5 הטעויות הכי נפוצות בראיונות עבודה למעצבי מוצר

ממה אפשר להימנע באופן מוחלט לפני ראיון עבודה?

נתחיל ממה שנשמע הכי מובן מאליו אבל תאמינו או לא, קורה לטובים ביותר.


 

1. המייל שלכם

המייל צריך להיות החבר הכי טוב שלכם. אתם זוכרים לצחצח שיניים כל בוקר וערב, אז באותה תדירות צריכה להיות הנוכחות שלכם במייל אם לא יותר. כנ״ל לגבי המסנג׳ר בפייסבוק ושאר הצ׳אטים ביתר הפלטפורמות החברתיות וערוצי התקשורת שברשותכם.

במיוחד בימים אלה בצל הקורונה, שההזדמנויות פוחתות פנים מול פנים ושהרשתות רועשות וגועשות, תציצו במייל שלכם  לעיתים קרובות יותר, אל תתנו להזדמנויות לשקוע אצלכם בריקווסט בפייסבוק למשל. ייתכן שמגייסים ואנשי מקצוע ינסו להשיג אתכם – תשמרו על האינבוקס שלכם נקי, שימו תזכורת , שימו פתק על הארון, תמצאו לכם את מערכת הפעולה שתמנע מכם לפספס הזדמנויות.

 

2. פסילה טכנית

תמיד תהיו ערוכים להצגת אחד הפרויקטים שלכם. נשמע מובן מאליו לא? תתפלאו.

אם תתבקשו במהלך הראיון להציג את אחד השלבים מהפרויקט או אפילו את הפרויקט כולו אל תביאו את עצמכם לפסילה טכנית. זה אולי לא מה שיחרוץ את גורלכם באופן חד משמעי אבל זה ללא ספק ידליק נורה אדומה אצל המראיין שיושב מולכם. גיבויים מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. כולנו מחוברים באופן אוטומטי לענן מכל מכשיר אפשרי שחלילה לא נאבד חומר, אבל מה זה שווה אם שכחתם להטעין את מחשב הנייד או שבזבזתם את הסוללה בפלאפון בדרך לראיון? או ששכחתם את הסיסמא של הענן? או שדווקא הפרויקט שאתם הכי רוצים לדבר עליו נמצא בכלל בתיקייה ״פרויקט סופי סופי״ על שולחן העבודה שלכם? תבדקו את עצמכם לילה לפני, כי הזמן הגרוע ביותר לחשוב על כל אלה הוא הרגע לפני שאתם יוצאים מהבית שבו הקורטיזול (הורמון הלחץ) מערפל לכם את המחשבות באופן טבעי בלי שאתם מודעים לכך.

בצל הקורונה, זמן בו ראיונות עברו למאחורי מסך, הדבר האחרון שמראיין ירצה להתמודד איתו זה הזמן שמועמד משקיע בחיפוש אחר פרויקט שאבד לו בין התיקיות או שפתח בטעות את הקובץ הפחות עדכני.

תסדרו ותפתחו את העבודות שלכם לפני השיחה, תנו למראיין את התחושה שכבר חשבתם על זה מבעוד מועד ואתם מוכנים ומזומנים. טיפ חשוב, תפגינו שליטה מקסימלית בתיק עבודות שלכם. בכל היבט והיבט בפרויקטים שלכם. אם לא התבקשתם להציג פרויקט במהלך הראיון ואתם מרגישים צורך לקשר את אחד הפרויקטים שלכם לאחת מהתשובות שלכם זה בדיוק הרגע המתאים להציע להציג בפני המראיין. 

באחד מהראיונות שעשיתי, שאלתי את המועמד איפה בא לידי ביטוי הקושי שלו לאורך העבודה. בלי היסוס הוא ענה לי שהוא ישמח להסביר לי תוך כדי  שהוא מציג בפני בדיוק מה הקושי בפרויקט ספציפי ואיך הוא התגבר עליו.
כאן נדלקת נורה ירוקה ואפילו שתיים.

 

3. שפת גוף

הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה ששפת הגוף שלנו תשדר את ההיפך הגמור מהמסר שאנחנו רוצים להעביר. זה בהחלט שיבוש רציני אבל מהסוג שאפשר למנוע מראש.
שפת גוף, זו הדרך שלנו לתקשר אחד עם השני ללא מילים. לתקשורת מהסוג הזה יש את ההשפעה הכי עוצמתית על הדרך בה אנשים חושבים ומרגישים לגבינו בלי להוציא מילה, ויותר מזה יש לה את היכולת להשפיע על דרך החשיבה שלנו על עצמינו. נאמר רבות על השינוי שעובר הגוף שלנו בעקבות מחשבות בלבד ובאותה נשימה זה עובד הפוך –

שפת הגוף שלנו יכולה להביא לשינוי במחשבות ובתחושות שלנו.

לפני סיטואציות בהן אנחנו נעמדים למבחן, זה הרגע הכי מתאים לתרגל ולהתאמן על שפת גוף שתוכל להקל על המחשבות ולהוריד את הלחץ. תחשבו על זה רגע, אנחנו מתרגלים את שפת הגוף על בסיס יומיומי אז איך בזמן אמת אנחנו נוטים להיכשל בה? בגלל שלא עצרנו שנייה להסתכל על עצמינו ולהבין מה כל תנוחה / מחווה גורמת לנו להרגיש.
מה דעתכם על אפליקציה כמו ״דולינגו״, רק לשפת גוף? אם הייתי מבקשת מכם להגיד ״גיבור״ / ״עוצמה״/ ״ביטחון״ רק בעזרת הגוף שלכם, איך הייתם נראים? איזו תנוחה הייתם מביעים בעזרת הגוף שלכם בלבד שתעביר את המסר הכי טוב?
מה זה גורם לכם להרגיש? תסתכלו על עצמכם במראה ותתרגלו את אותה תנוחה כל פעם לפני שאתם ניגשים לראיון עבודה או כל סיטואציה מלחיצה מול אנשים.

תוודאו שאתם נראים בדיוק כמו המסר שאתם רוצים להעביר.

נשמע מוזר? תתפלאו, מחקרים הוכיחו שמספיקות שתי דקות בתנוחה מסוימת כדי לשנות את מאזן ההורמונים כך שיביאו לידי ביטוי את הצד הטוב ביותר שלכם. רק שתי דקות לשינוי משמעותי, לא תנסו?

 

ועכשיו, אילו פעולות אנחנו יכולים לנקוט כדי למזער שיבושים שעתידים לקרות? מה יכול להשתבש בראיון אבל ניתן להצלה אם רק נכין את עצמינו מראש?

 

4. שלא תדעו לענות על אחת השאלות

להתכונן מראש על שלל שאלות אפשריות זה מעולה, אבל לא פחות חשוב זה ללמוד איך להתמודד בזמן אמת עם שאלות שאתם לא מכירים. אף פעם אל תצאו מנקודת הנחה שאתם יודעים הכל, תמיד יש מקום לשיפור. זה לא משנה כמה מאמץ תשקיעו בלהתאמן על שאלות שרלוונטיות לראיון ולתפקיד הספציפי אליו אתם נבחנים, קחו בחשבון שאתם ככל הנראה תיתקלו בשאלה שלא חשבתם עליה.
אז מה עושים? האינסטינקט הראשון כדי לא להראות למראיין שאתם ״חלילה״ לא יודעים לענות זה לאלתר.
טעות!

אילתורים אאוט, כנות אין.

שתי סיבות עיקריות למה לא לאלתר : הראשונה, המראיין שיושב מולכם ראיין עוד עשרות מועמדים לפניכם וימשיך גם אחריכם. תסמכו על היכולת שלו לקלוט מתי אתם בטוחים בתשובה שלכם ומתי אתם ממש לא. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שהמראיין יקבל את הרושם שאתם לא כנים או בעלי ״יכולת חירטוט״. הסיבה השנייה היא שלפעמים אילתור יכול להתפרש גרוע יותר מלהגיד ״האמת, אני לא יודע/ת,אשמח לחשוב על זה רגע…״. אתם תתחילו ללכת סחור סחור עם התשובה ובלי לשים לב תחשבו שהצלחתם לצאת מזה אבל בפועל לא עניתם על השאלה שנשאלתם (עדיף שלא תגיעו לזה).

תהיו כנים עם עצמכם ועם המראיינים מולכם, צאו מנקודת הנחה שהמראיינים לא מצפים שתשלפו תשובות מהמותן עוד לפני שהם מסיימים לשאול, הם ללא ספק יקבלו את זה שאתם צריכים לחשוב קצת.

יתרה מכך , אם חוסר היכולת שלכם לענות נובע בגלל שלא הבנתם את השאלה, אתם יותר ממחויבים לבקש מהמראיין לחזור על השאלה שוב. לפעמים, ניסוח מחדש של השאלה עושה את כל ההבדל. בנוסף, אם תוך כדי הראיון אתם מרגישים שאתם לא מרוצים מהתשובות שסיפקתם, זה בדיוק הזמן להדגיש ולהביע את העניין שלכם בתפקיד, מה שמוביל אותי לשיבוש הבא.

 

5. אי הבעת עניין בתפקיד

עברתם לא מעט ראיונות, אם עדיין לא, אז ככל הנראה שמעתם מחוויות של אנשים שכן עברו. יש לכם הר של מידע על הצד שלכם בראיון, (תחושות, מחשבות, חששות וכו'.)

פעם ניסיתם לחשוב איך זה נראה מהצד שלנו המראיינים? אתן לכם הצצה לצד שלנו – גם על מגייסים ומנהלי משאבי אנוש מופעל לחץ תמידי. תחשבו על זה רגע, מגייסים הם אלה שמריצים את החברה, הם אלה שצריכים ל”המר״ על המועמדים המתאימים שיהוו חלק אינטגרלי מהצלחת החברה. הימור אחד לא נכון, יכול לעלות לחברה הרבה, אבל הרבה מאוד כסף. מלחיץ לא? בסוף, הכל מסתכם בכם, כאנשים. במהלך ראיון (זמן קצוב מאוד), מראיינים מנסים לשלוף כמה שיותר
מידע גם על האופי שלכם, מעבר ליכולות העיצוב שלכם. תזכרו, לא יאכילו אתכם בכפית לשם כך. מגייסים מספיק מיומנים לקרוא את האופי שלכם תוך כדי התשובות שלכם. בוחנים את דרך החשיבה, יחסי האנוש, המיינדסט היזמי שלכם ובעיקר את ההתעניינות שלכם בחברה ובתפקיד.

הנוסחה המנצחת למועמד הראוי לתפקיד מתקיימת כאשר יש הבעת עניין מצד המרואיין לצד הכישרון שלו. אך הסיכויים פוחתים כאשר אין הבעת עניין בכלל וזה לא משנה כמה כישרון יש לכם. אנחנו מחפשים לראות התעניינות כנה בתפקיד ורצון להרים את החברה לשלב הבא. בסופו של דבר זה התפקיד העיקרי של המגייסים והוא בעל משמעות עצומה לכל חברה.

ראיון הוא שיח בין שני אנשים (לפעמים יותר), אתם אחראים לבדוק אם התפקיד וחזון החברה תואמים לכם בדיוק כמו שמראיינים בודקים אם אתם מתאימים להם. כמה פעמים כבר שמעתם את זה? אבל האם יישמתם באותה מידה?

לפני סיום הראיון, שהמראיין שואל ״האם יש לך שאלות?״ אל תמהרו לברוח, תראו את זה כשאלת בונוס אחרי כל השאלות שכבר נשאלתם. זה הרגע שלכם להציל את הראיון אם הרגשתם שהוא לא הלך כפי שרציתם, או מצד שני, אם הלך מעולה זה הזמן לעשות סגירה של מקצוענים.

 

אז מה אפשר לשאול אותנו?

קארל וויטלי (מגייס מעצבי מוצר בפייסבוק) ביחד עם רנה פלאק (מנהלת בלוג העיצוב של דריבל- בלוג מומלץ מאוד !) מציגים 10 שאלות שכדאי למעצבי מוצר לשאול בראיון עבודה.

מעכשיו, תתאמנו על מה לשאול בנוסף לעל מה לענות, כדי שתוכלו להניע את השיחה לטובתכם.

לכל שאלה, התייעצות, שיתוף או אם אתם בחיפוש אחר האתגר הבא שלכם, מוזמנים ליצור קשר (בפייסבוק / לינקדאיןאשמח מאוד להכיר :) 

עדן שופן.

הפוסט נכתב על ידי:

מתוך לוח הדרושים שלנו:
סגירת תפריט

אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

 

נשמח לתת לך עוד פרטים

יש למלא את הטופס הבא על מנת לשריין מקום באירוע הקרוב.


נא לבדוק ביומן לפני מילוי הטופס: 
30 למאי (יום רביעי)
בשעה 18:30
בתל אביב (מיקום מדוייק יישלח בהמשך)

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת ה-PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו (מי שרשום לניוזלטר נחשב חבר בקהילה ולכן אנחנו מפנקים בגישה לכל החינמיים שלנו).


הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו עדכונים משגיא ומצוות פיקסל, ורשימת קריאה עם המאמרים הכי חמים שיצאו בשבוע האחרון בתחום העיצוב והיזמות.

×

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה

קבלת ה PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו. הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו אך ורק תכנים איכותיים שנבחרו בקפיצה, ומתאימים למעצבים, יזמים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד. אם תראו שהתוכן אינו רלוונטי עבורכם, תוכלו להצאת מרשימת התפוצה בכל עת.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

נשמח לתת לך עוד פרטים!

לצפייה מיידית בסילבוס ובפרטים אודות הקורס אנא מלא/י את הפרטים כאן: