פיקסל כחול לבן- ראיון עם המעצב אברהם קורנפלד

אנו שמחים להציג עוד ראיון בסדרת “פיקסל כחול לבן.”
מדי כמה שבועות אנו נעלה ראיון עם מעצבים ישראלים מוכשרים מהקהילה.
אנו מקוים שתשאבו מכך השראה רבה להמשך היצירה והשיתוף!

קבלו את הצלם, המעצב והמתכנת המוערך אברהם קורנפלד.

היי אברהם, אנא ספר לנו מעט על עצמך.

היי, קוראים לי אברהם ואני מכור לפייסבוק.
מה עוד? אממ.. אני תכנתוגרף בן 28 מתל אביב. יש לי זיכרון של דג זהב ואני רוצה להיות מיוחד. כמו כולם. כשאני לא מול מחשב אני אוהב לבלות בים, בבריכת הדגים או באקווריום.

כמה מילים על הבלוג אנטייטלד?

אנטייטלד, למי שלא מכיר, הוא בלוג קבוצתי מקוון על עיצוב אמנות ומה שמסביב. עוד מעט אנחנו חוגגים שנתיים – מי היה מאמין. תעשו 'לייק'.

מהם מקורות ההשראה העיקריים שלך?

האנשים שבחיי: משפחה, חברים וחתולים.

מהם 3 האתרים האהובים עליך – או לפחות מבין האהובים עליך?

גוגל, ויקיפדיה ופיקסל פרפקט :)
הלא-אהובים עלי: פייסבוק גורם לי לרצות לשבור לעצמי את האצבעות, וואינט מסמל את כל מה שרע באינטרנט הישראלי וכן כל האתרים שעולים בתוצאת חיפוש ל"קידום אתרים". בלעעע.

מה נחשב בעיניך ההישג הכי גדול שלך עד כה?

אני חושב שהצלחתי להשאיר בתוכי משהו מחדוות היצירה אחרי 6 שנות לימודים מתישות. זה בשבילי הישג גדול ולא מובן מאיליו בכלל.

מה דעתך על עיצובים ישראליים בתחום הנישה שלך בארץ?

יש הרבה עיצוב טוב והמון מעצבים מצויינים. זה רק שלפעמים קשה להבחין בזה בתוך ים הזוועתרים שמסביב. אם היתה במה ראויה להציג עבודת מקומיות איכותיות זה היה נותן למעצבים אינסנטיב לעשות עיצוב טוב יותר. אני מדבר על תחרויות, פרגונים וחיבוקים. פרסים, אותות ומופתים. שמישהו כבר ירים את הכפפה.

איפה אתה רוצה לראות את עצמך בעוד 5 שנים מעכשיו?

5 שנים זה המון זמן. קשה לעשות תוכניות קדימה כל-כך. בעוד חמש שנים האינטרנט ייראה אחרת לגמרי, ואם יהיה לנו אז שניה פנויה להציץ החוצה מהחלון – בטח נצליח לראות שגם העולם שמחוץ לאינטרנט השתנה. רק לפני חמש שנים לא ידענו מה זה פייסבוק ועוד לא היה אייפון שהיום אנשים נכנסים לחרדה אם הם הלכו לשירותים בלעדיו. לפני חמש שנים האינטרנט היה אינטרנט. נוסטלגיה. זה היה לפני שהוא הפך להיות מפלצת-תקשורת-ההמונים שהוא היום.

אם תחזיותיו של נוסטרדמוס לסוף העולם בשנת 2012 לא יתממשו, התחזית היא שבעוד חמש שנים, בשנת 2016, אתגורר ואעסוק בעיצוב בעיר אקראית באמריקה. אולי בורינג או נורמל. אולי ניו-יורק. מי יודע. אולי המטוס שעליו אעלה בדרכי לשם יתרסק על אי בודד בלב האוקיינוס השקט ואהיה הניצול היחידי, רק אני וכדור הווילסון שלי. זה יהיה נפלא. אני מקווה שבאמת שקט שם באוקיינוס השקט. עוד אופציה היא שאתגלגל לגור במפעל סומסום מבודד בדרום אתיופיה, אעסיק את עצמי בטחינת טחינה ואשביע את עצמי מאכילת טחינה. וחלבה בין הארוחות. זה יספק אותי, לחמש שנים לפחות. כלומר, עד שהאינטרנט ישתלט גם על אתיופיה ואז בטח אחזור לענות כל היום למיילים ולבדוק סטטוסים בפייסבוק האתיופי.

מה הטיפ הכי גדול שלך למעצבים בארץ?

יש המון אתרי השראה נפלאים, עם אינסוף עיצובים מדהימים מרחבי העולם. אל תיכנסו אליהם! היזהרו מהרעלת השראה (יש דבר כזה). זה מדכא, מבזבז המון זמן ושורף תאים במוח.
אה, כדאי ללמוד לכתוב css (זה ממש לא מסובך). לעצב אתר בלי להבין ב א מ ת איך הוא הולך להיבנות זה כמו לעצב קטלוג לדפוס בלי להבין את עולם הדפוס (פרוצס, סוגי נייר, ביגים, שטנצים..) בשני המקרים זה נראה כמו פלקט.

מהם הכלים האינטרנטיים (כגון firebug, פרקל,בייסקמפ) שבלעדיהם לא תוכל להסתדר?)

וורדפרס , teuxdeux , 88FM, גוגל אנליטיקס, מורפיקס, גריד המשבצות, לוח שעות פראנה, ימי שלישי ללא פייסבוק, ובזה אני משתמש יותר מהכל: 6900,1,3,1,4,2,2* זה המספר טלפון של הוט, כולל המספרים שלוחצים כדי להגיע עד לתמיכה הטכנית כדי ששוב יבואו לתקן את הדבר הזה שהם קוראים לו חיבור לרשת.

דעתך על פלאש בעולם של ימינו? ולאן כל הטכנולוגיה הולכת?

System Alert! .The Adobe Flash plugin has crashed.
If you wish to continue please press OK…
OK!

על אילו פרויקטים מעניינים אתה עובד בימים אלו?

מנסה להזיז פחות פיקסלים ויותר עצמות במטרה להיכנס לכושר ולהשתתף במרוץ הלילה של נייקי. וגם, אני עובד על שיטות טיפוגרפיות מתקדמות של מילוי כרטיסי לוטו. אם אצליח לזכות אוכל להרשות לעצמי לקנות אייפון סוף-סוף. וחוץ מזה אני פנוי לתיכנות אתרי וורדפרס אם מישהו מעוניין בשירות כזה.

מסר כלשהו לקהילת המעצבים בארץ?

כן. בבקשה אל תסכימו לעשות פרוייקטים במחירי רצפה. אתם יורים לכל שאר המעצבים ברגל.

תודה רבה אברהם!

[sep]

ניתן למצוא את אברהם בקישורים הבאים:

אתר הפורטפוליו של אברהם:
avrahamcornfeld.com

בלוג ה-Untitled של אברהם:
avraham.untitled.org.il

 

 

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;