מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד
ב-15-16 לינואר 2014 התקיים כנס זמן דיגיטלי של מנטור. אנחנו היינו שם, שמענו ולמדנו מההרצאות השונות ורצינו לשתף איתכם פה מעט ממה שלקחנו איתנו.

להלן הסיקור של ההרצאות אשר אנחנו נכחנו בהם, זה לא כל ההרצאות, אבל ממה שכן הספקנו רצינו לשתף אתכם בנקודות שאנו לקחנו איתנו. לכן המבנה הוא נטו לפי הנקודות שרשמנו לעצמנו. אנו מזמינים אתכם לקרוא ולעבור על כל הנקודות ומקוים שתוכלו אולי אפילו לקחת כמה מהנקודות האלו איתכם.

שנתחיל?

חידושים בפוטושופ ואילוסטייריטור cs6 וcc | ערן בורוכוב

סיקור מאת: גל סיני

אחד הדברים החשובים ביותר למעצב, בעיקר בסביבת האינטרנט והמובייל היא להישאר מעודכן ואף צעד אחד קדימה בכל המתרחש בסביבת העבודה שלו. סדרת ההרצאות על פוטושופ ואילוסטרייטור אשר הועברו ע"י ערן בורכוב סיפקו בצורה מהירה ומרוכזת את החידושים המופיעים מעדכון גרסה לגרסה – ללמוד על כלים שיקלו לנו על החיים ולהזכר בשיטות עבודה שכבר הספקנו לשכוח.

הנה כמה נקודות שרשמתי על חידושים בפוטושופ:

  • צורת הצגת חלון השכבות השתנתה ועכשיו יש ביכולתינו לצפות בשכבות לפי סוג – טקסט, מסכות וכו'.
  • ערן הדריך אותנו כמה עבודה עם smart objects משנה את החיים ואיך אפשר לשנות ולהכיל אפקטים באופן גורף על מספר אובייקטים ואף להחליף אותם באובייקט אחר באופן גורף.
  • עריכת וידאו בפוטושופ: ישנה האפשרות לעריכת סרטים והפעלת כל הכלים המוכרים לנו מתיקוני תמונה על סרט שלם.
  • עבודה עם כלים וקטורים בפוטושופ: אפשרות עריכה בסרגל העליון היא זהה למה שאנחנו מכירים מאילוסטרייטור. הגדרת מילוי וקו.
  • ישנו פילטר חדש שנקרא Oil Paint.
  • בלייר פילד – עבודה עם מכוונים המגדירים איפה יהיה הטשטוש והיכולת בקליק להוסיף עוד מכוון במיקום אחר בתמונה.

הנה כמה נקודות על החידושים באילוסטרייטור:

  • חלון הטרייסינג השתנה והעריכה שלו הפכה למהירה בהרבה יותר. אפשר להגיע עם תמונות ברזולוציה גבוהה לטרייסינג כ"כ מדויק שממש לא ניתן לראות את המעבר מפיקסל לוקטור.
  • אפשרות השליטה ביצירת Pattern חדש. אפשרויות עריכה לאחר הגדרת ה-Pattern בחלון נפרד הנמצא בסרגל העליון.

 

מתוך כנס זמן דיגיטלי 12
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

Axure (תוכנת ויירפריימס ופרוטוטייפים לאפליקציות) | איתי קורוניו

סיקור מאת: גל סיני

ההרצאה המרתקת של איתי התחילה בהגדרת המונחים ותהליך העבודה על המוצר. המשיכה בהגדרת החשיבות העליונה של בניית פרוטוטייפ, תרומתו והחיסכון שהוא מסב לפרויקט. כל זאת מתוך ניסיונו האישי כמנהל מוצר ועבודתו על פרויקטים מגוונים המשלבים עבודה עם מעצבים ומתכנתים ותקשורת מול הלקוח. הגדרת המונחים השונים:

  • פרוטוטייפ הינו אבטיפוס שממחיש אפיון וזרימה של מוצר. יש בו את הפונקציות אשר יהיו קיימות במוצר הגמור. והוא קרוב ככל האפשר למוצר המוגמר אך ללא קוד.
  • פרוטוטייפ אינו מוקאפ – מוקאפ הינו סקיצה, שפה גרפית סטטית.
  • פרוטוטייפ אינו דמו – דמו הוא מתוכנת ויש קוד מאחוריו והוא השלב האחרון בשרשרת אשר מכיל את שפה הגרפית עם הפרוטוטייפ.
  • סדר העבודה יהיה בד"כ – ווירפריים, מוקאפ, פרוטוטייפ ודמו.
  • אקשור מאפשרת למאפיין ליצר פרוטוטייפ בצורה אינטואיטיבית ומהירה ומקלה על המשך התהליך מול המעצב והמתכנת.
  • כאשר מציגים פרוטוטייפ ללקוח – הלקוח מבין את המוצר ויכול לאשר אותו בצורה מהירה יותר. פרוטוטייפים חוסכים שלבים רבים של סקיצות וחוסר הבנה כיון שהלקוח לא צריך לדמיין את הזרימה. הוא יכול פשוט לבחון את הפיצ'רים הקיימים בעצמו.
  • השיח בין חברי הצוות אשר עובדים על הפרויקט הוא נהיר ופשוט יותר כאשר יש מולם פרוטוטייפ שעובד. אפשר למצוא בעיות בזרימה.
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

הזמן הוא כמו גלגל ענק | אלה עייני

סיקור מאת: ענת רימלנד לוי

כמה מכם מבטיחים לעצמם שמחר, אבל בטוח שמחר, אתם מתיישבים לעצב ולעדכן את אתר הפורטפוליו שלכם?

יש משימות שאנחנו לא פשוט לא מגיעים אליהן. מכל מיני סיבות: דחיינות, דימוי עצמי נמוך, עצלנות, וכו'. כמו כן, ניהול לא נכון של הזמן שלנו מוביל לתחושה של מרמור, בגלל ההספק הנמוך שלנו ולגלישה של זמן העבודה לתוך החיים האישיים שלנו.

לפרילנסרים שביננו הפגיעה היא קשה עוד יותר, כי אנחנו נאלצים לספוג את המשמעות הכלכלית של חלוקה לא נכונה של הזמן.
ההרצאה הזו היתה סדנא מעשית בה אלה העבירה כמה טיפים לניהול נכון של הזמן:

  • תכננו מראש איך אתם מחלקים את הזמן שלכם – הכינו רשימה שכוללת את כל המשימות שלכם.
  • את המשימות האלו הכניסו לטבלה שמחולקת למשימות לפי: "חשוב / לא חשוב" ו- "דחוף / לא דחוף". החלוקה הזו תעזור לכם לתעדף את סדר הביצוע של המשימות. נשמע פשוט מאוד אבל זה עובד מעולה.
  • תכננו כמה זמן יוקדש עבור כל משימה, והכניסו אותם ללו"ז.
  • סגרו לכם 3 שעות בשבוע למשימות לא חשובות ולא דחופות. אם לא תסגרו להן זמן, הן בחיים לא יתבצעו… (זוכרים את הפורטפוליו שלכם?)
  • לקחת בחשבון בלת"מים והשפעתם על הלו"ז שלכם. לדוגמא – אל תתנו ללקוח "חפרן" להתקשר אליכם ולתפוס אותכם בטלפון לשעה. תתקשרו אתם אליו בזמן שנוח ויעיל עבורכם.
  • והטיפ האחרון – קבעו לעצמכם דד ליין. זה עוזר לשים דברים בפרופורציות.
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

UX- the making of | אלון עיני

סיקור מאת: דנה שרובר

בכל פעם שאנו נתקלים במוצר – אנו מרגישים משהו. אם החוויה שלנו לא טובה, אנחנו (המשתמש, במקרה הזה), לא נהנה מהמוצר וננטוש אותו.

בתהליך תכנון חווית משתמש לא חושבים על מה המוצר צריך לעשות אלא על מי יהיה זה שישתמש במוצר, וכשיוצאים מנקודת ההנחה הזו עלינו ללמוד אנשים.

אלון מדבר על מספר עקרונות:

עיקרון ראשון – אנחנו אנשי מערות: עלינו לפנות למוח הקדום, זה ששולט על האינסטינקטים (Fight or Flight).

עיקרון שני – בטטה קרה: פנייה לתת ההכרה של המשתמש כדי לעורר תחושות רצויות.

עיקרון שלישי – אנחנו עצלנים ואינטרסנטיים: בעיצוב ממשק צריך לחשוב איך לא לדרוש יותר מידי מהמשתמש. ארוך מידי? המשתמש ידלג.

עיקרון רביעי – חינם, לא תקחו? יש לקחת בחשבון שעלינו לחסוך מהמשתמש עבודה קשה ולגרום לו להרגיש בנוח מול הפיתוח שלנו.

עיקרון חמישי – ניפוח אגו: אתה תותח! חווית משתמש טובה יודעת להראות לנו איך אנחנו ביחס לאחרים ובכך לדרבן אותנו להיות טובים יותר. אפליקציות עם חווית משתמש טובה מתגמלות את המשתמש ומלטפות לו את האגו.

לסיכום ודגשים חשובים: לא צריך להיות גאון כדי להבין אנשים. חוויה טובה היא כזו שזוכרים. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.

מתוך כנס זמן דיגיטלי 12
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

יחסי הכוחות באינטרנט – מי נגד מי? | רועי גפן

סיקור מאת: דנה שרובר

מי יותר חזקה: גוגל או פייסבוק? גוגל מגישים לנו הכל חינם רק כדי שנשתף אותה בפרטים ומידע על ההעדפות שלנו. נשמע תמים לחלוטין. בדיחה ישנה שרצה ברשת משתקפת בסרטון Google Toilet. פייסבוק פיצחה את הנוסחה והצליחה לגרום לגולשים לעבוד בשבילה. בכנס F8 למפתחים הכריזה החברה על היציאה של כפתור ה-Like אל מחוץ לתחומי הפייסבוק, מאותו רגע כל אחד יכול לחשוף את האתר\בלוג\תכנים שלו באמצעות הוספת כפתור ה-Like לאתר שלו בצורה עצמאית ונוצר מצב שאלו שלא מקושרים לפייסבוק נמצאים מחוץ למשחק. פייסבוק כבר מזמן לא נחשבת לאתר אינטרנט, אלא לפלטפורמה המשולבת ביותר מ-4.5 מיליון אתרים בעולם. פייסבוק + אנשים = כוח אדיר וחזק הרבה יותר מגוגל.

מה זה Crowd Sourcing (קראוד סורסינג)? הכלכלה החדשה נתפסת ככוח וחכמת ההמונים. לאף אחד היום אין מנדט על הידע, הוא שייך לאנשים. יש חברות שהשכילו להשתמש במידע הזה (לדוגמא: Dell Idea Storm) ובנו פלטפורמה המאפשרת למשתמשים להעלות רעיונות ובמידה והרעיון מקבל פידבקים חיוביים ממשתמשים אחרים החברה תשמח לפתח את הרעיון לכדי מוצר. חשוב להטמיע את הרעיון שהצרכן החדש חי ונושם באינטרנט, ובשילוב העובדה שהאדם הוא יצור חברתי שאוהב לשתף ולעזור – יש לנו חומר גלם משמעותי ממנו ניתן להתחיל וליצור חווית משתמש אפקטיבית ומוצלחת.

מתוך כנס זמן דיגיטלי 12
מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

מתוך כנס זמן דיגיטלי 12

מתוך כנס זמן דיגיטלי 12- צילום:חיה גולד

פוטושופ – דברים שסיפרתי רק לחברים | ערן בורוכוב ויגאל לוי

סיקור מאת: דנה פרויד

ערן ויגאל סקרו בפנינו שלל טיפים וטריקים בפוטושופ, על כל גרסותיה. אני לקחתי מההרצאה מס' נקודות מעניינות:

  • דרך נוחה ומהירה יותר לבחור צבעים היא לעמוד על כלי המברשת, וללחוץ Alt+Shift וקליק ימני – נפתחת תצוגה של כל הצבעים בסטריפ, וניתן להחליף את הצבע/הגוון ברגע. בנוסף, אם נכנס ל General < Preferences ונבחר בחלונית HUD Color Picker באפשרות Hue Wheel תתקבל תצוגה אינטראקטיבית ויפה.
  • דרך מעניינת להציג ללקוח מס' אפשרויות, מבלי לכבות ולהדליק מס' שכבות בקובץ היא ע"י – Window > Layer Comps. חלון זה מאפשר לנו לשמור קומפוזיציה מסויימת ששכבותיה דלוקות באותו רגע, לקרוא לה בשם, ולעדכן אותה אם צריך. כשהלקוח נמצא מולנו כל מה שנותר הוא לעבור בין הקומפוזיציות שהכנו מראש.
  • רעיון נוסף ליצור חידוד בתמונה, מבלי ליצור "הילות" זוהרות בקצוות האובייקט, הוא באופן הבא: לשכפל את השכבה ולבחור בשיטת שילוב Hard Mix, ולהפחית ב Fill ל-70%. לאחר מכן לבצע  Image > Adujstments > Invert ולהוסיף פילטר Gaussian Blur/ Surface Blur. מפתיע!
  • ולסיום, דרך מעולה להעלים אנשים/מכוניות ושאר גורמים שמסתירים את הנוף בתמונה:
    1. לצלם מס' תמונות עם חצובה בדיוק באותו המקום ותנאי התאורה.
    2. Photoshop/File > Scripts > Load File into Stack
    3. בוחרים את כל השכבות ואז נכנסים ל Layer > Smart Objects > Convert to Smart Object
    4. Layer > Smart Objects > Stack Mode > Median – זוהי פקודה שמשמרת את כל הפיקסלים שחוזרים בכל התמונות ומבטלת את אלו שחוזרים רק פעם או פעמיים. עובד כמו קסם!

איך לבנות חנות באינטרנט – ולעשות ממנה כסף | חיה גולד

סיקור מאת: דנה פרויד

כמה עובדות והמלצות חמות לכל מי שרוצה לפתוח חנות ב Etsy – ה Ebay של עבודות היד ומוצרי יד שנייה.

  • Etsy הוקמה בשנת 2005 ע"י רוברט קלין – צייר, נגר וצלם.
  • כיום בישראל יש כ -1000 חנויות, וכ-70,000 מוצרים.
  • המוצרים הכי נצפים ב Etsy הם מוצרי תינוקות, לאחר מכן מוצרים שקשורים לעולם החתונות, ובמקום השלישי – תכשיטים.
  • מה צריך כדי לפתוח חנות ב Etsy:
    1. מוצר
    2. שם לחנות + לוגו
    3. צילומים איכותיים של המוצרים – מומלץ לשים את המקסימום (5 תמונות) ש Etsy מאפשרת.
  • מהן העלויות באחזקת החנות?
    1. 20 סנט לכל מוצר שמעלים
    2. 3.5% עמלה ל Etsy עבור כל מכירה
    3. 3.5% עמלה ל PayPal (בישראל יש אפשרות למכור רק דרכם)
  • כמה טיפים לקידום החנות שלכם והגדלת היקף המכירות:
    1. חשוב להיכנס כל יום לחנות, לבדוק כמה כניסות וצפיות היו, אילו מילות מפתח/חיפוש עבדו ולקדם בהתאם את המוצרים.
    2. חשוב לפרגן לחנויות אחרות – לעשות לייקים ו follow , וכך תקבלו גם פרגון חזרה.
    3. Treasury List – בכל שעה עגולה מתפרסם קולאז' של 16 מוצרים מ 16 חנויות שונות על הדף הראשי של Etsy. למי שמגיע לדף הראשי מובטח זינוק משמעותי במכירות. כדי להגיע לשם צריך לעשות קולאז' על 16 חנויות אחרות (לא ניתן על החנות שלך), ואז החנויות האחרות מחוייבות להכניס מוצר מהחנות שלך בקולאז' שלהן.
    4. שיתוף מירבי ברשתות חברתיות ובאתר של המוצר שלכם.

אשפה או השפעה | רוני אפלבוים

סיקור מאת: דנה פרויד

בהרצאה זו חשף בפנינו רוני את שבעת הכלים בתורת ההשפעה והשכנוע, שיעזרו לנו בעולם הפרסום:

  • מיקוד בנושא אחד, מסר יחיד וברור. לדוגמה: טבסקו – חריף אש.
  • פילוח – בחירת קהל יעד ספציפי, הבנה כי לא ניתן (ואולי גם לא כדאי) לפנות אל כולם.
  • למה – התשובה לשאלה "מה ייצא לי מהשימוש במוצר?", "למה לי לצרוך דווקא אותו?", התייחסות לצרכן ואל צורך.
  • Relevant Unexpected – בלתי צפוי וקשור. להכניס גורם הפתעה בלתי צפויה, מעולם אחר, ולקשור אותה אל נושא הפרסומת.
  • וואלה – זיהוי התנהגות מסויימת וקטנה אצל בני אדם וכיוון הזרקור עליה, לתת לצופה את ההרגשה ש"קלטו אותו", ותמיד לוודא בסוף אם זה עובד או לא.
  • יצירתיות – הבנה כי היצירתיות טבועה בכולנו, צריך לאמן את המוח ולא לעבוד על אוטומט. לייצר לאותו נושא כמה שיותר אפשרויות, ולהיות מודע לכך שלכל פיתרון שלך יש חלופות.
  • לברר מה הערך המוסף/החוויה שעומדת מאחורי המוצר, מה הדבר שהולך למכור עבורנו את המוצר. לדוגמה: בפרסומות של פלאפון/סלקום/ אורנג' כמעט אף פעם לא יראו מכשירים סלולרים.

כמה דגים יש לפליקן בפה | צביקה רוזנברג

סיקור מאת: דנה פרויד

צביקה לקח אותנו בהרצאתו למסע מעניין בין עבודותיו השונות, ממש כאילו ישבנו איתו בסטודיו. בתחילה, הסביר על עיצוב לוגואים שנבע מתוך קונספט המייצג את הלקוח. ראינו איך הלוגו של "בייגל בייגל" הגיע מצורת הבייגלה, שהתגלגלה לצורת ה B שבלוגו, איך מחבר עץ גושני יכול לייצג חברת רהיטים (א.ר ריהוט), ואיך הלוגו של מאפיית אליס משלב בתוכו עגלגלות והתכנסות פנימה, שמגיעה מעולם העוגות והשטרודלים.

לאחר מכן הראה לנו צביקה מס' קייס סטאדי מרתקים בעיצוב פונטים – הפונט "עלית" שהתגלגל מתוך הלוגו הישן של חברת "עלית", עיצוב פונט עברי ייחודי לתמרוקים לתינוקות של חברת "Johnson & Johnson" ועיצוב פונט לחברת "טמבור" שהגיע אף הוא מהלוגו – מהוקצע, קשה ונוקשה, בעל חלל נגטיבי ריבועי. בנוסף, זכינו לראות איך פונט חדש יכול להתפתח מרכיבה באופניים ברחובות תל אביב…

לסיום, הסביר צביקה על לוגו פונט – אפשרות מעניינת להטמיע את הלוגו של הלקוח בתוך הפונט, כך שהוא יופיע בכל פעם שנקיש ABCD במסמך. באופן זה ניתן להוסיף את הלוגו על כל מסמכי הארגון/הלקוח והוא יופיע בצורה וקטורית, קלת משקל ואפילו על רקע שקוף.

עכשיו תורכם

האם הייתם בכנס ויש לכם נקודות משלכם שתרצו להוסיף? האם יש כאן נקודות שתרצו להתייעץ עליהם/לבקר אותן? כתבו כאן בתגובה!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;