כמעצבים ומאפיינים אנחנו דואגים שהלקוחות שלנו יבינו בדיוק מיהו קהל היעד שלהם, אנחנו מעצבים עבור לקוחות הקצה תוצרים שידברו בשפה שלהם, יעוררו בהם אמפתיה ויעודדו אותם לשיתוף פעולה עם המותג.

מה לגבי המיתוג העצמי שלנו ואיך מסלולי הקידום של גוגל יכולים לעזור לנו להפיץ את הבשורה בצורה האופטימלית?

כמה אנחנו יודעים מיהם הלקוחות שלנו ואיפה למצוא אותם (אל תגידו ״כולם״ ו״בכל מקום״, בבקשה). מי מכם שפזל פעם לכיוון או התעסק בפרסום בגוגל, אם כפרסום עצמי ואם כפרסום עבור הלקוחות שלו – הסיקור הזה בדיוק בשבילך.

הסיקור שלפניכם מכיל עשרות טיפים יישומיים שיסייעו לכם להפיק הרבה יותר מהפרסום בגוגל, כך שלא משנה באיזה תקציב אתם מפרסמים (גם אם אתם עמותה ללא מטרת רווח, כמו איגי) המודעות שלכם יגיעו בדיוק לקהל היעד שלכם שיבצע את הפעולה אותה תרצו שיבצע, ושלא יטפטף לכם כסף בדרך לשם.

בתאריך ה-1.12.16 נכחתי בכנס שהתקיים במשרדי גוגל ומיועד היה להכרות עם מערכות הפרסום של גוגל לטובת שיווק יעיל לעסקים הנוגעים לקהילה הגאה כך שיוכלו להרחיב את פעילות האונליין שלהם.

לפני שנתחיל, חשוב לי לשקף את התחושות שלי.
אני נתקלת בקושי להכניס תחת כותרת ״קהילה גאה״ בני אדם על סמך העדפה מינית.
בשביל הסיקור הזה, אני אשתמש במונח ״קהילה״ על מנת לרכז גם את אלו המעורבים בקהילה וגם אנשים שלא המשויכים באופן מובהק לקהילה כקהילה תומכת ועוטפת.

קבלו את תוכן העניינים, כך תוכלו לדלג למה שמעניין אתכם באמת:

שותפים לדרך
אינטראקציית אנשים מול מכשירים
אתר או אפליקציה?
שימוש במכשירים השונים באסטרטגיה הדיגיטלית
שירות גוגל לעסקים
וידאו שיווקי – הגדלת הקהל באמצעות יוטיוב
כמה טיפים על גוגל אנליטיקס
משתמשי המובייל – נעים להכיר
הכה את המומחה – פאנל שאלות ותשובות
פורמט הפרסום הנכון עבור קהל היעד שלך
שלא יפסלו לכם את המודעות – החוקים
ובאופן אישי – כמה מילות סיכום

מה ההבדל בין כל עסק לבין עסקים הידידותיים לקהילה או המנוהלים ע״י אלו המשויכים לקהילה?

מדובר בתת נישה, בקהל אנשים ייחודי שכדאי ונכון לפנות אליו בשפה ייחודית ולגרום לו להרגיש בנוח.

מצד אחד, קהילת ה-LGBT+ נשמעת כמו קהילה קטנה, מצומצמת שמרוכזת בעיקר בתל אביב. מצד שני אחד מכל 10 אנשים בממוצע משתייך לקהילה. מדובר בקהל אדיר מבחינה כמותית שנכון יהיה לגרום לו לחוש נעימות וחום כשהוא נכנס אליך לעסק או מתכוון לצרוך את השירות שלך.

 

אלו השותפים לדרך והפעילות העסקית שלהם:

LGBTech – ארגון נטוורק שמתמקד בלהט״ב. מטרות הארגון הן נטוורקינג וארועים – הארגון מקיים ארבעה אירועים גדולים בשנה וקידום מקומות עבודה כשהמטרה היא שחברות יקבלו ויהיו נוחות ללהט״ב. גוגל תומכת בארגון דרך ״גייגלרז״, התא הגאה שפועל למען הקהילה הגאה בארגון ובקהילה.

סרטון הגייגלרז העולמי:

LIRLUR – משרד פרסום שמתמקד בקהילה הגאה ומוביל את פרויקט Friendly.

LesbianWHOtech – קהילה קווירית נשית טכנולוגית עולמית.

לאחר הפרזנטציות הקצרות התחיל לזרום תוכן אינפורמטיבי ויעיל. לטובת המפרסמים, אסקר חלק ממנו כאן בקצרה ואציין את הנקודות והטיפים החשובים בהם יוכל כל בעל עסק להשתמש על מנת להרחיב את הפעילות העסקית שלו ולעשות את זה נכון, חכם ומדוייק.

 

Oren Hefetz | Head of Performance Solutions

אורן דיבר על חשיבות האינטראקציה של אנשים מול מכשירים ונתן כמה טיפים:

  • תמיד לחשוב קדימה ולנסות לדמיין מה המובייל יעשה ואיך הוא ייראה בעוד כמה שנים. זה המקום להפעיל את הדמיון ולחשוב על חווית השימוש המושלמת – ומשם להתקדם.
  • פעם וידאו היה רק טלויזיה ורק החברות הגדולות יכלו להרשות לעצמן עם תקציבי עתק לרכוש זמן מסך ולשווק בוידאו. היום, בעזרת יוטיוב נפתחה האופציה לעורר רגשות והגיע למיליארדי צופים ברחבי העולם.
  • איסוף מידע מדיד. אם לא נדע לנתח את המידע כך שנוכל ללמוד ממנו דבר או שניים על הלקוחות שלנו – זה יהיה בדיוק כמו לזרוק כסף לפח.

 

Imran Khan | Creative Agency Manager 

Community & Pride Project Lambda

איך נדע שהאתר שלנו טוב, יעיל ויעשה את העבודה?

  1. חשוב להבין מהי המטרה של האתר שלנו ומה נרצה שהגולשים יעדו בו – למשל בלוג לשיתוף מידע, עידוד השארת פרטים לאיסוף לידים, רכישה וכו׳.
  2. יש לוודא שהתוכן באתר שלנו פשוט למשתמש ולא מורכב מידי. הקלישאה ״אם לא תהיה פשוט – פשוט לא תהיה״ נכונה כאן יותר מאי פעם.
  3. להוסיף קריאות לפעולה כדי לדרבן את הגולשים לבצע אינטראקציה, למשל ״השאירו פרטים״ / ״בואו לפגישת יעוץ״ / ״התקשר עכשיו״.
  4. הסטטיסטיקה מראה שבאתרים בהם הטעינה נמשכת מעל 4 שניות יש אחוזי נטישה גבוהים ולכן יש לדאוג לטעינה מהירה. לחובבי הז׳אנר, אני באופן אישי מציעה אתרי one page – אתרים בהם מלוא התכנים נמצאים בדף אחד והמעבר בין פריטי התפריט מצבצע בגלילה אנכית, אפקית או שילוב של השניים. בסוג הזה של האתרים האתר נטען פעם אחת בלבד ומרגע הטעינה מעבר בין קטגוריות חלק ומיידי.  
  5. היום מוכרחים לבצע אופטימיזציה והתאמה מלאה לכלל סוגי וגדלי המסכים, זה מה שנקרא ״אתר רספונסיבי״. כמה מתסכלת התחושה כשבגלישה מהמובייל מגיעים לאתר שלא מתאים את עצמו לגודל המסך והטקסט קטן מידי או מסתתר מעבר לגבולות המסך – עכשיו דמיינו את אחוזי הנטישה.

רוב בעסקים בשלב הראשון יבנו אתר שחשוב שיותאם למובייל. חשוב כאמור, להבין מהו בסיס הלקוחות העיקרי שלנו, לוודא שהפעילויות שמצעות באתר יותאמו לקהל היעד העיקרי הזה, לטרגט את קהל היעד לפי הפונקציות המוצעות באתר ושהאתר אכן יהיה פונקציונאלי.

ומה בנוגע לאפליקציות?

בדרך כלל, אלו שמשתמשים באפליקציות יהיו עסקים שהפוקוס שלהם הוא על האופליין ומספקים שירות בתחומי המדיה, הבידור והמשחקים – למשל גט טקסי, קנדי קראש והוטלס.

מי בונה גם אתר וגם אפליקציה?

עסקים שרוצים לשלב בין פעולות האונליין והאופליין, למשל בית דפוס שהאתר שלו מציג את השירותים והאפליקציה מציעה שירות על עיצוב כרטיסי ביקור בזמן אמת.
עלינו לתעדף את התצוגה הנוחה למובייל כיוון שרוב היוזרים שלנו משתמשים בטלפון הנייד לגלישה באינטרנט.

איך בונים אתר נכון למובייל?

  • לשים דגש על הנעה לפעולה, הדבר הראשון שהגולש יראה כשיגיע לאתר יהיה Call to Action.

  • להציג קטגוריות ולא מוצרים, וגם שם – שהחלוקה לקטגוריות תהיה מינימלית. אנחנו לוקחים בחשבון שמשתמשי המובייל הם חסרי סבלנות ולכן לא נרצה להעמיס עליהם במידע.

Tzlil Meirovitz | Account Strategist

שימוש במכשירים השונים באסטרטגיה הדיגיטלית

צליל פתחה את המצגת שלה במשפט: "We don't go online, we live online"

אנחנו רוצים להיות שם בכל הרגעים והשלבים של מסע הרכישה של הצרכן, לא רק ברגע הסופי בו הוא שולף את כרטיס האשראי:

I want to know – הרגע הראשון, השלב בו הגולש מלקט מידע.

I want to go – השלב בו כדאי שתהיה לכם נוכחות גאוגרפית במידה וזה רלוונטי עבורכם.בשנת 2015 הוכפלה כמות החיפושים למונחים הכוללים near me לעומת שנים קודמות ועמדה על 82%.

I want to do – לפני או אחרי הרכישה:

  • לפני – אני מחפשת את מה שמתאים לי ביותר.
  • אחרי – קניתי ואני רוצה לדעת איך מתפעלים את זה.

בשנת 2016 נספרו מעל מאה מיליון שעות צפייה בסרטונים שהכותרת שלהם כוללת את המונח "how to״.

I want to buy – זה השלב בו הגולש מוכן לקנות וצריך את הפוש האחרון של מה בדיוק לקנות, איפה לקנות וממי לקנות. קחו בחשבון ש-82% מהגולשים משתמשים באינטרנט בטלפון הנייד בזמן שהם כבר בחנות לביצוע השוואת מחירים למשל.

ולבסוף, כשכבר הבאנו את הגולש צעד אחד לפני שהפך ללקוח שלנו, נרצה שתהליך הרכישה יהיה קצר, קליל ומובן עבורו. לפניכם המחשה נהדרת של איך זה לפעמים מרגיש:

 

Aurelie Chazal | Performance Specialist

אורלי פתחה את ההרצאה עם הסרטון של ג׳ייקוב, שמצא דרך google my business מועדון כושר בעיר קנזס בארה״ב, מקום שבו אפשר להרגיש שייך. ג׳ייקוב מראה כמה אומץ נדרש כדי לשתף ולחשוף את הסיפור שלך עם העולם:

90% מחפשים באינטרנט לפני שהם יוצאים פיזית החוצה והולכים לחנות או מסעדה למשל, כדי להשוות מחירים ולקרוא ביקורות.

גוגל מציעה שירות לעסקים בו יוצגו פרטי ההתקשרות, תמונות, שעות פעילות ולוגו שמקבל מקום טוב ובולט במנוע החיפוש ומאפשר שילוב של וידאו 360 לחוויה שלמה.

ההרשמה לשירות (google.com/business) היא פשוטה ומתבצעת בשלושה שלבים:

  1. למצוא את העסק על המפה
  2. לאמת שאתה הבעלים של העסק
  3. לוודא שלגוגל יש את המידע הנכון, הניתן לעריכה ע״י הבעלים.

 

Simon Clerc | Performance Specialist

 

youtube-lgbt

וידאו שיווקי – הגדלת הקהל באמצעות יוטיוב

עד 2019 80% מהטראפיק יהיה וידאו.

לפניכם סרטון קצר שעלה בשנת 2015 לכבוד חודש הגאווה שמציג מעט מתוך אינספור ההכרזות ליציאה מהארון, הצעות נישואין גאות וחגיגות התרת נישואין במדינות השונות. במידע אודות הסרטון תקבלו קישורים ותוכלו לצפות בסרטונים המלאים:

 

אם כבר מעלים וידאו, כדאי שהוא יהיה עם תוכן שלאנשים יהיה באמת אכפת ממנו.
יכול להיות לך וידאו מעולה אבל אם אף אחד לא ידע עליו זה בזבוז כסף נטו.

בטלויזיה, מוצגות בפנינו 7-10 פרסומות בכל הפסקה וביוטיוב יש פרסומת אחת בכל פעם.

אנשים נכנסים ליוטיוב משלוש סיבות: בידור, למידה והשראה.

איך עושים וידאו שיווקי נכון?

נתחיל מהכותרת. הכותרת צריכה להיות חכמה, לסקרן ולתת ערך שהוא מעבר לפרסומי.

נמשיך לתוכן הסרטון. סרטונים טובים לא צריכים להיות בהכרח עתירי תקציב. צפו בסרטון הפרסומי של Dollar Shave Club שמצחיק אותי בכל פעם מחדש. שמדבר על יתרונות המוצר עם הרבה הומור, תראו את כמות הצפיות ההיסטרית ואם הוא שעשע אתכם, דמיינו את כמות השיתופים. כמה לדעתכם עלה להפיק את הסרטון? ניחוש שלי – לא הרבה.

Judith Bitton | Performance Specialist/Sales, Operations Specialist, Waze

כשאנחנו משקיעים כסף בפרסום נרצה לקבל כמה שיותר החזר על השקעה מכל ערוץ בו נבחר לפרסם. בגוגל, הכל מבוסס נתונים ואין מקום לתחושות בטן.

עד היום ניתור טראפיק היה מבוסס לפי אינטראקציות, היום ניתן לנתר את הטראפיק לפי יוזרים.במבט אחד נוכל להבין מיהם המשתמשים שלנו, למיין אותם לפי המקומות בהם הם מבלים וכמה זמן, למצוא את המשתמשים הנאמנים ולהם לתת הנחות והזמנות לאירועים מיוחדים.

הרגעים המנצחים אלו הרגעים בהם מישהו מחפש ומתעניין, התפקיד שלנו הוא להיות שם בשבילו, להבין אותו ולתת לו את המידע שהוא מחפש.

כמה טיפים על גוגל אנליטיקס:

  • כדי לערוך השוואת שווקים, חפשו את טאב "benchmarketing" אצלכם בחשבון.
  • רוצים לדעת בזמן אמת אם יש משהו שלא עובד כמו שצריך? בטאב ״real time report״ ניתן להגדיר התראות ולקבל אימייל במצבים בהם המדד לא תקין.
  • כמה אנשים בודקים את המוצר שלכם? טאב "enhanced ecommerce" מאפשר לטרגט ולמקסם פרסום לפי חיפושים ועניין הגולשים.

Aurelie Chazal | Performance Specialist

פרסום למשתמשי המובייל

לפני שנדבר על איך עושים את זה בענק, חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שנוכל להתמודד עם כמות הלקוחות והפניות שיגיעו דרך הפרסום, לצורך כך יש המלצות לעסקים קטנים ולעסקים גדולים.

get-started

המובייל שינה את הדרך בה אנחנו מתנהגים, עלינו להפוך את החשיפה שלנו לפשוטה עד כמה שניתן עבור המשתמשים שלנו.

mobile

יש לנו רק הזדמנות אחת לזכות בלקוח ולכן אסור לנו להסתמך רק על האתר שלנו. הנתון הבא יכול לעזור לנו לקבל פוקוס: 20% יתקשרו אלינו אחרי שביקרו אצלנו באתר, 80% יתקשרו ישירות מתוך תוצאות החיפוש בגוגל.

כשמפרסמים בליווי מספר טלפון, ניתן לבצע מעקב אחר השיחות שבוצעו דרך המודעה ישירות ממנוע החיפוש.

conversation

מה לגבי מסרונים?

זה הזמן והמקום לתת לקהל שלנו דרך פשוטה לסמס לנו.

לפניכם שלוש דרכים בהן משתמשים מפרסמים בהודעות sms:

sms

 

פאנל שאלות ותשובות | מנהלי פעילויות הפרסום הממומן

faq

 

בשלב הזה, למרות השעה המאוחרת והבטן המלאה התחיל דיון סוער שאף אחד מהיושבים בקהל לא יכול היה להישאר אדיש אליו. התיישבו על כיסאות גבוהים עדי, חגי ואורי שענו על השאלות של צליל.

 

אם הייתם מתחילים לפתח את השיווק הדיגיטלי שלכם עכשיו, עם כל הניסיון והידע שצברתם – מה הטיפ הכי חשוב?

עדי (HolmesPlace): לשאול מי קהל היעד, איפה הצמתים בהם ארצה לפגוש אותו, איך לגשת אליו, מתי, מה אני רוצה לפרסם לו, והכי חשוב – לעקוב אחרי זה ולנתח את התהליך.

פרסום בגוגל מאפשר לנו לדעת מאיזה מכשיר נכנסים המשתמשים שלנו לפרסום ולפרסם להם בהתאם.

אורי (איגי): מצטרף לדברים של עדי. זיהוי הקהל הוא אתגר בולט, צריך לזקק מי יהיה הקהל שהשירות / המוצר פונה אליו ומי יהיה זה שיבצע את הפעולה שאנחנו רוצים שתתבצע. למכור לכולם זה לא בהכרח נכון.

קחו לדוגמא את Air bnb, אם בעבר התעסקו רק בסידורי לינה, היום הם מציעים חוויה, למשל לינה וקורס בישול מסורתי. כל אחד צריך לקחת את הגישה הזו אליו לעסק, להתמקד בלקוח ובחוויות שלו.

חגי (dragstore.co.il): היתה בעבר תובנה מוטעית – שלתפעל חנות אינטרנטית יותר זול מאשר לתפעל חנות פיזית. בזמן שחנות פיזית ממוקמת ברחוב, בחנות אינטרנטית הפרסום הוא רציף, כל הזמן. אמנם 50% מהלקוחות הם לקוחות חוזרים, אבל אנחנו זקוקים ל-50% האחרים. כל הזמן צריך לפרסם.

אנחנו לא רשת שיווק ענקית, אנחנו משקיעים הרבה כסף ומצאנו שהכסף שמושקע לעסק קטן כמונו בדיגיטל – משתלם.

 

עדי, איזו פלטפורמה עובדת יותר טוב ומה עובד יותר?

כל לקוח זו חליפה מותאמת אישית. בגוגל, אני פונה למי שמחפש אותי כשבפייסבוק אני מחפשת למי אני רוצה למכור. הרבה פעמים יש תוצאות טובות יותר בגוגל – כשאני מציגה את מה שנכון עבור מי שמחפש אותי.
כאמור, זה משתנה מלקוח ללקוח. HolmesPlace למשל, הוא לקוח שמכוון לקבלת לידים. כשהתחלנו התקציבים היו מאוד נמוכים ובעזרת מערכות מורכבות הבנו מהם ביטויי הליבה ומיהו קהל היעד, עם הרבה ניסוי ותעיה.

הקשר עם גוגל מאוד עוזר, אנחנו מקבלים ליווי בכל פעולה והתמיכה מצויינת. חשוב לפרוס רשת רחבה, ללמוד ולמדוד.

 

אורי, אתה עובד עם AdWords שנים. מהניסיון שלך עם המוצר מבפנים ומבחוץ – אילו סודות מקצוע תוכל לחלוק?

יש אנשים ששואלים אותי למה אני צריך לפרסם את עצמי (בפרסום ממומן) אם אני בכל מקרה מופיע במקום הראשון בחיפוש האורגני. התשובה שלי היא שבפרסום הממומן אני יכול להציף ולפרסם את מה שרלוונטי לעכשיו, דבר שבאורגני יקח הרבה מאוד זמן.

לדוגמא, לאחרונה הרב עמר יצא עם אמירה פוגענית כלפי הקהילה הגאה ומייד הוצאנו פרסום לצעירים שבמידה ומשהו יושב להם על הלב, הם יוכלו להיכנס לאתר ולפרוק.

טיפ 1: מבנה החשבון. תחשבו כמה לנו יהיה יותר קל לשלוט על החשבון מאוחר יותר בהמשך.

טיפ 2: מילות מפתח ספציפיות למודעה או לקבוצת מודעות – לדוגמא, מודעה שמכוונת למתלבטים בנוגע לזהות המינית שלהם תכיל את הביטוי ״האם אני הומו״, כך אפשר להיות בטוחים שמי שמחפש את הביטוי יגיע בדיוק לתשובה לשאלה שלו ולהציג עבורו מודעה מותאמת. חשוב ליצור הפנייה לדף נחיתה ייעודי כדי להגביר המרות, אם בהקלקה על המודעה המאוד ספציפית יגיע הגולש לדף הראשי של האתר זה עלול לבלבל אותו מאוד.

טיפ 3: ביטויים ספציפיים – אם אני אחפש ״נעליים״, אראה המון מודעות שקשורות לנעליים. אם אחפש ״נעלי ספורט לנשים״ אני אמצא תוצאות מתאימות יותר. כך גם לא משלמים על קליקים מיותרים.

טיפ 4: דו״ח מונחי חיפוש – האוצר החבוי של AdWords, רשימה של כל החיפושים שדרכם הגיעו למודעה שלי. אפשר לראות שם מה הביטוי הספציפי אותו אנשים הקלידו כדי להגיע למודעה. ברגע שיהיה בידינו המידע הזה, נוכל להגיע לתובנות.

 

Dana Pienica | Performance Specialist

למצוא את פורמט הפרסום הנכון עבור קהל היעד שלך

one-size-fits-most

היום התהליך שהצרכן עובר היא הרבה יותר מורכבת מבעבר, בכל שלב משתמשים באינטרנט, להתייעצות במצבי מפתח, למשל בחינת אופציות לפני הרכישה, השוואת מחירים, בדיקת חוות דעת ותלונות, בחירה, רכישה, צפייה מדריכי שימוש ועוד.

יש רגעים חשובים יותר מרגעים אחרים, אם מותג נדחף לי למסך כשאני עושה משהו חשוב ברגע חשוב, אני אתעצבן ואעיף אותו. מצד שני, כשתופיע מולי פרסומת טובה שתבלה בתוך חיפוש רלוונטי – אני אשמח לעשות בה שימוש.

יש מחקר שמראה שאדם ממוצע בודק את הטלפון שלו 150 פעמים ביום.

150-per-day

ככל שללקוחות יש יותר אפשרויות כך הם הופכים ליותר תובעניים.
איך זוכים בתשומת הלב של הגולש? קבלו את שלושת ה- B:

be there
להבין מה אנשים מחפשים ברשת כדי למצוא אותנו ואיפה הם מחפשים את זה – ביוטיוב? במנוע החיפוש? באתר של מישהו אחר? ברגע שנדע את זה, אנחנו נרצה להיות שם.

be unique
דרך נוספת להגיע ללקוחות היא באמצעות המייל. ג׳ימייל מאפשרת להציג מודעה שנראית חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה, פרסום בג׳ימייל נקרא GSP.

email

תהיו מותאמים לגולשים שלכם, לא מספיק לתת לכולם את אותה המודעה, כל סוג לקוחות צריך לקבל יחד מתאים לפי הדברים שנרצה להציע לו.

be usefull
תנו לגולשים שלכם שירות לקוחות טוב, להבין שלי יש את המידע לו זקוק האדם שנמצא בצד השני.

כדאי והכרחי (עלות קליק יותר נמוכה) להוסיף כמה שיותר Extentions, אפשר להוביל אנשים לעד שישה מקומות שונים באתר או באתרים אחרים, למשל לסרטון רלוונטי ביוטיוב -, כך שכדאי להיות מאוד מדויקים.

text-ad

סוגי Extentions:
CallOut: מידע חשוב שכדאי להבליט ויופיע במודעה כתת כותרת.
Structured Snippets: הבלטה של מידע נוסף
Review Extentions: אם מישהו פרסם עלינו חוות דעת, ניתן להכניס קישור לאתר אחר בו נמצאת חוות הדעת.

 

Ron Leder | Editorial Policies

רון מפרט את התנאים של גוגל להעלאת פרסום ממומן ואת הסיבות בגללן הפרסום שלנו עלול להיכשל ומתרכז בשלושה פרמטרים: עריכת המודעות / האתר, סימן מסחרי ומדיניות גוגל בכל הנוגע לתוכן למבוגרים.

do-and-dont

 

עריכה:

  • תוכן לא ברור: גוגל לא מאפשרים העלאת תוכן מבלבל, מעורפל שלא בדיוק משקף את העסק. המטרה היא שהגולש יבין איזה שירות או מוצר מוצעים לו לפי המודעה.
  • סגנון ואיות: איות נכון, שפה תקינה, אם משתמשים במקף (-) אנחנו מחוייבים לתת רווח לפניו ואחריו, לוודא שכל פונקציה במודעה באמת עושה את מה שעליה לעשות – אם יש כתובת אתר אז בהקלקה אכן מגיעים לאתר ובמקום בו מכניסים את תיאור האתר שלא יהיה מספר טלפון למשל.
  • חזרה: ״חינם! חינם! חינם!״ אסור לחזור על מילת שיווק, שם העסק או הכותרת בגוף המודעה, חזרתיות לא נותנת ערך אלא מוזילה את המודעה וגוגל, שמעוניינת לשמור על תוכן איכותי בכל מחיר, אוסרת חזרתיות בתכלית האיסור.
  • שימוש בקפיטל: אותיות גדולות באנגלית וכולות להופיע במידה וזהו שם המותג, אות ראשונה בתחילת משפט כיאה לשפה תקינה אך בשום אופן לא למטרת הדגשה (לדוגמא המילה FREE).
  • איכות התמונה והוידאו: לטובת הגולש ולטובתנו, במקומות בהם מתאפשרת העלאת מדיה מהסוג הזה, מתבצעת בדיקת איכות לקובץ, שצריך להיות ברזולוציה נכונה, לוודא שהתמונה לא הפוכה.
  • סמלים: אם לוקחים את סמל ה-@ ומשתמשים בו בתוך משפט כתחליף למילה "at" – זה אסור. מותר להשתמש בסימן קריאה אחד למודעה כולה, אך לא בכותרת.

 

ברגע שנפסלת מודעה ניתן לראות אותה בעמוד הסטטוס:

how-to-fix

 

סימן מסחרי:

גוגל לא קובעת מהו סימן מסחרי ומה לא. כל עסק יכול להגיש בקשה לגוגל על מנת להרשם כסימן מסחרי.
זו הכתובת בה מגישים את הבקשה לאישור trademark כך שהעסק יירשם כסימן מסחרי:

[email protected]

במידה ואנחנו כמפרסמים רואים שנעשה שימוש בסימן המסחרי שלנו, אנחנו יכולים להגיש תלונה.

אם נרצה להשתמש בסימן מסחרי של מישהו אחר, עלינו לפנות לגוגל ולבקש טופס מקוון אותו בעל הסימן המסחרי צריך למלא כדי לאשר עבור החשבון שלנו באופן ספציפי את השימוש בסימן המסחרי שלו.

מקרה שקרה:
״דקה תשעים״ הוא מונח שמתאר משהו שקורה ברגע האחרון, אבל גם מוכר כשם של עסק ישראלי. אם מודעה שמכילה את הביטוי תיפסל, זה יהיה שלא בצדק ובמקרה הזה אפשר לפנות לגוגל והמודעה תשוחרר.

trademark

תכנים למבוגרים:

הגבלה מהסוג הזה חלה על מודעות בחיפוש בלבד.
בהעלאת המודעה בוחרים כמה המודעה מתאימה למשפחה (family status) – אם המודעה מתאימה לכל המשפחה או קיימת הגבלה מסוימת.

family-status

לסיכום

בסיקור סיכמתי את הנקודות החשובות מבחינתי לביצוע אופטימיזציה לפרסום הממומן, כשהנקודות האלו יוכלו לשמש אתכם מבחינת גישה והתנהגות בכל סוג של פרסום ובכל פלטפורמה, כשאתם, המוצר או השירות שלכם בא במגע עם המשתמש וגורם לו להרגיש נעים ונוח לשתף אתכם פעולה.

יצאתי מהכנס עם אנרגיות חדשות, למרות השעה המאוחרת והמסע הארוך הביתה (ככה כשגרים בעוטף עזה) ורעיונות התחילו להתבשל בראש.

אני מגיעה מתחום חווית המשתמש ומזדהה עם החשיבה המנחה של לדבר לקהל היעד בשפה שלו, לקרוא בשם שלו באופן הכי אישי שיש ולהראות לו שאנחנו שם בשבילו ובידינו הפיתרון המדויק למה שהוא מחפש ממש עכשיו – וכל זה ברמות גבוהות של רגישות ואמפטיה, ולכן הדרך בה גוגל מבצעת אופטימיזציה לדיוק קהלי היעד, להבין אותם עד כדי כמעט להיות הם ולהבין את הצרכים שלהם לאורך השנים היא  גאונית מבחינתי.  

אני מקווה שתוכן הסיקור לימד אתכם דבר או שניים, עורר בכם רגשות (כי איך אפשר להישאר אדיש לסרטונים האלה?) וגרם לכם להכניס עוד שורה או שניים ל-to do list למחר.

אם כן, אשמח לשמוע פה למטה בתגובות.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;