לכולנו זה קורה, לפעמים בפעמים תכופות יותר ולפעמים לא. אבל אין ספק שזה קורה, קשה לנו להתמודד עם זה. בפוסט הבא אכתוב כיצד להתמודד עם מחסומים יצירתיים ואיך לחשוב מחוץ לקופסה, שוב.

ישנם מספר דרכים לפתור את המשבר, כמובן שכל מה שאני כותב כאן זה דרכים שעזרו לי לצאת מהמשבר ויש עוד מלא דרכים, על כל אחד זה משפיע אחרת. לפני שאתחיל לכתוב על כל הדרכים שבהן אפשר להתמודד עם המשבר חשוב לציין שזה דברים שעזרו לי באופן אישי, כל אחד יכול לקחת את זה למקום שלו ולמקום שזה עוזר לו.

לפעמים קורה לנו שאנו "תקועים" לפני תחילת עבודה. קיבלנו בריף מהלקוח או אפילו בתקופת הלימודים, עכשיו מה שנותר זה להתחיל לחשוב איך לפצח את הבריף.

לא משנה באיזה שלב אתם בכתבה. קראו עד הסוף יכול להיות שיזרמו לכם רעיונות תוך כדי, אל תעצרו, קראו עד הסוף.

רשמו את הרעיונות


אנחנו לא זוכרים הכל. במיוחד בתהליך שבו אנחנו אמורים לסחוט את המוח ולנצל אותו כמה שאפשר.
קחו נייר ורשמו את כל הרעיונות, כל דבר, לא לפספס אפילו אחד, גם אם הרעיון נראה לכם סתמי או אפילו מטומטם, רשמו אותו. אנחנו עוד נחזור אליהם.

דף ועיפרון


מכירים את זה שאתם מדברים בטלפון עם עט ביד ומתחילים השירבוטים על הנייר? הרי אין לזה משמעות ואנחנו עושים במקביל עוד פעולה מבלי לשים לב אנחנו יוצרים משהו. המחשב דיי מגביל אותנו. מסמך ריק בפוטושופ או קנבס ריק באילוסטרייטור דיי מקבע אותנו. קחו פיסות נייר בגדלים שונים וציירו עליהם ביד חופשית בלי לשפוט את עצמכם.
אל תנסו לצייר משהו ספציפי, פשוט תזרמו, הרעיונות יתחילו לזרום לבד, מבלי שתחשבו על זה אפילו.

מול מי אנחנו עומדים?


כנסו לאתרי המתחרים, בדקו מול מי אתם עומדים, מה הדרישות ומה קיים כרגע בשוק.
סמנו דברים שאתם חושבים שהמתחרים ביצעו טוב ודברים שהם פחות טובים לדעתכם.
יהיה מצבים שאתם תראו עבודות שבוצעו ברמה גבוהה מאוד, לא להילחץ, זה רק מראה שכן אפשר לעשות דברים טובים ומגוונים.

סיעור מוחות


עדיף לפחות 3 אנשים לשבת ביחד ולא לנסות לעשות את זה לבד (לא סתם קוראים לזה סיעור מוחות ברבים).
חלקו את הישיבה לנושאים כללים ולא ספציפים, מכיוון שתוך כדי התהליך יגיעו רעיונות טובים יותר וזה יתפתח לכיוונים שלא חשבתם עליהם. כל נושא שאנחנו מעלים מזכיר לכל אחד מהמשתתפים נושאים אחרים. לדוגמה אם נשתמש במילה חתול, לאחד זה יזכיר שמנת, לאחר 9 נשמות וכך ימשיכו לעלות רעיונות בלי סוף. זה כוחו של התהליך הזה. כל אחד "מרים להנחתה" לשני. נסו לחפש סתם מילים כדי להכנס לאווירה, נסו לשבור את הקרח להיות פתוחים להצעות ולא להעביר ביקורת אחד על השני אלא פשוט לזרום עם הדברים. אחרי שהשתחררתם תעברו לנושא שעליו אתם עובדים. זכרו לא לסטות מהנושא ולהתמקד בו. בחרו אחד שינהל את התהליך הזה שידע להוביל אתכם לתוצאות איכותיות בהתאם למהות הפרויקט.

מוזיקה ואווירה


צרו לעצמכם אווירה נוחה, סדרו את החדר, או את המשרד שאתם נמצאים בו מחדש, ארגנו דברים אחרת, נקו את סביבת העבודה, נסו לנקות את הראש ממחשבות ולהתמקד במה שאתם עושים. שינוי האווירה תורם לשינוי המצב רוח וזה משפיע עלינו. החליפו את סביבת העבודה במידה ואתם עובדים עם מחשב נייד, שבו בבית קפה, בגינה, במרפסת או בכל מקום אחר.

אם אתם נוהגים לשמוע כל הזמן את אותם אלבומים או אותם אמנים, נסו לגוון. החושים שלנו מדליקים אצלנו אזורים במוח שמכוונים אותנו אוטומטית למחשבות מסוימות. אם נשמע שיר ישן שאהבנו, נזכר בתקופה כלשהי בחיים. אבל הפעם הראשונה ששמעתם את השיר הזה הוא הצית אצלכם משהו ועם הזמן זה נצרב במוח שלנו ומציף אצלנו את אותם רגשות.
ברגע שנגוון ונשמע סגנון מוזיקה אחר, או שירים אחרים זה ידליק אצלנו משהו אחר, חדש, שעדיין לא שמענו שיכול להוביל למקומות אחרים שעדיין המוח שלנו לא הגיע אליהם.

ספרו סיפור


מי לא אוהב סיפורים? יותר קל לנו לזכור סיפורים ולהתחבר לסיפורים. נסו ליצור אחד כזה בעצמכם.
אם למשל אתם מעצבים אתר למוצר משעמם כמו לחם. הנה סיפור קצר שיהפוך אותו להרבה יותר מעניין.
סבתא פנינה אהבה לאפות מאז שהייתה ילדה קטנה. החלום שלה היה שכל אחד יטעם מן המאפים שלה.
כשעלתה לארץ, החליטה לפתוח מאפייה קטנה בשוק, משם התגלגלה ועד היום אנשים באים מכל הארץ כדי לקנות את הלחם שאפתה באהבה. המתכון נשמר עד היום בסוד ומתגלגל כבר 100 שנה ברציפות מדור לדור. תראו איך הפכנו את הלחם, המוצר הבסיסי למשהו שאנשים יתחברו אליו בגלל הסיפור האישי.
אנשים נוטים לזכור את הסיפור ולהתאהב במוצר אם נספר להם סיפור, גם אם הוא לא יהיה אמיתי, מכאן נפתחות מלא דלתות שאפשר להשתמש בהם בסיפור. חפשו סיפור שאנשים יתאהבו בו ויהיה לו משמעות.

למה? למה? למה?


זאת השאלה שאתם צריכים לשאול כל הזמן. למה להשתמש דווקא בצבעים האלו? למה הם השתמשו בפונט הספציפי הזה? למה אנחנו עושים את זה בדרך כזו ולא בדרך אחרת. אם נשאל למה? נגיע לתובנות מעמיקות יותר עבור כל דבר שאנחנו עושים. לאו דווקא בעיצוב, אלא בכל דבר בחיים.
ברגע שתהיה לכם סיבה אמיתית להשתמש בדברים שאתם יוצרים ומשתמשים בהם (פונט, צבע, טיפוגרפיה, גריד וכו) אתם תרגישו יותר מחוברים לעבודה שלכם ותהיה לכם הנאה גדולה יותר בעיצוב.

התרחקו מהמחשב


אל תתקרבו למחשב, נסו לעשות טיול בחוץ, להתאוורר, לראות טלוויזיה, להתנתק לגמרי מהעבודה.
עשו ריסטרט למוח וחזרו לנסות שוב. כשעושים דברים בכוח, הדברים לא באים באופן טבעי, נסו לשנות סביבה, להתנתק לכמה זמן. זכרו שאם אתם מתחילים משהו בכוח, זה ישפיע בהמשך, הריי שום עבודה לא נגמרת ביום אחד. נסו ליצור בסיס לעבודה שאהבתם, זה יתן לכם חשק להמשיך לעבוד עליה בהמשך.

אספו חומרים


כנסו למגזינים מוכרים ואהובים, קראו כתבות אקטואליות, ולאו דווקא לנסות להכנס לאתרים המוכרים, אלא ממש לחקור מחדש את הרשת ואת המגזינים שקיימים אצלכם. תמיד רואים דברים שלא רואים בפעם הראשונה. התעדכנו בטרנדים החמים בעיצוב מכל התחומים, אם זה מתחום העיצוב ממשק, אופנה, מוזיקה, וכו.. יש דברים שאנחנו לא נחשפים אליהם ביום יום ויכולים להוות לנו מקור השראה יפה.

עשו מה שאתם אוהבים


כל אחד והתחביבים שלו, זה עוזר להשתחרר מהלחץ ולנקות את הראש. זכרו, לא לחשוב על הדברים בכוח. נסו לשחרר את המחשבות מהעבודה. אם זה לנגן, לעשות טיול, לבשל. כל אחד ומה שעושה לו טוב. ההרגשה שמגיעה אחרי פעילות טובה שאנחנו עושים משחררת אצלנו הרבה מחסומים.

לא עזר כלום?


קרה לי לא פעם שהייתי במשבר והחלטתי להתחיל לעבוד בכח. התחלתי לעבוד על הפרויקט ותוך כדי שאני עובד, רעיונות התחילו לצוף אצלי. זה אולי ישמע קצת מוזר אבל זה עובד. נסו לחשוב על דברים תוך כדי העבודה, אבל אך ורק אם אין לכם רעיון.

גבשו את הרעיון עד הסוף


הרעיונות שרשמנו בצד יכולים להתפתח כל אחד לכיוון שלו, גם אם יש רעיונות שאהבתם מאוד, זכרו מה המטרה של הפרויקט ומה אתם רוצים להשיג. לפי כך תבחרו את הרעיון שהכי מתאים להשגת המטרות שלכם.
קחו את הדף עם הרשימת רעיונות ובחרו עד 3 רעיונות מתוך כל הדברים שרשמתם. חשוב מאוד לא לבחור יותר משלושה רעיונות טובים. ככל שנעלה עם מספר הרעיונות כך יהיה לנו יותר קשה לבחור ולמקד את עצמנו.

לסיכום

אם תיהנו ממה שאתם עושים, התוצאה תהיה הרבה יותר טובה. יהיה לכם את החשק להמשיך ולעצב ולשתף את העבודה שלכם, דעו לקבל ביקורת עליה וגם לתת ביקורת. יש דברים שאנחנו לא רואים תמיד ותמיד טובה עוד עין שתבחן את העבודה שלנו. מחסומים יצירתיים מגיעים אלינו תמיד ולצערי גם יגיעו בעתיד. לא להילחץ מזה, אלא לנסות להתמודד איתם.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;