סגרתם עם לקוח על פרויקט עיצובי. ישששששש…….. עשיתם את זה!
כל הכבוד!

רגע אחרי האושר הלב נופל. עכשיו אתם צריכים להוכיח לו שאתם שווים את זה. את האמון שהוא נתן בכם ואת הכסף שהוא הולך להשקיע בפרויקט.
אלוקים… איך עושים את זה? איך מעניקים תחושת ביטחון, שהפרויקט שלו בידיים טובות?
השאלה היא לא על הידע שלכם. אתם מעצבים אלופים והתוצר שתגישו יהיה מושלם. אבל אתם צריכים את האמון שלו עכשיו, אתם צריכים להעניק לו בטחון לאורך כל הדרך ולא יכולים לחכות לסוף ולתוצר.
אתם מתחילים להתכונן לפגישה הראשונה. עושים חזרות מול המראה, מתכננים מה לומר ואיך בדיוק לומר. הלקוח מגיע, שלום שלום, מה נשמע ויאללה לעבודה. העיניים שלו עליכם. זה רגע האמת. תתחילו לדבר…
זה הזמן שלכם. You need to nail it!
אתם מתחילים לרעוד, להזיע, שכחתם חצי ממה שתכננתם לומר והחצי השני… לא בטוח בכלל שהוא נשמע אמין ומקצועי.

איך מתגברים על הלחץ המשתק?

הדרך להקניית בטחון בכם, בידע שלכם ובתהליך שתעשו מתחיל בתחושת הבטחון שלכם. אתם צריכים להאמין בעצמכם, להפגין ידע ולתת ערך כבר מהרגע הראשון.

איך תעשו את זה?

הטיפים הבאים ישנו את הצורה שאתם ניגשים לפגישה ראשונית מול לקוח, ויקנו לכם את האמון הכל כך דרוש לעבודה אופטימלית.

1. תנהלו את הפגישה בצורה מפוקסת ב-4 שלבים:

בשלב ראשון – תתנו רקע. מה המטרה שלכם בפרויקט, מה גורם לפרויקט להצליח, ומהם הפרמטרים החשובים לאורך כל הדרך.
זה הזמן שלכם להוכיח ידע, לזרוק Buzz Words ולכוון את המיינדסט של הלקוח.

בשלב שני – תסבירו את תהליך העבודה שלכם. איך תבצעו בפועל את העבודה, מהם השלבים השונים, ואיך כל אלו יובילו לתוצר הסופי שהוא מצפה לקבל ממכם.


שלב שלישי – תתחילו לעבוד. נכון שמדובר בפגישה ראשונית (אולי אפילו לפני חתימת חוזה) ועדיין, תזכרו שהמטרה שלכם הוא לתת ערך ולקנות אמון.
ברוב הפרויקטים השלב הראשון הוא פשוט להכיר את הפרויקט לעומק. לתשאל את הלקוח ולהבין את המטרות, קהלי היעד וכו'. תבואו לפגישה עם השאלות הנכונות ותתחילו להכיר את השטח.
השלב הזה יעזור לכם לסיים את הפגישה באנרגיה גבוהה. וכשתעשו את זה תגלו שגם אתם וגם הלקוח תכנסו ללהט העשייה ותקפיצו את הפרויקט קדימה. זה יוכיח את הרצינות והמקצועיות שלכם בצורה הכי אוטנטית.

שלב רביעי – בסיום הפגישה תדברו על השלב הבא. מה אתם הולכים לעשות עכשיו ומתי תהיו בקשר לעדכון והמשך עבודה.

2. התכנון היעיל והיסודי ביותר עדיין לא פותר את בעיית הלחץ. מה יקרה אם תאבדו את הלשון, תשכחו את כל מה שתכננתם לומר ותתחילו לקשקש?

הפתרון פשוט.
תכינו מצגת.
אני יודעת… זה מתיש. זה מעצבן. למה לטרוח להכין מצגת כשאפשר פשוט לבוא ולדבר?
אבל שווה לגמרי את המאמץ.
זה יעשה לכם את כל ההבדל. תוכלו לשבת בפגישה כמו נינג'ות ולהרצות ברהיטות. שכחתם משהו? לא נורא, המצגת תזכיר לכם. נהיה שקט ואין לכם מה להוסיף? תעבירו לשקף הבא.


ועוד משהו. בדרך כלל התהליך שתעברו עם הלקוח, יהיה דומה או זהה לתהליך שתעברו עם כל הלקוחות שלכם בעתיד. קחו את זה כהשקעה לטווח ארוך.

לאלו מכם מעוסקים במיתוג – הכנתי לכם אחלה מצגת שתשתמש אתכם כטמפלט (אתם יכולים גם להשתמש בה כמות שהיא) תורידו אותה כאן
למעצבי פרודקט, או כל תחום אחר – המצגת תדגים לכם איך כדאי לכם לבנות את המצגת שלכם.

המון הצלחה!

אם נעזרתם בתובנות / נהניתם מהמצגת / יש לכם משהו לומר אשמח לשמוע ממכם!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;