היי חברים, זה המאמר הראשון שלי בפיקסל, אז אני מרגיש שאולי כדאי שנתחיל בהיכרות מהירה: 

היי! אני יוסי, ואני מעצב פרודקט ב-Contrast – האייג׳נסי UI/UX של שגיא – כבר שנתיים. כיום אני גם מתחיל את דרכי כעורך פה בפיקסל פרפקט, ואקח על עצמי לשתף חלק מהמתדולוגיות שלנו, כחלק מההתחייבות שלנו ב- Contrast לתרום את הידע וללמד אחרים מהנסיון האישי שלנו.

במאמר הבא אדבר על ה- UI HACKING.

לדעתי, שווה לכל מעצב/ת ללמוד את השיטה הזו ולא משנה אם יש או אין לו/לה ניסיון.

השיטה הזו תחסוך את זמני המחקר הויזואלי שלכם, תגרום לכם לעבוד מסודר עם הצוות שלכם ותביא לכם רעיונות לפיצ׳רים בכל פרוייקט.

מוכנים? בואו נצא לדרך >

 

אז, מה זה UI HACKING?

UI HACKING זו שיטה שבאמצעותה ניקח השראה מעיצובים/פיצ׳רים שנראים לנו טוב למוצר שאנחנו בונים, על ידי מחקר ויזואלי.

השיטה מתחילה בזה שאנחנו מקציבים כ25 דקות, ואז יוצאים לרחבי הרשת כדי לחקור ולחפש השראות בשביל המוצר שאתם עובדים עליו.

חשוב להגיד שכדאי לפתוח את הראש ולצאת מהגבולות של המוצר שלכם.

מה זה אומר? זה אומר שאם לדוגמה, המוצר שלכם קשור לתחום המסעדנות, אז לאו דווקא לחפש השראות הקשורות לתחום המסעדנות, אלא לחפש השראות מכל סוג שהוא.

בנוסף, ניקח גם השראות ממוצרים גדולים בעלי מליוני משתמשים, כגון: פייסבוק, אינסטגרם, ספוטיפיי וכו׳.

זה הסטנדרט שאנחנו צריכים ורוצים להגיע אליו, תמיד תזכרו שאנשים רגילים למוצרים הללו.

מצאתם השראה למוצר? מעולה! תעשו צילום מסך ותדביקו בפלטפורמה שהכי נוחה לכם (אנחנו בסטודיו קונטרסט, עושים את ה- UI HACKING בMIRO), ותכתבו ליד התמונה של ההשראה, מה הפיצ׳ר/עיצוב שהכי אהבתם בה.

  • מה שטוב ב-MIRO שאפשר לייבא קבצי GIF וכך ההמחשה נראת טוב יותר.

אחד הדברים הטובים בשיטה הזו, שאנחנו אשכרה מערבים את הלקוחות שלנו. אנחנו מבקשים מהם גם להשתתף UI HACKING על מנת להיות יותר קרובים לתוצאה הרצויה.

בסוף התהליך, אנחנו עושים סשן שבו כל אחד מהמשתתפים מסביר מה הוא אהב בהשראה שהוא הביא.

יש לתרגיל הזה המון יתרונות, שאחד מהם זה לעבוד כצוות.

כל אחד מחברי הצוות מביא את ההשראות שהוא חושב לנכון שישמשו את המוצר, וכך מאגר ההשראות גדל.

עוד יתרון, זה שאנחנו לא מבזבזים זמן.

תחשבו על זה, ברגע שאתם משתפים פעולה עם הלקוח, אתם כבר תדעו את סגנון העיצוב שהוא אוהב ואת הפיצ׳רים שאותם הוא רוצה אצלו במוצר.

בנוסף, לאחר התרגיל הזה, יהיו לכם כל כך הרבה פיצ׳רים והשראות עיצוב לבניית המוצר, ועל פי זה – אתם כבר תדעו מה יהיה ה״אופי״ של העיצוב שלכם.

אנחנו לא באים לשנות את העולם

בכל UI HACKING אנחנו חוקרים כל מיני מוצרים מכל הסוגים כדי לקבל השראות לפיצ׳רים שיכולים להיות מועילים לפיצ׳ר שלנו. אחד הדברים שאנחנו דבקים בסטודיו שלנו, זה לא להמציא ממשק!

בסופו של דבר, המשתמש הממוצע רגיל לממשק מסויים, ואם נתחיל להמציא כל מיני ממשקים חדשים – המשתמש פשוט ילך לאיבוד בממשק שלנו.

בעקבות זה, אנחנו נחקור את המוצרים בעלי מליוני המשתמשים על מנת לדעת את ההרגלים של המשתמש הממוצע, וכך להטמיע אותם אצלנו במוצר שאנחנו בונים.

אוקיי יוסי, אז איך מתבצע הסשן?

קודם כל, חשוב לי להבהיר שאפשר לעשות את הסשן הזה *לבד*.

כל מה שאני ארשום כאן, נוגע גם למי שהוא מעצב יחיד בעבודה שלו/פרילאנס.

——-

לאחר שכל חברי הקבוצה נמצאים ביחד (וירטואלית או פיזית), נתחיל את הסשן על ידי כך שנגדיר את מטרות הסשן, שזה כמובן למצוא כמה שיותר השראות למוצר עליו אתם עובדים.

לאחר מכן, ניתן דגשים של מה לחפש ברחבי הרשת, ולהלן הדגשים:

  • חיפוש מתחרים
  • טרנדים של עיצוב (דריבל, ביהנס, פינטרסט וכו׳)
  • אפליקציות עם מליוני משתמשים (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו׳)

כמו שכבר רשמתי, לא להיות מקובעים במחקר.

זאת אומרת, שאם נתקלתם בעבר בפיצ׳ר שאהבתם שלא בהכרח קשור למוצר שאתם עובדים עליו – תרגישו חופשי לקחת את הפיצ׳ר הספציפי הזה ולהוסיף אותו להשראה שלכם.

לאחר מכן, רצוי שנדגיש שעל כל פיצ׳ר שהם שמים בלוח השראה שלהם, שיכתבו מה הם אהבו – על מנת שלא ישכחו בהצגה עצמה.

לאחר שהדגשנו בפניהם, נשים טיימר של 25 דקות ונצא למחקר הויזואלי!

  • ממליץ לשים איזה פלייליסט שאתם אוהבים על מנת להכנס למוד של השראה. חשוב שתרגישו בסשן הזה הכי בנוח 😌

לאחר ה25 דקות, נשאל אם כולם סיימו.

אם יש עוד אנשים שצריכים עוד זמן, ניתן להם עוד כמה דקות של חיפוש.

אחרי שכולם סיימו, כל אחד בתורו יעבור על הלוח השראה של עצמו, ויסביר תמונה תמונה מה הוא הכי אהב בהשראה שהוא הביא.

אתם פתאום תשימו לב לגיוון של כל אחד מחברי הצוות שלכם.

יותר מזה, אתם תקבלו רעיונות שלא חשבתם עליהם מלכתחילה, שזו למעשה, אחת המטרות של הסשן הזה.

החלק האחרון של הסשן, זה שלב ההצבעות (לא חובה, אך מומלץ).

בשלב זה, אנחנו נותנים כ5 דקות שבהם כל אחד מחברי הצוות עובר על ההשראות הויזואליות של כל אחד ואחת מחברי הצוות.

לאחר מכן, נדריך את חברי הצוות בזה שנגיד שלכל אחד יש כ3 מדבקות להניח על העיצוב/פיצ׳ר שהכי ״תפסו״ אותו (וכן, אפשר גם לשים על השראות שאתם הבאתם).

*כשאני אומר מדבקות, אני מתכוון לזה שפשוט תצרו עיגולים קטנים ותמלאו אותם בצבעים שונים (שיראו כמו מדבקות).

אחרי ה5 דקות של ההצבעות, קחו כ10 דקות של דיונים על הפיצ׳רים/עיצובים המנצחים.

לאחר הדיונים, אתם תגיעו לכל כך הרבה השראות ורעיונות לפיצ׳רים שרק יקחו את המוצר שלכם צעד אחד קדימה.

מה שטוב, זה שתמיד זה יהיה לכם זמין. זאת אומרת שלא משנה באיזו פלטפורמה אתם עושים את ה- UI HACKING, בכל נקודת זמן תוכלו לחזור לאותו הקובץ בו עשיתם את המחקר, ולקבל רעיונות והשראות עיצוביות.

סיכום

לא משנה אם אתם מעצבים יחידים/פרילנסרים או עובדים כצוות – מומלץ לעשות את הסשן הזה על כל עיצוב מסך או אפילו על הפיצ׳ר הכי קטן במוצר שלכם.

אני אישית עושה את הסשן הזה על כל מסך/פיצ׳ר חדש שאני מעצב וזה לגמרי עובד כל פעם מחדש.

כמו שכבר רשמתי, זה יחסוך לכם זמן ותקבלו כל כך הרבה רעיונות שלא חשבתם עליהם.

אם יצא לכם.ן לנסות את הסשן הזה, מוזמנים ומוזמנות לנסות ולכתוב לי איך היה ✌️

———–

מקווה שהצלחתי להביא לכם ערך.

לכל שאלה, התייעצות או אם סתם בא לכם לדבר איתי, אתם מוזמנים למצוא אותי ב- בלינקדין, דריבל, והאינסטגרם שלי.

שלכם, יוסי גואטה.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;