שנה חדשה היא תמיד הזדמנות טובה לרענן את מגירת הרעיונות, ליזום פרויקטים חדשים, לשאוף להגיע רחוק יותר ולתכנן קדימה. לכבוד תחילתה של השנה החדשה, החלטנו לשתף אתכם בפרויקט מקסים ומעורר השראה ללוח שנה ייחודי ומעניין שנתקלנו בו.
אריק דנינו (AD DESIGNׂׂ) לקח על עצמו להכניס חיים וצבע בתמונות ישנות של יהודי קהילת לוב, הנה מה שיצא.

אז מי האדם שמאחורי הפרויקט?

אריק דנינו, ירושלמי במקור וכרגע גר בראשל״צ.

מעצב אינטראקטיב, בוגר מסלול משולב של לימודי הנדסאי תקשורת אינטראקטיבית ותואר ראשון בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללת ספיר.
כרגע עובד בחברת YCD Atmosphere כאפטריסט.

AD Design - Work in process
AD Design – Work in process

 

איך הגעת לפרויקט הזה?

הכל התחיל כשלפני כשנתיים, חידשתי תמונה ישנה של אבי, כשהיה בגיל בר המצווה, כמתנת יום הולדת.
הוא כל כך התרגש ושמח וכתוצאה החלטתי, ליום ההולדת של אימי, גם כן לחדש עבורה תמונות ישנות. התחלתי לאהוב ולחקור את הנושא.

חידוש תמונה - אבא
חידוש תמונה – אבא

לפרויקט הצביעות הנוכחי הגעתי בעקבות תמונות נוספות שצבעתי, עבור יום העצמאות הנוכחי של המדינה. חידשתי כמה תמונות הסטוריות, כגון הכרזת המדינה ותמונת המטכ״ל בעיר העתיקה.

המטכ"ל בעיר העתיקה - לפני ואחרי
מטכ"ל בעיר העתיקה – לפני ואחרי

 

הכרזת המדינה - לפני ואחרי
הכרזת המדינה – לפני ואחרי

יו״ר עמותת אור שלום-מרכז למורשת יהדות לוב, ראה את התמונות וביקש שאחדש עבורו תמונות לצורך לוח שנה עברי שברצונו להוציא לאור. לאחר שראיתי את התמונות, הבנתי שמצפה לי אתגר לא קטן, ואכן כך היה, אבל תוך כדי התהליך למדתי המון ואני מאמין שהשתפרתי רבות.

חנויות של יהודים באחת מסמטאות הרובע בטריפולי, שנות ה-20.
חנויות של יהודים באחת מסמטאות הרובע בטריפולי, שנות ה-20.

 

ספר לנו קצת על תהליך העבודה שלך

טכניקת העבודה, האמת, לא מורכבת, אבל כן סיזיפית.
לפני הכל, אני מתקן את התמונה מבחינת ריטושים, מתקן קרעים, מנקה כתמים וכו׳. אחר כך, עובד עם levels ו-curves, כיוון שבשביל עבודה טובה, צריך ליצור קונטרסט בין הגוונים הכהים לגוונים הבהירים, אך לא ליצור קונטרסט חזק מידי.

בתחילה אני מבצע מחקר לגבי צבעי הפריטים, ובודק האם הם קיימים ברשת בצבע (טיפ: באיביי ניתן למצוא המון פריטים ישנים שמועמדים למכירות פומביות, ומשם דגמתי חלק מהצבעוניות). מעבר לכך, הדברים המוכרים, כמו צבע עץ, מתכת, אולי גם צבע עור, הם די קבועים, כך שסביר להניח שלא השתנו כל כך במהלך השנים.

אחר כך, אני צובע את התמונה בעזרת solids ומסכות, בתוכנת פוטושופ כמובן, ולאלו אני משתמש בשיטות שילוב ומחיל את overlay או color לרוב. חשוב מאוד לעשות מסיכה מדויקת, אחרת הצבע גולש בשיטת השילוב לצבעים האחרים הנצבעים.

שאלו אותי לא מעט על איך ידעתי מהם הצבעים המדויקים בפרויקט זה. העמותה נתנה לי תצלומים של הבגדים בצבע בחלקם, ובחלקם האחר אמרה לי פשוט את הגוון.
בחלק מהתמונות שלא ידענו מה הצבעים, השלמנו על פי ההגיון.

ילדות בשעת ארוחת צהריים, מפעל ההזנה של הג'וינט, טריפולי, שנות ה-40.
ילדות בשעת ארוחת צהריים, מפעל ההזנה של הג'וינט, טריפולי, שנות ה-40.

 

טיפ נוסף:
לאחר סיום צביעת התמונה, טוב להפוך שוב את התמונה לשחור לבן, ולמצוא את ההבדלים בין שתי גרסאות השחור לבן, וכך נוכל לדעת מה הסטייה בין השניים.

מילה אחרונה לסיום, אני חושב שבניגוד לשאר פרויקטים אחרים שעשיתי, פרויקטים מסוג זה נותנים הרגשה אחרת, כיוון שהם יותר אישיים, סנטימנטליים ובעלי ערך רגשי אישי, ולכן נהניתי לבצע אותם.

את הפרוייקט המלא תוכלו לראות בדף הפייסבוק של AD Design.
מעצבת לוח השנה היא ליה סטרבץ.

כל הזכויות על התמונות שמורות למכון אור שלום, מורשת יהודי לוב בת ים.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;