גראפיקה או אינפוגראפיקה?

גראפיקה או אינפוגראפיקה?

הילה אורן, מייסדת ומנהלת העיצוב בסטודיו ׳דעתה׳  – סטודיו המתמחה באינפוגראפיקה והמחשת נתונים, מספרת לכם על עשרת הדברים החשובים ביותר בעיצוב אינפוגרפי והמחשת נתונים מורכבים.

נתונים הם עניין די פשוט, למעשה הם לא יותר מעובדות, הבעיה מתחילה כאשר אנחנו בני האדם נכנסים לתמונה. אנו רוצים להעביר בעזרתם מסר, לספר סיפור, לשכנע, להניע וכל זאת תוך הצגה מהימנה של אותן עובדות.
ויקיפדיה טוענת כי: ״אינפוגראפיקה או גרפיקת מידע הם ייצוג חזותי גרפי של מידע, נתונים או ידע שנועדו להציג מידע מורכב במהירות ובצורה ברורה״.

אז בהנחה שאתם כבר יודעים לזהות מתי אתם צריכים אינפוגראפיקאי או מעצב גראפי הנה לכם 10 טיפים פשוטים להמחשת נתונים מורכבים מאת סטודיו ״דעתה״.

1 ) תוכן והבנת הצורך

אם סיעור המוחות שלכם מתחיל ב״בוא נעשה אינפוגראפיקה״ אתם מתחילים מהסוף להתחלה. איסוף וגיבוש הנתונים הוא שלב קריטי בהבנה אם יש לכם ״בשר״ לעיצוב אינפוגראפיקה מלכתחילה כמה מספרים בודדים ועובדות טקסטואליות יכולות להיות תוצר גרפי מוצלח אבל סט נתונים מורכב יכול להניב תוצר ויזואלי בעל ערך מוסף – תובנה!

2) טבע הנתונים

לאחר שאספת, ניתחת וחקרת את הנתונים שלך מכל כיוון אתה מוכן לשלב ההמחשה, אז איך מתחילים..? הנה טיפ לאינפוגרפיקאי המתחיל – לכל סט נתונים טבע גראפי משלו. כלומר, לנתונים שמסתכמים ב100% תצורות אינפוגראפיות מיוחדות (פאי, טרי-מאפ ועוד). נתונים ששזורים על ציר זמן – תצורה ספציפית משלהם (טיים-ליין, גרף, סקאטר וכו׳). צריך לדעת מה מתאים למה ובאיזה הקשר.. צריך כמובן לקחת בחשבון את מדרג הנתונים שאותו אתם רוצים להציג, כי אם אין העניין הרלוונטי מתמקד בציר הזמן אלא בשווי או ערך אז המתודה עלולה להשתנות. אגב, יש עוד תצורות אינפוגראפיות חוץ מפאי, בר וגרף :)

daata_01

3) דע מי קהל היעד

הגדרת קהל הקוראים הנו שלב קריטי, מהסיבה הפשוטה שלא מומלץ להמחיש מטריצות מרובות ומורכבות לקהל שאינו בקיא במידע המומחש. משמע, אינפוגראפיקה טובה יכולה לעזור לך להעביר מסר, לייצר מסקנה ואפילו לתת פתרון לבעיה מסוימת — אך כאשר אתה ממחיש את המידע, וודא שמי שקורא את המידע מבין במה מדובר. למשל, שימושים בשפה מקצועית, קיצורים וראשי תיבות יכולים להיות מצויינים לאינפוגראפיקה פנים אירגונית, שהקוראים בעלי שפה משותפת, אך אם בכוונתך להוציא את האינפו לעולם, לא בטוח זה שיהיה מובן או אפילו קריא לעין זרה.

4) בניית השפה האינפוגראפית

הצגת מידע רב בו זמנית יכולה להיות מאיימת במבט ראשוני, למרות שכבר שנים מרגילים אותנו לעתידנות של קריאת תוכן אינפוגראפי — עדיין שאנחנו ניצבים מול תרשים בועות מורכב עם מקרא אימתני ועשרות בועות צבעוניות — אנחנו נבהלים. אינפוגראפיקה זו שפה וגם אותה צריך לקרוא כדי להבין את משמעותה. שום דבר לא יקפוץ באופן אוטומטי לתת מודע ויאכיל את הקורא בכפית בעובדות המוצגות. לתובנות אגב, יש את היכולת לקפוץ לתת מודע שלנו. עזור לקורא עם כותרת ברורה, תוויות וערכים לכל הנתונים ומקרא עם כלל האינפורמציה שאתם רוצים להעביר.

daata_02

5) תצוגת מידע חלקי או לא נכון

אין דבר יותר מתסכל מסט נתונים חלקי! כאן חסרה איזה שנה, שם חסר איזה ערך.. אחוז השינוי אינו מתאים לחזון שלך או בכלל מה שרצית בכלל להגיד באינפו הזה מלכתחילה לא מתיישב עם המספרים. אם זה נשמע מוכר — אנא חזור לטיפ מס 1! יש דברים שעדיף לא להמחיש מאשר להמחיש לא נכון! לפני שאתם נוגעים באילוסטראטור, דטה-גרף או כל תוכנה אחרת סדרו את כל הנתונים באקסל, שחקו איתם, צורו נוסחאות ולמדו מה טבע הנתונים… רק אז, אם הכל מתיישב במקום תמחישו את המידע באופן מדויק ונכון.

6) מניפולציה חזותית

כמו תמונה מרוטשת בפוטושופ — גם במתודות האינפוגראפיות ישנה אפשרות למניפולציה. אבל כמו עורך מיומן, הבחירה בידיים שלכם, תוכלו להציג מידע באופן מהימן ונאמן למקור, או לקצר, למתוח, לרטש ולהוציא את הנתונים מהקשרם. יודעי דבר וקוראי אינפוגראפיקה מושבעים לעולם לא יסלחו על עיוות נתונים ותצוגה לא מהימנה, בנוסף לאמינותך המקצועית שתפגע.

daata_03

7) עומס ויזואלי

וודא שהאינפו שלך קריא! שאין בו הסחות דעת מיותרות כגון: אימג׳ים מסורבלים, אייקונים שמקשים על הקריאה, צבעוניות קונטרסטית שאינה מאפשרת התעמקות ממושכת או כל אלה יחד (תתפלאו, יש גם אינפואים כאלה). שימרו על קו רלוונטי ונקי, זיכרו שהמספרים צריכים לדבר בעד עצמם מבלי שתעמדו לידם ותסבירו לכל צופה למה התכוונתם.

8) הבנת הנראה

ניתוח מידע הינו מקצוע מורכב בפני עצמו שמתייחס לניתוח נתונים בתהליך ארוך ומובנה (אם כי יש המון גישות ודרכים) שמטרתו לייצר דו״ח מסקנות. אבל לא כל תהליך בעסק צריך להתנהל באופן זהה. כמנהל שמונע מנתוני הצוות שלו, מיותר להעמיד צי של אנליטיקאים לפרש ולחקור מידע שהוא יכול בקלות לנתח בעצמו. אם האינפוגראפיקה שיצרתם טובה וממחישה את המידע באופן ברור ומקצועי — גזירת המסקנות והתחלת בניית סט כלים למציאת פתרונות דינמית היא מהירה ויעילה מאוד.

9) שיווק אסטרטגי

ב׳דעתה׳ אנו תמיד אומרים בחיוך כי אנחנו לא עושים עיצובים יפים אנחנו עושים עיצובים ברורים.. בבסיסי הנתונים של כל חברה ואירגון קיים הסוד השיווקי, בעזרת המחשה נכונה ניתן לנתח אסטרטגיית שיווק ולהציג אותה בדרך המניעה לפעולה. לפני שאתם ניגשים לתהליך העיצוב חשוב להבין את המטרות שלשמן מופקת האינפוגראפיקה: פרזנטציה למשקיעים, שיווק אסטרטגי וכו׳.

daata_04_roshHashana

10) מדידה

אנשים שונים מעכלים את המידע בצורה שונה, כל צופה ועולם התוכן שלו, על מנת למקסם את האפקט של התוצר האינפוגרפי שיצרתם הטמיעו כלי מדידה שונים כגון google analytics, crazy egg, mixpanal בעזרת כלים אלו תוכלו למדוד את מידת החשיפה וההשפעה של התוצר האינפוגראפי ובכך להתאימה ולמקסמה בעזרת וריאציות שונות. (A/B testing)

 

לסיכום, אינפוגראפיקה הינה שילוב של יכולת עיסקית, יצירתית וטכנולוגית לרוב, היא מביאה את הנתונים היבשים והופכת אותן להמחשה שלמה וברורה שניתן לקבל על בסיסה החלטה, היום יותר מתמיד אינפוגרפיקה משמשת ככלי ניהולי ושיווקי רב ערך.

הרי הנתונים מניעים את העסק, כל מה שצריך הוא להמחיש אותם, פשוט לא? :)

——
סטודיו ׳דעתה׳ נוצר לו אי שם בדירה קטנה שבמנהטן הגדולה, לאחר תקופת התמקצעות בינלאומית ובתוכה ניהול פרוטפוליו הכולל מותגי על כגון : ראלף לורן, BCG, בנק אוף אמריקה ועוד… כיום הסטודיו ממוקם בתל אביב ונהנה מכל רגע.

daata_05_office

נעה קרני

נעה קרני - Marketing Designer בחברת SimilarWeb, בוגרת מסלול תקשורת חזותית במנשר. מכורה ל-MUJI אבל גילתה לאחרונה שגם WORD זה אחלה. גרה בתל אביב ומגדלת יחד עם בעלה את טוקיו - הבוקסרית היפה בעולם.

אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

 

נשמח לתת לך עוד פרטים

יש למלא את הטופס הבא על מנת לשריין מקום באירוע הקרוב.


נא לבדוק ביומן לפני מילוי הטופס: 
30 למאי (יום רביעי)
בשעה 18:30
בתל אביב (מיקום מדוייק יישלח בהמשך)

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת ה-PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו (מי שרשום לניוזלטר נחשב חבר בקהילה ולכן אנחנו מפנקים בגישה לכל החינמיים שלנו).


הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו עדכונים משגיא ומצוות פיקסל, ורשימת קריאה עם המאמרים הכי חמים שיצאו בשבוע האחרון בתחום העיצוב והיזמות.

קבלת ה PDF מותנית ברישום לניוזלטר שלנו. הניוזלטר נשלח פעם בשבוע ובו אך ורק תכנים איכותיים שנבחרו בקפיצה, ומתאימים למעצבים, יזמים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד. אם תראו שהתוכן אינו רלוונטי עבורכם, תוכלו להצאת מרשימת התפוצה בכל עת.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

קבלת התוכן מותנית ברישום לניוזלטר של פיקסל פרפקט. חברי הניוזלטר מקבלים ניוזלטר שבועי עם קישורים חשובים מעולם העיצוב, עדכונים על מה שקורה כאן בפיקסל ועל אירועים בארץ, וגישה לכל החינמיים באתר.

נשמח לתת לך עוד פרטים!

לצפייה מיידית בסילבוס ובפרטים אודות הקורס אנא מלא/י את הפרטים כאן: