המעבר הגדול מפיירפוקס לפוטושופ - לקחים ומסקנות [מאמר מאת המעצב רמי ג'יימס]

* מאמר זה הינו תרגום של הפוסט "Making the move from Adobe Fireworks to Photoshop" מאת המעצב המוכשר רמי ג'יימס אשר ברצון רב הסכים לשתף את קוראי פיקסל פרפקט בתכנים שלו. המאמר תורגם על ידי אלינור משען.

לפני מספר חודשים אני שבעתי מהקריסה המתמדת, התמיכה הדלה וחוסר העדכונים המשמעותיים 
מאדובי והחלטתי לעשות מהלך ולעבור מפיירוורקס לפוטושופ.

הייתי חייב לערוך שינויים ולעשות ותורים בתהליך העבודה שלי, להתמודד עם תסכול רציני וללמוד טריקים חדשים כדי שאוכל לעמוד בקצב הרגיל שלי במהירות. בכתבה זו אני אציין את הטוב והרע שאני יכול להציע למשתמשי פיירוורקס השונים שחושבים כמוני לבצע את השינוי.

חודשיים אחרי – איך זה מתקדם עד כה?

כבר חלפו חודשיים מאז שעשיתי את המהלך וסוף סוך אני מתחיל להרגיש שוב בנוח בסביבת העבודה שלי.
פוטושופ הוא ללא ספק כחי חזק מאוד וחוץ מאשר מספר דברים יוצאי דופן הוא גם עולה ביכולותיו על פיירוורקס.

הטוב

יכולות כלליות ואפקטים

אני אוהב את הדרך שבה האפקטים פועלים בהשוואה לפיירוורקס.
ישנה שליטה הרבה יותר מדויקת על איך שהדברים יראו, איכותם של אפקטים כמו הצללות או זוהר פנימי/חיצוני בהחלט טוב יותר בפוטושופ.

תוספות ותוספות

כמה מהתוספות שמצאתי עשו הבדל עצום בזרימת העבודה.
אני אגע בהמשך בדברים הפחות טובים בזרימה אבל לפני כן אני אציין ששתי התוספות הבאות הביאו להבדל גדול עבורי.
DevRocket – הופך את העיצוב ל-iOS להרבה יותר כיף.
 יש לו גם תכונה פנטסטית "בחר שכבה וצור מסמך חדש", דבר שהיה צריך לבוא מונה בפוטושופ כבר מהתחלה. עלותו היא $10 והוא שווה את ההשקעה.
GuideGuide – לפני הגעתו של פוטושופ , CS6 יצירתם של גרידים הייתה פעולה מעצבנת שאני מתקשה להאמין בו. שום דבר לא נצמד לפיקסל, היית חייב ליצור אובייקטים וליישר אליהם וגרוע מזה לא יכולת פשוט לקבוע שגריד יהיה מתואם ל-X.
GuideGuide מאפשר לעשות זאת בקלות יותר והרבה יותר טוב. אני באמת לא יכול להפסיק להמליץ על הרחבת החינם הזו.

יציבות הפלטרופמה

אני לא יכול להתחיל ולספר כמה מתסכל זה הפך עם השנים שפיירוורקס נהיה איטי יותר ועם נטייה לקריסות רבה יותר. גיבוי כפייתי הפך להרגל שני עבורי כדי שלא אאבד את עבודתי, הצורך לסגור מחדש ואז לפתוח שוב את היישום כל שעה שעתיים ביאס ותסכל.
החלק הגרוע ביותר הוא שלא נראה היה שלאדובי אכפת. גרסאות באו והלכו ושום דבר לא השתפר. עבור אדובי פוטושופ היא מחלבת הכספים והם בהחלט מוודאים שהיא יציבה ומהירה. זוהי אמת מתסכלת שחברה תזרים כספים למקום שממנו היא תקבל הכי הרבה רווח.
ברור לנו שפיירוורקס הוא לא חלק מסדר היום העתידי של אדובי מאחר ולא נעשה איזשהו שדרוג אמיתי בשלושת הגרסאות האחרונות.
המעבר לפוטושופ נותן לי סביבת עבודה יעילה כמו שאני רוצה ללא כאבי הראש של קריסות קבועות.

גישה לקהילה רחבה הרבה יותר ולמשאבים רבים יותר

זו הרגשה נהדרת לעבור לכלי הרבה יותר נפוץ.
פתאום יש לי גישה למשאבים אינסופיים הכוללים צורות, תבניות, מילויים, מברשות ומדריכים רבים של כמעט כל דבר שאני מסוגל לחשוב עליו. הקהילה שתומכת בפוטושופ מאוד נאמנה ומסורה לכלי.
כמי שמגיע מהצד השני, אני מעוניין לעצב ולספק למשתמשים משאבים איכותיים למכירה, פיירוורקס היה יישום מאתגר לשימוש בגלל מגבלותיו בייצוא קבצי ה-PSD וגודלה הקטן של הקהילה שלו.
העובדה הפשוטה היא שהקהילה של פייוורקס קטנה יותר ואם אני מעוניין למצוא קהילה ממוקדת למכור עבורה, קהילת פוטושופ תהיה עבורי בחירה חכמה הרבה יותר.

הרע

וקטורים בפוטושופ = תסכול

למה, אדובי, למה?
למה, אדובי, למה?

הקיטור הכי גדול שלי בקשר לפוטושופ הוא ללא ספק הדרך בה הוא עובד עם צורות וקטוריות. במילה אחת: שעמום! כל צורה בפני עצמה, יש לה שכבה משלה כמו בפיירוורקס אבל ההתעסקות עם הזזתם של כמה נקודות במקביל היא קטנונית ולא ניתן לערוך מספר נקודות בשכבות שונות באותו הזמן. לעומת זאת בפיירוורקס (ואילוסטרייטור) ניתן פשוט ללחוץ, לגרור ולבחור כל מה שחוצה את אזור הבחירה, בפוטושופ זה בלתי אפשרי. עובדה זו הופכת את תהליך העריכה לאיטי הרבה יותר וחס וחלילה אם נצטרך לערוך שינויים נרחבים כי אז נמצא את עצמנו מבלים יום שלם מזיזים נקודה אחת אחרי השנייה. לעזאזל. על מה הם חשבו המפתחים שם באדובי?

תהליך הייצוא הנוראי

העבודה העיקרית שלי מתמקדת ביישומים מבוססי אינטרנט או אפליקציות לסלולר.
זרימת העבודה עבור שני אלו עובדת פחות או יותר ככה: רעיונות וסיעור מוחות שרבוטי נייר – סקיצות רישומים דיגיטליים אישור לקוח ייצוא חיתוכים לפיתוח פיתוח בעוד תהליך העבודה בפוטושופ לא מתרחק מזה של פיירוורקס עדיין כלי החיתוך הם לא כאלה יעילים והשימוש בהם יוצר תסכול אמיתי.

התלונות הכי גדולות

קשה להגיע לשמות החיתוכים, למה לא ליצור פאנל שבו ניתן פשוט לבחור חיתוך, להכניס את השם ולהמשיך?
לחיצה ימנית על כל חיתוך ונתינת שם היא דרך מייגעת לבצע דברים, במיוחד אם מדובר במאות חיתוכים המעורבים בפרויקט מאוד מורכב.

ייצוא של חתיכה ספציפית: אחד הדברים האהובים עליי בפיירוורקס היתה היכולת לבצע שינויים מהירים בשנייה.
אם לקוח ביקש איזשהו שינוי קטן, לא הייתי חייב לבזבז עשרים דקות להבין על איזה קובץ מדובר לשליחה. אפשרות הייצוא הקלה בפיירוורקס ישירות מתפריט העכבר הימני הייתה נהדרת.
מדוע אי אפשר לעשות זאת גם בפוטושופ?
קיימת תוספת הנקראת "DevRocket" אשר מוסיפה סוג של פונקציונליות דומה, אבל למה אני צריך לשלם $10 כדי לקבל דבר כזה בסיסי? נו באמת אדובי!
שמירת קבצי החיתוך באופן אוטומטי בתיקיית "תמונה". מי חשב שזה רעיון טוב? פשוט תשמור את זה איפה שאני מחליט, לכל הרוחות!
זרימת העבודה שנאלצתי לפתח במהלך החודשים האחרונים דרשה ממני פחות או יותר ליצור מחדש את קבצי ה-PSD של כל אחד מהעיצובים שלי. זה העניק לי שליטה מדויקת לגבי איך דברים ייוצאו על חשבון זמני היקר. זהו מהלך שהייתי חייב לבצע מאחר ולא יכולתי למצוא שום דרך אחרת לעבוד עם חיתוכים מבלי לרצות להרוג את עצמי.

אורות גלובליים חדשים בכל מסמך – מרגיז מאוד

הרחבה לקיטור העליון, נתקלתי בבעיה קטנה אך מתסכלת: אורות גלובליים הם בעצם רק גלובליים מקומית.
בתוך פאנל האפקטים קיים אור גלובלי או אור מקומי. זוהי תכונה די מגניבה כי היא מאפשרת לשנות המון אפקטים בבת אחת ללא הטרחה של ללכת לכל אחד ואחד באופן אישי, זוהי תכונה שאני אוהב! יופי!
אז מהי בעצם הבעיה? ובכן אם יש לך נגיד כפתור שעצבת ואתה מעוניין ליצור מסמך חדש ולייצא אליו את הכפתור ואת שאר הצורות שקשורות אליו ואתה גורר את השכבות ממסמך הסקיצה אל תוך המסמך החדש שיצרת, זה פשוט יאפס את כל האורות הגלובליים שיצרת! אופס!!! זאת אומרת שאתה יכול להינות עם זה במסמך אחד אבל זה בעצם חסר תועלת כי יש מצב שתכנס שוב ותגדיר מחדש את כל האורות. זה לא עניין כזה גדול, אבל בכנות, מי רוצה לעשות את הפעולה הזו עשרות פעמים ביום?

שינוי זוית

המכוער

חרטה פיקסלית מתוקה

באופן כללי אני קצת כועס שהייתי חייב ללכת בדרך מלאת המהמורות הזו.
אני יודע שאני סתם נודניק מפונק שרוצה דברים בדרך שלו, אבל אני באמת מאמין שאדובי תרמה לזה, פיירוורקס באמת יכלו היה לגדול למשהו הרבה יותר טוב ממה שהוא כיום.

אני פחות או יותר מאושר מהדרך שהדברים נראים כיום.
פוטושופ הוא כלי נהדר והוא מאפשר לי לעשות את כל מה שאני צריך.
דקת דומיה לזכרו של חברי הוותיק. ביי ביי פיירוורקס.

* למי שמעוניין לקרוא על התהליך ההפוך – המעצב אייל שחר כתב בבלוג שלו – "דיזיינר מול המכונה" על המעבר מפוטושופ לפיירוורקס.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;