עם פרויקטים מדוברים כמו אפיון ועיצוב מחדש של אתר Google News
ו- Wikipedia באמתחתו, יוצא המעצב הרוסי גיאורג קבסניקוב לכבוש את העולם. רגע לפני כן, בראיון לפיקסל פרפקט, הוא מספר על הלימודים בברלין, על תהליכי עבודה ומקורות השראה וכיצד החל את דרכו כמעצב.

תחילה ספר לנו מעט על עצמך, היכן גדלת ואיך התחלת לעצב?

נולדתי וגדלתי בסנט פטרסבורג שברוסיה. בשנת 2003, כתלמיד בי"ס, התבקשתי לבנות אתר לשבט שלי במשחק Counter Strike. לצורך כך רכשתי ספר שנקרא Building a web-page ויצרתי את העמוד הראשון שלי בעזרת Notepad. באותו זמן ממש לא חשבתי ברצינות על עיצוב כמקצוע והתחלתי ללמוד סוציולוגיה באוניברסיטה. כדי לממן את הלימודים עבדתי עם חבר כפרילנס בעיצוב ופיתוח אתרים. בגיל 21, עם סיום הלימודים, הבנתי שאני רוצה להיות מעצב ועברתי לגרמניה כדי ללמוד אפיון ועיצוב ממשק (UI)  מהבסיס.

כיום אתה לומד עיצוב UI באוניברסיטה למדעים שבפוטסדאם, ברלין. האם מקרי הבוחן שפרסמת היו חלק מתהליך הלימודים שלך שם?

לא כולם. בזמן הלימודים עבדתי הרבה ורוב העבודות בפורטפוליו שלי הן מסחריות. העבודות המדוברות ביותר, Wikipedia ו- Google news, נעשו עבור הלימודים. העיצוב מחדש שעשיתי ל-Wikipedia היה פרויקט לקורס טיפוגרפיה לאינטרנט והעיצוב של Google news היה התזה ופרויקט הסיום שלי, פרויקט שזיכה אותי בהצטיינות.

מתוך עבודה של גיאורג קבסניקוב

 

האם עיצבת ממשקים לפני שהייתה לך השכלה רשמית בנושא? אם כן, במה שונה העיצוב שלך לפני הלימודים מזה שאחריהם?

עיצבתי 5 שנים לפני שהתחלתי ללמוד עיצוב. חשבתי שהייתי טוב אבל זה לא היה נכון. בזמן לימודי UI באוניברסיטה רכשתי המון ידע ואני ממליץ לכל מי שרוצה להיות מעצב טוב יותר ללכת וללמוד. היתרון הכי גדול של לימודי עיצוב הוא שאתה לומד את תהליך העיצוב הנכון. אתה מבין שעיצוב הוא לא רק אסתטיקה אלא גם פונקציונאליות ולומד לעבוד עם אחרים בצוות, לנהל דיון על עיצוב ולקבל ביקורת. בלימודים יש לך הזדמנות ללמוד לעומק נושאים כמו טיפוגרפיה, צבע וקומפוזיציה ממקצוענים ולהפוך למקצוען בעצמך. בנוסף יש לך אפשרות להתנסות המון בזמן הזה ולתת דחיפה ליצירתיות שלך.

באילו שיטות מחקר ומבחני שמישות אתה נעזר במקרי הבוחן ובפרויקטים שלך?

קיימות טכניקות רבות אבל אני בד"כ עורך תהליך זהה בכל הפרויקטים שלי, שזה גם התהליך הנפוץ בכל פרויקט של אפיון ועיצוב ממשק. אני  תמיד מתחיל עם רשימה של כל המחשבות שלי על הפרויקט, המטרות שלו, הבעיות והיעדים. מאוד חשוב להבין מי הוא קהל היעד ומהן המוטיבציות שלו. לצורך כך אני יוצר תרחישי משתמש, אמיתיים או מומצאים, בהם אני מתאר את כל סוגי המשתמשים במוצר. בנוסף אני יוצר תרחישי שימוש כדי לדמות זרימה שלמה ואינטואיטיבית של פעולות המשתמש. כדי לפתור בעיות ולענות על צרכי המשתמש אני עושה סיעור מוחות וממיין את הרכיבים בהתאם לתרחישי השימוש שיצרתי. אני משקיע זמן רב ביצירת  wireframes ומציאת ה- layout האופטימלי. כבר בשלב זה אני מחפש השראה ודוגמאות לטיפוגרפיה וצבעוניות. ביצוע נכון של כל אחד מהצעדים הללו מסייע מאוד למעבר חלק לשלב העיצוב, כשיש לי כבר הרבה רעיונות וכל מה שנותר הוא לבטא אותם על המסך.

כיצד אתה בוחר את מקרי הבוחן שלך, כמו Google news
ו- Wikipedia?

אז כפי שציינתי, פרוייקט האפיון מחדש של אתר Wikipedia  נולד מתוך קורס טיפוגרפיה לאינטרנט. נדרשנו לבחור ממשק קיים עם טיפוגרפיה דלה ולהתנסות איתו במטרה לשפר את קריאות הטקסטים ושמישות האתר. Wikipedia היה האתר הראשון שקפץ לי לראש ובו בחרתי.
העיצוב מחדש של Google news היה פרויקט הסיום והתזה שלי והרעיון שלו נחת עלי די במקרה. עם כל מה שקרה בעולם בקיץ האחרון, הרגשתי שהכלים שיש ברשותנו, הקוראים, לבחון את אמיתות החדשות הם מעטים מדי ואינם מספקים. חשבתי על אלגוריתמים משופרים שיש ביכולתם לעזור לקורא לקבל סיפורים שלמים יותר שמגיעים מכמה זוויות ומנקודות מבט שונות. בשלב המחקר נתקלתי ב- Google news וגיליתי שהוא כלי מצוין לקריאת חדשות אבל שיש בו בהחלט מקום לשיפור.

מתוך פרויקט Wikipedia

 

 קיבלת תגובות מ Google על הפרוייקט?

כן. ממש לא חשבתי שב- Google ייקחו את הפרויקט ברצינות. קיבלתי תגובות דרך טוויטר ממעצבים של Google. אחד מהם כתב לי שהפרויקט שלי מדובר בכל המשרדים של החברה ובאמת יומיים לאחר מכן קיבלתי פנייה ממחלקת משאבי האנוש שלהם.

מתוך פרויקט Google News

 

יש לך עצות או טיפים למעצבים מתחילים הרוצים להתמקד באפיון ממשק וחוויית משתמש?

אני אומר שלמרות שזו דרך ארוכה, אני מאוד ממליץ ללמוד עיצוב משום שזה נותן המון. חוץ מזה אין סודות מיוחדים- תעבדו הרבה ועם הרבה תשוקה, תקשיבו לביקורות והיו אתם בעצמכם בקורתיים- אל תתאהבו בעבודות שלכם. אם יש לכם אפשרות עבדו בשיתוף עם מעצבים אחרים. אבל הכי חשוב, דאגו שהעיצוב שלכם יהיה מתוכנן בקפידה וערכו ביקורת עצמית.

אתה חי בברלין כיום. איך הגעת לשם ומה גרם לך להישאר?

לפני חמש שנים נסעתי לברלין ללימודי עיצוב. עכשיו כשסיימתי אני מוכן לעבור למקום אחר. תמיד רציתי שתהיה לי הזדמנות לעבוד בארה"ב ואני מקווה שבקרוב זה יקרה. עם זאת, ברלין היא העיר הכי טובה בעולם ואני בוודאות אחזור אליה כדי להישאר.

מהי הדרך הטובה ביותר ליצור קשרים עסקיים ולפתח נטוורקינג כשמגיעים לעיר חדשה?

כשהגעתי לגרמניה לא היה לי מושג איך עושים את זה, אבל עם הזמן הכרתי עוד מעצבים, בייחוד בשנים האחרונות. בכל עיר יש קהילה של יוצרים ומאוד קל ליצור איתם קשרים בעזרת רשתות חברתיות כמו טוויטר, דריבל וביהנס או באירועי עיצוב שונים. אני אישית פשוט הזמנתי אנשים לקפה ותמיד נעניתי להזמנות של אחרים לפגוש אותי.

באתר שלך ציינת שלהיות בעליו של סטודיו מנע ממך להתקדם כמעצב. תוכל להסביר?

כשיש לך סטודיו או סוכנות קטנה משלך אתה לא יכול להימנע מעבודת הניהול של העסק- אתה חושב המון על שיווק, כסף, פגישות עם לקוחות, חוזים וכדומה. יש המון עבודה מהסוג הזה  ואני רציתי ליצור דברים יפים בלי לחשוב אם אוכל לשלם לעובדים שלי בחודש הבא.

מהם האתגרים הכי גדולים איתם התמודדת כמעצב עצמאי?

אני מניח שזה נושא המשמעת. זה לא תמיד פשוט לנהל זמן בצורה נכונה. זה גם לא תמיד קל להכריח את עצמך לעבוד כשיש יום יפה בחוץ והחברים שלך מזמנים אותך לצאת.

מה מעורר בך השראה? מהם מקורות ההשראה אליהם אתה פונה בתחילתו של פרויקט חדש?

אני לא מקורי ואני מבלה זמן רב בחיפוש ובחינת עבדות של מעצבים אחרים ובהתעדכנות באתרי פרסי עיצוב למיניהם. יש לי גם תיקייה על המחשב שנקראת “inspiration from everywhere” בה אני אוסף דברים מגניבים ממקורות שונים-  טבע, ארכיטקטורה, עיצוב מוצר. בטבע יש תמיד צבעוניות יפה, מארכיטקטורה אפשר ללמוד רבות על קומפוזיציה ומעיצוב מוצר על פונקציונאליות.

Grocerize-iOS-App

מהן המטרות שלך, האישיות והעסקיות, לשנה הקרובה?

מאחר שסיימתי ללמוד אני פנוי עכשיו במשרה מלאה ורוצה לעבוד בצוות. המטרה שלי לשנה הקרובה היא לסיים את הפרויקטים הנוכחיים שלי. בשנה הבאה ארצה למצוא את מקומי בסוכנות עיצוב נחמדה איפשהו בעולם.

ספר לנו על פרויקט שלך בו אתה הכי גאה? מה היה האתגר הכי משמעותי בו? מה היה ההישג הכי גדול?

אני לחלוטין גאה בפרויקט Google News. זה היה הפרויקט הכי מאתגר שלי משום שאף אחד לא ידע שאני עובד עליו ולא חשפתי את ההתפתחות שלו באף אחד מהשלבים. רציתי להוכיח את היכולות שלי ואת הלמידה שלי בכל השנים של הלימודים. זה היה ההישג הכי גדול בקריירה שלי עד כה.

איך אתה מתמודד עם השינויים המהירים, כמעט יומיומיים בעולם העיצוב והפיתוח? איך אתה נשאר מעודכן?

אני מבלה זמן רב בהתעדכנות במגמות האחרונות בעיצוב, בוחן תיקי עבודות של אחרים, מדבר עם חברים וקולגות על טרנדים בעיצוב. בנוסף לכך, בזמן העבודה אני כל הזמן מתמודד עם בעיות עיצוב, מחפש פתרונות עדכניים לבעיות, ויוצר פתרונות בעצמי.

תרצה להוסיף משהו בנימה אישית או מקצועית?

אני רוצה להודות להורים ולכל החברים שלי על התמיכה והאהבה שלם. אוהב אתכם חברים!

את גיאורג אתם יכולים גם למצוא בפורטפוליו שלו, בביהנס, בדריבל, באינסטגרם ובפייסבוק.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;