סקר חדש חושף נתונים מרתקים בכל הנוגע לדגשים החשובים למעסיקים בתיק העבודות שלכם.

במסגרת הקורס המתקדם להכשרת מעצבי מוצר דיגיטליים, עלו שאלות המתייחסות לאיכויות הפורטפוליו הדרושות בכדי להגדיל את הסיכויים לקבל זימון לראיון עבודה. למשל, לא היה ברור מי הוא קהל היעד ואילו איכויות מגדילות את הסיכויים לראיון? במקום לנחש את התשובות לשאלות, יצרנו סקר. הסקר נשלח למאות מעסיקים פוטנציאלים בישראל ועשרות אנשי מקצוע ענו ותרמו מניסיונם ומזמנם.

המטרה של הסקר, היא להגדיל את הסיכויים שלכם כמעצבים למצוא עבודה ולספק תיקי עבודות איכותיים יותר לאלה האחראיים על גיוס מעצבים.

המידע כאן רלוונטי למעוניינים להיות מעצבי מוצר דיגיטלי, מעצבי UX/UI, מעצבי אינטראקטיב, מעצבי אתרים ואפליקציות, מאפייני חווית משתמש וממשקים ומעצבי פול-סטאק.

מה הן סביבות העבודה הפוטנציאליות?

התוצאות מראות שרוב מקומות העבודה הפוטנציאליים מבין המשיבים לסקר, הן חברות מוצר בינוניות עד גדולות (44%). 18% מבין המשיבים הם סטרטאפים קטנים עד 15 איש. 20% הם סטודיו אשר רוב לקוחותיהם צורכים עבודות UX/UI. רק 8% מבין המשיבים הם חברות בין לאומיות.

מהו תפקידם של העוסקים בחיפוש מעצבים?

מבין המשיבים, בחצי מהמקרים האחראים על איתור מעצבים הם מנהלי עיצוב וראשי מחלקות (50%). רבע מהמשיבים היו מעצבים בכירים שלא בתפקיד ניהולי (25%). בסטרטאפים קטנים, מסתמן שהמנכ"ל או מנהל/ת המוצר הם העוסקים באיתור וגיוס מעצבים.

מה חשוב למעסיקים לראות בפורטפוליו?

באופן גורף תמונות מסכים והסברים (88%). רצוי להוסיף מוקאפים, פרוטוטייפים, וגיפים המדגימים את האינטראקציות (58%). ישנה חשיבות בשילוב תהליכי המחקר, סקיצות וויירפריימס לתיק העבודות (45%). כשליש מהמעסיקים מעוניינים לראות עבודות מתחומים מקבילים כמו איור, מיתוג, פרינט ומושיין (38%).

כמה פרויקטים רצוי שתיק עבודות יכיל?

כמה עבודות הייתם מנחשים שצריך? האינדיקציה שהסקר נותן היא בין שלושה לשישה פרויקטים (70%). איכות, ככל הנראה, עדיפה על כמות.

מה היקף העומס המוטל על האחראים לגיוס מעצבים?

כ-20% דיווחו שהם עוברים על כ-20 תיקי עבודות בכל שבוע. 30% מהמשיבים דיווחו שהם רק עוברים על כעשרה תיקי עבודות בכל שבוע. שאר המשיבים דיווחו שהם בוחנים כשישה תיקי עבודות או פחות בשבוע.

כמה מהפונים מוזמנים לראיון עבודה כל שבוע?

אחד !

ברוב המקרים (62%) רק מועמד או מועמדת יזומנו לראיון.

אז מה יש בתיק עבודות שמשיג ראיון עבודה?

מטבע הדברים, רמה טכנית ואסתטית גבוהה (טיפוגרפיה טובה, קומפוזיציה נכונה, הרמוניה צבעונית). בנוסף רצוי שיהיה מגוון רחב של נושאים המעידים על ורסטיליות ויכולות למידה. כמובן שמנהלי עיצוב רוצים גם לראות יצירתיות, מקוריות, ייחודיות ותשוקה לעיצוב ומוצרים דיגיטליים.

חשובה גם היכולת לכתוב ולנמק את ההחלטות והמחשבות אשר הובילו לבחירות, הצגת תהליך פיתוח מסודר, תשומת לב לפרטים, התייחסות לנתוני המחקר ודיון במה עבד ומה לא. הכרות עם תבניות עיצוב בסיסיות וטרנדים הן דרישות בסיסיות.

בזמן שמעצבים בכירים ומעסיקים בוחנים את תיק העבודות שלכם, הם מחפשים לראות אם אתם מתמקדים במשתמש? האם יצרתם חוויה איכותית? האם הצלחתם לרגש ולהפתיע? כמובן שהם גם בוחנים את האיכות והחוויה שהפורטפוליו מעביר.

מהן הטעויות הנפוצות שרואים בתיקי עבודות?

גם כאן, מטבע הדברים, תיק עבודות לא מסודר, לא נוח לניווט, מבולגן ועמוס פוגע משמעותית בסיכויים להיות מזומן לראיון עבודה. עיצוב לא מדויק המכיל למשל: טעויות בסיסיות בבחירות צבעונית לא מוצלחות, היררכיה לא ברורה, צפיפות, חוסר יישורים, טיפוגרפיה לא טובה, תמונות באיכות נמוכה, שגיאות כתיב ושימוש מוגזם באנימציות.

עיצובים שאינם מעודכנים עם מה שקורה היום, פוגעים בסיכוייכם. בסקר ניכר שישנם מעצבים השולחים עיצובים מיושנים, עיצובים שנראה כאילו נעשו מתבנית מוכנה או כשיכפול של פרויקט בקורס לעיצוב. אוסף של מסכים יפים, אבל מנותקים מההקשר והאילוצים של המחקר והמטרה הסופית, לא יזכו להערכה.

חוסר בעקביות בין המסכים השונים וחוסר אחידות ברמה שבין הפרויקטים השונים היא בעיה נפוצה ולכן פרויקט אחד פחות טוב, יכול לפגוע בהתרשמות הכוללת.

מאחר ולמחקר יש משקל חשוב (45%), תיק עבודות שמשתמע ממנו חוסר עניין לחקור, לשאול שאלות, לחפש פתרונות חדשניים וחוסר בהתמצאות בעולם המוצר, פוגע גם בסיכויים להיות מוזמן לראיון. כמו כן, התנסחות שניכרת ממנה שחצנות, במיוחד כאשר היא לא תואמת לניסיון ואיכות העבודות, פוגעת מאוד בדימוי שתיק העבודות מקרין על המעצבים.

לנושאים המעסיקים אתכם יש גם משקל ברושם שאתם מותירים. פרויקטים עבור חברות כמו פורקס, אופציות בינריות, הימורים וכדומה, עדיף שיישארו מחוץ לתיק העבודות.

איזה סוג אנשים מחפשים?

הוויב שלכם חשוב לא פחות מהניסיון והיכולות הטכניות. המעסיקים מחפשים ראש גדול וסקרנות. רצון ללמוד ולהתפתח כל הזמן, דבר הדורש הרבה מוטיבציה, חריצות, יזמות ואוטודידקטיות.

המעסיקים רוצים שתשאפו למצוינות, שתוכלו להתמקד במטרות ולנקות רעשים. הם מצפים שתבינו תהליכים ומערכות מורכבות. הם מבקשים שתטילו ספק בפרדיגמות ושתמיד תהיו גמישים. הם גם מחפשים יכולות להנהיג, להוביל תהליכי עיצוב בקבוצה כדיונים פרודוקטיביים, סיעור מוחות, יכולות פרזנטציה ויכולת התבטאות גבוהה.

המעסיקים הפוטנציאלים שואלים את עצמם אם אתם עובדים טוב בצוות? האם יש לכם יכולת לעבודה תחת לחץ ומוכנות לקבל ביקורת וליישם פתרונות מחוץ לאזורי הנוחות שלכם? האם אתם בעלי אכפתיות, כנות, תקשורתיות ונימוס? האם יש לכם את היכולת להתחבר לאנשים ולמצוא תחומי עניין ועולמות משותפים מעבר למסגרת המקצועית? והאם אתם אנשים מאוזנים, צנועים, חברותיים שכיף לעבוד איתם?

לסיכום

מקווה שהסקר הזה מחדד לכם את הדברים החשובים בעת בניית תיק העבודות שלכם. המסקנה הגורפת היא שאין לצפות שמעביד ייקח אתכם ברצינות יותר ממה שאתם לוקחים את עצמכם כאנשי מקצוע בתחום החזותי.

התחרות היא גדולה ולכן ככל שתעמיקו ותגישו תיק עבודות מקצועי, מהוקצע, מושקע ועקבי ברמתו, כך יגדלו סיכוייכם להיות מוזמנים לראיון עבודה. לא יהיה מוגזם לומר שהסקר מראה שכאשר אתם מוזמנים לראיון, כבר גברתם על הרבה מועמדים אחרים והתגבשה עליכם דעה חיובית.

תודה לכל מי שסייע בבניית הסקר במיוחד לשגיא שרייבר ותודה לכל המשיבים והמתעניינים.

בהצלחה ולהתראות בסקר הבא…

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;