומגוונת, ותמיד יש את מי לשאול ועם מי להתייעץ.
כשמתחילים לעשות, ומרגישים את ההתרגשות הראשונית ממוצר שאתה מייצר בעצמך, עבור עצמך, להבדיל מעבודה עבור לקוח שהזמין עבודה – כבר אי אפשר לעצור את זה.
אצלנו לפחות זה היה ככה. התחיל במשחק לאייפון (Stop The Vom), שהיה המוצר הראשון שהיה יוזמה עצמאית שלנו, ומשם זה לא הפסיק.

האתר של Stop the Vom
האתר של Stop the Vom

ספציפית לגבי המכירה ב-Etsy, כאמור אני מאוד ממליץ לבלות ערב אחד בלבד בלקרוא את ה-FAQs, DOs and DONTs וכל החלק של ה-Help שלהם באתר, וכמובן בפורום ישראלים ב-Etsy. חובה חובה חובה.

ולסיום, אנו רוצים להעניק לכל קוראי פיקסל פרפקט 15% הנחה לקניות בחנות לכל חודש אוקטובר (עד ה-31.10). הקוד להנחה: PIXELPERFECT

תודה רבה והמון בהצלחה!

את מיקי וזיו ניתן למצוא בקישורים הבאים:

בפייסבוק:

 www.facebook.com/MikiMottesDesign

  www.facebook.com/zivtzi

אתרי הפורטפוליו שלנו:

www.mikimottes.com

www.zivmeltzer.com

Stop The Vom – www.stopthevom.com

ואפשר גם למצוא את רבטוס וקאמבר ברחוב, על עמודים, תמרורים, עצים וקירות.

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;