כנס UX SALON קרב ובא ומציע כרטיסים מתנה לזוכים בתחרות צילום ייחודית! ראיון עם אבי איצקוביץ לקראת הכנס ופרטים על התחרות.

כנס UX Salon 2015 ייערך בפברואר הקרוב (10-11) ויכלול כשמונה הרצאות של מרצים מקומיים ובינלאומיים מובילים בתעשייה, לצד שתי סדנאות העשרה מתחום עיצוב חווית המשתמש.

אז מה הולך להיות?

הכנס יעמוד בסימן "ארגז הכלים היצירתי" (״The Creative Toolbox״) וישאף למפות ולשדרג את אוסף הכלים הטכניים והמנטליים של מעצבי חווית משתמש. ״כלי הוא לא משהו שחייבים להשתמש בו כל יום אבל ברגע שהוא נמצא בתיבת הכלים שלנו אפשר לשלוף אותו כשצריכים״, מסביר אבי איצקוביץ מייסד הכנס. ״זה האור שהנחה אותי במהלך איסוף ההרצאות לכנס הזה – למצוא כלים, הרצאות שיתנו גם השראה וגם יכולות פרקטיות חדשות״.

השנה UX Salon עורך גם תחרות ברוח הכנס בשיתוף אתר Creatives ומזמין מעצבים, מאפיינים ואנשי UX בישראל לצלם תמונה של "ארגז הכלים" המקצועי שלהם במטרה לזכות בכרטיסים לכנס. התמונה יכולה לכלול כל חפץ הנתפס ככלי עבודה יומיומי כמו: לפטופ, מכשיר כתיבה אהוב, ספר חשוב, סמארטפון, מחברת ציורים או רובוט הצעצוע שנמצא על שולחן העבודה. ״הרעיון לתחרות עלה לי בעקבות סדרת צילומי הפרסונות של האמן ג׳ייסון טראביס, שצילם את תכנם של תיקים של אנשים וייצר מין פרופיל אישיות (תמונת פרסונה) של המצולמים דרך החפצים האישיים שבתיק שלהם״, מסביר איצקוביץ. ״יהיה מעניין וכיף לתת למעצבים בישראל הזדמנות לשתף את ארגז הכלים שלהם ובכך להראות מי הם, כמה יצירתיים הם יכולים להיות ועל הדרך להראות מה יש להם סביב שולחן העבודה."

איצקוביץ, שבעצמו נותן הרצאות על חווית משתמש ברחבי העולם, משתמש בחשיפתו לכנסים בינלאומיים מובילים בכדי לבחור בפינצטה את המרצים הטובים והמובילים ביותר ולהזמינם לכנס שהוא עורך בישראל. ״בחירת המרצים מאוד חשובה לי״ הוא מציין ״חשוב שהמרצה ידע לספר סיפור ולהיות מעניין אבל גם שיביא בשורה חדשה״. ואכן נראה שהשנה נבחרה סוללת מרצים מעניינת במיוחד הכוללת את דון לינדסי (שעבד כמנהל העיצוב באפל כאחראי על מערכת ההפעלה OS X ופעל בצמוד לסטיב ג׳ובס בכבודו ובעצמו), סטיבן אנדרסון (מחבר הספר "Seductive Interaction Design" וסדרת הקלפים ״Mental Notes", המתעסקים בחיבור בין חווית המשתמש לפסיכולוגיה) וג׳יילס קולבורן (מחבר רב המכר "Simple & Usable") בנוסף למרצים נוספים.

דון לינדסי בכיר לשעבר באפל מגיע לישראל לספר מה הוא למד מסטיב ג׳ובס על עיצוב וחווית משתמש
דון לינדסי – בכיר לשעבר באפל מגיע לישראל לספר מה הוא למד מסטיב ג׳ובס על עיצוב וחווית משתמש

ביום השני של הכנס יוצעו למשתתפים שתי סדנאות פרקטיות לבחירה:

סדנה 1 – ג'יילס קולבורן

ג׳יילס קולבורן יעביר סדנה בשם "Advanced Simplicity" בה הוא יתמקד בחשיבות האיזון בין פשטות ליעילות בעיצוב מוצרים דיגיטליים ואיך מקדשים את ערך הפשטות לעיצוב חווית משתמש טובה יותר.

סדנה 2 – סטיבן אנדרסון

הסדנה תעסוק בדרכים להמיר יצירתיות לחדשנות (Innovation) בסדנה המיועדת לפתוח את הראש לאנשים שהיצירה והיצירתיות הן פרי עבודתם.

בדומה לכנסים בין-לאומיים כל ההרצאות בכנס יקבלו תיעוד חזותי בעזרת ״הקלטה גראפית״ על ידי צמד האמניות ההונגריות קאטה ומארטי, וכך בסוף הכנס יקבלו המשתתפים קובץ הכולל את כל הציורים "שהוקלטו" במהלך ההרצאות.

קאטה ומארטי מקליטות את כל ההרצאות על ידי רישום וציור במהלך ההרצאה בסמוך לבמת הכנס
קאטה ומארטי מקליטות את כל ההרצאות על ידי רישום וציור במהלך ההרצאה בסמוך לבמת הכנס

כנס UX Salon הקודם זכה לתגובות משבחות תודות להרצאות האיכותיות שהוא כלל אך גם בגלל הפורמט היחודי בו, שלוקח את רעיון ״הסלון״ והופך אותו לקו מנחה לאורך היום. לאחר הרצאה של 40 דקות נאספים המרצים עם המארגן סביב ספה אדומה ומשוחחים באופן סמי פורמלי (המזכיר מעט תכניות אירוח) על נושאי ההרצאה, הרקע של המרצה, טיפים ואתגרים חדשים בתחום חווית המשתמש ועוד. ״לפני עידן הטלוויזיה הסלון היה מסורת עתיקה שבה מארח היה מזמין חברים ומציג נושאי שיחה לדיון״, מספר איצקוביץ ״רציתי לבקר את המסורת הזאת וליצור ערך מוסף סביב השיחה״. הספה האדומה, שעליה מתקיימים אותם דיונים הפכה לסמל של ממש ואפילו אומצה על ידי קבוצת של אנשי חווית משתמש בברלין שפתחו סניף Meetup של  UX Salon Berlin. גם בפברואר הקרוב יתכנסו מיטב המוחות סביב אותה ספה לדיון מעשיר ומבדר המוקדש כולו לאמנות עיצוב חווית המשתמש.

הספה האדומה בכנס – מקום לשיחה בין חברים
הספה האדומה בכנס – מקום לשיחה בין חברים

איפה ומתי

האירוע יתקיים ב-10-11 בפברואר 2015, בין השעות 9:00-17:00, במוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון, ת"א (מפה).

איפה נרשמים?

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש כאן

נתראה שם!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;