מה מביא מעצבת ללמוד מנהל עסקים? ראיון עם יעלי פז, מנהלת תחום חווית המשתמש ב- Deloitte Digital

מה מביא מעצבת ללמוד מנהל עסקים? ראיון עם יעלי פז, מנהלת תחום חווית המשתמש ב- Deloitte Digital

את יעלי הכרתי בפעילות שלנו באגודת המעצבים, היינו נפגשים מדי פעם לבריינסטורמינג עם שאר חברי ההנהלה על דרכים לקדם את קהילת העיצוב בארץ. מלבד הפעילות שלה לקידום מעצבים, היא בזמנו גם הובילה את צוות העיצוב באמדוקס.

לאחרונה, יעלי לקחה על עצמה אתגר סופר מעניין, להיות ממקימי הסניף הישראלי של Deloitte Digital.

החלטתי לתפוס את יעלי בדיוק בזמן הזה לראיון: לדבר איתה על האתגר החדש, וגם להציג את הפעילות שלהם לקהילה פה בארץ.

אז קבלו ב-  ??? את יעלי פז מ- Deloitte Digital.

היי יעלי, ספרי לנו קצת על עצמך

גדלתי ברמת גן וכבר יותר מ-12 שנה בתל אביב.

אני בוגרת HIT בתקשורת חזותית בהתמחות אינטראקטיב עוד מהתקופה שהתחום היה בחיתולים.

היישר מהלימודים הגעתי לאמדוקס, בשלוש שנים הראשונות בתפקיד מעצבת חווית המשתמש ובארבע השנים לאחר מכן בתפקיד מנהלת הקריאייטיב בצוות המונה 60 אנשי UI ו- UX.

לפני מספר חודשים, עשיתי שינוי למרות שהיה לי טוב והיה לי צוות מדהים.

החלטתי לעבור ל-Deloitte Digital. הרגשתי שזה האתגר הבא עבורי, להקים את סטודיו חווית המשתמש ב-Deloitte Digital, להיות שותפה בסוג של סטארטאפ השייך לחברה גלובלית שעל הגלובוס כבר יש 44 יחידות מצליחות כאלה. בנוסף, מכיוון שהלקוחות של Deloitte הם מהמובילים במשק, אני רואה בזה שליחות לקדם את תחום חווית המשתמש בישראל ומחוצה לה.

איך נכנסת לתחום העיצוב? מה המסלול אותו עברת בקריירה שהוביל לאיפה שאת היום?

מאז שאני זוכרת את עצמי התעסקתי בDIY, עוד לפני שקישרו את המושג הזה לתחום.

בתקופה בה הייתי מדריכה וראשגדית בצופים, הייתי משקיעה ימים שלמים בצוות או בחניכים שלי בכל מה שקשור לויז׳ואל ו-Give aways. מה שמעניין שרק בדיעבד אני מקשרת בין הדברים. החלום שלי במהלך הילדות היה להקים מותג בינלאומי לבגדי ים שייקרא פרוז׳נסקי (שם המשפחה של אבי לפני הנישואים) מהסיבה שבתור ילדה התקשתי למצוא כאלה שיתאימו לי. כשהגיע רגע האמת, החלטתי ללמוד תקשורת חזותית מתוך ידיעה שבעתיד אגיע לעולם האופנה ואביא את הטוויסט בזכות חשיבה שונה מתחום אחר. בינתיים התגלגלתי לחברת הייטק, בה נחשפתי ללקוחות גדולים בעולם ולכוח ההשפעה של חווית המשתמש על הצלחתם ונפילתם של מוצרים וחברות. התאהבתי בתחום והחלטתי שבמקום לשלב בין עולם האופנה לעיצוב גרפי, אשלב בין ביזנס לחווית משתמש (גם כדי להביא את הטוויסט). זה השלב בו הלכתי ללמוד מנהל עסקים בתוכנית האקזקיוטיב של אוניברסיטת תל אביב.

יעלי בעבודה

סיימת את לימודי מנהל העסקים לאחרונה, נכון? איך את רואה את החיבור בין ביזנס לחווית משתמש?

כאחת שחיה את עולם חווית המשתמש ביומיום, אני מודעת לערך העצום שהוא נותן לחברות. במהלך הלימודים, במפגש עם סטודנטים מדיסציפלינות שונות בשילוב עם תכני הלימוד, התחזקה אצלי התפיסה לכך שיש לו משקל מכריע בהצלחה של חברות. המהפכה הדיגיטלית הפכה את חווית המשתמש לפנים, לאיש המכירות, לאיש השיווק ולאישיות המותג.

כבר היום רואים תפקידי מפתח בארגונים, אשר מיועדים לאנשי UX/UI, והמגמה הזאת רק תלך ותתחזק. כתוצאה מכך נדרשת מאנשי חויית משתמש ראייה עסקית רחבה יותר.

איך נראה היומיום שלך ב-Deloitte Digital?

אתחיל בזה שכל יום נראה אחרת ושאני לומדת כל יום לפחות משהו אחד חדש.

החיבור המרתק בין אסטרטגיה ל- UX ולטכנולוגיה בא לידי ביטוי כמעט בכל דבר שאנחנו עושים.

אחד הדברים הכיפיים והמרגשים שגיליתי כאן בעבודה היומיומית הוא שהחיבור בין הביזנס והקריאייטיב הוא חזק יותר ממה שחשבתי.

אני אספר לך מקרה שמדגים את זה ממש טוב:
לפני שבועיים היתה לנו פגישה מאד חשובה מול הנהלה של חברה שאנחנו עושים עבורם פרויקט. המטרה של הפגישה היתה להציג שלושה קונספטים לבחירה עבור הפתרון.
עבדנו על הפרויקט לא מעט זמן והתכוננו לפגישה מבחינת הסיפור והצגת התהליך.
רגע לפני עשינו חזרה גנרלית עם אנשי האסטרטגיה ובמהלכה אחד מהם הציע להפוך את הסדר ולספר את הסיפור הפוך. השינוי הזה גרם לנו להגיע עם פיץ׳ מנצח ולגרוף מחמאות מהלקוח.

אין ספק שהשילוב של התמחויות שונות ועבודה משותפת ממקסם את התוצאות ומשדרג את היכולות של כולנו.

סביבת המשרד ב-Deloitte Digital

אני יודע שאתם סטודיו חווית המשתמש הראשון של Deloitte בישראל. את יכולה לספר לנו איך זה מרגיש להיות חלק מהצוות המקים של מחלקה כזו?

הקמת משהו חדש, כחלק מחברה גלובלית גדולה זה מה שמשך אותי לבוא ולהקים פרקטיקה חדשה שלא קיימת בארץ.

מצד אחד אנחנו מייצרים משהו שנשען על הידע, הניסיון וסיפורי ההצלחה מהסניפים האחרים בעולם, מצד שני יש לנו את האוטונומיה המלאה להגדיר איך זה יראה, ירגיש ויתנהג.

ל-Deloitte יש אוניברסיטה פנימית, כלים ושיטות עבודה שמאפשרים לנו ללמוד באופן אפקטיבי מהקולגות שלנו בעולם שעשו דברים דומים. בנוסף, אנחנו מייצרים שיתופי פעולה עם סניפים אחרים לצורך שיפור המומחיות והגדלת כמות העובדים ברגע נתון.

איך נראה יום בחיי מעצב/ת אצלך בצוות?

סה"כ מדובר בעבודה משותפת בצוותים המורכבים מיועצים אסטרטגיים וטכנולוגים.

מאחר והלקוחות שלנו מאוד מגוונים מבחינת עולמות התוכן, לכל אחד מהצוות יש התמחות בנושא מסויים שהוא יכול לייעץ ולהוביל סשנים בנושא.

בנוסף על מנת לשמר את חוש היצירתיות אנחנו מקיימים פעם בשבוע סשן inspiration שפותח לנו את הראש במחוזות אחרים.

אנחנו דואגים שבכל פרויקט ייעשו תהליכים נכונים – ראיונות עם מנהלים בתפקידי מפתח בארגון ועם משתמשים פוטנציאליים, יצירת פרסונות ומסעות לקוח, יצירת פרוטוטייפ שבסופו בודקים את התוצר במבחני שימושיות.

במסגרת העבודה אנחנו שואפים לבנות ולהקים דברים מאפס. ללוות ארגונים במהלכים דיגיטליים, משני שוק, משלב החזון ועד שהם באוויר.

כל יום אצלנו נראה אחרת, המעצבים יכולים להגשים את עצמם בזכות התקציבים הגדולים, הגיבוי והחופש היצירתי מצד הלקוחות.

סביבת המשרד ב-Deloitte Digital

איך המרגש לבנות תרבות עיצוב בחברה גדולה שאינה UX oriented?

אפל, גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק הבינו שלשים את חווית המשתמש במרכז זה המפתח להצלחה פיננסית. גם חברת Deloitte שהתחילה כפירמת ראיית חשבון והיום יש לה את מגוון הפתרונות הרחב ביותר בעולמות הייעוץ, מבינה שעל מנת להיות פרטנר אמיתי ללקוחות שלה היא חייבת להיות מובילה גם בתחום הזה. אז כעט זה בא לידי ביטוי במשאבים, השקעה ופרגון.

מבחינת מה שקורה בישראל:
מצד אחד, כולנו (לרבות עובדי Deloitte) חיים בעידן בו הדיגיטל הוא חלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו ומבינים את הצורך בחוויות משתמש טובה.
מצד שני, אנשים לא באמת מכירים את התחום באופן מעמיק. לכן, האתגר הוא להטמיע כלים ושיטות עבודה מובנות.

לאור הצלחת המותג Deloitte Digital בעולם, השותפים בארץ מאוד מאמינים בדיגיטל ונותנים לנו גב פיננסי איתן ועצמאות מלאה,למרות שאינם מגיעים מהתחום.

יש לך טיפים מהניסיון שלך עד כה למעצבים בחברות שרובן לא בפוקוס על חווית משתמש? (שזה 99% מהחברות היי טק בארץ)

לפתח Awareness פנימי!

תעשו הרצאות, שתפו ב-Case studies.

תנו למנהלי מוצר ואנשי פיתוח כלים בסיסים שיעזור להם להפוך להיות שגרירים של התחום.

חפשו את ההזדמנויות בהן ניתן להגיע למשתמשי הקצה ולעשות מבחני שימושיות על מוצרים קיימים אשר יעזרו להצביע על הבעיות והכאבים.

יעלי, את גם מלמדת נכון? אז איך החוויה של ללמד ב-HIT?

תענוג אמיתי. אחד הדברים שאני אוהבת לעשות הוא ללוות מעצבים צעירים בתחילת דרכם. זה מאד כיף לראות את ההתקדמות וההתפתחות של כל מעצב ומעצבת לאורך זמן.

אני שואפת להביא מניסיוני ולהכשיר אותם בצורה הטובה ביותר לקריירה בתחום לאחר שייצאו מהאקדמיה. החלק הכי כייפי לפגוש אותם בשלבים מאוחרים בקריירה ולראות לאיזו נקודה הם הגיעו ואף לשתף עימם פעולה.

את מגייסת בימים אלו מעצבים, מה התהליך שאותו מעצבים עוברים אצלכם?

מעבר על תיק עבודות ← ראיון טלפוני ← תרגיל בית ← ראיון איתי, ועד שני ראיונות נוספים.

מה הדעות שלך לגבי התהליך הזה? יש דברים שהיית משפרת? או שאת חושבת שעובדים מצוין והיית ממליצה לחברות אחרות להטמיע אצלן?

התהליך שעבד לי הכי טוב בעבר הוא להתחיל לעבוד כפרילאנסרים לתקופה, ואם יש חיבור מקצועי ואישי מבחינת שני הצדדים (חשוב שיהיה טוב גם למעצב) הייתי עוברת לשלב הגיוס.

החיסרון של זה הוא שהרבה מעצבים טובים עובדים כשכירים ולרובם לא שווה לקחת את הריזיקה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי ולהכנס לסוג של תקופת נסיון.

תרגיל בית עובד לי טוב יחסית, מאחר ובנקודת זמן מסויימת אני נותנת את אותו תרגיל וכל מעומד נותן את העמדה/תהליך העבודה והרעיונות שלו וזה עוזר לי להשוות ביניהם ולבחור את הטוב ביותר עבורינו.

מה הטיפים שאת יכולה לתת למעצבים בתחילת הדרך שמחפשים עבודה?

תיק עבודות הוא קריטי, תשקיעו בו. במידה ואין לכם מספיק ניסון תעסוקתי, תייצרו עבודות נוספות פרטיות על מנת להעשיר ולהרחיב את תיק העבודות שלכם.

טיפ: תבקשו ממעסיקים פוטנציאליים שעברתם אצלם להציג בתיק עבודות את מבחני הבית שעשיתם עבורם.

תציגו בתיק העבודות שלכם case studies אשר בהם תפרטו על תהליכי עבודה. התהליך וקו המחשבה שלכם בזמן עבודה זה חלק לא פחות חשוב מהתוצר הסופי.

מה הטיפים שתוכלי לתת למעצבים מנוסים ששוקלים איך להמשיך את דרכם ולהתפתח?

לגוון, לחשוב קדימה ולראות איך כל פעם אפשר לרענן, לחדש ולהתחדש, לא לפחד משינויים.

בין אם לזוז בין סוגי פרויקטים, או למתוח את הגבולות מבחינת התפקיד לכיוון יוזביליטי או לכיוון פיתוח.

מי שמעניין אותו תפקידי ניהול, בהחלט שווה לבחון זליגה לכיוונים נוספים כמו שאני עשיתי כשהלכתי ללמוד מנהל עסקים.

תודה רבה יעלי! איפה נוכל למצוא אותך?

אפשר למצוא אותי באינסטגרם, בלינקדאין, בפינטרסט.

מוזמנים גם לעקוב אחרינו – Deloitte Digital – באינסטגרם ובאתר שלנו.

רוצים להצטרף ליעלי? יש לכם הזדמנות!

יעלי מחפש מעצבים/ות בימים אלו, אז אתם מוזמנים לבדוק את המשרה ולהגיש מועמדות וכמובן לשתף אם יש מישהו/י שאתם חושבים שרלונטי/ת.

יעלי במשרד

יש עוד שאלות?

יש לכם שאלות ליעלי בעקבות הראיון הזה? רוצים לברר עוד פרטים על המשרה שם? מוזמנים לכתוב פה בתגובות או לפנות אל יעלי במייל – ypaz@deloitte.co.il :)

שגיא שרייבר

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

קבלת ה PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו. הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו אך ורק תכנים איכותיים שנבחרו בקפיצה, ומתאימים למעצבים, יזמים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד. אם תראו שהתוכן אינו רלוונטי עבורכם, תוכלו להצאת מרשימת התפוצה בכל עת.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת ה PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו. הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו אך ורק תכנים איכותיים שנבחרו בקפיצה, ומתאימים למעצבים, יזמים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד. אם תראו שהתוכן אינו רלוונטי עבורכם, תוכלו להצאת מרשימת התפוצה בכל עת.

נשמח לתת לך עוד פרטים!

לצפייה מיידית בסילבוס ובפרטים אודות הקורס אנא מלא/י את הפרטים כאן: