בשבוע שעבר העלינו ראיון עם אייל צורי, מעצב ושופט בתחרות פיקסל דריבל. היום אנו שמחים להציג ראיון נוסף, הפעם עם המעצב נדב ריקובר. תהנו!

את פרטי התחרות, הפרסים והתקנון תוכלו לקרוא כאן.

ספר לנו קצת על עצמך, מה אתה עושה בימים אלו?

מעצב חזותי. ב-12 השנים האחרונות עסקתי בתחומים שונים: מעיצוב אתרים ותוצרי למידה מתוקשבת בתחילת הקריירה, עיצוב מותגים, אריזות ודפוס בהמשך ועד עיצוב מוצרים אינטראקטיביים, תכנון חווית משתמש ועיצוב ממשקים.
כיום אני הבעלים של סטודיו Rikover Design המתמחה במתן פתרונות מלאים למוצרים אינטראקטיביים, משלב התכנון ועד שלב העיצוב והמיתוג. בנוסף, אני מנטור לסטארטאפים בתחילת דרכם בתוכנית Launchpad של גוגל קמפוס ומרצה אורח.
match
Live Match

כיצד הגעת לעסוק בעיצוב ומה משך אותך דווקא בתחום האינטראקטיב?

בגיל 15, עוד ש-Netking היה בחיים ובמקום וואטסאפ צ'וטטנו בmIRC, החלטתי לעצב ולבנות אתר מעריצים לזמר שאהבתי (השם שמור במערכת). כשנתיים אח"כ התחלתי ללמוד בתיכון טכנולוגי במגמת עיצוב גרפי ולימים הפכתי למדריך באותו תיכון ובמשך תקופה של 3 שנים עזרתי לתלמידי י"ב לעבור את פרויקטי הגמר המעשי שלהם בעיצוב.במקביל עבדתי כמעצב תוצרי למידה מתוקשבת באחד הבנקים הגדולים עוד כשהתחום (e-learning) היה בתחילת דרכו ורק התחיל להיכנס לארגונים גדולים בארץ כמו בנקים. בהמשך התקבלתי לשנקר ולאחר 4 שנים סיימתי את לימודי התואר.
בשנתיים האחרונות ללימודי התואר הייתי שותף בהקמת סטודיו שהתמקד במיתוג ועיצוב לחברות ולמוצרים ובין היתר גם עסקנו בעיצוב ממשקי משתמש.לאחר מכן עבדתי כמעצב מותג ואריזות באחת מחברות המיתוג המובילות בארץ וב-2011 יצאתי שוב לעצמאות והקמתי אתRikover Design.
אולי זה ישמע מצחיק, אבל המשיכה לתחום הייתה מבחינתי טבעית. עוד כשהייתי בגן (בשנת 89'), היה לנו מחשב עם מסך מגע (!!) עם משחק זיכרון פשוט כזה של צבעים. אבל אפשר לומר שהתחלתי ממש לחיות את "העולם הדיגיטלי" בערך משנת 1997 כשקיבלתי את החיבור לאינטרנט הראשון שלי כמתנת בר מצווה.במהלך השנים ובאמצעות הניסיון שצברתי, הבנתי שבמוצרים האינטראקטיביים ניתן ליצור חוויה כוללת ולהתייחס לכל מרכיבי המוצר: לשדר את ערכי המותג, ליצור אינטראקציה ולהגיע לכמות גדולה של משתמשי קצה, למדוד את תוצאות האינטראקציה שלהם עם המוצר ולמצוא פתרונות נוספים בהתאם.האפשרות הזו של לייצר מוצר, לקבל פידבקים מהמשתמשים עצמם ולשפר את המוצר בצורה מיידית היא מבחינתי priceless ושמה אותנו המעצבים במקום מחייב ובעל השפעה בחיי המוצר.
feed-selector
Live Match

איזו עבודת הכנה אתה עושה לפני שאתה ניגש לפרוייקט, אילו דברים חשוב לדעת מהלקוח ולאן אתה הולך בשביל השראה ומחקר?

באימפקט הראשוני שלי עם מוצר, אני מנסה להבין קודם כל את הצורך והמטרות.
לשם כך אני נוהג לשאול שאלות מנחות (גם כתבתי על זה בבלוג שלי) שיעזרו לי להבין אילו פתרונות המוצר מציע, מהי סביבת המחיה שלו ומהן המטרות של היוצרים שלו. הפרטים האלה עוזרים לי להבין אילו פתרונות אוכל להציע וכיצד לגשת לפרויקט. תהליך העבודה עצמו מתחיל במחקר הכולל את הכרת קהלי היעד, המסרים המרכזיים, המתחרים בשוק, המגמות הקיימות בתחום, גילוי החולשות והחוזקות של המוצר ועוד, בכך ניתן ליצור מיצוב ברור שיעזור לגבש את אופי המוצר והזהות שלו בעולם ולתרגם את אופי המוצר לחוויה אינטראקטיבית חדשה וייחודית למשתמשים בו.

apple
Trading app animation

 

ספר איך קיבלת את ההזמנה לדריבל?

את ההזמנה לדריבל קיבלתי תוך חיפוש הזמנות בטוויטר. שלחתי "Shot" למס' אנשים שחילקו הזמנות ואחת מהם שלחה לי הזמנה.

יש לך טיפים למעצבים בארץ שרוצים להתקדם בתחום או לעשות הסבה מפרינט?

לאלה שרוצים לעשות הסבה מתחום הפרינט או אלה שרוצים להתקדם בתחום אני מציע לצרוך כמה שיותר מוצרים אינטראקטיביים (למשל: אפליקציות מורכבות יותר ופחות), ללמוד אותם, לקרוא ולהכיר את המגמות בעולם. מה הכוונה? לנסות להבין איך המוצרים בנויים, למי הם פונים ולמה מימשו אותם דווקא כך. לחפש את הבעיות, לא לפחד לשאול שאלות (ואף לענות עליהן). להבין שאחרי שעוברים את ה"מכשול" הטכני בסופו של דבר כמעצבים אנחנו באים להעביר מסר ולמצוא פתרונות וזה נכון לכל מדיום, פרינט כמו אינטראקטיב.

dashboard
Dashboard

איך אתה משתמש בדריבל להשראה, קידום עצמי, מציאת מעצבים וכו'?

בדריבל אני משתמש גם כדי לחפש השראות וכיוונים מעניינים לפתרונות נקודתיים של ממשק.
לדוגמה אם יש לי צורך בפקד מסויים ואני מחפש דרכים מעניינות לממש אותו.
אני משתמש בדריבל גם לחיפוש מעצבים ומבחינתי דריבל הוא כלי שיווקי מעולה להצגת תוצרים בתהליכי עבודה.

מה בעיניך נחשב לשוט מוצלח? תן למתחרים שלנו בתחרות כמה טיפים לקראת הגשת העבודות שלהם.

מבחינתי שוט מוצלח הוא שוט שניתן להבין דרכו פונקציונאליות והוא מעביר מסר ברור.
כלומר, היצירתיות באה לידי ביטוי ב-2 בחינות:
1. פתרון של בעיה ממשקית – מראה על קריאטיביות והבנה של המדיום.
2. פתרון ויזואלי והעברת מסר ברור של הגבולות הויזואליים בהן מתקיים המוצר/ממשק.

תודה רבה נדב!

את נדב אתם יכולים למצוא באתר שלובטוויטרבלינקדאין וכמובן בדריבל.

השנה תורכם!

השתתפו בתחרות פיקסל דריבל וזכו בהזמנה לדריבל (ואולי באיזה אייפד על הדרך).

רוצים לראות את העיצובים שכבר עלו לתחרות? צפו בגלרית העיצובים המתמודדים.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;