אז לא קיבלנו ממוסד הלימודים את הכלים שרצינו בשביל להיכנס לתחום, אבל בכל זאת – איך אנחנו יכולים לקחת אחריות ולהתחיל לצמוח בתחום? הנה כמה נקודות למחשבה וקישורים רלונטיים.

את הפוסט הזה החלטתי לכתוב כהמשך לפוסט של שני עופר אשר דיברה על המציאות שאנו הסטודנטים לעיצוב חווים בכך שיש פער בין מה שלומדים במוסד הלימודים למה שקורה בעולם האמיתי. שני כתבה על כך שיש לא מעט מרצים שלא מתעדכנים בעולם האינטראקטיבי אשר משתנה בקצב מסחרר, ומלמדים דברים שלפעמים לא רלוונטיים להיום.

לדעתי לא נוכל לחנך את המרצים שלנו, ובכל זאת עלינו גם לקחת בחשבון שתפקידם ברוב המקרים הוא לתת לנו ארגז כלים. יותר להקנות לנו חשיבה יצירתית, ופחות מהנתונים ה"יבשים" והטכניים יותר שנמצאים שם בחוץ. ‬‬ ‫‬ ‫‫אנחנו יכולים לקחת על עצמנו את המשימה להישאר מעודכנים, ואפילו בצורה מהנה! אנחנו נמצאים בתחום לחלוטין מעניין, כיפי ומאוד מאוד פורה, מתנהלים סביבנו הרצאות, מפגשים, כנסים, פעילויות, ורובם ב-ח-י-נ-ם! בין אם אתם שכירים, סטודנטים, פרילנסרים, פנסיונרים או כל דבר אחר, אין תנאים מקדימים. רק תבואו! ‬‬ ‫‬ ‫‫מלבד שנספוג ידע בנושאים שמעניינים אותנו ונתעדכן מה קורה היום, תהייה לנו הזדמנות לפגוש קולגות לעתיד, ליצור קשרים ולשאול שאלות. הנחיתה ל"עולם האמיתי" כשנסיים ללמוד בוודאות תהייה יותר רכה ואולי אפילו יהיה יותר קל למצוא עבודה.

‫‫אז איך אוכל לעזור לכם כאן ועכשיו?

אספתי עבורכם מקומות שכדאי להתחבר אליהם ולהישאר מעודכנים:‬‬ ‫‬‫‫

נתחיל במקום הזה, פיקסל פרפקט, שבו אני אישית למדתי הרבה. לפיקסל פרפקט יש ניוזלטר מעולה שכדאי מאוד להרשם אליו, קבוצת פייסבוק פעילה ומהגדולות בארץ וגם דף פייסבוק לעדכונים שוטפים.

נמשיך עם אגודת המעצבים הגרפיים של ישראל, אשר מארגנים מדי פעם אירועים, בין אם תחרויות, תערוכות ולרוב- סשיין של הרצאות מעניינות ממיטב האנשים בתחום – בחינם. לאגודה יש קבוצת פייסבוק גדולה ופעילה. בנוסף ניתן להתעדכן ‫‫בדף הפייסבוק של נטקרפט שמארגנים אירועים יחד עם האגודה הרבה פעמים.‫‬ נטקראפט גם מארגנים את מפגשי העיצוב וחווית המשתמש – ‫‫UX on Beer שבהם ניתן לשמוע הרצאות מהמומחים בתעשיה באווירת בילוי, ובחינם. לאירועי UX on Beer יש דף פייסבוק שדרכו ניתן להתעדכן על אירועים אלו.

לא ארגון , אבל עדיין מומלץ – האתר Meetup, בו תוכלו להזין תחומי עניין ואז לקבל עדכונים במייל על אירועים רלוונטיים.

UX Salon – מפגשים חודשיים הכוללים הרצאה ודיון בנושא ה-UX (באפריל יש להם גם את הכנס הגדול UX Salon 2014). דרך הקבוצה בפייסבוק תוכלו לקבל עידכונים על המפגשים.

"UX Storytelling" – אירועי התכנסות של מנהלי מוצר ומעצבי חווית משתמש, על מנת להכיר וללמוד מאנשי מקצוע בתחום על פרויקטים, שיקולים והחלטות שהם קיבלו בזמן העבודה על המוצר שלהם. לאתר, לדף הפייסבוק.

WIZE- הרצאות בנושאים מאוד מגוונים באווירת בילוי (בכל מיני פאבים ברחבי הארץ)- לא רק בתחום אחד, אך ניתן למצוא הרצאות גם על עיצוב, חווית משתמש וכל מה שקשור לתחום שלנו- חינם. לאתר, לעמוד הפייסבוק. ‫‫

בחיפה כל כמה חודשים יש סשיין הרצאות בכל הפאבים של העיר התחתית שנקרא "עיצוב על הבר"- חינם לחלוטין, ‬‬‫‫כמו כן יש מפגשי "פורטפוליו לייב" המארחים מעצבים מובילים לשיח, עלות 20 שקלים, היו כבר 3 ועתידיים להיות עוד, אז כדאי להתעדכן על כל הנ"ל באתר ובפייסבוק.

כמו כן מומלץ להיכנס לקישור הבא – הרצאה של שגיא שרייבר בנושא, בכדי לקבל טיפים לסטודנטים מתחילים בתחום ושאחד המומלצים משם הוא ״לעבוד תוך כדי לימודים״. מקור מעולה ללינקים להשראה, אתרים, כלי עזר ועוד.‬

מעבר לכך יש את כל בתי הספר ללימודי מעצבים וחווית משתמש שזה כבר נושא לפוסט נפרד.

לסיכום ‫‬ ‫‫בתור אנשים שהמקצוע שלהם זה לשבת כל היום, בוא נשב גם במקומות אחרים מדי פעם, נאוורר את עצמנו, וכך את הראש שלנו, ונהנה ללמוד דבר או שניים ממקורות חדשים, ועל הדרך גם נכיר אחד את השני (: ‬‬ ‫‬

יש לכם עוד קישורים, עוד מקורות למציאת הרצאות ומפגשים שווים? כתבו כאן בתגובות.

קישורים נוספים שיכולים להיות ממש רלונטיים:

– פורטפוליו אונליין – אם אתה לא שם, אתה לא קיים (אתרים להקמת פורטפוליו למעצבים)

– מה מרכיב את הלחם וחמאה של מעצבי המוצרים הדיגיטליים בשנת 2013, איך מתחילים, וגם טיפים לסטודנטים בתחום

– רוצים להתחיל ללמוד קוד? למה כדאי, איך מתחילים, כלים וקישורים סופר יעילים

– מפציצים בפרזנטציה: הטיפים ליצירת פרזנטציה מוצלחת ומרשימה

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;