המרה- הסוד שיגרום לעיצוב שלך להצליח בגדול

כאשר אנו, המעצבים האינטראקטיביים של היום ניגשים לעיצוב חדש ברשת, אנו חייבים להתחשב בכמה וכמה דברים בו זמנית ולשאול את עצמנו שאלות כמו: איך העיצוב יתפוס קומפוזיציה על מסכים שונים? איך הצבע יראה? עד כמה העיצובים המתוכננים אפשריים לביצוע מבחינה טכנולוגית? איך לבצע את עיצוב הטיפוגרפיה בצורה הטובה ביותר (ושהדבר יתאפשר לביצוע מבחינת הטכנולוגיות הקיימות של הטמעת פונטים) ולבסוף איך בכלל הכי נכון לגשת לעיצוב הממשק עצמו?

אז נניח והפצצנו בהכל והעיצוב שלנו נראה מליון דולר. כזה שאפשר לגזור את דף הבית לריבועים ולהעלות אחת אחת את החתיכות לדריבל.
עדיין נשאלת השאלה – האם השגנו את המטרה שלשמה ביקשו את שירותינו?

הרשו לי להפתיע אתכם – רוב העיצובים היפים באתרים ובכל מדיה אינטראקטיבית אחרת לא עושים את העבודה והאמת שרוב הקמפיינים האינטרנטיים שאנו רואים ב-FWA עם כל הרעש והצלצולים בסופו של דבר לא מוכרים טוב כמו שהם עושים רושם מהבחינה העיצובית.
הקמפיינים הטובים בעולם באמת כיום מעוצבים בצורה מרושלת, מזלזלת ומגעילה. אבל בשורה התחתונה הם אלו שמוכרים הכי טוב. זאת מכיוון שמי שעיצב את האתרים הללו הם אינם מעצבים, אלא אנשי שיווק באינטרנט שעובדים שנים בכדי לשלוט במושג קטן אך עם משמעות אדירה הנקרא המרה (באנגלית conversion).
המושג הזה חשוב להם כי הוא זה שיביא את המשתמש ללחוץ על הכפתור שהם רוצים, או לעבור את המידע שהם רוצים שהוא יראה.

אותו משווק שיודע להמיר משתמש רגיל ללקוח של חברת האתר (או לליד/ כל מה שנקבע בתור יעד ההמרה של האתר) הוא אמן האינטרנט האולטימטיבי.

אז מה זה בכלל המרה? ולמה זה חשוב לנו המעצבים?

לכל אתר יש ייעוד. מטרה שצריכה להיות ההמדד להצלחתו או כישלונו.
אותו ייעוד הינו מטרת ההמרה של האתר, שלרוב נמדד על פי ביצוע פעולה ספציפית של המשתמש.
לדוגמה: המטרה העיקרית באתר סחר מקוון היא למכור. כלומר, יעד ההמרה של אתר סחר מקוון הוא שהמשתמש ילחץ על כפתור ה- ״Buy now״ לאחר מילוי פרטי כרטיס האשראי שלו (כל זאת אחרי שביצע תהליך קניה שכולל בחירת מוצר, הוספתו לעגלת הקניות, ולחיצה על כפתור ה- "Proceed to checkout").

דוגמה נוספת ואולי יותר רלונטית עבורינו היא אתר פורטפוליו.
הרי שם אי אפשר לקנות משהו, אבל בהחלט ישנו יעד המרה.
במקרה הזה יעד ההמרה יכול להיות שהמשתמש (לקוח פוטנציאלי) ילחץ על כפתור ה- ״שלח״ לאחר שמילא את טופס הצור קשר באתר שלנו. או בשפת מכירות – שיווצר לנו "ליד" מהאתר.

אז השאלה הנשאלת היא: איך אנו בתור מעצבים יכולים ליצור המרה בצורה הטובה ביותר?

דבר ראשון הכל מתחיל בהבנת הבריף של הלקוח.
לקוחות אינם תמיד יודעים מה הם רוצים להשיג באתר, ולעיתים עלינו למצוא זאת עבורם.
אחרי שקבענו מראש את יעד ההמרה, אנו מתכננים את עיצוב הממשק בהתאם.
עלינו ליצור באמצעות העיצוב והממשק מושג שנקרא הנעה לפעולה (Call to action)

אנו המעצבים שולטים בתקשורת חזותית. לכן יש לנו את כל הכלים האפשריים ליצור "הנעה לפעולה", והנה כמה דגשים על מנת ליצור הנה לפעולה על הצד הטוב ביותר:

עיצוב כפתורים ואלמנטים המניעים לפעולה

כפתורים והנעה לפעולה

התמקצעו בעיצוב של כפתורים מושכים ואיכותיים. תדאגו לתת לכפתור את הכבוד שמגיע לו. סמאשינג מגזין כתבו פוסט מעולה בנושא. הנה עוד פוסט ממש מעולה בנושא. תנו חלל ריק מסביב לכפתור כך שיוכלו להבחין בו. תשלטו בגודל הכפתור שיהיה גדול ובולט לעין (אבל כמובן לא גדול מדי שלא יכער את העיצוב ויבהיל את המשתמשים). בנוסף יש לחשוב היטב על מה לכתוב בכפתור עצמו. להיות חצי קופירייטר זה חלק מהעבודה… לאיזה טקסט אנשים יתחברו פחות? לאיזה יתחברו יותר?

[sep]

תורת הצבע

קראו, למדו והתמקצעו בתורת הצבעים.
לצבעים בהם אנו משתמשים יש משמעות רבה בסיוע להחלטות של המשתמש באתר. למשל: האם ידעתם שהצבע האדום ממריץ אוטומטית את מחזור הדם בגוף הצופה? האם ידעתם שהעין שלנו תמיד תחפש את הצבע הלבן? או שכחול משדר ביטחון, כסף, ועסקים?
ישנם המון היבטים ומשמעויות לכל צבע שאנו משתמשים בו. בלוג העיצוב noupe מבית סמאשינג מגזין הוציאו אחלה פוסט עם חומרים יעילים בנושא.

[sep]

מיקוד העיניים

מיקוד העיניים

 

נסו לא להעמיס בעיצוב.
לא בתוכן, לא באלמנטים עיצוביים וגם לא בצבעים.
תדאגו שהאלמנט שאמור להניע לפעולה יהיה הכי בולט בעין כשנכנסים לדף הרלונטי. ישנם המון אתרים מדהימים ועמוסים בסרטונים, תמונות מרהיבות וטיפוגרפיה מושכת, אך הכפתור הכי חשוב בהן אינו בולט…

[sep]

פלואו

הFlow שאנו יוצרים באתר משפיע מאוד על ההמרה שלנו.
יש ביטוי ידוע (וגם ספר מעניין) בשיווק – Don't make me think.
הביטוי מתייחס לכך שהמשתמש שלנו לא רוצה לחשוב הרבה. הוא רוצה שיובילו אותו. לכן עלינו להוביל את המשתמשים שלנו באתר מדף לדף עד להשגת המטרה הסופית של המרה.
הנה פוסט מעניין בנושא עקרונות לעיצוב אתרים יעיל מאת סמאשינג מגזין.

[sep]

יצירת המרה היא תורה שלמה, ולא ניתן לסקר אותה בפוסט אחד. אבל למי שמעוניין להרחיב בנושא אני ממש ממליץ לעקוב אחר שתי דמויות חזקות בנישת השיווק באינטרנט כאן בארץ:

איתי אדם: מייסד קליקונומי, בעל הבלוג פיראטים אינטרנטיים (יחד עם אישתו דנה אדם), ויזם מפגשי האפיליגנג.

איתי אדם, מייסד קליקונומי
איתי אדם

איתי הקים את חברת קליקונומי יחד עם אישתו דנה אדם, שגם היא חזקה מאוד בתחום השיווק באינטרנט, וגם היא אישית עזרה לי המון בתחילת דרכי כמעצב.
אני ממליץ בחום לעקוב אחר הבלוג שלהם, וגם להגיע למפגשי האפליגנג (המתקיימים פעם בכמה חודשים באופן קבוע).
תמיד פוגשים שם אנשים חדשים ומעניינים מתחום האינטרנט, ומפתחים אחלה נטוורקינג, הזדמנויות עסקיות, וחברים חדשים לתחום.

יגאל פינס: ידוע בכינויו המיליונר בפיג'מה. ליגאל סיפור מיוחד. בגיל 21  פתח יגאל את הבלוג "המליונר בפיג'מה" מבלי לחשוף את שמו האמיתי, והכריז על כך שבתוך שנה יהיה מליונר משיווק באינטרנט.
לאורך אותה שנה תיעד יגאל את התהליך אותו עבר ואת כל הנסיונות שלו כאפיליאייט.

יגאל פינס
יגאל פינס

האמת שדרך הבלוג של יגאל אני בכלל נחשפתי לראשונה לפירוש האמיתי של "המרה" באינטרנט.
אני ממליץ בחום לקרוא את הבלוג שלו… מהתחלה. אני למדתי ממנו המון כמעצב, וזה אפילו גרם לי לנסות את מזלי בתחום האפיליאייטס בזמנו. דבר שעזר לי מאוד בהבנה של עיצוב מונחה המרה.

דבר אחרון וחשוב ביותר:
בשבוע הבא מתקיים כנס מעשי לשיווק באינטרנט הנקרא visioncamp.
הכנס מתקיים בימי א' ו-ב' ומארגן אותו יגאל פינס בכבודו ובעצמו.
הכנס יכול לתרום רבות לכל מי שמעוניין ללמוד אודות יצירת המרה והנעה לפעולה, ובכלל על שיווק באינטרנט.
אני אישית אהיה שם, ואשמח לפגוש שם את קוראי פיקסל פרפקט.
עלות הכנס הינה 800 שקל עכשיו, אבל עדיין נותרו להם 50 כרטיסים ומדובר בכנס שעומד להיות פשוט מעולה!
אז אתם מוזמנים להיכנס לאתר של הכנס ולהזמין את מקומותיכם.

 

כנס visioncamp
כנס visioncamp

[sep]

 

לסיכום

שיווק באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב אתרים, למרות שהם לפעמים נראים כמו האויבים הכי גדולים (שיווק נכון כנגד עיצוב נכון), וכדאי שכולנו נתחיל ללמוד יותר אודות המטרות האמיתיות שלשמן אנו מעצבים באינטרנט.

ברגע שאנו נעצב ללקוחות שלנו אתר טוב יותר ונכון יותר מבחינה שיווקית, כמובן מבלי להתפשר על כך שיראה מעולה מבחינה עיצובית, אנו נרוויח כפליים. האתרים של לקוחותינו יצליחו בגדול ויהוו את סיפורי ההצלחה שלנו שבהם נוכל להשוויץ בפני לקוחות פוטנציאליים כמקדמי מכירה. בנוסף, הלקוחות שלנו ימליצו עלינו בחום לעמיתיהם ומכריהם.

 

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע




    What is 4 x 7 ?

    אשמח לשלוח לך פרטים!

    אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
    ;