אינטראקציה ודיאלוג עם אנשים הם המפתח בעבודתו של אהרון וולטר, בעזרתם הוא מצליח ליצור את החיבור הקסום והלא מובן מאליו בין המשתמש למוצר הדיגיטלי. מפגש מרתק עם אדם שמעניק אנושיות ואישיות לחווית המשתמש.

הערת המחבר: אהרון הינו אחד המרצים בכנס UX Salon 2014, ולנו יש הנחה בלעדית לקוראי פיקסל פרפקט, מהרו והבטיחו את מקומכם בכנס.

מהו הרקע שלך, כיצד הגעת לתחום העיסוק בעיצוב, ומה הייתה עבודתך הראשונה כמעצב?

הרקע שלי הוא ציור. למדתי ציור כתואר ראשון ותואר שני. הייתי מהופנט מציור ומאמנות ככלל, ועם הרעיון שציור ישנה את העולם בסופו של דבר על ידי ההשפעה הגדולה שיש לו להציע לעולם. גם היום אני מאמין בכל מאודי באותו רעיון, אך ככל שהתעמקתי יותר בלימודי, האינטרנט התחיל להתהוות ולקבל צורה בכל כך הרבה אספקטים של חיינו. התחלתי להתנסות בעודי בקולג', התעניינותי גברה באבטיפוסים האלה יותר מאשר ציורים עצמם, ורציתי להנפיש אותם ולחלוק אותם עם האנשים. התחלתי ללמוד HTML  ו-JavaScript ובאותו שלב הגעתי לסוג של הארה שאותם רעיונות שהיו לי על אמנות והתפקיד שהיא שיחקה בחברה לא היה לה יותר את אותה השפעה שהייתה בשנים עברו. בימים עברו היא נגעה בחיי רבים מאיתנו ובאותה נקודת זמן היא נהייתה משהו מאוד אקסלוסיבי, וזה העציב אותי מאוד. הייתי מאוד רוצה שהיא תיהיה נגישה להרבה אנשים, אבל האינטרנט היה המקום בו יצירתיות התפרסה מהר מאוד. זה מאוד מיידי ומאוד בוטה, וככל שהתחלתי יותר להתנסות, הבנתי יותר ויותר שזהו המקום בו אני רוצה להיות. כשסיימתי את לימודי קיבלתי עבודה בסוכנות. זו הייתה סוכנות קטנה מאוד, מאוד "בועה אינטרנטית". הכרתי הרבה שמות, יחסי גומלין ישירים עם הלקוחות, כמו כן למדתי כיצד לנהל פרוייקטים והרבה יותר קודים. זה מאוד מעניין, כיוון שהעסק עצמו בסופו של דבר כשל, אך למדתי הרבה דברים שונים מההתנסות הזו. מאותה נקודה הייתי מאוד מושרש בטכנולוגיה והתעסקתי הרבה ב CD-ROMs, כיוון שזה היה דבר גדול בזמנו. האינטרנט באותה תקופה לא הגיע למימדים של היום. התחלתי את דרכי בצורה מוזרה, ובדרך כלל כשאני מספר לאנשים את הסיפור על התחלתי בתחום הקריירה בציור ובאמנות, לרוב הם שואלים אותי האם אני מתגעגע לזה?! והתשובה הינה- "לא". אני לא מתגעגע כיוון שאני משמתש במידע שלמדתי. הדברים שלמדתי בבית הספר לציור הם- לספר סיפורים, תקשורת, ויכולת  חיבור של בין רעיונות שונים. בדיעבד זה קצת מצחיק, כיוון שאני משתמש באותם כלים שלמדתי בעבודתי היומיומית.

האמת היא שאני יכול להתחבר לזה כיוון שגם אני התחלתי לצייר הרבה לפני שהתחלתי לחשוב על עיצוב. בגלל זה אני יכול להבין מאיפה אתה בא. באיזו שנה התחלת את לימודי התואר השני, ובאיזו שנה התחלת לעבוד בסוכנות?

התחלתי את לימודי התואר השני בערך בסביבות סוף שנות ה90'.

אני רוצה לשאול אותך לגבי עבודתך כיום ולגבי הצוות שלך. האם אתה חושב שצריך להיות הבדל בין מעצבי UI ומעצבי UX? ומהי החלוקה בתוך הצוות שלך?

בצוות שלי ישנם 12 אנשים. שני מעצבי UI, שישה עובדים כלליים וארבעה חוקרי עיצוב. בצוות ישנם מעצבי UI המטפלים ברמת הפיקסלים, אשר מתבוננים בכל פרט ופרט, ומטפלים בכל נושאי ה-UI. בנוסף הם גם חושבים על האינטרקציה בעיצוב, אך לא באותה מידה, כיוון שאינטרקציה בעיצוב סובבת סביב ציר זמן, ועיצוב UI הוא מאוד דו מימדי. זה קשור לטיפולים, למערך ולצלילות, ולהיררכיה במידע. ובכל מה שקורה בעמוד אני יכול לשלוט בו בכל רגע נתון. אני חושב שמעצבי UI הופכים להיות יותר מודעים לתחום האינטראקציה העיצובית בתחום הנ"ל. אני לא מוצא הרבה אנשים אשר יכולים להתעסק בשני התחומים האלה בצורה טובה ויעילה, הסיבה לכך היא שיש הרבה אינפורמציה לעכל ובו זמנית לסיים את העבודה. בצוות של מעצבי ה-UI הם חלק מזה, יש לנו את מפתחי "פרונט אנד" ויש לנו את צוות המחקר של המעצבים שהוא גם חלק מהתהליך.

Mail Chimp
Mail Chimp

זאת אומרת שאתה קורא למעצבי UX מעצבי UI?

ישנם אנשים מסויימים הקוראים לעצמם מעצבי UX, אבל בעצם מה המשמעות של זה? האם זה מתיחס לכמות העבודה? האם זה אומר הבנת הלקוח או הבנת המשתמש ובעצם ליצור משהו רלוונטי לצרכיהם? בעצם, זה כל הדברים האלו. בשם כך זה מאוד מאוד מסובך שרק בן אדם אחד יתעסק עם זה. אני יכול לדבר בשם צוותי, שיש לנו מתמחים בתחום ועובדים כלליים. העובדים הכלליים בודקים כיצד כל האלמנטים מתחברים ביחד, והמתמחים מתמקדים ומבינים בצורה טובה את כל חלקי העיצוב, בין אם זה מדובר בלדאוג שכל אייקון וכל שאר מאפייני העיצוב משתלבים בצורה נכונה, אבל כל המתמחים שלנו המסוגלים להתעסק בתחומים הספציפיים הנ"ל ויש להם את ההבנה של איך כל האלמנטים מתחברים יחדיו, וזה גורם לאיחוד והזדמנויות לשיתוף פעולה, דו שיח וכבוד בין העמיתים, וזהו בדיוק האזור שבו אני מרגיש שחויית המשתמש קמה לתחייה. חוויית המשתמש מחברת הרבה תחומים שונים אשר בעצם נוגעים בחיבור שנוצר בין המוצר ללקוח, וזה קשור בתחומי מראה המוצר, הרגשה, העתק, כניסת משתמש, חיבור וכל החלקים הקשורים, ואיך זה גורם לך להרגיש (שאתה שולט בתוכנה במקום שהתוכנה תשלוט בך). הרבה פעמים אני רואה אנשים אשר קוראים לעצמם מעצבי חווית פנים, והרבה פעמים מדובר במעצבים המייצרים wire frames ואבטיפוס. אני חושב שבחלק מהארגונים יש לזה היגיון, בעיקר באירגונים הגדולים.

האם המעצבים שלך עושים עבודות "פרונט אנד" או האם מפתחי ה"פרונט אנד" שלך מתנהלים כמתכנתים כלליים?

מפתחי ה-"פרונט אנד" שלנו עושים עבודה עיצובית בכך שהם מתבוננים בקומפוזיציות, ולפעמים כשהם מתכנתים את הדברים האלו, דברים זזים או משתנים ואז יש שיחה בין מפתח ה"פרונט אנד" לבין המעצב בנוגע לסיבה שבגינה נעשו השינויים. לפעמים זה בגלל שהמעצב לא היה מסוגל לנהל מערך נכון או כמות עבודה נכונה. מפתח ה"פרונט אנד" יכול לראות כיצד הדברים עובדים בתחומי הזמן, עקב סיבה זו הם ילכו אחורה וקדימה וישתפו את האינפורציה שנרכשה.

אני לא מתעניין בשיטות, טרנדים או כלים. ההשראה שלי מגיעה משיחות עם לקוחות וההבנה של איך אנשים עובדים.

באילו כלים או תוכנות אתה משתמש?

אני משתמש במסנג'ר ואני גם שולח הרבה אימיילים. בדרך כלל אני מסתובב ומנהל שיחות עם אנשים ולקחות ומראיין אותם. אני משתמש בגוגל דוקס ואני משתמש גם בלוחות רישום רגילים. אני עובד דרך רעיונות וקונספטים. בימים אלה בזמן שהצוות שלי גדל, זה נהיה יותר מידי עבור אדם אחד לעשות את כל העבודה בו זמנית. אני מבלה הרבה זמן בשיחה עם לקוחות בנוגע למוצרים שלנו, ואיך שהכל משתלב עם מה שקורה בתרבות ובמקום העבודה שלהם ואחר כך אני מעביר את כל האינפורמציה שרכשתי לחברי הצוות.

Mail Chimp
Mail Chimp

מאיפה באה ההשראה שלך והאם ישנם מעצבים אשר השפיעו עליך?

ההשראה שלי מגיעה משיחות עם לקוחות וההבנה של איך אנשים עובדים. אני לא מתעניין בשיטות, טרנדים או כלים. הרבה מהעבודה שאני עושה זה בללמוד אנשים. אני מקבל גם השראה דרך ספרים שאינם בדיוניים (לא מספרי עיצוב), אינטראקציה עם בני אדם, או ע"י כך שאני רואה מוצרים מסביב לעולם. אני לא יכול להגיד שאני מתבונן באתר מסויים ואומר "בוא נעשה את זה". אני תמיד חושב על למה אנשים עושים את מה שהם עושים.

אני יכול להגיד לך שלא מזמן חשבתי לעצמי שאני קורא יותר מדי מאמרים, בגלל שאני כותב מאמרים ב HackingUI וב PixelPerfect, ואני מתחיל לחשוב שאולי זה לא מלמד אותי משהו חדש או עוזר לי.

אני חושב שיש נקודה בזה שאתה פונה לתחום שלך על מנת לקבל מידע והשראה, אבל בעצם מה שאתה עושה זה יוצר את הדברים שאתה רואה. אותי מעניינת ארכיטקטורה, עיצוב תעשייתי ומדיה, ועוד מקומות שאני יכול למצוא בהם רעיונות שהם לא קשורים ישירות לאינטרנט, אך ישנם דברים רלוונטיים שצריך לשקול אותם.

Aarron Walter
Aarron Walter

האם ישנו מישהו אחר בחברה שמנהל קשר ישיר עם הלקוחות?

בטח, המהנדס הבכיר שלנו מתראה עם לקוחות ויש לנו צוות שלם של שירות לקוחות אשר משוחח עם הלקוחות מידי יום, ואנחנו שומרים על קשר הדוק ומשתפים איתם דברים. אנחנו כל הזמן לומדים דברים חדשים בכדי שהצוותים יוכלו להתחבר עם הלקוחות שלנו, ולבצע סקרים בין קהל לקוחותינו שיעזרו בכל הנוגע לשירות הלקוחות. בשנה שעברה ביצענו בסביבות 220 ראיונות עם הלקוחות וגם טיילנו יותר מ50,000 מיילים מסביב לעולם, בכדי להפגש ולשוחח עם הלקוחות שלנו פנים מול פנים.

זה ממש מגניב. איך אתה נשאר מעודכן ע"י הצוות שלך כאשר אתה לא נמצא במקום העבודה?

אנחנו תמיד נפגשים באינסטנט מסנג'ר, אנחנו מדברים בטלפון, אבל יש לנו צוות מספיק קטן ככה שכל אחד מכיר את השני. אנחנו עובדים קשה בלעדכן את כולם מידי שבוע ע"י פגישות עידכון מצב. ואנחנו גם נפגשים על מנת לדסקס כדי שנוכל להגיע להסכמה בנוגע לנושאים שונים. אני חושב שחלק גדול בלהיות שותף בעשייה זה ניהול הצוות בצורה נכונה.

האם יש לך כלים מסויימים שהצוות שלך משתמש בהם על מנת להציג לך את הרעיונות שלהם?

אנחנו יושבים אחד על אחד ומתבוננים בדברים ביחד. לפעמים אנחנו מדפיסים את העיצובים שלנו ותולים על הקיר בכדי שנוכל לקבל תובנות שרואים את כל העיצובים יחד במערך מאוד מפורט. אנו גם בונים אבטיפוסים על מנת לבדוק האם יש מספיק מורכבות במה שאנו מנסים לבנות.

בנוסף, אנחנו בונים ספריית דוגמאות שנמצאת ב-UX.mailchim.com. הספרייה עוזרת לנו לבחור בדברים מאוד בזריזות באבטיפוסים שלנו ואנחנו משתמשים בסיפרייה בזמן העבודה.

UX.Mailchimp
UX.Mailchimp

איזה טיפים אתה נותן למעצבים החדשים והמקצועיים בארץ ובעולם? איזה טיפים אתה נותן למעצבים בתחום ההסתכלות על העבודה ואיך להנל אותה מבחינת UX?

הטיפ שלי הוא להרים את הראש ולהתבונן מעלה. אני חושב שהרבה מהזמן הפוקוס של האנשים מופנה כלפי מטה, על העבודה בה הם עוסקים ועל הכלים המשמשים אותם בעבודתם. אלו דברים חשובים, אך המעצבים הטובים באמת מסוגלים להסתכל כלפי מעלה, כך שהם מסוגלים לראות את כל התמונה המלאה ואת מה שהם עושים בנוגע למשמעות ולתוכן של העבודה.הם עושים את כל הדברים הללו ע"י ניהול דיאלוג.

אז הטיפ שלי הוא לדבר עם אנשים, לא רק עם מעצבים.

דברו עם הלקוחות ודברו עם האנשים שהולכים להשתמש במוצרים שאתם הולכים לייצר עבורם.

כיצד היית רוצה לבטא את תרומתך לעולם?

הדרך הכי טובה לדעת האם אתה עוזר לאנשים, או במה אתה יכול להשתפר היא ע"י שיחות עם אנשים אשר משתמשים במוצרים שאתה יוצר, ביצירת מערכת יחסים טובה עימם. בימים אלו אחד הדברים האהובים עליי הוא לנהל שיחות עם לקוחות ולהקשיב לסיפורי חייהם וכיצד נראה חלל העבודה שלהם. אנחנו יכולים לתעד הרבה זיכרונות וחוויות של הלקוחות שלנו.

[sep]

את אהרון ניתן למצוא בקישורים הבאים:

האתר של אהרון

אהרון בטוויטר

[wp_bannerize  group="uxsalon" limit="1"  random="1" ]

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;