צילום: Robert Katzki / unsplash.com/@ro_ka

בשעות לפנות בוקר, סילווסטר שנת 2010 בחורה בת 28 עברה תאונת דרכים קשה בכבישים הפתלתלים של אזור שדה בוקר, היא ריסקה 3 חוליות צוואר והריפוי שלה הוגדר כנס רפואי.
תוך כדי שיקום התחילה ללמוד עיצוב גרפי והבינה שמצאה את המקום שלה בעולם.
הבחורה הזו היא אני.

במאמר הזה אלמד אתכם תרגיל שיעזור לכם להבין מה חשוב באמת ואיך לעשות מזה עסק, לי זה לקח 7 שנים, לכם זה יקח 20 דקות.


מכירים את הקלישאה שאומרת שצמיחה נובעת מתוך משבר? אני עברתי תהליך התפתחותי שבמבט מרחוק נראית בדיוק ככה.

תתארו לכם שמונחת לפניכם מפת דרכים, כשנקודת הפתיחה שלה היא המקום בו אתם נמצאים עכשיו ונקודת הסיום שלה היא עסק החלומות שלכם או המשרה עליה תמיד חלמתם. הכל ברור, פשוט, ישים ונגיש עבורכם, ובעיקר מאוד קרוב.

חשיפה ראשונה: ככה זה התחיל

בשנת 2010 עברתי תאונת דרכים קטלנית, כמעט. עצם העובדה שאני עומדת על שתי הרגליים מראש מגדירה אותי כנס רפואי (נשברו חוליות צוואר c3+c4+c5 למביני עניין).

הייתי אז אחרי תואר ראשון במשאבי אנוש ובעבודה זמנית פקידותית. אחרי השוק הראשוני שנמשך כחצי שנה בהם נאבקתי להשתקם ולחזור לעבודה הבנתי שעצם זה ששרדתי זו סיבה טובה מספיק להסתכל על המצב מבחוץ ולהבין מה יש לי לתת לעולם. בתור אתאיסטית לא היתה פונקציה של הודיה לאל אלא הבנה ברורה שכולנו רקמה אנושית וכן, אני עדיין חלק ממנה וכל זמן שאני ממשיכה לעבוד במה שאני עובדת, מישהו משלם לי כדי שאגשים לו את החלום בעוד שאני יכולה לשלם למישהו להגשים את החלום שלי.

באותו רגע לא ידעתי עדיין מה החלום שלי ועברו כשנתיים עד שפיתחתי את היכולת להבין אותו ולראות אותו באופן ברור לכל מקום אליו אני הולכת ובכל פעולה שאני מבצעת. ברגע שהבנתי מה חשוב לי באמת, כשבמקרה שלי זו המשפחה שלי, הילדים (שעדיין לא היו אפילו בתכנון), הזמן שלי שיקר ושווה יותר מכל תלוש משכורת, לעבוד במשהו שקשה יהיה לי לקרוא לו עבודה כי אני כל כך אוהבת לעסוק בו ואם אפשר לעשות את זה בפיג׳מה אז מה טוב וכמובן הנשימה – אני רוצה להיות בתוך אזור ירוק, אני רוצה לפתוח את החלון ולראות מרחבים עצומים, אני רוצה קהילה נעימה ותומכת. מהרגע שכל זה ברור הדרך להגיע לשם היתה קצרה.

החזון שלי ניצב מולי על דף, ברור כשמש, והגיע הרגע להבין איך יקרה הקסם, איך החלום שלי יהפוך להיות אורח החיים שלי.

תוך כדי תנועה זרמתי עם הסקרנות הבריאה ולימדתי את עצמי מכל הבא ליד, קוד, עיצוב, שיווק ומה שביניהם. המהפך היה תוך כדי לימוד עיצוב, בשעת ערב מוקדמת בה אני ולידי גאגא על הנגן עשינו טיול הליכה ארוך מסביב לקיבוץ כדי לנקות את הראש. נעצרתי באמצע המסלול, כשברקע התנגן השיר, הראש הוצף בזיכרון של חוויה מעצימה שחוויתי 10 שנים אחורה, פתאום הכל התקשר להכל וידעתי מה הצעד הבא.
חזרתי הביתה וקניתי דומיין, כל השאר היסטוריה.

סטרוברי סטודיו נולד עם מהות אישית, אין לו תחרות והוא זה אני. שיטת העבודה היא כמעט חברתית ומבוססת על חווית משתמש בכל נימיה כשהחזון העסקי הוא להפוך עסקים למותגים. העבודה היא תמיד בגובה העיניים, ואם זה לא כיף – פשוט לא עושים את זה.

גם אני רוצה, איך מתחילים?

עכשיו תשבו במקום שנעים לכם להיות בו, קחו נייר ועיפרון ובדקות הבאות נתקדם יחד שלב אחר שלב בתהליך קליל שיעמיד אתכם בסופו מול מפת הדרכים האישית שלכם, כי עסק שנוצר מתוך חזון אישי הוא ייחודי, זו מהות הבידול שלכם על פני כל היתר. 

במסע הזה אין צורך בחגורות בטיחות. מוכנים?

דמיינו מצב שבו הגיעה לידיכם (באופן חוקי) כמות מכובדת של כסף. כזו כמות שאחרי ההלם הראשוני, כיסיתם את החובות הכספיים של כל מי שאתם מכירים, קניתם מכוניות לכל הקרובים שלכם, שדרגתם נכסים לכל מי שעלה בדעתכם ודאגתם לשכור אנשים שיקפלו עבורכם את הכביסה וידאגו שהאוכל שלכם יהיה תמיד טרי במקרר –
עכשיו במצב הזה, באיזו שעה אתם קמים בבוקר? מה אתם אוכלים? באיזו מדינה אתם גרים? באיזו עיר? איך נראה הבית שלכם? עם מי אתם חיים? מהו סדר היום שלכם? מה אתם אוהבים לעשות בזמן הפנוי שלכם? מה מסקרן אתכם? איך אתם מפנקים את הגוף, את הנפש שלכם.

מתוך המקום הזה נמצא בדקות הקרובות את החזון שלכם. קחו נייר ועיפרון ותעמדו מול החלומות שלכם פנים מול פנים, בלי כפפות.

צאו לדרך!

תנשמו עמוק ותפעילו טיימר, תוך 20 דקות תראו את החזון העסקי שלכם אל מול העיניים. אין הכרח לבצע את כל שלבי התרגיל ברציפות (כדאי לנשום בין לבין) אבל כן מומלץ לבצע אותם באותו יום, כדי שלא לאבד את קו המחשבה.

שלב ראשון – 03:00 דקות לכתיבה רצופה

את שלוש הדקות הבאות תקדישו לכתיבה שוטפת, מבלי להרים את העיפרון מהנייר. תכתבו איך ייראו החיים שלכם כשאתם בסטייט אוף מיינד בו אתם אנשים חופשיים באמת. אל תקדישו יותר מידי שניות לחשיבה אלא תכתבו את כל מה שעולה לכם בראש. גם אם זה ״אין לי מה לכתוב, המוח שלי חסום״ – תכתבו את זה.
בסיום שלושת הדקות יעמוד מולכם נייר ובו הרבה מאוד מחשבות, אמיתיות, ישר מהראש לדף. זה בהחלט משהו שנחמד יהיה להסתכל עליו.

שלב שני – 03:00 דקות לסינון הדברים החשובים באמת

עכשיו קחו שלוש דקות ואת מה שכתבתם, ותוציאו מתוכו, על נייר לגמרי חדש, את מה שבאמת חשוב לכם, 2-3 משפטי מפתח. תמשיכו להרגיש את האווירה לתוכה נכנסתם, את אורח החיים החדש שלכם.
תתחדשו, החזון שלכם נמצא ממש מולכם עכשיו.

שלב שלישי – 03:00 להבין את הנישה (Your Dream Job)

כיוון שאנחנו כאן כדי לעשות ביזנס, בשלוש הדקות הקרובות על נייר חלק תכתבו באותה שיטה את כל הרעיונות שעולים לכם בראש שאיתם תוכלו לממש את החזון שלכם
למשל, אם חשוב לכם מאוד לעבוד מהבית – אילו עבודות ניתן לבצע מהבית?
אם חשוב לכם לתת השראה לאחרים – אילו סוגי עיסוקים נותנים השראה לאנשים?
קחו בחשבון שפקטורים של השכלה, יכולת ומשאבים לא נכנסים למשוואה הזו, תנו למחשבות ולחלומות לרוץ ולקשט לכם את הנייר.

שלב רביעי – 03:00 דקות למיקוד

הדף שמונח מולכם עכשיו מכיל הרבה מאוד רעיונות. קחו שלוש דקות ומתוך הדף הזה תתחילו לחתוך ולצמצם את המשרות שמעניינות אתכם ומתוכן תבחרו אחת. דמיינו את עצמכם 10 שנים מהיום עוסקים בתחום שאתם אוהבים, התחום שמממש את החזון האישי שלכם ולחלוטין משרת אותו, משהו שכיף לקום בבוקר בשבילו אפילו שעה יותר מוקדם מבדרך כלל וקשה ללכת לישון במחשבה שתפסיקו לעשות את זה בשעות הקרובות – זה העסק/משרת החלומות שלכם, נעים מאוד.

שלב חמישי – 05:00 דקות לניתוח

עכשיו כשאתם יודעים מה תעשו כשתהיו גדולים, הגיע הרגע לכוון את הטיימר ל-5 דקות ולרדת לעומק ולהבין מול מה אנחנו עומדים:
– תארו באופן מפורט ככל האפשר מה אתם מוכרים. מוצר? ידע? יכולת? שירות?
– למי אתם מוכרים את זה? מי קהל היעד – אלו שהשימוש בתוצר שלכם ישנה את חייהם, יוסיף משהו שלא היה שם קודם או יקל עליהם פעולות יומיומיות אם בחיים ואם בעבודה.
– מי המתחרים שלכם – שעושים את אותו דבר או נותנים פתרון דומה?
– מה היתרון היחסי שלכם עליהם? קל למצוא עכשיו יתרון יחסי כיוון שכשהעיסוק לא נובע מהלחץ להתפרנס הוא מביא משהו מתוככם, משהו שאין לאף אחד אחר מהסיבה הפשוטה שמתחרים יש הרבה ובכל תחום, אבל כמוך יש רק אחת/אחד וזה את/ה.

שלב שישי ואחרון – 03:00 דקות של תמצית התחום

ברגע שהבנתם למה אתם עושים, מה אתם עושים ועבור מי אתם עושים את זה – הגיע הרגע להפעיל את הטיימר על 2 דקות ולתמצת את זה למשפט אחד.
תנו לי לספר לכם על אנימטור זוטר שעבד בחברה שהתמחתה באנימציה למבוגרים (לא היתה אז אנימציה לילדים) בתחילת המאה הקודמת והיה לו חלום, חזון – לשמח ילדים ברחבי העולם.
הוא החליט לקחת את הכלים שברשותו ולעשות איתם משהו. כבר ניחשתם? וולט דיסני.

מה יש לך עכשיו ביד?

עם מה שנמצא מולך אפשר להתחיל לעבוד. מקצועני מיתוג מעבירים את הלקוחות שלהם את התהליך או תהליך שונה שמכוון לאותה המטרה ונמשך מספר חודשים בליוי מחקר מעמיק ומדויק, כשהתהליך לא יכול להתחיל בלי הנתונים שיש עכשיו בידיך, שהופקו במאמץ אדיר ובכיף מתוך עומק הלב וללא מכשולי מציאות. מתוך תהליך האינסטנט שעברת נוצר חומר גלם חשוב לכיוון הצעד הבא שלך.

צילום: Clem Onojeghuo / unsplash.com/@clemono2
צילום: Clem Onojeghuo / unsplash.com/@clemono2

 

אז מה למדנו?

עכשיו אתם יודעים לאן להסתכל ומה לחפש כי המקור, מה שחשוב באמת – מונח מולכם באופן הכי ברור שיש.

בנקודה הזו הדברים ברורים הרבה יותר, החזון האישי והעסקי שלכם מונח למול העיניים ויש לכם על מה לעבוד על מנת להתקדם לכיוון הטוב בשבילכם, תזכרו שקרש גיהוץ הוא גלשן גלים שוויתר על החלום שלו ומצא עבודה משעממת שתחזיק אותו עד הפנסיה. תהיו חכמים, אל תהיו קרש גיהוץ.

עכשיו כשאתם מכירים את הסיפור שלי והסיפור שלכם נמצא מולכם, אשמח לשמוע את החוויה שלכם מהתהליך. אם אחד מכם יעבור טרנספורמציה בעקבות המאמר, אני את שלי עשיתי :)

 

יש לכם שאלות?

שאלו פה בתגובות ואשמח לענות!

 

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;