אנחנו גאים להכריז על תחרות (ובסיומה תערוכה) מיוחדת במינה שבישלנו עבורכם זמן רב… תחרות ותערוכת פיקסל דריבל!
* עדכון (ינואר 23, 2013): נפתחה ההרשמה לאירוע אשר יתקיים ב-6 לפברואר. לחצו כאן לפרטים.

דריבל היא לא סתם רשת חברתית למעצבים. היא ה-רשת החברתית למעצבים.

ברחבי אירופה וארה"ב דריבל הפכה לסמל סטטוס: אם יש לך דריבל, אז אתה חייב להיות מעצב תותח.
סטודיואים ומעצבים בכל העולם לא פותחים פוטושופ לפני שחרשו את דריבל להשראה לקראת העיצוב הבא שלהם.
הרבה בזכות שיטת ההפצה שמצליחה לשמור על רמה סופר גבוהה של עיצובים.

האינטרנט מוצף בכתבות על האתר שהפך להיות חנות הממתקים למעצבים, יזמים, ואנשי אינטרנט. לעיתים חשבון דריבל חשוב יותר מפורטפוליו, שכן ברחבי העולם ואפילו בארץ יזמים, אנשי כח אדם ובעלי חברות צדים כשרונות בדריבל.

אך דריבל אינה פתוחה לכל. מדובר ברשת חברתית סגורה. מעטים האנשים שמקבלים ממנה הזמנות.

פה אנחנו נכנסים!

מה זה דריבל? דברים שידעתם (או לא ידעתם) על הרשת החברתית למעצבים

בדריבל ניתן להעלות תמונות קטנות בלבד (מקסימום 300×400 פיקסלים – החל משבוע שעבר גם אפשר להעלות לאתר תמונות בגודל 800×600 להתאמה למסכי רטינה), דבר המכריח את החברים בה להעלות רק crop מתוך העבודות שלהם, ובכך ניתן דגש על חלקי UI.

מעצבים מעלים לדריבל כפתורים, שדות חיפוש, חלקי טפסים, אייקונים, לוגואים, סקיצות, טולטיפים ועוד.
כלומר, לא מעלים עיצוב של אתר שלם או אפילו דף בית, אלא חלקים מהעיצוב בלבד. דבר הנותן כבוד לעיצוב הממשק עד לפרטים הכי קטנים, ומאפשר לראות תהליכי עיצוב.

איך מצטרפים לדריבל?

דריבל היא רשת סגורה. כלומר אי אפשר להירשם וישר להתחיל להעלות עבודות.
אפשר, ואף מומלץ, להירשם לדריבל בתור Scout או Prospect (עליהם אפרט מיד) אך מי שחבר ברשת ויכול להעלות עבודות נקרא (כמה מפתיע) Player.

הדרך להפוך ל-Player היא באמצעות הזמנה מ-Player קיים.

Players אינם מקבלים סתם כך הזמנות לחלוקה, ולרוב לא מדובר ביותר מ-2 הזמנות. לא ברור בדיוק מהי הנוסחה שדריבל משתמשים בה על מנת לחלק הזמנות, אבל יש האומרים שהנוסחה משלבת ותק, לייקים על עבודות שהעלת ופעילות באתר.
יש האומרים שההחלטה מתקבלת ידנית ורק לפי סבבי ותק. רשמית, בדריבל טוענים שהם מחלקים הזמנות בצורה מבוקרת וקטנה מדי פעם על מנת לשלוט בצמיחת החברה ובתמיכת האתר והמשתמשים בו.

מה אומרים כל המושגים האלו? (רצוי לא לדלג על חלק זה)

Scout: אם אתם לא מעצבים, אבל אתם מתעניינים במעצבים מוכשרים ומציאת כשרונות, אפשר להירשם כ-Scout ולעקוב אחר Players.
זה טוב ליזמים, מנהלי סטודיו, ציידי כשרונות, משאבי אנוש ומעצבים אשר פשוט לא רוצים להציג את העבודות שלהם אבל כן רוצים להיות חלק מהרשת.
אפשר גם לתת לייקים לעבודות של Players.

Prospect: אם אתם מעצבים שרוצים לקבל הזמנה, תוכלו להירשם, להתחיל לעקוב אחר Players  ולקוות שמי מהם יגלו אתכם ויחליטו להעניק לכם הזמנה.

Players: השחקנים. הם הלב של הקהילה.

שחקנים יכולים להעלות עבודות שלהם – בדריבל זה נקרא שוטים (shots). לא, לא כמו אלכוהול, כמו כדורסל. זריקות לסל. Shots.

שוטים בדריבל זה כמו טוויטס בטוויטר. אין משהו אחר שאפשר להעלות. אי אפשר להעלות רק טקסט, העיקר זה התמונה, העיצוב.
שחקנים יכולים להעלות שוטים, להעלות תגובות לשוטים של אחרים (בדריבל זה נקרא Rebound), לאסוף להם קבוצות של שוטים שהם אוהבים ולקטלג אותם ( זה נקרא Buckets), לתת לייקים ולהגיב על שוטים של אחרים.

בקיצור, על מנת להעלות עבודות, אי אפשר פשוט לגשת לאתר ולהירשם. צריך לקבל הזמנה ממישהו שכבר חבר ברשת. שחקן.

אנחנו שמחים להכריז על פתיחת התחרות "פיקסל דריבל"!

בתחרות נחלק הזמנות לרשת החברתית דריבל ופרסים שווים. בנוסף, כל המתמודדים שלנו יהנו מחשיפה גדולה.

זוהי תחרות מיוחדת במינה. מכמה סיבות:

1. התחרות הינה תחרות פתוחה. אם אתם כבר חברים בדריבל ויש לכם הזמנות לחלק אז אתם מוזמנים להצטרף אלינו לחבר השופטים, ולחלק את ההזמנות שלכם עם קרדיט מלא ועם חופש בחירה אבסולוטי במסגרת התחרות. צרו קשר לפרטים.

2.  בתחרות אנו מחלקים לא רק הזמנות לדריבל (שיש לנו 10 מהן ויתכן שבהמשך אף יותר):
מקום ראשון יזכה בפרס סופר שווה של בית הטיפוגרפיה העברי אאא ומקום שני ושלישי יזכו בהפתעות נוספות.
אה, וכמובן יש את העובדה שתזכו לחשיפה מטורפת לעבודות שלכם בפני אלפי אנשי מקצוע – מעצבים, בעלי סטארטאפים המחפשים מעצבים, ארט דיירקטורים, אנשי UX, ועוד.

3. הדבר הכי מרגש – בסוף התחרות אנו ניצור תערוכה של העיצובים הנבחרים –

תערוכת פיקסל דריבל – תערוכת עיצוב ממשק באמצעות שוטים של דריבל

בסוף התחרות ניקח את העיצובים הנבחרים, ונרכיב מהם תערוכה מגניבה ביותר!

* עדכון 19.10.12: קיבלנו מייל מדריבל בכבודם ובעצמם, שתומכים בתחרות ונותנים לנו 2 (והציעו עוד יותר) הזמנות לחלק והביעו עניין רב בתערוכה שתבוא. אז תדעו שהעיניים של דריבל העולמית יהיו על התחרות הזו. כבוד גדול!

הייחודיות בתערוכה היא שאנו ניקח משהו מהעולם הדיגיטלי הסגור במסך ונוציא אותו לאויר הפתוח, לעולם האמיתי על גבי נייר.

עוד לא נעשה דבר כזה בארץ, ויש מצב שגם לא בעולם.
תערוכה שכולה מוקדשת לקרופים של עיצובים, לממשקים, קרופים של טיפוגרפיה, ועוד.

פרטים מלאים אודות האירוע והתערוכה תוכלו למצוא בדף האירוע.

הפרסים

מקום ראשון – הזמנה לדריבל וחבילת פונטים שווה מבית אאא (בשווי 1000 ש"ח).

מקום שני ושלישי – הזמנה לדריבל והפתעות נוספות.

מקום רביעי – עשירי – הזמנה לדריבל!

כל שאר המשתתפים– חשיפה לאלפי אנשי מקצוע ואולי אפילו יהיו לנו עוד הזמנות לחלק לכם אם עוד מעצבים ישראלים מדריבל עם הזמנות ירתמו למאמץ.

פירוט אודות הפרסים מלבד ההזמנה לדריבל יתפרסמו כאן בשבועות הקרובים בפוסט נפרד.

איך משתתפים?

כל שעליכם לעשות זה ליצור שוט לדריבל (אם בשלב זה אתם עדיין לא יודעים מה זה "שוט" אז כנראה שדילגתם על תחילת הפוסט הזה.. גשו חזרה למעלה וקראו):

– השוט צריך להיות שמור בשני גדלים שונים אך באותה הקומפוזיציה בדיוק (כלומר קופי אחד של השני):
1. בגודל 400×300 פיקסלים (400 רוחב, 300 גובה) ברזולוציית 72DPI (הגודל הסטנדרטי של שוטים לדריבל)
2. בגודל 11.25×15 ס"מ (15 רוחב, 11.25 גובה) ברזולוציית 300DPI  (הרזולוציה שאותה נדפיס במידה והעיצוב ייבחר לתערוכה)

– השוט יכול להיות בכל נושא, ויכול להיות עשוי גם מעבודות שכבר עשיתם (כמובן רק אם יש לכם רשות לפרסם אותן). כנסו לדריבל, אפילו הרשמו כ-Prospect.
תראו מה אנשים מעלים, מה פופולארי ומה לא. לפי זה תראו את הרמה ואת סוג הדברים שאנו מחפשים בתחרות.
יש שם הכל מהכל – טיפוגרפיה, אייקונים, איורים, ויירפריימס, חלקי UI, הכל!

– כל מתמודד יכול להעלות עד 3 שוטים שונים, בכל זמן נתון עד סיום התחרות. אין להעלות יותר מ-3 שוטים. מי שיעלה יותר מ-3 שוטים יפסל.

לאיפה מעלים את העבודות?

התחרות מתקיימת בשיתוף אתר דיזיין אוורדס. ניתן להעלות עבודות עד ה-25 לנובמבר.

לדף העלאת העיצובים

לצפייה בעיצובים שהועלו

איך יבחרו המנצחים?

בסופו של דבר מי שבוחר את המנצחים יהיו אלו שיחלקו את ההזמנות. להלן רשימת השופטים (עשויה להתעדכן אם מעצבים נוספים יצטרפו):

פיקסל פרפקט (שגיא שרייבר): 3 הזמנות

דריבל בכבודם ובעצמם: 2 הזמנות כתמיכה בתחרות ובתערוכה שתבוא (!!)

חיים אגמי (דריבל | פורטפוליו): 2 הזמנות

יואב שומכר  (דריבל | פורטפוליו): 2 הזמנות

עוז פנחס (דריבל | פורטפוליו): הזמנה אחת

יניב ברטשניידר (דריבל | פורטפוליו): הזמנה אחת

רן שני  (דריבל | פורטפוליו): הזמנה אחת

התאריכים

התאריך האחרון להגשת העיצובים לתחרות הוא ה-2 לדצמבר.

אירוע פתיחת התערוכה, ובו הכרזת המנצחים בתחרות יתקיים ב-12 לדצמבר.

טמפלט להורדה

בשביל לעשות לכם חיים קלים הכנו עבורכם טמפלט להורדה ושימוש לתחרות.
בהורדה תוכלו למצוא שני קבצי פוטושופ (PSD):

1. ברזולוציות 72dpi  ובגודל של 400×300 פיקסלים.
2. ברזולוציית 300dpi וגודל 15×11.25 ס"מ.

כמובן שהשיטה הכי יעילה ליצור את העיצוב הוא בצורה וקטורית ואז רק להגדיל/לכווץ את המסמך לרזולוציה הנדרשת ולשמור שוב בשם אחר, אבל אם אתם מעלים תמונה של אילוסטרציה או כל דבר ידני פשוט תוודאו לצלם ברזולוציה גבוהה.
חשוב לזכור: הרזולוציות השונות הן רק לצרכי הדפסה ותצוגה. אין לשנות את העיצוב בכל אחד. העיצובים בשני הגדלים צריכים להיות זהים.

סתם לכיף – שוט לדוגמה להורדה חינם

והנה חינמי קטן שיהווה לכם דוגמה לעבודה גמורה. אתם מוזמנים גם להשתמש בו לעיצובים שלכם לצרכים מסחריים וללא קרדיט, רק לא להפיץ אותו מחדש כחינמי בשום צורה, מלבד שיתוף הלינק לפוסט הזה.

כפתורי שיתוף פייסבוק וטוויטר לאפליקציות מובייל (מתוך דריבל) (1472 downloads)

רגע לפני שמסיימים

אנו רוצים להודות לכל משתפי הפעולה והספונסרים שלנו שבלעדיהם התחרות הזו לא הייתה יוצאת לפועל.

התחרות בחסות

גם אתם רוצים להיות ספונסרים ולקדם עיצוב כחול לבן? צרו איתנו קשר.

אז למה אתם מחכים?

הורידו את הטמפלטים, עצבו את השוטים שלכם ובהצלחה בתחרות!!! בואו נפיק יחד את התערוכה שתעשה כבוד ל-UI!

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;