פיקסל כחול לבן- ראיון עם המעצב מתי מריאנסקי

אנו גאים להציג ראיון מעולה נוסף בפינת “פיקסל כחול לבן”.
הפעם אנו מראיינים את המעצב הידוע והמוערך מתי מריאנסקי – (חלקכם תכירו אותו לפי השם של העסק שלו – Supersize). אין ספק שזה אחד הראיונות הטובים שהיו לנו פה עד כה…
Sit back and enjoy the ride

היי מתי, אנא ספר לנו מעט על עצמך.

ב-1994 סיימתי את לימודיי בטכניון כמהנדס תעשייה וניהול, ומאז אני עוסק בעיצוב. המשרות הראשונות שלי היו במקצועות שנגמרים ב "-יסט" (תלתיסט, אפטריסט, פלאשיסט..) כי לקח זמן עד שאזרתי אומץ לגבות כסף מאנשים על עבודות עיצוב ממש.
לפעמים שואלים אותי אם אני לא מצטער על זה שלא למדתי עיצוב. אז כן. אני קצת מצטער, לא בגלל החינוך שפספסתי אלא בעיקר מכיון שכל מי שכן למד עיצוב, יצא לעולם עם כנופיה ענקית של חברים מעצבים שהוא פוגש בכל מקום. מצד שני, אף אחד מהם לא יודע לפתור אינטגרלים משולשים.
לפני כמה שנים התפטרתי בזעם (סתם, לא בזעם) מהעבודה האחרונה שלי כשכיר ומאז אני עובד מהבית, כשאני לובש רק תחתונים כפרילאנס
חוץ מזה, אני אב לשני ילדים, בוגר של שלושה סטארטאפים שנעלמו, ושל אחד שעומד להצליח בגדול וממציא "שיטת הרמזור" ללבוש סמארט-קז'ואל בלי מאמץ.

בלוג הרכילות של גיא פינס
בלוג הרכילות של גיא פינס

מהם מקורות ההשראה העיקריים שלך?

אני תמיד קורא בקנאה ראיונות של מעצבים אחרים שמספרים איך הם מקבלים השראה מהטבע, ממעוף הציפורים הנודדות ומדולפין המחמד שלהם.
לעומת זאת, המוח שלי מלא במליוני פרטי טריוויה חסרי ערך (ברצינות. אני יכול בנקל לנצח בכל שעשועון טלויזיוני) – ציטוטים מסרטים ישנים, טמפרטורות רתיחה של נוזלים שונים, סיפורי "איך נהייתי עשיר" מספרי self-help, דברים שכל מיני ילדים אמרו לי כשהייתי בגן חובה והתגלו אחר כך כשטות מוחלטת. בעיתות מצוקה, אחרי שהתבטלתי חודש שלם ונותר לי יום אחד בלבד לדד-ליין, מצליחים כל הפרטים האלה להתגבש ולעזור לי לנסח רעיונות טובים באמת.

שלושה תחומים שאני משתדל להשאר מעודכן בהם:
אינפוגרפיקה, אני מאוד אוהב את Information Aesthetics
http://infosthetics.com

Motion Graphics (איך אומרים את זה בעברית?). אני מציץ די הרבה ב http://motionographer.com/
פעם הייתי קורא באדיקות את הפורום של MoGraph, אבל הקהילה שם נהייתה עצומה וכבר קשה לעקוב. מי שרוצה להתמחות ברצינות בתחום ימצא שם כל מה שצריך: ביקורת, טיפים מקצועיים .וכמובן רכילות
http://mograph.net

אני גם לא מפספס אף פוסט ב http://www.creativeapplications.net/ שמסקר את התפר המעניין בין אומנות וקוד. זהו תחום שמתפתח במהירות עצומה ולדעתי קורים בו הדברים הכי .מעניינים בעיצוב היום

מהם 3 האתרים האהובים עליך – או לפחות מבין האהובים עליך?

קליקי (getclicky.com) וגוגל אנליטיקס – אני משוגע על סטטיסטיקות. ברוב הפרוייקטים שבהם אני מעורב אני מצליח להשיג גישה למספרים. אני גאה על כל שיא חדש של מבקרים יומיים, מנסה למצוא כמה אנשים באמת לוחצים על הכפתור הזה שהתווכחנו עליו, איפה העמוד הכי מוצלח, וכמובן – בודק וקורא כל מקום שהזכיר את האתר.
ה-Spy של clicky ואפשרות ה real time החדשה של גוגל אנליטיקס פשוט ממכרים.

In focus של האטלנטיק, http://www.theatlantic.com/infocus/ ו The Big Picture של הבוסטון גלובhttp://www.boston.com/bigpicture/
קצת כתוב והרבה תמונות גדולות (למה אין כזה גם בארץ?)

TechCrunch – זה קצת כמו להיות מכור לסיגריות. אני לא אוהב את האתר הזה בכלל אבל קורא כמעט כל יום

מה נחשב בעיניך ההישג הכי גדול שלך עד כה?

אני מאוד שמח שאני מצליח להתפרנס מעבודה שאני אוהב מאוד.

קצת סטטיסטיקות

מה דעתך על עיצובים ישראליים בתחום הנישה שלך בארץ?

למרות שאנחנו ארץ קטנה ומוקפת אויבים, לקוחות שלא משלמים, וכאלה שמבינים טוב יותר ממך בעיצוב, אפשר לראות שהרמה עולה ועולה כל שנה. פעם היה אפשר למנות על אצבעות יד אחת את האתרים הישראלים המעוצבים היטב, אבל היום יש המון מעצבים מעולים שמבינים היטב את העבודה ומפיקים אתרים מצויינים.

איפה היית רוצה לראות את עצמך בעוד 5 שנים מעכשיו?

יש לי שני אתרים, Hoop ולוח העבודות למעצבים Hoop Jobs שאינם מרויחים אגורה, אבל אני מאוד נהנה מהם. יש לי המון רעיונות ותוכניות להרחיב אותם ולהקים עוד כמה פרוייקטים דומים. אני מקווה מאוד לזכות בלוטו, לעשות אקזיט מטורף או למצוא Sugar Daddy עשיר כדי שתהיה לי האפשרות לחזור ולהתמקד בפרוייקטים כאלה, ופחות בדברים מסחריים.

מה הטיפ הכי גדול שלך למעצבים בארץ?

שאלו אותי את זה המון פעמים. הנה שני טיפים חשובים מאוד:

אל תעשה סקיצה מכוערת מאוד בכוונה, כי זאת תמיד (תמיד!) הסקיצה שתיבחר.
מכיר את המקרה? ביקשו לראות עוד סקיצה אחת, לפי רעיון ממש גרוע. אתה אומר שנראה לך שזה לא רעיון טוב, אבל נאלץ לעשות אותו בכל מקרה. אתה אומר לעצמך: אני אעשה את זה כל כך גרוע ומכוער שהם מיד ישתכנעו שזה היה רעיון רע מאוד.
אתה יודע מה היה רעיון רע מאוד? לעשות את זה מכוער. תבוא עם זה לישיבה, ותציג את התועבה, ותשמע את כולם מריעים "אוווו!!! זהו זה!! זהו בדיוק!!". והנה עוד אחד שלא תוכל לשים בתיק עבודות.

אבל יותר חשוב, אם שם העסק ששכר אותך מורכב ממילה אחת, החוזרת על עצמה פעמיים, הוא לא ישלם לך על העבודה. אם אתה עושה עבודה, נגיד, למסעדה בשם "סוזאן סוזאן", לא תקבל לירה. אין לי הסבר, אבל זה פשוט ככה ואל תגיד שלא הזהירו אותך.

מהן התוכנות (מלבד התוכנות של אדובי) שבלעדיהן לא תוכל להסתדר?

RoboForm, התוכנה הראשונה אי פעם ששילמתי עליה כסף, ואני משתמש בה כבר המון שנים. היא שומרת עבורי מאות סיסמאות לכל מיני אתרים שנרשמתי אליהם, ומכניסה אותי בשנייה לאתר של הבנק
GrabIt, כי לא על כל דבר שאני מוריד אני אוהב לשלם
FastStone Capture, תוכנה קטנטנה וידידותית לדגימת צבעים ולצילום חלקים מהמסך

על אילו פרויקטים מעניינים אתה עובד בימים אלו?

על קהילת אופנה בפייסבוק, enstyle.dk, ועל כמה דברים שאני רק יכול לספר שהם מאוד מאוד מעניינים ואני מרוויח עליהם טונה כסף והם נראים מעולה ועובדים גם באייפד וגם באקספלורר 6, אבל אי אפשר .להראות אותם עוד כי הם סודיים

enstyle בפייסבוק

מסר כלשהו לקהילת המעצבים בארץ?

הזמן שלכם שווה כסף. יותר כסף ממה שאתם מבקשים עכשיו (יותר, יותר, עוד, עוד, יש לך עוד)

תודה רבה מתי!

[sep]

את מתי ניתן למצוא בקישורים הבאים:

האתר של מתי

מתי בפייסבוק

כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
כלכליסט
און.טור, מסע ההופעות שלכם בחו"ל
און.טור, מסע ההופעות שלכם בחו"ל
אתר ביפ
אתר ביפ

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;