כששמעתי בפעם הראשונה את המונח ״מיטאפ״ לא הבנתי על מה אנחנו מדברים בכלל.
הדימוי שעלה לי לראש היה של מעגל סריגה בקיבוץ בצפון הארץ עם שולחן כיבוד שכולל ערגליות ופפסי.  היו אלה ימים של תמימות.

היום אני יודעת שמיטאפים זה כמעט מיני כנסים מושקעים בשלל נושאים טכנולוגים. הם מתקיימים בכל הנושאים והצורות, מתארחים בברים בדיזנגוף אבל גם בסטארטאפים ובחללים של חברות טכנולוגיות ענקיות. הם הזדמנות מדהימה להכיר אנשי מקצוע, ללמוד על נושאים חדשים ולקבל ארוחת ערב בחינם.

בשנתיים האחרונות אירגנתי 23 מיטאפים בנושאים שרלוונטים למעצבי חווית משתמש במסגרת קהילת Startup Designers. עכשיו כשעשור חדש בפתחו, הגיע הזמן לעלות את הרמה של האירועים שלנו וללמוד מהחברי קהילה מה עובד ומה לא עובד. לצורך כך ערכנו סקר קטן שבוחן ממה מורכב המיטאפ האולטימטיבי.

בין אם אתם מארגנים אירוע בעצמכם ושואלים את עצמכם את אותם שאלות שאני שאלתי את עצמי, או שאתם אוהבים מיטאפים וסקרנים לדעת מה דעת הקהל – אני מקווה שהסקר יספק לכם תובנות מעניינות. שנתחיל?

 

הזמן והמקום הכי טוב לקיים בו מיטאפ

יום שלישי בשבע בערב בתל אביב. אבל רגע, זה לא כזה פשוט.

קהילה שפונה לנשים בחופשת לידה אולי תעדיף להפגש בשעות הבוקר במקום שיאפשר להן להגיע עם התוספת החדשה למשפחה, בזמן שקהילה של מעצבי חווית משתמש תעדיף להגיע בשעות הערב מיד אחרי העבודה ורצוי שהאירוע גם יתקיים במשרד.

אם אתם מתכננים לארגן אירוע ושואלים את עצמכם מה הזמן והמקום הכי טוב, תתחילו בלשאול: מי מגיע לאירוע שלי? האם הם מגיעים מהבית או מהעבודה? מה יקל עליהם להגיע לאירוע?

גרף היום הכי טוב למיטאפיום שלישי ורביעי מובילים בתיקו צמוד, אירוע ביום שישי בבוקר במקום אחרון בהצבעות.
 
מרכז ת״א לוקחת ובגדול עם 84% מההצבעות. פתח תקווה מוכיחה את קיומה הפיזי ומובילה על אזור השרון (רעננה/הוד השרון ונתניה).

 

פיצות הן המנצחות הגדולות

מסתמן שמעצבי חווית משתמש לוקים בתופעה מפתיעה. כשהם נשאלים בעל פה הם מביעים עניין רב בלאכול אוכל בריא וסלטים, ועם זאת בסקר אנונימי כשהם לא נשפטים על אהבתם לפחמימות – הם הולכים אחרי הלב ובוחרים בפיצה.

בזמן שפיצה קיבלה 27% מההצבעות, סלטים זכו רק ל15% מההצבעות.
בנוסף קיבלנו גם בקשות במסגרת הסקר לספק יותר אוכל כשר ואוכל טבעוני, לשמחתכם בדקתי ויש דבר כזה פיצה טבעונית כשרה! בהצלחה בהזמנה הבאה. 

מיד אחרי הפיצה האהובה, ניתן לראות של27% ממכם לא באמת אכפת איזה כיבוד יהיה במיטאפ.

 

המתכונת הכי טובה למיטאפ

יצא לכם פעם לעשות משהו בלי לדעת למה אתם עושים אותו?
וגם להיות בטוחים בוודאות שאתם צודקים? 
אז אני במשך שנתיים אירגנתי מיטאפים עם שלוש הרצאות קצרות והייתי בטוחה שזאת גאונות צרופה. עד שאירגנתי מיטאפ של הרצאה אחת ארוכה בלבד. חששתי מהמיטאפ הזה אבל פתאום קיבלתי תגובות ממש טובות שגרמו לי לחשוב ״יכול להיות שטעיתי כל הזמן הזה?״

ובכן, כן. 
לפי הסקר, הרוב המוחלט (50%) מעדיף אירועים עם 2 הרצאות באורך בינוני לעומת 24% בלבד שמעדיפים 3 הרצאות קצרות. 4 הרצאות בזק זכה למספר ההצבעות הנמוך ביותר (4%).

אנשים מעדיפים עומק על פני כמות, 2 הרצאות מעמיקות נבחר כהכי אופטימלי לעומת 4 הרצאות בזק שנבחר כהכי פחות מוצלח.

 

להמתנגל או לא להמתנגל?

והפעם בפינתנו ״הפתיעו אותי״, כ – 45% מהעונים אמרו שהם לא מעוניינים בשום פעילות שתעודד מינגלינג או היכרויות בין המגיעים למיטאפ. אבל לפני שנזרוק את כל המדבקת הצבעוניות לפח, קחו בחשבון ש49% בחרו בפעילות מינגלינג שהם היו רוצים לקחת בה חלק במיטאפים. 

במסגרת ה״אחר״ קיבלנו הצעות למינגלינג שמבוסס על קח ותן, למשל לסמן מחפשי עבודה ומחפשי עובדים. הצעה נוספת היתה שכל בן אדם יענוד תג עם מילת מפתח שתעודד שיחה.

מה יכול לשפר מינגלינגבין משימת מינגלינג בעלת הקשר מקצועי למשימת מינגלינג עם הקשר אישי לא היה הבדל גדול בהצבעות ועושה רושם ששתיהן רלוונטיות.  

 

הנושאים החמים בעיצוב לשנת 2020

מיטאפים משמשים כמראה לנושאים הכי חכמים בתחום לאותה תקופה. בעיצוב דיברנו השנה המון על מתודולוגיות עבודה, על דיזיין סיסטמס ועל כלי עיצוב. אז מה יהיו הנושאים המעניינים למיטאפים הבאים?

על פי הסקר, עושה רושם ששום דבר לא יותר טוב מניסיון וקייס סטאדיס שהגיעו למקום השני עם 109 הצבעות. במקום הראשון נמצאות הרצאות על פסיכולוגיה בעיצוב, אולי כי זה נושא שרובנו פחות בקיאים בו, ואולי כי זה מאפשר לנו להשתמש במילים גדולות כשאנחנו מנסים לשכנע את הפרודקט למה העיצוב שלנו מוצלח ;-).

נושאים אחרים שהיו בעבר בין המבוקשים ביותר נמצאים כרגע בתחתית הרשימה, כמו בניית תיק עבודות שקיבל רק 45 הצבעות.

 

נושאים מועדפים להרצאות בתחום העיצובבמקומות האחרונים נמצאים בניית תיק עבודות, עיצוב לגיימינג ונגישות.

 

זה לא נגמר, זה רק הסוף

עכשיו מגיע השלב שבו אנחנו צריכים ליישם את הפידבק שלכם ולבצע שינויים.
בשנה הקרובה אנחנו נעשה התאמות למיטאפים שלנו ונלמד מהסקר הזה.
אגב אם היה לכם מעניין אתם מוזמנים להציץ בסקר המלא שכולל עוד נתונים ומידע.

מה דעתכם? אתם מסכימים עם התוצאות? איך האירועים שאתם מארגנים נראים? מוזמנים לספר לנו בתגובות ולשתף – למען עתיד מיטאפ מוצלח יותר לכולנו!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;