UX בוורדפרס

אם אתם רוצים שאנשים יגיעו לאתר שלכם וגם ישארו בו – כדאי שתשימו את חווית המשתמש בראש סדר העדיפיות שלכם. אגיד אפילו יותר מזה, כדאי לשאוף שכל אלמנט באתר הוורדפרס שלכם, לא רק יעודד אותם להשאר, אלא גם יעודד להתעניין ולחקור את מה שיש לכם להציע. זכרו שלא משנה כמה הרעיונות שלכם יהיו חדשניים וכמה מדהימים יהיו המוצרים שלכם – חווית משתמש רעה אחת ואף אחד לא יעריך את זה ובטח שלא יטרח להשאר באתר.

אז אתם מבינים שלא מדובר בעניין זניח. ולצד החשיבות – הביצוע, לפחות בוורדפרס, הוא לא מורכב מדי. למעשה, יש כמה פעולות פשוטות שתוכלו לבצע ועל זה בדיוק אנחנו הולכים לדבר היום.

הפוסט הזה בא לחסוך לכם זמן, לעשות לכם חיים קלים ולהגיש לכם את הטיפים החשובים ביותר בתהליך בניית אתרי וורדפרס. קחו את זה ויישמו על הוורדרפס שלכם. עוד היום.

אז על מה חשוב להקפיד בתהליך בניית אתר וורדפרס?

אם אתם בשלבי בניה של אתר וורדפרס חדש, אל תרפו מחברת בניית האתרים עד שהיא לא תטמיע באופן מספק את כל העקרונות שאנחנו הולכים לדבר עליהם.

אם כבר יש לכם אתר, ואתם מרגישים שהוא לא עומד בקריטריונים, פעלו כדי לשנות את המצב בהקדם.

ועכשיו, כמובטח, הנה הם:

1. מהירות

3 שניות. זה כל מה שיש לכם עד שהאתר יעלה ולפני שהמשתמש יברח לאתר אחר. לאנשים אין סבלנות בשביל אתרים איטיים. גרוע מכך, זה מעצבן אותם והם לא יהססו לעבור לאתר מתחרה שיתן להם יותר פתרונות בפחות זמן. מהירות אתר היא אחד הגורמים הקריטיים בכל הנוגע לחווית משתמש ובאתרים שבנינו הקפדנו שכל אתר ישיג לפחות ציון 80 מתוך 100 במבחן המהירות של גוגל. שימו לב שגם האתר שלכם מוציא ציון טוב, תוכלו לבדוק את זה ממש כאן. קחו טיפ על הדרך והתקינו תוסף בשם WP Rocket, הוא ישדרג לכם את המהירות. והנה דוגמא לעוד פלאגין שיעזור לך עם זה:

2. קריאה ברורה לפעולה

אל תגרמו למשתמש לעבוד קשה. אם הוא הגיע לדף מסויים – כנראה שהיתה לו מטרה. מן הסתם, התפקיד שלכם הוא לענות על הצורך שלשמו הגיע. ואולי גם לייצר צורך נוסף על הדרך. ברוב המקרים זה יהיה באמצעות טופס הרשמה לניוזלטר, פופ אפ שיציע להוריד E-book, הפניה לדף רכישה וכן הלאה. מה שזה לא יהיה, אתם רוצים שכפתור ה-CTA (קריאה לפעולה) יהיה מספיק בולט וברור, אחרת אתם מחטיאים את המטרה ועלולים לסיים בלי המרות. ומעבר לזה, חשוב להקפיד שגם לאחר הלחיצה התהליך יהיה פונקציונלי, פשוט וזורם.

3. רספונסיביות

או במילים אחרות – התאמה למובייל. הכוונה היא שהמשתמש לא יפעיל יותר מדי מאמץ כדי לבחור בפונקציות הרצויות וגם שהעמוד יופיע בצורה אופטימלית מבלי שיהיה צורך לכווץ את המסך או להזיז אותו מימין לשמאל. כל המידע צריך להיות מול העיניים בצורה מאורגנת וכל האלמנטים צריכים להיות מספיק בולטים, גדולים ומרווחים כדי שחווית השימוש תהיה קלה ונעימה. וורפרדס עונה על הדרישות האלה והיא מציעה חווית גלישה מעולה מכל מכשיר. חוץ מזה, זה עוד משהו שמבטיח לכם שלפחות מבחינת קידום אורגני בגוגל – לא תשארו מאחור, כי אתרים לא מותאים – יענשו ויאבדו מיקומים. מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים שמנגישים את התוכן שלהם עבור כל מכשיר.

4. לכו עם ציפיות המשתמש

תמיד חשבו על הדברים מנקודת המבט של המשתמש. איפה הוא מצפה למצוא את פרטי ההתקשרות אתכם, איפה הוא מצפה לקרא מי אתם, איפה הוא מצפה למצא כפתורי שיתוף וכן הלאה. אל תגרמו לו לעבוד קשה ולגלול מעלה ומטה כדי למצא את מה שהוא מחפש. שימו לו את הדברים מול העיניים והפכו את השהות באתר שלכם לקלה וברורה ככל האפשר. אל תתחכמו יותר מדי:

  • דף אודות למעלה
  • צור קשר למטה ולמעלה ולפעמים גם בפופ-אפ
  • כפתורי שיתוף יכולים להיות בתחתית מאמר או בסייד-בר צדדי

בכל מה שנוגע לבניית אתר וורדפרס, הרבה פעמים אומר לכם להיות שונים ולפרוץ גבולות. לא הפעם.

5. ניווט קל וידידותי

כל אלה חיוניים לקבלת אתר מקצועי עם חווית משתמש טובה שתפחית באופן משמעותי את שיעור היציאה מדף הכניסה. וכמו שבטח שמתם לב, כל הסיפור בUX זה ליצור אתר ידידותי, נוח, נקי וברור שאפשר יהיה לנווט בו בקלות ובמהירות מכל מכשיר. אם תבנו את האתר על פי ההמלצות האלה, המבקרים יוכלו להנות מהשהות בו ומהתוכן שתצרו עבורם.

נסכם. חווית משתמש טובה היא זו שתשאיר את המבקרים באתר שלכם ותגרום להם לחזור. לכן, כדאי לעשות כל מה שאפשר כדי לספק את החוויה הכי מדהימה שתוכלו. בין היתר, כפי שהוזכר מעלה, אפשר יהיה לעשות את זה באמצעות אתר שמגיב מהר, ניווט ברור בו המשתמש יכול למצא את מה שהוא מחפש במקומות צפויים וידועים, התאמה למכשירים ניידים וכדומה. חשבו על האתרים שאתם נהנים לבקר בהם ושאלו את עצמכם מה הופך אותם לכאלה שגורמים לכם לחזור. את הדברים האלה בדיוק – נסו להביא לידי ביטוי גם באתר שלכם.

שכחתי משהו?

מה הם הדברים הכי חשובים מבחינתכם כשאתם עובדים ומעצבים את חווית משתמש? או כשאתם עובדים על בניית אתר וורדפרס?

על אילו אלמנטים אתם שמים דגש במיוחד?

מה הדבר הכי חשוב ששכחתי? (:

ספרו לי בתגובות מה הסודות שלכם!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;