5 טיפים כדי לפרוץ לשוק העיצוב

יצא לי לדבר עם לא מעט מעצבים שמאוד רוצים להתחיל לעבוד בתחום אבל לא יודעים בדיוק איך, או שמנסים אך לא מצליחים, או שפשוט מפחדים לנסות.
בעקבות השיחות האלו החלטתי להקדיש לזה פוסט. אני ארשום פה 5 טיפים שנובעים מהניסיון האישי שלי. אם אתם כבר עובדים בתחום ויש לכם טיפים משלכם – אנא שתפו.
חשוב לציין כי לפרוץ לתחום שלא עסקת בו בעבר זה לא קל, אבל זה ממש אפשרי אם יש לכם רק מוטיבציה והתמדה שנובעים מאמונה עצמית (ובתחום העיצוב גם כישרון מן הסתם – אפילו אם אתם בתחילת דרככם והכישרון הוא יותר נראה כפוטנציאל).
הנוסחה היא פשוטה: אם תרצו = אין זו אגדה.
ברור שיהיו מכשולים בדרך, סירובים מחברות שונות, ביקורות מרגיזות… אבל בסופו של דבר- תצליחו. הכל תלוי ברמת המוטיבציה שלכם!

אז אחרי ההקדמה הארוכה, הנה הטיפים:

1- חפש המון השראה

זה נשמע טיפה מובן מאליו, אבל זה ממש לא. שבו על התחת, שעתיים שלוש כל יום, ותשאבו השראה לעיצובים. כמובן בתחום שרלוונטי אליכם.
כמה עצות לגבי איך מחפשים השראה:
– חיפוש בgoogle של:
שם סוג העיצוב שבו אתם עוסקים(לדוגמה: web design) + הוספת שם תואר (לדוגמה-great‪/facinating‪/amazing‪/beautiful‪/elegant‪/inspiring‪/creative) + המילה showcase.
דוגמה לחיפוש: creative web design showcase
אפשר גם לפי צבעים, סגנון ועוד.
– חיפוש בגוגל של שם העיצוב + המילה top + .מספר כמו 10/100/50
‫- לחפש ממש ספציפי ומפורט. לדוגמה: ‪"tutorial of how to design a great website"
‫- נכנסים לדלישס (www.delicious.com) ומחפשים שם לפי tags. בכלל, למי שאין עוד דלישס – אני ממש ממליץ לפתוח! הנה וידאו קצר שתמיד כיף לחזור ולראות על דלישס:
http://youtu.be/HeBmvDpVbWc
למי שמעוניין, הנה הקישור לדלישס שלי ‪delicious.com/sagish שם תוכלו למצוא את ההשראות שלי וכלים בהם אני משתמש ביום יום

‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

2- התחילו לצבור נסיון

מצאו מסמכי אפיון באינטרנט (או אם יש לכם חבר מעצב שיכול להשיג לכם מסמך כזה) ולעצב להם אתר/לוגו כתרגול.
ממש תחשבו שהם לקוח שלכם, ותעצבו להם מכל הלב. אז לא תרוויחו על זה כסף, אבל תרוויחו ניסיון ועבודה לתיק עבודות.
אחר כך לכו לחברים/משפחה ותתחילו לבקש את דעתם הכנה לגבי העיצוב. תהיו מוכנים לביקורות. אולי אפילו קשות. אבל כל ביקורת היא שלב בדרך להיות מעצב טוב יותר!
בשלב הזה הקהילה היא חשובה ביותר! צרו קשרים עם מעצבים ותיקים (אם אתם רק יכולים) ותיעזרו בהם על מנת לקבל ביקורת על העיצובים שלכם. בשלב זה אני אומר שכל מי שרוצה לשלוח לנו עיצובים לביקורת מוזמן! אנו נשמח לעזור לכל מעצב.
ניתן לשלוח אלינו לholla [AT] pixelperfect.co.il.

3- הכינו את הקרקע לעבודה

הכינו לעצמכם קורות חיים חדשים בהתאם לתחום שבו אתם רוצים לעבוד, עם קטגוריה של "ידע בתוכנות" אם לא הייה לכם מקודם, והוסיפו את התוכנות הרלוונטיות שלכם.
מתכננים להיות מעצבי פרילנס? אז זה הזמן גם לברר ולפתוח עוסק זעיר/מורשה/כו' ולהכין גם חוזה/הצעת מחיר רשמית לשליחה ללקוחות (שעל זה נכתוב פה פוסט בקרוב).

4- שווקו את עצמכם מול חברים ומכרים

את השלב הזה עשו אחרי שסיימתם עם השלב הקודם – כלומר שהקרקע מבחינתכם מוכנה לתחילת עבודה עם לקוחות. כתבו מייל והודעות בפייסבוק לכל רשימת התפוצה שלכם, כלומר לכל אנשי הקשר האפשריים שיש לכם במייל או בפייסבוק.
בגוף ההודעה תודיעו שהתחלתם לעבוד כמעצבים ואתם פנויים לקבלת עבודות, ואם מישהו צריך עיצוב אתר / לוגו / כרטיס ביקור / כו' אז תשמחו להציע את שירותכם.
חלק שואלים את עצמם- "למה בעצם לשלוח את המייל הזה לאנשים שיכולים להיות חלקם ממש לא רלוונטיים? אולי אני אראה כמציק? אולי ירדו עליי שאני נשמע נואש?"
אז הנה התשובה– האנשים שאתם מכירים זה בעצם מעגל פנימי שממנו אפשר לפרוץ החוצה. תמצבו את עצמכם בקרב אנשי הקשר הקרובים, ורוב הסיכויים שמשהו יתפוס. פעם הבאה שמישהו מהמשפחה/חברים/ מכרים שקיבל את ההודעה מכם ישמע על מישהו שמחפש מעצב השם שלכם יקפוץ לו ישר לראש.

עוד משהו שחובה לעשות זה לפתוח חשבון בטוויטר ובפייסבוק (למי שאין). אבל על זה גם נכתוב פוסט נפרד בנושא שיווק עצמי ברשתות החברתיות.
אנשים מדברים עם אנשים, אי אפשר למנוע את זה. בזמנו פנו אליי גם חבר'ה מהתיכון, שלא הייה לי מושג שידעו שאני מעצב. הכל כנראה דרך המיילים וההודעות ששלחתי בתחילת דרכי.

5- שווקו את עצמכם מול חברות וגופים עסקיים

הפיצו את קורות החיים שלכם כנסו לאתרים של חברות לעיצוב, שלפו את המייל שלהם, ושלחו מייל לכל חברה בנפרד.
במייל תכתבו בנימה אישית הסבר קצר על עצמכם, צרפו את קורות החיים שלכם ואולי עבודות אם יש לכם.
אתם יכולים אפילו לנסות (אך ורק אם תוכלו להרשות לעצמכם) להציע את עצמכם לעבודה ללא שכר במשך חודשיים ראשונים רק על מנת לצבור ניסיון (שמעתי על כמה אנשים שעשו זאת).

לסיכום

כמובן שמעבר לכך לכל אחד יש את התירוצים האישים שלו לא להיכנס לתחום – "אין לי זמן" "אני אחכה שאסיים את התואר שלי ואז אנסה" "כמה חברות סרבו לי אז כנראה שאני לא מתאים לתחום"… חבר'ה – הכל שטויות!
אם אתם רוצים – אתם תצליחו, ואנחנו כאן בתור קהילה לתמוך בכם.
במידה וקראתם את הפוסט הזה ויש לכם עצות וטיפים משלכם, אשמח אם תשתפו אותם פה בתור תגובות.

דבר אחרון שחשוב לציין- אם זה מה שאתם אוהבים לעשות, אין יותר כיף מלעשות את זה לקריירה!
בהצלחה לכולם.

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;