למה אסור לכם להוריד מחיר ?
פעמים רבות מעצבים נתקלים בשאלות שונות בתמחור העבודות שלהם, בין היתר האם להוריד מחיר.

אתם בטח שמעתם לפחות חלק מהמשפטים הבאים:

"אם אתה רוצה את הפרויקט, תעשה לי הנחה.."

"תבוא לקראתי  ותוריד קצת במחיר.."

" קיבלתי הצעת מחיר בדיוק חצי מההצעה שלך"

"כשקיבלתי את הצעת המחיר ממך נפלתי מהכסא..אתה נורא יקר.."

"אני מבין לגמרי מה אתה מציע והייתי שמח מאוד לקחת אותך אבל פשוט נגמר לי התקציב.."

אתם בטח מחייכים עכשיו, כי אני בטוח שזו מוסיקה מוכרת. אפשר להתייחס למשפטים האלו בכובד ראש, אבל אני רוצה שתבינו שאלו לרוב דוגמאות להתנגדויות במחיר, שכל מעצב עצמאי או פרילנסר חווה.

ועדיין רוב המעצבים שאני מלווה שואלים אותי "האם כדאי להוריד במחיר"?

אם אתם בתחילת הדרך , בתקופות שפחות הולך או שיש לכם פרויקט שאתם ממש ממש רוצים – יכול להיות שההורדה במחיר תראה הפתרון ההגיוני ביותר והאמת שאני יכול להבין את זה, כי אנחנו נוטים להאמין שהורדה במחיר תגדיל את הסיכוי שלנו לקבל את הפרויקט.
כאן אני רוצה להסביר את ה״אבל…״ (but) שלי.

שימו לב – לא בטוח שהורדת המחיר תסגור לנו את העסקה! ברגע שתורידו את המחיר,הלקוח שלכם ישאל את עצמו באופן מידי ופולני למה הורדתם את המחיר ומה זה אומר על טיב השרות שלכם?

בנוסף, להורדת המחיר ישנן השלכות מרחיקות לכת, שאנחנו לא מודעים אליהן וצריך לקחת אותן בחשבון:

ההתעסקות במשא ומתן והורדה במחיר מכניסים אותנו לעולם של תחרות במחיר בו תמיד יהיה משהו זול מאתנו  אולי אפילו ב5$ בfiverr.
זהו עולם תחרותי שיוריד לנו את המחיר עוד ועוד, עד שהרף התחתון אצל הלקוח יהיה אפס (שזה אומר לא לקחת מעצב בכלל).

זכרו – המחיר הוא רק פרמטר אחד מתוך יותר משלושים פרמטרים בבחירת מעצב.

כשאנחנו מורידים מחיר וסוגרים עסקה, אז גם באותו הרגע, אנחנו לא ממש מרוצים. אחרי חודשיים כשאנחנו מרגישים שאנחנו עובדים "בהתנדבות" אנחנו כבר ממש מתוסכלים. לא משנה כמה מקצועיים ואחראים  אנחנו, במחיר נמוך נשקיע פחות וניתן פחות ובטח לא את המעבר כמו שהיינו רוצים.

כשלקוח משלם לנו מעט או פחות, הוא מעריך את פחות המקצועיות שלנו ואת העבודה שלנו. יתרה מכך, מחקרים הראו שהוא גם פחות נהנה ושבע רצון מהתוצרים שלנו. ההשפעה של תמחור נמוך היא ממש, אבל ממש בעייתית בטווח הארוך.

אפילו כשהלקוח מרוצה, וירצה עבודה נוספת עבורו, או ימליץ עלינו, הוא כבר קיבע אותנו ברמת המחירים הנמוכה, ומשם יהיו לנו קשה מאוד לצאת.

אז מה אפשר לעשות?

ישנם מקרים בודדים וספציפיים שבהם נכון להוריד מחיר. ישנה דרך איך לעשות זאת, בצורה שלא תיצור את הבעיות הנ"ל.
ישנם גם 3 פתרונות אחרים יותר אפקטיביים מה לעשות במקום להוריד במחיר, וישנם 5 דרכים שונות להתמודד עם התנגדויות המחיר.

אם מעניין אתכם לשמוע על כך ועל כלים, עקרונות, טיפים ושיטות תמחור שונות של עיצוב,
אני אשמח לשתף אתכם את המדריך החדש שכתבתי:

"אמנות התמחור למעצבים"

במדריך תלמדו איך תוכלו גם להרוויח יותר מכל מכירה

וגם לגרום ללקוחות שלכם שביעות רצון גבוהה יותר.

לכל הפרטים לחץ כאן

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;