תמונה-ראשית
הרצאות מרתקות, תחרות עיצוב אינטראקטיבית בזמן אמת, נוף מדהים לים ואוכל משובח היו רק חלק מן החוויות שלי בכנס העיצוב Digital Play השנה, ורציתי לשתף אתכם בחויה האישית שלי ובמה שלמדתי ושאקח איתי הלאה מיום זה.

נתחיל מלומר את האמת. אני עוסקת בפרינט, אוהבת מאד את העולם הזה, ולא מוכנה לעבור לעולם הדיגיטל ללא קרב הוגן.

באתי לכנס הזה כדי לתת למרצים הטובים והמובילים ביותר בתחום הזדמנות לשכנע אותי לעבור לצד השני, ותוך כדי הגעתי למספר מסקנות מעניינות, שאשמח לחלוק אתכם.

בפוסט שלפניכם אתן סיקור קצר על כל הרצאה שהייתי בה וגם כמה נקודות למחשבה/יישום.

מספר מילות פתיחה וצוללים פנימה

שעת בוקר מוקדמת, חם (כמצופה בעונה), צועדת במרץ לעבר מלון הילטון תל אביב.כבר בכניסה הורגש כי מדובר באירוע מושקע ומאורגן, בין אם זו סוללת נציגי השירות שקיבלה את פני המשתתפים, התיק הממותג ובו disk-on-key מגניב בצורת לגו עם כל ההרצאות בכנס או ארוחת הבוקר העשירה והמפנקת.

סיבוב זריז בדוכנים של נותני החסות לאירוע, קצת מינגלינג, וקפה עם קרואסון למול הים. so far so good.

בשעה 9:00 החל היום באולם הכנסים הגדול והמרשים. ליאור יאיר (מנכ"ל משותף בנטקראפט) פתח במספר מילים לגבי היום שלפנינו, ולפני שהספקנו להתרווח במושבים, הכריז כי מתחת לשניים מהכיסאות באולם מחכה מעטפה ובה שובר למכשיר גלקסי 4 מתנה! גם שאר היושבים לא קופחו וזכו בתלושי קנייה בשווי 200 ש"ח. מישהו אמר לפנק, לפנק לפנק?

[sep]

הרצאה: פסיכולוגיה של העיצוב

"בעולם של עושר במידע, ריבוי המידע הזה מרמז על חוסר במשהו שהמידע צורך. מה שהמידע צורך די ברור: המידע צורך תשומת לב." הרברט סיימון, 1971

אחת ההרצאות המעניינות בכנס הייתה מאת ירדן לוינסקי, פסיכיאטר מומחה ואיש עתיר ניסיון וידע בתחום הטכנולוגיה. לוינסקי מוכר גם מהאתרים הקולקטיב, קונספציה, רשימות וגם דברים שעוברים לי בראש. ההרצאה עסקה בעקרונות הפסיכולוגיים העומדים מאחורי העיצוב, וכיצד הם גורמים לו לבלוט מעל לעיצובים אחרים.

בנוסף, דובר על הפסיכולוגיה של הרשת וההשפעה הטכנולוגית על ההתנהגות שלנו, תוך התייחסות לרשתות חברתיות ופלטפורמת מכשירי המובייל. אגב, פוסט רחב יותר בנושא נמצא כאן.

כמה נקודות מעשיות שלקחתי מן ההרצאה:

  • ריבוי המידע בעולם גורם לדרישה גבוהה יותר של תשומת לב, הגורמת למוח להתאמץ יותר. לכן, בבואי לעצב אתר או אפליקציה יש לחשוב על ממשק פשוט עם מספר מוגבל של אופציות ופיצ'רים, אחרת המשתמש יתייאש ובסופו של דבר ינטוש את השימוש במוצר. 
  • תמונה אחת ≠ 1000 מילים. לעומת זאת מחקרים מראים כי כותרת גדולה באתר מסבה הרבה יותר את תשומת ליבו של המשתמש.
  • "הדשא של השכן תמיד ירוק יותר"  – אם שמתי באתר/אפליקציה תמונה של אדם המסתכל לכיוון מסוים, בהכרח המשתמש שלי יסתכל לאותו הכיוון. באותו מקום ארצה לשים את האינפורמציה שהכי חשוב לי להעביר למשתמש.
ירדן לוינסקי
ירדן לוינסקי

[sep]

הרצאה: איך מעצבים חוויה מעולה, שוב

רן סגל ויונתן סרגוסי הציגו בהרצאתם את התהליך שעברו בעיצוב המוצר Any.do, אפליקציה לניהול משימות, והצצה לעבודתם האחרונה על האפליקציה CAL, קלנדר המותאם לאייפון.

בהרצאה הוצגה תפיסתם החדשנית כי המעצב הוא חלק מהחזון ופיתוח המוצר (וגם מהמודל הכלכלי) ולא רק מי שמייפה ומקשט אותו. כמו כן, ויראליות ובידול המוצר מהאחרים תגרם ע"י יצירת מוצר חכם ומהנה ולא רק פרודוקטיבי. ממליצה בחום לקרוא את הפוסט המלא על ההרצאה שפורסם על ידי רן סגל.

נק' שלקחתי איתי מההרצאה:

  • Playfication – יצירת חווית משחק חדשה באפליקציה, שאיננה מגיעה מתוך עולם הניקוד והשלבים, אלא מתוך שימוש פשוט וכייפי. לדוגמה – "שקשוק" המכשיר לצורך ניקוי משימות שסוימו, עיצוב הכפתורים בהשראת קונסולת משחקים, תוספת סאונד משעשע וכן הלאה…
  • החשיבות ביצירת אפליקציה שתיצור אצל המשתמש הרגל קבוע, ותגרום לו לחזור אליה באופן יומיומי ולאורך זמן. במילים אחרות – אנחנו רוצים לעצב כוס קפה. משהו שחוזרים אליו כל יום בכיף ומפתחים אליו הרגל.
  • marketing = good story – אין להסתפק רק בעיצוב מעולה, אלא גם לדעת למצוא את הסיפור הנכון כדי למכור אותו, ואז לדעת להעביר את הסיפור כמו שצריך.
מתוך ההרצאה של רן סגל ויונתן סרגוסי
מתוך ההרצאה של רן סגל ויונתן סרגוסי

משלושה יוצא אחד

בחלק השני של הכנס האולם נחלק לשלושה חדרים נפרדים, והתרחשו שלוש הרצאות במקביל, בשלושה מסלולים שונים: עיצוב נטו, מפרינט לדיגיטל, פרילנסרים. אני חייבת לציין כי לכל מרצה ניתנה בסך הכל חצי שעה להעביר את התורה שלו, והם עמדו בכך בגבורה. אם זאת, יכול להיות שאם החמש דקות האחרונות היו מוקדשות לשאלות, היה נוצר דיון מעניין וגורם לקהל להיות קצת יותר מעורב.

לצערי לא יכולתי לנכוח בכל תשעת ההרצאות, ועל כן סליחה מראש בפני שאר המרצים שלא סוקרו, אבל הנה טעימה מתוך מספר הרצאות נבחרות.

[sep]

הרצאה: שיווק עצמי זו לא מילה גסה

רותם אלימלך, מייסד וקריאטיב דיירקטור בחברת RadicalFox, נתן הרצאה מרתקת על מיתוג עצמי, הבנת השוק כיום, בניית תיק עבודות נכון ושיווק עצמי במדיות השונות. אמנם ההרצאה שלו סווגה במסלול לפרילנסרים, אך בעיני הדברים שהציג יכולים להעשיר כל שכיר או עצמאי. את המצגת המלאה ניתן למצוא בקריאטיב בבלוג, באתר creatives.

כמה טיפים מעולים שלקחתי לעצמי מההרצאה:

  • מיתוג – צרו לעצמכם שם מותג מעניין, זכיר ולא מסובך. בהמשך קנו לעצמכם כתובת דומיין הנושאת את השם שבחרתם.
  • תיק עבודות – בנו לעצמכם אתר נקי, מינימליסטי ומוכר, והתעסקו בעבודות עצמן ולא בעיצוב האתר. בצעו עדכון שוטף של העבודות באתר, תוך כדי תנועה.
  • מה קורה כשאין מספיק עבודות להציג? השתמשו באתרים כמו: 99designs, ThemeForest כדי לשדרג אתרים קיימים, ואולי להרוויח עוד כמה שקלים על הדרך.
  • נוכחות בפייסבוק – צרו עמוד עסקי בפייסבוק עם שמכם והוסיפו אותו בעמוד האישי שלכם כמקום העבודה, כדי להגדיל את החשיפה. זכרו כי הפרופיל האישי שלכם הוא כרטיס ביקור לכל דבר, ולכן מומלץ להימנע מתמונות/ סטטוסים מביכים…
  • פנו במייל גנרי למשרדי פרסום וחברות, שווקו את עצמכם בקרב משפחה וחברים, פנו לסטארטאפים והשתמשו באתרי מכרזים כגון: Xplace, Freelancerim ובקרוב גם Creatives Jobs.
Giveaway שחולק בדוכן של RadicalFox
Giveaway שחולק בדוכן של RadicalFox

[sep]

הרצאה: לחתוך את העיצוב כמו נינג'ה בשנת 2013

שגיא שרייבר, מעצב UI & UX, קו מייסד של הסטארטאפ Tapdog (שעכשיו סיימו בפאלו אלטו את תכנית Upwest Labs הידועה), והכי חשוב – הבעלים של המגזין המוצלח הזה (איש אשכולות, כבר הזכרנו?) נתן הרצאה מבריקה וגדושה באינפורמציה מקצועית, איכותית וסופר שימושית בנושא חיתוך עיצובים.

בהרצאה הסביר שגיא את דרישת השוק ולמה כדאי לנו לדעת לחתוך, הציג קישורים והמלצות לכלים שהוא משתמש באופן אישי, ציין את היתרונות מול החסרונות ואת הכל ליווה בסרטוני הדגמה מפורטים. לא הייתי מוותרת על קפיצה לפוסט המעולה והמקיף שלו, שהוא סיכום והרחיב שם על ההרצאה מהכנס.

כמה נק' חשובות שלקחתי לעצמי מההרצאה:

  • כיום, העיצוב הרספונסיבי הוא דרישה שיש כמעט לכל לקוח, ולכן ידע בחיתוך עיצובים יאפשר לנו לתכנן את החיתוכים בזמן העיצוב, לשלוט באיך שהם יראו (ולא איך שהמתכנתים יחליטו) ואף להשתכר ממנו (סה"כ מדובר בזמן עבודה הדורש ידע ומיומנות לכל דבר).
  • חיתוך ל PNG/JPG יאפשר לדפדפנים למיניהם לתמוך בפורמט זה, אולם כשארצה לעצב למסכי רטינה (למשל בעיצוב אפליקציה לאייפון/אייפד או לאתר שנתמך גם במכשירי המובייל) אצטרך לבצע חיתוך כפול 2 בגודל (ידוע בשם 2x@). מסכי רטינה = מסכים שכמות הפיקסלים שלהם כפולה ממסך רגיל.
  • לחיתוך PNG הציג שגיא את סדרת האקשנים Retinize it, ואת התוספים Cut and Slice Me ו – Enigma64, אולם יותר מכולם שבתה אותי האפליקציה Slicy – גם בגלל הייצוא האוטומטי ל 2x@ והפוך ל 1x, אבל בעיקר בגלל הממשק המקסים והכיפי לשימוש. החיסרון היחיד בה הוא שהיא מיועדת ל mac בלבד.
  • לחיתוך CSS המליץ שגיא על תוסף מדהים בשם CSS Hat – בגלל הממשק הנוח והשימושי, המהירות בה הוא עובד (ברגע שעמדתי על שכבה, ה CSS שלה יופיע מיד בתיבה נפרדת) וגם בגלל היכולת לייצא לקוד. חסרונות? לא מצאנו :)
  • ולסיום, SVG – קובץ וקטורי לחלוטין, שניתן ליישם עליו את חוקי ה CSS כמו גודל, צבע, אנימציות וכו', ולא לדאוג לגבי הרזולוציה. איך משתמשים? בגדול copy+paste של האלמנט מפוטושופ לאילוסטרטור ושמירה כ – SVG. בונוס נוסף הוא שימוש ב SVG כדי לבנות icon fonts באתר שלנו ובכך להאיץ את ביצועיו (מומלץ להשתמש בכלי החינמי IcoMoon לעריכת icon fonts בקלות).
מתוך ההרצאה של שגיא
מתוך ההרצאה של שגיא

[sep]

הרצאה: העתיד של הטיפוגרפיה העברית

"טיפוגרפיה היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט"

אברהם קורנפלד, מעצב, מתכנת ומרצה בשנקר, שעומדים מאחוריו פרויקטים רבים, כגון: חברת הפונטים אאא, מגזין "אנטייטלד" ומגזין "עוד", נתן הרצאה מעניינת וחשובה בנושא טיפוגרפיה הרשת. לטענתו, העידן האינטרנטי – רספונסיבי שבו אנו חיים מחייב את מעצבי הדיגיטל ללמוד מהם הפונטים הנוחים לקריאה ב web, אילו גדלים ורזולוציות מתאימים, היררכיות טיפוגרפיות ועוד.

כמה חוקי ברזל שלקחתי לעצמי מההרצאה:

  • גדלים של גופנים (בשימוש ב PC) המומלצים לקריאה: 13,14,15,17,19,21.
  • אורך שורה: כ – 12 מילים בשורה, במכשירי המובייל: 6-7 מילים בשורה.
  • גובה שורה: פי 1.5 מגובהה של האות.
  • לא מומלץ ב web לעשות יישור בלוק, וגם לא מומלץ להשאיר שורה יתומה (שורה עם מילה אחת בלבד, לרוב המילה האחרונה בפסקה) או שורה אלמנה (השורה האחרונה בפסקה שהפכה להיות השורה הראשונה בטור חדש). פלאגין בשם JQWIDONT מסדר עבורכם את הטקסט מחדש ופותר את הבעיה (אני מצאתי גם את הסקריפט Unorphan שנראה סבבה).
  • צבע הפונט המומלץ לקריאה ברשת הוא אפור כהה. לא שחור.
  • כדי להדגיש חלק מהטקסט, אל תשתמשו בקו (מתפרש כקישור לאתר), Italic (עלול לעוות את הטקסט) או bold (מוסיף פיקסל סביב האות והופך את הטקסט ללא קריא), אלא השתמשו בפונט אחר משאר הטקסט או השתמשו ב ר י ו ו ח בין האותיות.
מתוך ההרצאה של אברהם קורנפלד
מתוך ההרצאה של אברהם קורנפלד

[sep]

אני עברתי מפרינט לדיגיטל

זהו. רגע האמת הגיע. אולי בשביל חלקכם זו הייתה עוד הרצאה מיני רבות בתוך סדר יום מלא ועשיר, אבל בשבילי זה היה רגע מאד משמעותי. מורן אסרף, מעצבת בכירה לחווית משתמש בנטקראפט ומרצה בנטקראפט אקדמי, גללה במשך 30 דקות בעזרת מצגת מרהיבה וברורה את כל הסיבות ההגיוניות לעבור מפרינט לדיגיטל, וגם להישאר בחיים. אז נכון, זה לא הולך להיות קל, אבל הנה כמה עובדות מעניינות שציינתי לעצמי, שיכולות להיות רלוונטיות גם עבורכם:

  • אם בעבר, במוסדות הלימוד לעיצוב בארץ, החלוקה למחלקות הייתה – 90% בפרינט לעומת 10% בדיגיטל, כיום המצב הוא הפוך. רוב האנשים הולכים ללמוד במסלול הדיגיטלי, והדרישה מגיעה גם מהלקוחות.
  • משכורות בהערכה גסה ביותר: 15,000 ש"ח בממוצע בתחום הדיגיטל, לעומת 9,000 ש"ח בממוצע בתחום הפרינט. לדעתי זה גבוה מהממוצע אבל עדיין…
  • עולם הפרינט הוא עולם מרתק ומדהים שגדל והתפתח עד לגבול מסוים. לעומתו עולם הדיגיטל, המושפע מהתפתחויות טכנולוגיות, ממשיך להתפתח ולהתרחב ללא הפסקה, ומתאים את עצמו לצרכים חדשים ויכולות חדשות באופן מהיר ודינמי.
  • הרבה מהמיומנויות והידע שרכשנו לעצמנו בדרך כמעצבי פרינט לא ננטשות מאחור, ומשמשות אותנו גם בעולם הדיגיטל – טיפוגרפיה, צבע, ידע בתוכנות הגרפיות וכדומה.
  • כמעצבי פרינט עבדנו אך ורק מול בית הדפוס, ואילו כמעצבי דיגיטל אנחנו חלק מתהליך של איפיון ופיתוח המוצר, מעורבים ומשפיעים לאורך כל הדרך.
  • והנה כמה כלים שימושיים למתחילים: resolution test, color contrast check, what font וכן אתרי פונטים: google fonts (פונטים חינמיים), fonts.com (בתשלום, אך לא מאד יקר), adobe.com\edge (יקר, אך איכותי).
מתוך ההרצאה של מורן אסרף
מתוך ההרצאה של מורן אסרף

על פרזנטציה, פיתוח וטרנדים חמים

הרצאה: להפיל אנשים מהכסא

לאחר הפסקת הצהריים, שעוד רובנו היינו מעט מנומנמים, קיבלנו הרצאה מצוינת בנושא הצגת קונספטים ועיצוב ללקוח בצורה הנכונה, מאת ליאור יאיר. לטענתו, העבודה שלנו לא מסתיימת בלעצב מוצר מעולה, אלא גם בלדעת איך להציגו.
לא הצגתם כמו שצריך? הרעיונות שלכם עלולים להגיע למקום הכי מפחיד למעצבים – לפח האשפה. אז איך בכל זאת עושים זאת? הנה כמה טיפים סופר שימושיים ויעילים בנושא:

  • לבוא מוכנים לפגישה: להכין את הציוד והחומרים, וכן לעשות חזרה פנימית בארגון שלכם.
  • לדעת מי עומד מולנו: אדם פרטי או ארגון (במידה ומדובר בארגון – למצוא את המנהיג).
  • שימוש ברטוריקה: מומלץ לפנות אל ההיגיון ולא אל הרגש (לדוגמה: במקום לומר "העיצוב הזה יפה" אמרו ללקוח "העיצוב הזה מתאים ונכון לך").
  • לנהל את הפגישה: להציג את העבודות שלכם בעצמכם, להגדיר בתחילת הפגישה מה נראה, מהי מטרת הפגישה ומה נצפה מהלקוח בסופה. תמיד להציג תהליך ולא מוצר סופי, כדי להכניס לפרוייקט את כל המשתתפים בפגישה. כשעולות התנגדויות – להקשיב, לא להתגונן ולא להיכנס לוויכוחים.
  • להשתמש בטכניקת "האיש שבפנים": להיפגש עם אדם מהארגון שבוע לפני, להציע בפניו את העיצוב/הרעיונות, לשמוע התנגדויות ולהתכונן אליהן, והכי חשוב – להשיג מישהו שיהיה בעדכם בפגישה מול כל הארגון.
  • ולסיום – לא נפלו מהכיסאות? לא נורא. חשוב לא להילחץ, ללמוד מהניסיון ולהמשיך להתגלגל הלאה.
ליאור יאיר
ליאור יאיר

[sep]

הרצאה: דרוש: מעצב עם ידע בפיתוח HTML

יגאל סטקלוב, ראש צוות פיתוח צד קדמי בנטקראפט, הפתיע בהרצאה מעניינת על הקרבה בין תכנות לעיצוב כיום, והדרישה בשוק למעצבי web עם ידע בתכנות ההולכת וגוברת עם הזמן. אם תרצו להרחיב, המצגת המלאה נמצאת כאן.

אגב, אני ממליצה בחום גם לקרוא את המאמר ששגיא שרייבר כתב על הדיון הנצחי – האם מעצבים צריכים לדעת לתכנת? בהמשך להרצאה שהוא העביר על אותו הנושא באחד המפגשים הראשונים של UX on Beer.

הנה כמה נק' שלקחתי לעצמי מההרצאה של יגאל:

  • בתהליך עיצוב המוצר כיום, מעצבי ה-web נמצאים בשלב האפיון והעיצוב, ולא בשלב הפיתוח וההשקה. שינוי בתהליך זה יגרום לנו להיות מעורבים בתהליך, לעבוד בסינרגיה מול המפתחים, ויותר מכך – ליצור יחד חוויות חדשות שמניעות את האינטרנט קדימה.
  • HTML5 מאפשר היום גרפיקה דו ותלת ממדית בדפדפן, drag and drop של אלמנטים לתוך הדפדפן ואנימציות טובות וחלקות יותר.
  • CSS3 מאפשר אף הוא שימוש באנימציות, גרדיאנטים, פינות מעוגלות, שימוש ב shadow וכדומה. אנחנו בתור מעצבים הם אלו שיודעים להשתמש באלו כדי ליצור חוויות. זה מיועד לנו.
  • אז איך מתחילים? ניתן לקחת קורסי אונליין ב – CodeAcademy, Treehouse או קורס מעשי בנטקראפט, לקרוא ספרים ממוקדים בנושא, להשתמש באלפי המדריכים הקיימים באינטרנט, לאתגר את עצמנו בהמרת עיצובים לקוד, לשאוב השראה מאתרים כגון: Smashing Magazine, codepen.io ואף לעקוב אחרי אנשים בולטים בתחום הפיתוח ברשתות החברתיות (ובהמשך לנקודה זו- המון כלים וקישורים תוכלו למצוא פה).
מתוך ההרצאה של יגאל סטקלוב
מתוך ההרצאה של יגאל סטקלוב

[sep]

הרצאה: טרנדים בעיצוב דיגיטלי 2014

"Prediction is very difficult, especially if it's about the future."  Niels Bohr

קצת אחרי שהתפנקנו בגלידות וקינוחים צוננים נוספים, הגיעה חגית קאופמן, ראש מחלקת עיצוב ומיתוג ב wix, מצויידת במצגת מתוקתקת ומלאת שיק, ולהוטה לספר לנו על כל מה שחם בעולם עיצוב האתרים.

בהרצאתה שיתפה אותנו בתחזיות העתידיות בעולם הדיגיטלי, למשל: עיצוב למכשירי המובייל יעלה על העיצוב ל web, כוחן של הרשתות החברתיות ימשיך לעלות, אנשים ישתמשו יותר ב"ענן" ועוד, וכיצד הם משפיעות על הטרנדים בעיצוב.

להלן מקורות השראה וטרנדים פורצי דרך מתוך ההרצאה:

  • השפעות טכנולוגיות:

1. טקסט רץ נהיה גדול מאד והופך לאלמנט גרפי. דוגמאות באתרים medium.com, ekoester.com ו – explorecreaterepeat.com
2. תמצות כל התוכן לכותרת + כותרת משנה בלבד, ניתן לראות באתרים discovershadow.com ו – triplagent.com
3. כל האלמנטים מופיעים ב oversized – תמונות מאד גדולות, טקסטים שהופכים לכותרות, אייקונים שהופכים להיות אימאג'ים. דוגמאות: www.apple.com וגם en.ony.ru

  • השפעות חברתיות:

1. תוכן מסודר במכלים מסודרים, כמו באתר של flourish studios וכן etchapps.com ו – kevinlucius.com
2. תוכן מסודר במכלים לא מסודרים, ניתן לראות באתרים blacknegative.com, pumestudio.com ו – palms.com
3. תפריטים שטוחים וממוסגרים, באתרים הבאים: www.olakvernberg.com, www.ipolecat.com וגם blocklevel.nl
4. color wash – יצירת אחידות באמצעות צביעת האימאג'ים בצבע אחד, למראה מונוכרומטי. לדוגמה באתר www.necon.pl וכן 2013.canvasconf.co.uk

  • השפעות תלת מימדיות:

1. אפקט ה long shadow – שילוב בין עיצוב שטוח לסקאומורפוזי (ואם אתם עוקבים אחרינו, בטוח שקיבלתם לאחרונה לא מעט דוגמאות בנושא…)
2. צורות גאומטריות, למשל: derekboateng.com
3. וגם עיצוב טרופי  – ידעתם שאננס זה הדבר הבא?

  • השפעות ממותגים:

1. Google – בעיקר האייקונים השטוחים.
2. Apple – צבעוניות מתקתקה בעקבות העיצוב המחודש ב ios7, ניתן לראות באתר www.f-i.com וגם myspace.com

מתוך ההרצאה של חגית קאופמן
מתוך ההרצאה של חגית קאופמן

ראש בראש

לכל אורך הכנס ישבו שלושה צוותים ובהם טובי המעצבים בארץ, והתמודדו עם משימת מיתוג, איפיון ועיצוב של אתר ואפליקציה פיקטיבית. המשימה שאנחנו בחרנו עבורם במקום הייתה: מוצר שיעזור לנו להתעצבן פחות בחיי היום יום. יש לציין כי שלושת הקבוצות הפגינו יכולות מרשימות לזמן קצר (רק 7 שעות!), אולם הקבוצה ששיחקה אותה בענק הייתה Niteam, שחבריה הם אייל שחר, יונתן בן כנען וענבר עדות. כל מתמודד בקבוצה קיבל חבילת פרסים בשווי אלפי שקלים.

זירת העיצוב
זירת העיצוב

בקרוב ייצא פה בפיקסל פרפקט פוסט מסכם של זירת העיצוב עם הפרויקטים של כל קבוצה, אבל אספר בקצרה – הפרויקט של Niteam נקרא: It could be worse. מדובר באפליקציה שמאפשרת לך להתמודד עם מצב מעצבן, באמצעות לחיצה ממושכת על המסך (המגדירה כמה אתה מעוצבן), תיעוד המקרה בכתב ובתמונות, ושיתוף הסיפור בפורום בו מסתובבים סיפורים נוספים באותו נושא, שגרועים יותר משלך, ובכך למעשה מעודדים אותך.

מעבר לביצוע המרשים ולשפה העיצובית הנקייה, מה שהיה הכי מוצלח בעיני הוא ההתבססות על הקונספט "צרת רבים – חצי נחמה". כמו כן, אני חושבת שהבחירה להפוך את האפליקציה/אתר לרשת חברתית היא נכונה ורלוונטית, ויותר מכך מתאימה לקהל הישראלי – שאוהב לקטר ולחפש מקום לפרוק את מטענו השלילי.

It could be worse
It could be worse
הזוכים: קבוצת Niteam - אייל שחר, ענבל עדות ויונתן בן כנען
הזוכים: קבוצת Niteam – אייל שחר, ענבל עדות ויונתן בן כנען

לסיכום

אין ספק שזה היה אחד הכנסים המוצלחים בעיצוב דיגיטלי שנראו לאחרונה בארץ (הנה קישור לתמונות נוספות מהכנס באלבום הפייסבוק של Digital Design). המסקנה העיקרית שלי ממנו הוא שהעולם הולך לעיצוב הדיגיטלי בשנים האחרונות, ועדיף לעבור לשם מאוחר, מאשר מאוחר מדי :)

השמועה אומרת שהכנס הגדול הבא יהיה מחוץ לגבולות תל אביב, ויאפשר לעוד אנשים להגיע, ואולי גם יוזיל את העלויות… כך או כך, נטקרפאט תמשיך לארגן גם אירועים חינמיים לחלוטין אחת לחודש בפאבים מגניבים ברחבי תל אביב, ואתם מוזמנים להמשיך להגיע, לבלות ולהתעדכן. נתראה שם!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;