לפני שלוש שנים, עבדתי כמעצב חווית משתמש ב- CA technologies (היום חלק מ-Broadcom). באותו הזמן החברה התחילה בתהליך של בניית Design System עבור מאות מוצרים דיגיטליים אשר היו קיימים בחברה ודיברו בשפות עיצוביות שונות.
עבור האתגר הם בחרו באפליקציה אנונימית יחסית בשם 
 UXPin – אפליקצית Cloud שמאפשרת לעצב מוקים (פרוטוטייפ) ״חיים״ ללא הצורך לשכפל דפים (Artboards) כדי ליצור אנימציות. בנוסף לספריית אלמנטים שהופכת באופן אוטומטי ל- Design System. 
נשמע מבטיח, נכון? אבל כידוע, טיימינג זה הכל בחיים. באותם ימים UXPin היה מוצר חצי אפוי שסבל מהמון באגים ורבים מהמעצבים התקשו לעבור אליו.

בזמן שמעצבים אחרים נטשו וחזרו אל ה-Sketch הישן והטוב. אני התקשיתי לוותר על UXPin, אחרי שהתנסיתי ביצירת אינטראקציות ישירות על אלמנטים היה לי קשה לחזור אחורה. היום, בכל פעם שאני רואה מעצב משכפל דף ב-Figma כדי לעשות אנימציה אני מתחיל להתעייף במקומו. לבסוף ההתמדה השתלמה, היום UXPin עומדת באותו קו עם האפליקציות המובילות בשוק והיא מציעה הרבה מעבר. הנה 7 הסיבות העיקריות*:

*למען הסר ספק, UXPin לא משלמים לי או מתגמלים אותי בשום צורה על כתיבת המאמר הזה. זו היא החוויה האישית שלי שאני חושב שרבים בקהילת ה-UX יכולים להרוויח ממנה. 

1. לא צריך לשכפל יותר Artboards!

ב-UXPin האינטראקציות נעשות ישירות על האובייקטים! ויש מלא אפשרויות (חוץ מלעבור עמוד) – לצבוע, להסתיר/להראות, לשנות גודל, להזיז, לשנות תוכן, לגלול, לשנות מצב (State) ואפילו הוספת תנאים (״If״) לאינטראקציות מורכבות.
תחשבו כמה זמן נחסך על כל אינטראקציה שאתם מוסיפים במסך במקום על ארטבורד נפרד. מה גם שזה מוריד את הכאב ראש לעדכן את כל הארטבורדס במקרה ששינית משהו בעמוד עצמו. אחרי שתופסים את הרעיון מאוד קל לייצר מוק-אפים ״חיים״ ולבצע עליהם יוזר טסטינג כמו על הדבר האמיתי (וכל זה לפני שנכתבה שורה אחת בקוד!).

 


 

2. עבודה עם Components ו- Design System

ב-UXpin אפשר ליצור Components לשימוש חוזר ובלחיצה אחת להכניס אותם לספריית האלמנטים בצד המסך שמחוברת ישירות ל-Design System. כך שאתם יכולים ליצור/ לערוך ולהשתמש ב- Design System שלכם תוך כדי עבודה מבלי לצאת מהפרויקט.
אם אתם רוצים לפנפן את ה-Design System שלכם, להוסיף דוגמאות וטקסטים אתם יכולים לעשות זאת אחר כך במסך יעודי לעניין זה. 
כמו כן, יש גם Design Systems בילט-אין כדוגמת Matirial Design ו-iOS ומלא אלמנטים Out of the box כמו אייקונים, תיבות טקסט (עובדות!) ותפריטי ניווט.

 

 

3. Spec mode, הערות ותיעוד ישירות על התצוגה המקדימה.

כשלוחצים על Preview ב-UXPin נפתח כצפוי מסך עם תצוגה מקדימה. זה גם לינק שאפשר לשתף בקלות עם קולגות, לקוחות ומנהלי מוצר שיכולים להתנסות במוק ״החי״ ולהשאיר הערות ישירות על המסך (אתם תקבלו הודעה למייל).
כמו כן, המפתחים שיקבלו את המוק יכולים לעבור לתצוגת Spec מה שיתן להם את כל ה-CSS והנתונים שהם צריכים לפיתוח בדומה ל-Zepplin. בנוסף יש גם תצוגת Documentation שבה יופיעו כל מיני הערות שהמעצב החליט להוסיף למוק-אפ.

 

 

4. אינטגרציה עם Sketch ופוטושופ

אם אתם משתמשי Sketch כבדים ואתם חוששים מהמעבר, היום ניתן לייבא את הקבצים שלכם עם יכולות עריכה מלאות ישירות מ-UXPin ללא צורך בהתקנה של פלאג-אין למיניהם.
אפשר גם לייבא קבצים אחרים כגון פוטושופ. חשוב לציין ש-UXPin יהפוך את הארטבורדים שלכם לעמודים (Pages) נפרדים מה שמאפשר יותר פוקוס על כל עמוד בדיוק כמו במוצר הסופי.

 

 

5. Mac, PC, דפדפן, וואטאבר….

UXPin היא אפליקצית ענן, כך שלא באמת מעניין אותה על איזה מערכת הפעלה היא רצה ומה הביצועים של המחשב שלכם. חיבור טוב לאינטרנט ודפדפן (או אפליקצית הדסקטופ) יעשו את העבודה.
החלק הכי חשוב, כל עוד אתם מחוברים לאינטרנט (כנראה 99.9% מהזמן) הקבצים שלכם תמיד יהיו אתכם, מעודכנים בגרסה האחרונה ביותר. אז גם אם נסעתם לשבוע להורים ושכחתם את המחשב בבית תוכלו לעבוד מהמחשב המצ׳וקמק של אבא בחדר העבודה.

 

6. שירות לקוחות מעולה

זו נקודה שנוטים להתעלם ממנה, אבל לפעמים אתה צריך מישהו מהצד של התוכנה שיקשיב, ויתן לך מענה. הופתעתי עד כמה החבר׳ה ב-UXPin רספונסיביים. זה הגיע לרמה שהצעתי לשנות את המיקום של הזום בתצוגה המקדימה כדי שיתאים למיקומו בחלון העבודה וכעבור 48 שעות זה בוצע! יש גם קהילה מאוד פעיל ב-spectrum.

 

7. ועוד מלא…

ב- UXPin את יכול לעבוד על פרויקט עם צוות בזמן אמת (כמו ב-google docs), לקבל DATA (תמונה, שם, כתובת ועוד) בלחיצת כפתור, שימוש בנתונים מקבצים חיצוניים, תצוגה של המוקאפ על הטלפון הנייד, עריכת CSS, נוטיפיקציות, מינוי מאשרים למוק-אפ ועוד…

 

 

Once you go UXPin…

UXPin של היום עושה את מה שכל האחרות עושות, רק שהיא לוקחת את זה כמה צעדים קדימה – כמו שהייתי מצפה מכלי עיצוב בפתח 2020. עד מהרה גם הצוות החדש שאני עובד אתו בימים אלו הבין את זה וכולנו עברו ל-UXPin.
כמובן שלא כל הפיצ׳רים שציינתי למעלה זמינים בכל רמות התמחור (יש גם חינם!) ועדיין יש גליצ׳ים פה ושם (UXPin הצהירו שהגרסה הבאה
UXPin 2.0 שתשוחרר ב-19 בנובמבר 2019 תתרכז כולה באיכות). 

אבל אם הצלחתי לסקרן אתכם אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולקבל שבועיים ניסיון שכוללים את כל הפיצ׳רים של UXPin. כמו כן, אם אתם מעצבים כחלק מחברת Enterprise גדולה, תקבלו 10% הנחה נוספים אם תציינו שהגעתם דרך הכתבה הזו, שפורסמה במגזין פיקסל פרפקט. 

אשמח לשמוע איך היתה החוויה שלכם. I know I can never go back.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;