השראה בשישי 21-12-12: מה יותר טוב – עיצוב שטוח או סקאומורפיזי?

השראה בשישי 21-12-12: מה יותר טוב – עיצוב שטוח או סקאומורפיזי?

בשנה האחרונה יצאו הרבה מעצבים כנגד הסקאומורפיזם בעיצוב ממשקים. יש הטוענים כי זה לא נכון לעיצוב ממשקים, ויש הטוענים כי פשוט הגזימו עם הטרנד וחצו את גבול הטעם הטוב.

היום אני רוצה להציג בפניכם כמה עיצובים שטוחים, ואשמח לשמוע את דעתכם כאן בתגובות. מה אתם חושבים שעיצוב יותר טוב? מה יותר נכון? האם יש נכון או לא נכון?
מה אתם אומרים?

בכוונה בחרתי יותר דוגמאות של עיצוב שטוח, כי כולנו מכירים עיצובים סקאומורפיזיים שמבליטים אלמנטים ומדמים לטקסטורות וממשקים מהעולם האמיתי.

מעוניינים לקבל השראה ישירות לאימייל? הרשמו לניוזלטר המגניב שלנו!
בניוזלטר אנו מפרסמים מדי שבוע סיכום של הפוסטים, השראה והיילייטים מעולם העיצוב, וחינמיים מגניבים ויעילים למעצבים. למה אתם מחכים? הרשמו עכשיו.

סופשבוע של גשם, תנורים וכירבולים לכולם.

[wp_bannerize  group="wide-sponsers" limit="1"  random="1" ]

Squarespace
Squarespace

העיצוב פה הוא בכוונה שטוח, שזה דיון חדש בעולם הווב ובתעשייה. אכתוב על זה פוסט בהזדמנות.

[sep]

Andrewconn
Andrewconn

דף פשוט עם עיצוב מינימליסטי וטיפוגרפי נפלא. גם הוא בחר לעצב בצורה שטוחה בכוונה.

[sep]

Julie-Lavergne
Julie-Lavergne

אתר מדהים רספונסיבי עם טיפוגרפיה עדינה ומוקפדת. האתר גם הוא שטוח כפי שאתם תשימו לב ובו המלל יושב על רקע של תמונות בצורה סופר אלגנטית.

[sep]

Combadi
Combadi

אתר מדהים עם סיפורים מדהימים. עיצוב שטוח המשתמש בפטרנים שטוחים על תמונות וצבעוניות ססגונית.

[sep]

Your-Karma
Your-Karma

אתר למוצר מגניב, שגם משתמש בעיצוב שטוח בליווי תמונות.

[sep]

Five-Tailors
Five-Tailors

אתר שהוא ההפך משטוח, משתמש בטקסטורת בד בכל מקום אפשרי אך כחלק מהקונספט.

[sep]

Creative-Mints
Creative-Mints

פורטפוליו נהדר עם עבודות מדהימות… כיף לראות מעצבים שמשתמשים בכשרון שלהם עם עיפרון ונייר ואז מעבירים את זה לפיקסלים. מה שעוד יותר מדהים זה חשבון הדריבל שלו.

[sep]

36-Creative
36-Creative

לקראת החגים צצים אתרים מגניבים ממש מדי פעם אז קבלו את הברכה הבאה שסטודיו בשם "36 קריאייטיב" שלח ללקוחות שלו לכבוד חג המולד.

[sep]

יש לכם אתרים מדהימים שעיצבתם ואתם מעוניינים להציג?

שלחו לנו ל-holla [AT] pixelperfect.co.il

שגיא שרייבר | עריכה: ג'וני חמאני

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת.
בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress.
ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

עריכה לפוסט מאת ג'וני חמאני

את ג'וני ניתן למצוא באתר שלו, בפייסבוק או בטוויטר.

  • בואי נזכיר אופנה לאתרי פלאש של לפני העשור – שהיה שם הכל נוצץ, זז, עם צלילים וגרפיקה שבקושי אפשר היה למצוא שם טקסט. או של סוף שנות ה-90 עם GIF מהבהב ברקע וטקסט זז בצבע אדום על רקע ירוק. עכשיו אנחנו מסתכלים על זה כמו על משהו מצחיק ומיושן. אבל יחד עם זאת הספרים הישנים של קרוג ונילסן שקראנו בסוף שנות ה-90 אנחנו קוראים גם עכשיו וזה עדיין אקטואלי.

    לדעתי, אי אפשר להגיד מה יותר טוב. צריך להסתכל על התוכן ולראות האם העיצוב מתאים או לא למוצר מסויים ואיזה הרגשה הוא מעורר. העיצוב צריך לעבוד – זה יכול לקרוא גם עם שטוח גם עם מושקע גרפית. ואם יש בעיה של חוויית משתמש שום תלת-מימדיות וגרפיקה לא יעזור. זה דבר ראשון – חוויית משתמש במקום ראשון תמיד בעיצוב אתרים.

    דבר שני – לא כולם יכולים לעשות "יפה". יש כאלו שחושבים שעושים יפה ובסוף אנחנו רואים צל מלוכלך מתחת לכפתור או טקסטורה שנמרחה או דברים מפוקסלים ולא איכותיים. כי אם תעשו טעויות בזה אפילו עיצוב הכי שימושי יהרוס ע"י ביצוע לא מקצועי. לכן אם החלטנו לא להשקיע הרבה בגרפיקה/אין תקציב/אין זמן אז עדיף כבר לעשות שטוח ושימושי עם טיפוגרפיה יפה וצבעים מתאימים (שזה גם צריך לדעת איך לעשות נכון, דרך אגב).

    ודבר אחר – אפליקציות. אם מורידים אפליקציה של DJ אז אם אפליקציה הזאת היא הדמיה של מכשיר אמיתי – זה דבר טוב שעוזר להשתמש באפליקציה. אז אם סקאומורפיזם עוזר להשתמש ב"מכשיר" למה לא להשתמש בזה?
    ולא לשכוח שחשוב אפקט WOW אחרת משתמש פשוט יסגור אפליקציה ויעבור לאפליקציה אחרת. סקאומורפיזם באמת מרשים ויותר מתאים לאפליקציה/משחק כי זה לא אתר ואפשר להשתמש בגרפיקה עשירה ומושקעת.

    ועוד פעם – לא כולם יודעים לעשות את זה ממש ברמה מקצועית וצריך המון זמן ותקציב כדי להגיע לרמה מרשימה.

  • המתח שנוצר ביניהם לא רלוונטי לדעתי, מדובר במפרט ובסוג חויית המשתמש.
    סקאמורפיזם (תודה לאל שסוף סוף נתת לזה כינוי ראוי) נועד למטרה מסוימת ואם המפרט תואם, אזי היא מוצדקת, כל עוד היא נעשית בצורה ראויה.
    על כל פנים, אחלה פוסט!

  • עמוס

    סקאומורפיזם נשמע פלצני להפליא, אי לכך ובהתאם לזאת – מרתיע ומרחיק. אני חושב שהרבה מעצבים היו מעדיפים להשאר עם ההגדרה 'מטאפורה ל…'
    עיצובי המטאפורות לא הומצאו על ידי מעצבי ה-UI בפרט ו/או על ידי מעצבים לאינטרנט בכלל אלא על ידי מעצבי הדפוס, והאופנה החלה עם האינציקלופדיות של דורלינג קינדרסלי (http://www.dk.co.uk/) שהביאו את ה'טכניקה' הזו של בידוד וניקוי אובייקטים – שהיו מן הסתם, בדפוס.
    אין אֶיפה ואֶיפה, יש כזה ויש כזה וכל אחד מהם משרת סוג אחר של קהל וסוג אחר של מדיה. כאשר השימוש מושכל ונכון, גם ההוא מתאים וגם ההוא.
    השיקול המפורסם של חברת פנטגרם לעיצוב הלוגו השטוח החדש של ווינדווז לא הגיע יש מאין, ווינדווז מייצגים דבר דיגיטלי. דיגיטלי הוא 0 ו-1, בינארי. שחור ולבן. השיקול הוא פשוט ומובן, והשאלה שהובילה את המעצבת הייתה 'אם קוראים לכם חלונות, למה הלוגו שלכם נראה כמו דגל?'.
    אנחנו צריכים לזכור שמעצבים הם אנשים ששואלים שאלות, ושאלות יובילו אותנו לשיקולים שבהם אנו בוחרים בעיצוב שלנו.

  • שנית

    ווואו, שגיא. Creative-Mints אכן, יוצר משגע, חבל"ז.

נשמח לתת לך עוד פרטים!

לצפייה מיידית בסילבוס ובפרטים אודות הקורס אנא מלא/י את הפרטים כאן: