retinize it
בשבוע שעבר פרסם המעצב ארטיום דשינסקי סט אקשנים מעולה וחינמי לייצוא מהיר של קבצים לרזולוציית רטינה.

בראיון הבא תוכלו לקרוא על האקשנים Retinize.it של ארטיום, למה הוא הכין אותם ואיזה תגובות הוא קיבל מעולם העיצוב הבינלאומי בעקבות שחרור החינמי המגניב הזה, וגם על הדרך לקבל כמה טיפים לרכיבים נוספים שיקלו על חייו של כל מעצב.

היי ארטיום! ספר לנו מעט על עצמך.

בן 22 מתל-אביב, התחלתי לעצב ולהתעסק בתחום בגיל צעיר, בערך לפני 7 שנים. שנים הראשונות עשיתי מלא פרילנס ועבדתי כמעצב ווב ופרינט בחברות שיווק באינטרנט וסוכנות eCommerce, אחרי זה עבדתי בכמה סטארט-אפים. אחד הסטארט-אפים התרסק בגלל שהאפליקציה שלו הגיעה למקום ראשון באפסטור הישראלי, אבל זה כבר סיפור לראיון אחר :)

Artiom Dashinsky
Artiom Dashinsky

מה אתה עושה בימים אלו?

מעצב ב-Tvinci שבלי להגזים מייצרת את הטלוויזיה של העתיד – החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת צפייה בתוכן וידאו וערוצים חיים בכל מכשיר ואני עם הצוות שלי דואגים ליצור חוויה אחידה בסמארטפון, טאבלט, מחשב אישי וטלוויזיה עבור המשתמשים הסופיים. וגם עושה פרילנס בשביל הכיף :)

tvinci.com
tvinci.com

אז מה אלו האקשנים שפרסמת?

האקשנים עושים חיים קלים לכל מי שצריך לגזור אלמנטים מעיצובים של אתרים או אפליקציות בשביל מפתחים או לכל מטרה אחרת. במיוחד זה יעיל למי שמכין גרפיקות למכשירים עם מסכי Retina כי זה דורש ממעצבים לספק תמונות בשני גדלים. Retinize It מאפשר בלחיצה אחת לשמור שכבה או תיקיית שכבות כקובץ נפרד עם האלמנט הזה בלבד על רקע שקוף (אפשר גם ללא שקיפות) בשני הגדלים – 100% ו-200% או בגודל האמיתי בלבד. לפי הספירה שלי זה מאפשר לעשות 2 פעולות שזה רק לתת שמות לקבצים, במקום 9 פעולות במקרה הטוב.

למה בחרת לפרסם אותם?

המעצבים בצוות שלי די מתבאסים כשאני מבקש מהם להכין קבצים למפתחים והתחלתי לחשוב איך אני יכול לייעל את התהליך ולעשות אותו יותר מהיר. ואכן אחרי שהתחלנו להשתמש באקשן הזה המהירות של העבודה עלה משתמעותית והתסכול ירד :) אז הבנתי שאם זה עוזר לנו אז למה שזה לא יעזור גם לאחרים :)

איך התגובות? איפה זה עוד התפרסם?

האמת היא שהתגובות מעולות ואני כבר לא מצליח לעקוב אחרי כל המקומות שהאקשן מתפרסם בהם. מאז שהעלתי את האתר לפני פחות משבוע לא עוברות יותר מכמה דקות בלי שמישהו משתף אותו בטוויטר או בפייסבוק. בזמן שאני מדבר איתך קיבלתי מייל עם הניוזלטר של Webdesigner Depot שכתבו על Retinize It (אם מישהו לא יודע עד כמה האתר הזה פופולרי – יש להם יותר מחצי מיליון עוקבים בטוויטר). קיבלתי מלא מיילים ממעצבים ומפתחים שסתם אומרים תודה, עורכת של Smashing Magazine כתבה על Retinize.it בטוויטר שלה וגם קיבלתי שיחה מהחבר'ה בניו-יורק מ-InVision שנורא התלהבו מ-Retinize It. לבסוף, בימים האחרונים ביקשו ממני סמאשינג מגזין לכתוב להם על זה פוסט.

איך עובדים עם האקשנים?

בשביל להשתמש באקשנים מספיק לבחור שכבה אחת, כמה שכבות או תיקיית שכבות ולהפעיל את האקשן. למשתמש נשאר רק לבחור שמות לקבצים הסופיים והאקשן כבר יעשה את כל העבודה השחורה ברקע – יגזור את האלמנטים שבחרתם ויעתיק לקובץ חדש בלי לפגוע בווקטוריות של האלמנטים, יחתוך את השטח מסביב, יעשה רקע שקוף ויפתח חלון Save For Web. חשוב לעבוד עם Shapes או Smart Object במקרה שאתם רוצים להוציא גרסת Retina כי האקשן שומר את האלמנט ואת הגרסה של 200% מהגודל המקורי. אני ממליץ לכולם לעבוד עם אלמנטים וקטוריים בעיצובים שלכם גם בלי קשר לאקשן. יש מעצבים שעובדים מראש עם קבצים שהם בגודל של Retina ואז מקטינים את החיתוכים ולא מגדילים כמו ש-Retinize It עושה. יש לזה בעיקר חסרונות – העיצובים ב-Retina נראים פחות קרובים לאיך שהם ייראו במוצר הסופי. בנוסף בכל אלמנט שהגודל שלו הוא מספר פיקסלים אי זוגי בהקטנה פי שניים יווצר מצב של "חצי פיקסל" שיפגע בחדות של האלמנט והוא כבר לא יהיה Pixel Perfect.

יש עוד כלים, אקשנים , אקסטנשנים וסקריפטים שאתה ממליץ להשתמש בהם?

אני יכול להמליץ על הכלי החינמי שמאפשר לראות את העיצובים שאתם עושים לאייפון או אייפד live על המכשיר שלכם, קוראים לו LiveView  (רק למק). לפני יומיים גם יצא כלי דומה עבור אייקונים בשם Ikonica יש כלי מאוד מגניב (לצערי גם לבעלי מק בלבד) בשם littleipsum  שיושב ב-menu bar של המערכת הפעלה ובלחיצה אחת מביא לכם טקסט Lorem Impsum באורך שאתם מגדירים (מילה, 5 מילים, פסקה וכו'). זה מאוד נגיש וממש נוח כשצריך למלא עיצובים בטקסט, למרות שאני בזמן אחרון משתדל להשתמש בטקסט אמיתי ולא Lorem Impsum. בנוסף אני ממליץ לכל המעצבים שעדיין לא מכירים את ה-Layer Comps בפוטושופ להכיר את זה ולהתחיל להשתמש בהם. ההגדרה הזאת מאפשרת ליצור כמה מסכים או מצבים של אלמנטים בקובץ PSD אחד ובקלות לעבור ביניהם. יש גם סקריפט חדש שמאפשר להוציא את התוכן של Smart Objects לתוך הקובץ שעובדים אותו, עדיין לא יצא לי להשתמש בו אבל זה נראה ממש חביב ויעיל. והתוסף האחרון שאולי הכי חזק פה – זה GuideGuide שמאפשר ליצור קוי עזר (Guides) לפי הרווחים או גדלים שמגדירים לו.

אקשנים , אקסטנשנים וסקריפטים מומלצים
אקשנים , אקסטנשנים וסקריפטים מומלצים

יש כבר תוכניות לפרסום של דברים נוספים בהמשך?

אני מתחיל לעבוד על פרוייקט נוסף (שכרגע אני לא יכול לספר מה הוא בדיוק) עבור מעצבים, מפתחים ומנהלי מוצר. זה משהו שמאוד מתבקש אבל עדיין לא קיים ונמאס לי לחכות שמישהו יעשה את זה :)

מגניב! אז לפני שמסיימים איזשהן מילות חכמה או shoutouts?

אני ממליץ מאוד לכולם לקרוא את הכתבה של Dustin Senos שדרך אגב בנה את ה-Little Impsum שהזכרתי למעלה – McDonald’s Theory , לא באמת מדובר שם על MacDonald's :) הכתבה הזאת תיתן לכם השראה לעשות דברים חדשים ולחשוב על דברים שלא חשבתי עליהם לפני.

תודה רבה! איפה אפשר לתפוס אותך?

באתר שלי עם כמה עבודות  dashinsky.com בטוויטר hvost@ וב-dribbble, שאני לא מפרסם בו יותר מדי אבל אני מתכוון להתחיל להפציץ שם בקרוב :) [sep]

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;