להניע את הקריירה ולהישאר רלוונטים בתחום בתור מעצבים

מעצבים מניעים את הקריירה

סיימתם את לימודי העיצוב שלכם עם פנטזיות מרחיקות לכת על קריירה בינלאומית ועבודה עם החברות הכי גדולות בעולם, ולהפתעתכם גיליתם שלהיות מעצב ג'וניור זה לא פשוט בכלל. רוב המשרות בתחום העיצוב דורשות ניסיון שאין לכם, ועל כל משרת ג'וניור שמתפרסמת יש עשרות או מאות מתמודדים עם שכר זעום בסוף החודש. ברוכה הבאה למציאות של מעצב צעיר בישראל. לא משנה אם בחרתם להיות מעצבי UI/UX, מעצבי לוגואים, מאיירים או כל תחום אחר – להיות ג'וניור זה מאתגר. למרות כל הכאוס, הלבטים והחרדות שאתם חווים יש דרכים לעבור את המשבר ולמנף את עצמכם לשלב הבא בקריירה. במאמר זה אפרט על כמה דרכים שיכולות לעזור לכם להניע את עצמכם ליעד הבא בקריירה שלכם, בין אם אתם ג'וניורים מרדניים או מעצבים בעליי ניסיון שרוצים לעשות צעד נוסף במקצוע.

העבודה הראשונה היא במיינדסט שלנו

דבר ראשון, תרגעו. קחו בחשבון שעוד אלפי מעצבים בישראל חוו וחווים את ההרגשה הזו. להיות "חדש" זה שלב שכל בן אדם עובר בחייו, וכן, זה רלוונטי גם לפן המקצועי. תחילת הדרך היא תמיד הכי קשה, אך קחו בחשבון שהשלב הזה יעבור ואתם תצליחו למצוא את המקום שלכם. זה מובן מאליו שתיק העבודות שלכם דל ושאין לכם המון ממליצים או פרויקטים אמיתיים. גם המעסיק שלכם יודע שהניסיון התעסוקתי הוא החיסרון שלכם, אך למזלנו, זה לא הקריטריון היחיד. הביעו תשוקה למקצוע ורצון ללמוד, לעבוד קשה ולהתפתח. הקרינו כלפי הסובבים אתכם את הסיבה שבגללה התחלתם לעצב ולא את הקשיים שמונעים מכם להתקדם והכי חשוב, אל תוותרו לעצמכם.

איך תעשו את זה?

הטיפים הבאים ישנו את הצורה שאתם ניגשים לפגישה ראשונית מול לקוח, ויקנו לכם את האמון הכל כך דרוש לעבודה אופטימלית.

נוכחות חובה!

סיימתם את הלימודים? תהיו בטוחים שלא. התקופה בבית הספר לעיצוב נתנה לכם את היסודות בתחום ועכשיו עליכם לבנות את "מגדל הקריירה" שלכם ללא מסגרת לימודית. כדי להיות אנשי מקצוע טובים יותר עליכם להמשיך ללמוד ולהכיר אנשים חדשים בתעשייה. הדרך הטובה ביותר ללמוד היא עם הרגליים. לכו לתערוכות, תחרשו את המוזיאונים ותרשמו למיטאפים שמעניינים אתכם. תנסו להכיר אנשים חדשים ולהרחיב את המעגל החברתי שלכם. הנוכחות הפיזית באירועים השונים לא רק תעזור לכם ללמוד ולהתפתח, אלא גם תחשוף אתכם לתעשייה ואולי גם למשרה הבאה שלכם. תזכרו שגם אלפי שיחות "זום" לא יקרבו בני אדם כמו פגישה "פנים מול פנים".

נוכחות וירטואלית

בעידן המודרני, נוכחות וירטואלית חשובה בדיוק כמו נוכחות פיזית. אם לא תהיו מקושרים וירטואלית סביר להניח שלא תצליחו למנף את עצמכם לשלב הבא בקריירה (או אפילו להתחיל אחת כזו). נוכחות וירטואלית מתחילה בהצטרפות לקבוצות עיצוב בפייסבוק, בפתיחת פרופיל לינקדאין, משתמש בדריבל, פלואו באינסטגרם וכיוצא בזה. הנוכחות הוירטואלית חשובה לצורך מציאת הזדמנויות תעסוקה, לצורך התעדכנות ושאיבת השראה, לצורך לימוד ושיתוף, וגם לצורך יצירת קשר עם מעצבים אחרים. לאלו מכם שרוצים לקחת את המונח "נוכחות וירטואלית" צעד קדימה אני ממליץ לשתף ידע. שיתוף ידע יהפוך אתכם לנכס ויעזור לכם לבלוט בתעשייה. פתחו ערוץ יוטיוב, כתבו מאמרים ותהיו פעילים במדיות החברתיות – בסופו של דבר הקארמה קיימת והיא תשחק לטובתכם.

יזמות ושיתופי פעולה

ג'וניורים, בואו נגיד את האמת. סביר להניח שהפרויקט הראשון שלכם לא יהיה עיצוב לוגו חדש לאמזון ולמעשה, בתוך תוככם אתם משתוקקים לעבוד עם כל לקוח שהוא גם במחיר זעום. אל תחכו לטלפון של הלקוחות שלכם, תיזמו ותגיעו ללקוחות שאתם רוצים בעצמכם. תנסו לשתף פעולה עם בעליי מקצוע נוספים ובכך תגדילו את מעגל החברים שלכם ואת הפוטנציאל למצוא את הלקוח הבא. עזרו לאנשים וזכרו שכסף זה לא הדבר היחיד שאנשים יכולים לתת לכם. אגב, לקוח מרוצה ועבודה איכותית בתיק עבודות שווים לפעמים הרבה יותר מהפרש של כמה מאות שקלים בחשבון הבנק.

זה קרה גם לי… ממש בסיום הלימודים חיפשתי משרת ג'וניור שמשלבת UI עם איור ו-Motion, דיי ספציפי לא? לצערי, לא היו לי עבודות Motion להציג בתיק העבודות שלי וידעתי שהפרט הזה יפגע ביכולת שלי למצוא את המשרה שאני מחפש. לשם כך יצאתי בסוג של קמפיין במטרה למצוא לקוחות שמעוניינים בסרטון Motion לעסק או למיזם שלהם. דרשתי תשלום סמלי מאוד על העבודה שביצעתי ולכן הייתה רמת היענות גבוהה במיוחד מיזמים ובעליי עסקים. מתוך כל היזמים שפנו אליי בחרתי את החברות המעניינות ביותר ולהם עיצבתי את הסרטון. המהלך עזר לי מאוד להיחשף לקהל של יזמים ולהרחיב את תיק העבודות שלי ומרגע שהסרטונים עלו לאוויר יכולתי להציג את הפרויקטים בתיק העבודות שלי בגאווה.

בנייה ותחזוקה של תיק עבודות

תיק העבודות שלכם הוא הפנים שלכם בתעשייה. עיצוב ובנייה של תיק העבודות יכריע על הקבלה שלכם למקום עבודה חדש. התייחסו לתיק העבודות שלכם ולעבודות עצמן במלוא תשומת הלב. נסו לפרט כמה שיותר על תהליכים ולא רק להציג את התוצר הסופי. בנוסף, תיק העבודות שלכם הוא המקום לספר את הסיפור שלכם למעסיק הפוטנציאלי ולהוציא את הכישרון שלכם לידי ביטוי. מעסיקים המפרסמים משרת עיצוב מקבלים עשרות ואפילו מאות תיקי עבודות ולכן נסו להיות ייחודיים. לדעתי, תיק עבודות טוב לא חייב להיות "מפוצץ" בכל עבודת עיצוב שעשיתם, אלא לכלול בין 2 ל-8 עבודות מצוינות ומפורטות, אשר רלוונטיות למשרה אותה אתם רוצים להשיג. קחו בחשבון שתיק העבודות שלכם ישתנה וישתפר ככל שיעבור הזמן וככל שתהפכו למעצבים מנוסים יותר.

כשמדובר על בניית תיק עבודות למעצבים אני מדבר על כתובת URL שיהיה ניתן לשלוח למעסיקים רלוונטיים. ישנן פלטפורמות רבות שיוכלו לעזור לכם לבנות תיק עבודות מכובד, כגון: אלמנטור, וויקס או וובפלואו. יחד עם זאת, יש המון רשתות חברתיות אשר יכולות לשמש ככלי נוח להצגת העבודות שלכם, כגון: אינסטגרם, דריבל או משתמש בביהנס.

לסיכום

אפשר לומר שהתשוקה שלכם והמוטיבציה להישאר בתחום תביא להתקדמות שלכם. ההתחלה היא תמיד קשה, אבל יחד עם זאת זכרו שהמבחן הוא לטווח הארוך. תשקיעו בנטוורקינג שלכם וקחו בחשבון שתמיד יש דברים חדשים ללמוד. זכרו שכל מעצב סניור היה פעם ג'וניור מרדן שאחרי עבודה קשה מצא את המשרה הראשונה שלו ועכשיו זה הזמן שלכם להתמודד עם האתגרים.

שיהיה בהצלחה!

הפוסט נכתב על ידי:

מתוך לוח הדרושים שלנו:
סגירת תפריט

אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

 

נשמח לתת לך עוד פרטים

יש למלא את הטופס הבא על מנת לשריין מקום באירוע הקרוב.


נא לבדוק ביומן לפני מילוי הטופס: 
30 למאי (יום רביעי)
בשעה 18:30
בתל אביב (מיקום מדוייק יישלח בהמשך)

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת ה-PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו (מי שרשום לניוזלטר נחשב חבר בקהילה ולכן אנחנו מפנקים בגישה לכל החינמיים שלנו).


הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו עדכונים משגיא ומצוות פיקסל, ורשימת קריאה עם המאמרים הכי חמים שיצאו בשבוע האחרון בתחום העיצוב והיזמות.

×

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה

קבלת ה PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו. הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו אך ורק תכנים איכותיים שנבחרו בקפיצה, ומתאימים למעצבים, יזמים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד. אם תראו שהתוכן אינו רלוונטי עבורכם, תוכלו להצאת מרשימת התפוצה בכל עת.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

נשמח לתת לך עוד פרטים!

לצפייה מיידית בסילבוס ובפרטים אודות הקורס אנא מלא/י את הפרטים כאן: