למי מכם שלא מכיר – וגם למי שכן, Enlight (מאת Lightricks) היא אפליקציית צילום ועריכת תמונות ל-iOS עם מבחר רחב של פילטרים, כלים ויכולות עריכה.

לפני זמן מה, הם הציגו לעולם לוגו חדש וחמוד במיוחד. חשבנו לשאול את איילת, הארט דיירקטור מחברת Lightricks שהובילה וניצחה על תהליך עיצוב הלוגו כמה שאלות על הלוגו עצמו, תהליך העבודה שמאחוריו והמשמעות של השועל החביב בעיצוב שלהם.

התשובות שלה מעשירות ומאירות על תהליכי יצירת לוגו עבור מותגים. אפשר ללמוד כאן לא מעט על הדרך ללוגו שיוצר עניין ורגש אצל קהל המטרה – קריאה מהנה!

מהי המשמעות מאחורי האייקון של Enlight?

לוגו השועל של Enlight הוא Kitsune, שועל מהמיתולוגיה היפנית, המפורסם בשל הפיקחות המולדת וכוחות הקסם שלו. ככל שהשועל נהיה חכם יותר – יש לו יותר זנבות.

01

החיה החביבה עלי! איך השועל מתקשר לאפליקציית Enlight?

האפליקציה Enlight נוצרה כעורך תמונות שנועד להעצים אמנים בתחילת דרכם ולעודד אותם לצמוח, לגדול ולבטא את היצירתיות שלהם. הרגשנו כי Kitsune החכם, בעל 3 הזנבות מגלם היטב את הערכים הבסיסיים הללו ומהווה סמל שיכול להעביר למי שמכיר אותו כדמות מסר. מי שלא מכיר – זוכה לראות לוגו עם דמות מעניינת.

איך את והצוות הגעתם לרעיון?

במהלך תהליך הבריינסטורמינג, הבנו שיש מספר קריטריונים שהלוגו צריך לענות עליהם.
ראשית, רצינו סמל שיבטא את רוח הקסם של האפליקציה והמומחיות של המשתמש בה. מעבר לכך, רצינו שיהיה מושך, זכיר וייחודי בשוק רווי באפליקציות עריכת תמונות. זה היה גם הכרחי שהלוגו יהיה בעל יכולת להתאים למהלך מיתוגי נרחב.

התוצאה הסופית נראית נהדר, אך אילו רעיונות נוספים שקלתם?

חשבנו על הרבה רעיונות מעניינים עבור המיתוג, החל מסמלים וצורות מופשטות, ויזואליזציה של תבניות אור וחיות שמפיקות אור (למשל, גחליליות). תוך התנסות עם ההיבט של חיות המפיקות אור, קפצנו גם לרעיון של חיות קסומות. הצגת הרעיון לחברה הפתיעה אותי: כשראיתי עד כמה קליט, בלתי נשכח ומעורר חיבה הרעיון היה עבור הצוות, הרגשתי שהכיוון הזה האפיל על הרעיונות האחרים.

מהו התהליך היצירתי שעברתם?

מיתוג Enlight היתה חוויה חדשה ומרעננת. רציתי לכלול את כל צוות הקריאייטיב של Lightricks בתהליך. ניסחתי בריף מותג המבוסס על ההסכמות עם סמנכ"ל השיווק שלנו, ואז תכננו בקפידה את שיתוף הפעולה היצירתי. עבדנו בנפרד, בזוגות ובקבוצות על שירטוטים, יצירת לוחות השראה, הצגות והצבעות על רעיונות. הצגנו את הרעיונות המובילים לחברה כולה, ולמדנו מהמשוב שלהם תוך התאמת התוצרים הבאים לפידבק.

02

בדקנו כל כך הרבה אפשרויות עבור דמות השועל, תנוחות גוף וסגנון חזותי, ולבסוף התמקדנו בגרסה שהיתה ידידותית אך ישירה, בה השועל נע בשלווה לעבר הצופה. ברגע שהצבעוניות והסגנון החזותי הרצויים התגבשו, יצרתי קשר עם מעצב לוגו שאת עבודותיו אני מחבבת, והזמנתי אותו לעבוד איתנו על עיצוב ושיפור הסמל כדי לתת לו הצורה הסופית.

03

איך היית משווה את תהליך המיתוג של Lightricks לעומת חברות סטארט-אפ אחרות או סוכנויות עיצוב?

באופן אישי, אני לא מכירה הרבה חברות סטארט-אפ רבות שבוחרות לעשות מיתוג אין-האוס. בדרך כלל חברות סטארט-אפ קטנות מעסיקות את שירותיהן של סוכנויות מיתוג (גדולות או קטנות, בהתאם לתקציב שלהם). אמנם נהנים כך מיתרון של אנשי מותג מקצועיים העומדים לשירותך, אך אנשי מקצוע אלה זרים לתרבות של החברה וקשה להם לעיתים להבין לעומק את החזון והטכנולוגיה של החברה.
כאן ב-Lightricks, יש לנו מודעות גבוהה למטרות העל שלנו ומדדי ההצלחה של היישומים שלנו, ואנו מאמינים כי המיתוג צריך להיות מבוצע באופן מדיד, שיהיה ניתן להעריך ולמדוד אותו. גזרנו רעיונות מיתוג מאספקטים שונים של שוק האפליקציות לעריכת תמונות, נישה שאנו מבינים לעומק. הרגשנו את השפעתה של הגישה הזאת לאורך כל תהליך העיצוב.

מה בעינייך  הופך אייקון לטוב? או מה גורם לאייקון מובייל / iOS להיות מצויין?

זה לא חדש שאני מוקסמת מסמלים וסימנים. אני מרותקת מהאמנות של לקיחת מסר מורכב או רעיון כללי ויצירת דמות או או אות חדשה והעברתו לציבור. יש בזה קצת קסם – כאשר הדימוי החזותי הנכון נבחר ומוצג במינימליזם מדויק, קסם מתרחש. סמלים טובים הם כאלה שניתן להבין בקלות גם כאשר הסמל הוא חדש לצופה.

04c

בפן האישי, האם יש טרנדים של עיצובי לוגו שמצאו חן בעיניך לאחרונה?

טרנד עיצוב הלוגו האהוב עליי כבר כמה זמן הוא הלוגו הדינמי, או המסתגל. יצירת לוגו שיכול לעבוד בווריאציות שונות, בדרך כלל עם כמה "כללים" משותפים, הקושר את כל הווריאציות, ויוצר "משפחה" של לוגואים. מעבר להיותו יצירתי ומעניין, עיצוב לוגו דינמי מעמיד במבחן את שליטתו של המעצב בהנחיות, שכן במקרים אלה, העקרונות קשים יותר ליישום.

05

אני מתרגשת מהכיוון שאליו עיצוב הלוגואים פונה. היום הכל הולך: סימני דיו סופר פשוטים, קישוטי כתב מפותלים, פיקטוגרמות מלאות, ערבובי סגנונות והשראה. אנחנו נמצאים בעידן של ליברליזם חזותי וחגיגה של מגוון, דבר ההופך את העולם החזותי שלנו לעשיר ומלא טעמים חדשים.

מה הדבר הבא שעל הפרק?

אני לא יכולה לספר יותר מדי, אבל אנחנו עובדים קשה על מוצרים חדשים ומגניבים, כל אחד עם לוגו משלו. הפעם האתגר הוא ליצור מיתוג הממשיך את החזון של המוצרים הקיימים שלנו ומשתלב מנקודת ראות רחבת החזון שלנו עבור מוצרים עתידיים. תקופה מרתקת!

את איילת ניתן למצוא באתר שלה, בלינקדאין ובדריבל.

רוצים לעבוד בחברת Lightricks?

חברת לייטריקס מגייסים בימים אלו מעצבים, אנשי UX, מתכנתים ואנשי מרקטינג למשרדים שלהם בירושלים.
חושבים שאתם מתאימים? תוכלו לצפות בכל המשרות בדף המשרות שלהם כאן – careers.lightricks.com או במשרת המעצב/ת בלוח הדרושים שלנו – פיקסל ג'ובס.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;