ידעתם כמה מעצבים יש בדרום? ב-5.8.15 התקיים פאנל עיצוב לסטארטאפים בבאר שבע. הגיע הרגע בו צריך להרים את הכפפה וליצור מפגש בו מעצבים ומתכנתים מוכשרים יוכלו לעשות מינגלינג בריא ולהפוך לקהילה אמיתית.

לכאן נכנסו Tech7 בשיתוף עם איתמר צרפתי ממייסדי קבוצת מעצבים דרום, והרימו ערב יוצא מן הכלל בפאב אפלולי ובאווירה מרגשת, הדיון התנהל בסגנון סלון בו שוחחו להם ברק דנין (דוקטור ל-UX ומנכ״ל חברת UniqUI), שגיא שרייבר (דירקטור עיצוב וUX בסטארטאפ המצליח SimiarWeb ומי שהביא לנו את מגזין פיקסל פרפקט) ולקינוח, שי שפרנק (מנהל מוצר בכיר בסטארטאפ המצליח Fiverr).

אז הייתי שם ואספתי בשבילכם טיפים וכלים אפקטיביים שיחדדו לכם את צורת החשיבה. מוכנים לטעום קצת ממה שהלך שם?

Talk about startup design
Talk about startup design

עיצוב טוב חשוב בהצלחה של אפליקציה/מוצר בסטראטאפ. מה חשוב יותר – עיצוב משוגע או קוד מצויין?

ברק: השאלה מכשילה. כי בסטארטאפ יש הרבה יותר מאשר עיצוב וקוד, וכולם חשובים כדי שהמוצר יצליח ולכן הכי חשוב שהצוות ידע לעבוד יחד, המעצב והמתכנת צריכים להביא כל אחד את החלק שלו למוצר, ומשוב בונה אחד לשני ולשאר חברי הצוות.

שגיא: עיצוב וקוד הולכים יחד. ברגע שהקוד לא טוב, העיצוב לא טוב ולהיפך. בנוסף, ברגע שהמוצר עונה על צורך ממשי הוא יצליח גם עם הקוד או העיצוב פחות טובים. בסטארטאפ הכי חשוב זה מהות המוצר לדעתי.

בשנים האחרונות אנחנו שומעים בלי סוף את הבאז וורדס מעצב UI וUX מה זה UI UX, מה ההבדל בינהם? ומה הופך מעצב UX למעצב טוב.

שי: אתחיל ואומר שמדהים מה שהולך פה. כמות כזו מרשימה של אנשים שמתעניינים בחווית משתמש היה נדיר למצוא בערב אחד בתל אביב לפני שנים בודדות. משהו מאוד טוב קורה לתחום הזה, גם כאן בבאר שבע וזה מדהים לראות את זה.

בגדול, UX זו החוויה שמשתמש עובר ברמת ה-Flow והארכיטקטורה – איך בעצם 'אורזים' את הצעת הערך של המוצר והופכים אותו לחוויה מובנית, זורמת, ונכונה עבור הלקוח.

UI הוא התחום הויזואלי של הממשק, הסיגנוּן, העיצוב והביטוי הגרפי של ה-UX.

אמנם יש לכל אחד מהם הגדרה מדויקת ונפרדת, ובדרך כלל מדובר על אנשים שונים, בעלי כלים שונים שיתמקדו בכל אחד מהתחומים האלו, אבל בפועל, במוצר, אין בינהם הפרדה. הם שני מרכיבים מרכזיים של חוויה אחת שלמה, שנוצרת מהמפגש ביניהם.

תן דוגמא למוצר\ חברת סטארטאפ שעושה את זה נכון

שגיא: Invision. סטארטאפ שמתקשר עיצובים בין מעצבים לצוותים שלהם. ב-Invision ניתן להעלות עיצובים וליצור פרוטוטייפים מהירים באמצעות הגדרת "hotspots". יש שם גם אפשרויות תגובה ושיתוף מעולות. המוצר מדהים מבחינת הערך שהוא נותן למשתמשים. הם כל הזמן מוציאים פיצ׳רים חדשים וזה מרגיש שמישהו קורא את המחשבות שלך, בדיוק כשחשבת שמשהו חסר הוא צץ בתור פיצ׳ר חדש במוצר שלהם. הדרך בה הם מתקשרים את זה גם למשתמשים שלהם הוא מדהים. ממליץ בחום להרשם לשירות שלהם!

לאחרונה שחרורו לרשת ערכת UI ענקית חינמית לחלוטין שנקראת DO, והדבר המדהים הוא שהם מאפשרים להוריד אותה ללא צורך במתן אימייל או כל פרט מזהה, פשוט להוריד ולהינות. זה משהו שמראה גם על culture ודרך מחשבה מדהימה בעיניי.

Invision DO
Invision DO

עדכון מאז האירוע: Invision הוציאו עוד ערכה חינמית ענקית בשם Now.

שי: UX ו-UI הם מאוד תלויי הקשר, ולא תמיד זה העיצוב היפה ביותר או החוויה העשירה ביותר הם גם הטובים ביותר. אתר Etsy למשל מתנהג מדהים באופן שבו הוא משרת את המשתמש במגוון אדיר של כלים, ובמוצר שכל הזמן משתנה ומתפחת. העיצוב הבסיסי והפשוט מאפשר ׳להחזיק׳ את כל אלו לאורך זמן למרות שהוא ממש לא מעורר השראה מבחינה אסטתית או חוויתית.

Etsy
Etsy

ברק: לכו ודברו עם המשתמשים שלכם. Invision מצליחים לזהות את הצרכים של המשתמשים, דברים שאפילו המשתמשים עצמם לא הבינו שהם צריכים – כמו ששגיא אמר, הם כאילו ״קוראים לנו את המחשבות״. כדי להשיג תוצאות כמו של Invision, צריך לדבר ולחקור את המשתמשים. בטיסה ארוכה כשהדיילת מגישה לך מים, למרות שלא ביקשת, כי היא פשוט יודעת שבשלב הזה בטיסה מתייבש לך כבר הפה בגלל האוויר היבש, הדיילת מפתיעה אותך עם כוס מים צוננת והחוויה שלך משתפרת מאוד – הנה שיפור בחוויה שאפשר להגיע אליו בקלות אם רק מכירים היטב את קהל היעד, אם רק מדברים איתו אחד על אחד או מסתכלים על מעשיו (גם ובעיקר בעולם האמיתי, לא רק באנליטיקס).

שי: דבר נוסף, ואני לא בטוח שאפשר ללמד את זה – אבל הדבר הכי חשוב זה ש״תרגעו״. לפעמים אנחנו חושבים יותר מדי מורכב. אנחנו מגייסים את כל היצירתיות והחוכמה, ושוכחים שהחוכמה היא לעשות את זה פשוט. כי מה שבאמת חשוב הוא שלמשתמש שלנו הפעולה שעליו לבצע תהיה ברורה ופשוטה. בדרך כלל, את הפתרונות המאוד חכמים, המשתמשים בסוף לא מבינים, אז עדיף ללכת על הפשוטים.  

מה הWorkflow העיצובי ביצירת מוצר\ אפליקציה?

שגיא: אצלנו בסימילרווב המעצב עובד בצמוד עם מנהל המוצר מתחילת התהליך. זה תהליך שהתחלנו להטמיע השנה, והוא הוכיח את עצמו מעל לכל ציפייה. לקחנו את המודל מחברות כמו פייסבוק ו-Intercom, ובכלליות המודל הזה נהיה יותר ויותר פופולארי בעולם ככל שמבינים את החשיבות של מעצב בצוות מקבלי ההחלטות על המוצר. אנחנו מתחילים מלשבת יחד עם מנהלי המוצר ולעשות מחקר יחד, משם  לגבש רעיון כללי לגבי מה שאנחנו רוצים לעשות. עם אותו ררעיון ראשוני אנחנו קובעים פגישה עם הצוות Agile שלנו שכולל מתכנתים ואנשי ביג דאטה לרוב, ומציגים להם את הרעיון הכללי של מה שאנחנו רוצים לעשות, ומקבלים מהם אינפוטים מהצד הטכני. השלב הזה חשוב מאוד מכיוון שלמתכנתים תמיד יש אינפוטים טובים שיכולים להשפיע על בניית הפיצ'ר. משם עוברים לשלב הסקצ'ינג/ויירפרייימס ועיצוב. אחר כך יש ישיבה נוספת עם המתכנתים כדי לקבל מהם אינפוטים נוספים.  לאחר מכן הפיצ'ר עובר למחלקת ה-R&D לפיתוח. אחרי הפיתוח יש לנו מעברים לוודא שהכל עובד ומרגיש טוב.

שי: יש פרויקטים בהם מבצעים אבולוציה לפיצ׳ר קיים וכל פיצ׳ר כזה מנוטר ונמדד ברמות שונות בכלי BI ו Analytics. פיצ׳רים חדשים מנוסים בכל מיני טכניקות כגון A/B testing בה מציגים שתי גרסאות של המוצר לשתי קבוצות של משתמשים ובוחנים איזו מהן גרמה למשתמש לבצע אינטראקציה מוצלחת יותר. דוגמא למהלך של AB testing בFiverr.

כדי לקבל תשובות יותר איכותיות (ולא כמותיות) אנחנו משתמשים בכלים שונים לסקרים שניתן להטמיע בקלות במוצר, ומאפשרים לעשות מחקרי שימושיות. למשל, להקפיץ הודעה למסך של המשתמש ולשאול  ״עד כמה הפעולה היתה פשוטה עבורך?״, או ״מה מונע ממך להשלים את העסקה״? – כך ניתן לקבל מידע אמיתי ומהימן שישמש אותנו בתהליך פיתוח המוצר:

Qualaroo
Qualaroo

ברק: החיסרון של כלי ניתוח כמותיים כמו ClickTale שמציג ״מפות חום״ – כמה גולשים טיילו עם העכבר ולחצו ואיפה על המסך הם עשו את זה – הוא שהתוכנה לא נותנת את הנתון החשוב ביותר – למה הם עשו את זה. 80% מבעיות הממשק מתגלות באמצעות בדיקות שמישות עם 5-7 אנשים מתוך קהל היעד של המוצר. את הבדיקות האלה אפשר לקיים עם המוצר האמיתי, אבל גם עם mockup או אפילו Wireframe אינטראקטיבי.

מה השוני בתפקיד המעצב בסטארטאפ מול מעצב בחברה גדולה?

שגיא: שאלה טובה, אנחנו מדברים על UX ו-UI כשני דברים שונים, מבחינתי האישית זה אותו דבר. בתור מי שהתחיל כמעצב בסטארטאפ קטן הייתי עושה הכל – עיצוב, אפיון, תכנות, שטיפת כלים – בכל. צריך להבין שבסטארטאפ אין הרבה כוח אדם וכמעט ואין תקציב בהתחלה ולכן צריך ללמוד לעשות הכל. מי שמקפיד ללמוד כל הזמן – אף אחד לא יכול עליו. הטיפ שלי אליכם – תלמדו כמה שיותר דברים.

בחברה גדולה כהשוואה, בתור מעצב אני כמעט ולא נוגע בקוד.

ברק: אם יש לכם את האפשרות להתמחות בהכל, מרקטינג שעושה פרודקט וכולם עושים גם וגם ומבינים ב-UI – לכו על זה. אם נחזור להשוואה בין UX ל-UI,  לדעתי יש הבדלה ברורה מאוד ומהותית ביניהם למרות הצמידות. ב-UX צריך להבין אנשים, פסיכולוגיה, התנהגות צרכנים וטכנולוגיה כדי להבין מה אפשרי ומה לא. כדי לעשות UI טוב אין צורך להבין את המוטיבציה של הגולש אלא להיות מעצב טוב.

לרוב במקומות קטנים מומחה UX ומומחה UI יהיו אותו אדם, כשבחברות גדולות יש הרבה פעמים הפרדה בין התמחות ב- UI להתמחות ב- UX ואת התפקידים הללו ממלאים בעלי תפקידים שונים.

השוק של היום רווי בחומרים גראפים מוכנים בתשלום, ערכות UI מלאות, חבילות איקונים, מאגרי תמונות ואלמנטים. האם מעצב אמיתי עושה הכל לבד או שזה בסדר לקנות חומרים ולשלב אותם בעיצוב?

שי: גם וגם. יש הרבה מאוד אלמנטים שלא כדאי לפתח לבד אלא לעצור, להושיט יד ולקטוף, כמו פיתוח פונט או עיצוב אייקונים ברמה גבוהה.

ברק: אם לעסק יש רעיון ייחודי הוא לא ישתמש בטמפלייט. למשל אתר כמו האתר שלנו, UniqUI למשל לעולם לא יוכל להשתמש בטמפלייט. כשנכנסים לעמוד הראשי של האתר נוחתים לתוך אמצע העמוד, לא לראשו כמקובל. התנהגות מהסוג הזה בדרך כלל לא תמצאו בטמפלייט.

שגיא: לפני כמה שנים לא היו ערכות אייקונים וערכות UI. היום יש ערכות מטורפות כך שאם אין דרישה לעיצוב ספציפי ניתן להשתמש בערכות קיימות. אצלי יש כמות אדירה של אייקונים על המחשב ואני משתמש בתוכנה למק בשם IconJar שמסדרת את האייקונים ומאפשרת  לי חחיפוש מהיר ככל פעם שאני צריך אייקון למסך מסויים.

IconJar
IconJar

הטרנד העיצובי של השנים האחרונות הוא עיצוב שטוח ומינימליסטי. הבעיה היא שכנשארים נאמנים לטרנד כל העיצובים נראים אותו הדבר. איך אפשר לבדל את עצמך בעיצוב ולהיות שונה ועדיין להיות קשוב לטרנדים ולהיות רלוונטי?

שגיא: בדיוק יצא מאמר שכותב על זה שהכל נראה אותו דבר בעיצוב שטוח ואנחנו מאבדים אופי. לדעתי, בעיצוב שטוח המעצב צריך להראות ידע ויכולות ביסודות של העיצוב. אני מדברר על גריד, קומפוזיציה, טטיפוגרפיה וכו'. בעיצוב שטוח צריכים ליישם הרבה ממה שלומדים בתואר – דבר שמכניס רלונטיות חדשה בללכת ולללמוד עיצוב במוסד לימוד כמו שנקר, בצלאל, HIT וכו'. אם אתם לא למדתם ולא מתכננים ללמוד באחד ממוסדות הלימוד לעיצוב, אני ממליץ בחום לקרוא ספרים ומאמרים על טיפוגרפיה, גריד וקומפוזיציה.

שי: בכל סוג של עיצוב יש טרנדים. בעיצוב רכב ואופנה למשל, כולנו רואים איך הטרנדים הולכים ומשתנים. יש הרבה לימוד שעובר בין מוצר למוצר, וכולם מעתיקים מכולם דברים שעובדים טוב – זו למעשה סוג של אבולוציה, והאינטרנט הוא זרז מטורף לתהליך הזה. אני באופן אישי לא נבהל ולא מפחד מזה אלא רק מחכה לראות מה יקרה הלאה.

אם כבר מדברים על טרנדים, מה לדעתכם יהיה בעוד שנה בעולם העיצוב?

שי: אני חושב שכיוון שאנחנו בתהליך של אבולוציה שמתרחשת בהרבה תחומים, אני מאמין שהמעצב יהיה שקוף – בין החוויה למשתמש – שלא יראו שהיה שם מעצב ושלא יורגש המאמץ שלו. אני לא אומר שלא צריך עיצוב, אלא שצריך עיצוב כל-כך טוב, שהחוויה תהיה ״טהורה״. דווקא בטרנד ה- Flat Design, ההצטמצמות והדיוק הם חלק מהתהליך הזה בדיוק. מעבר לזה, אני צופה שחווית חדשות של ניווט ואנימציות ישפיעו מאוד על חווית המשתמש בשנים הקרובות.

שגיא: בעוד שנה ייכנס גם טרנד של עיצוב לביש (קיים כבר היום אבל יהיה יותר מיינסטרים). אנחנו מתאימים את עצמנו לממשקים קטנים. הרעיון הוא לנסות שהחוויה תהיה שלמה ושלא ירגישו אותנו המעצבים. למשל כשאני חוזר הביתה והדוד כבר יהיה מוכן כי השעון שלי זיהה את המיקום שלי בדרך הביתה מהעבודה והדליק לי את הדוד.

ברק: דוגמא מצויינת לחוויה שקופה כפי ששגיא הציע, היא האור במקרר. כשאנחנו פותחים את המקרר האור שבפנים נדלק רק בשבילנו. אף אחד לא חושב על זה. אנחנו מדברים על עיצוב שמבין אותך ומזהה מה אתה צריך, המעצב צריך ליצור חוויה שתגרום לעיצוב להיות שקוף.

ומהצד השני, יש תהליך מתפתח של חברות שרותמות את העיצוב כערך מרכזי. מדובר במצב בו יש מעצב בכיר ברמה של סמנכ״ל. מחקר הראה שהמניות של חברות שהשקיעו משמעותית בעיצוב עלתה בממוצע יותר מאשר המניות של שאר השוק.

מה הייתם ממליצים למעצבים בתחילת דרכם – האם יש איזה תכונת אופי או איזה X פקטור למעצב UX טוב?

שי: אני למדתי עיצוב תעשייתי בבצלאל, שילוב של עיצוב, הבנת משתמשים, וטכנולוגיה. המעבר שלי היה ועדיין מאוד מוזר, חברים עדיין תוהים אם אני לא מתגעגע להחזיק דברים בידיים. האמת היא שאני מתגעגע. אבל אני חושב שהמיקס הזה נותן כלים טובים גם לעולם ה״וירטואלי״. חלק מאנשי ה- UX הטובים שאני מכיר מגיעים מתחומי הפסיכולוגיה והטכנולוגיה. אני חושב שהתכונה הכי חשובה היא להבין אנשים, ולכבד אותם.

שגיא: צריך ללמוד לקבל את המילה ״לא״. דרוש אורך רוח וחשוב שתהיה לכם אמונה עצמית.

גם מי מכם שלומד במוסד לימודים, אל תפסיקו לקרוא ולהתעדכן. בהזדמנות זו אני ממליץ על הניוזלטר שלנו כי שם אני אישית משתף כל שבוע את המאמרים שאני קורא כדי להשאר בעניינים. אני ממליץ לכל מי שרוצה להכנס לתחום וגם מי שכבר שנים בתחום שיקראו את המאמרים שאני משתף שם. אחד אחד. זה לא קל, צריך לפנות זמן (ברמה של שעות) לקריאה והתעדכנות. אני מציע לקחת כמה שעות כל סופשבוע, לתאם עם הבן/בת זוג שזה מה שאתם צריכים לעשות כדי להשאר בעניינים, ופשוט לעשות את זה.

עוד טיפ ואולי הכי חשוב שאני יכול לתת – זה שאם אתם לומדים עיצוב – תעבדו בזה תוך כדי! יש עוד טיפים במאמר שכתבתי בפיקסל פרפקט.

ברק: חשוב לזכור שלמי שקורא את תיק העבודות ששלחתם אין זמן. אם הוא צריך לעבוד קשה כדי לעבור בין העבודות שלכם, הלינק לאתר שלכם לא לחיץ או מוחבא והתהליך הוא לא פשוט, הם יעזבו באמצע, אז אל תעשו למראיינים חיים קשים. צריך לחשוב מה יעניין אותם לראות. אם יש לכם דרך לדבר עם מראיינים (שלא במעמד ראיון) רצוי לדבר איתם ולשאול מה חשוב להם לראות, לקרוא מאמרים על מה חשוב למראיינים בתחום ולעשות מחקר מעמיק כדי שלא לפספס הזדמנויות רק כי תיק העבודות שלכם לא מציג את המידע הנכון.

שי: נקודת פתיחה טובה, אם יש לכם אפשרות – להיכנס לסטארטאפ שנמצא בשלב המאוד התחלתי שלו, זה בית הספר הכי טוב שיהיה לכם, כי תגעו בכל תהליכי המוצר והשיווק. סטארטאפים רעבים למעצבים, לא תמיד יכולים להרשות לעצמם אנשים מנוסים, ולכן ומדובר במקפצה מטורפת.

שגיא: אם נכנסתם לענייני קריירה, קראתי היום מאמר ממש מעניין מאת קלארק וולברג – המנכ"ל של Invision, שמדבר על טיפ חשוב לתכנון הקריירה: כנסו ללינקדאין לפרופילים של בעלי מקצוע בתחום שאתם מעריכים, תראו את השלבים ואת מקומות העבודה בהם הם עברו במהלך דרכם המקצועית כדי להיות מה שהם עכשיו. לפי זה תוכלו להסיק אולי איפה אתם רוצים להיות, ובאיזה סוג מקומות עבודה תרצו לעבוד.

באר שבע היא עיר שמושכת אליה בשנים האחרונות חברות הייטק רבות ואת הצד המשלים העיצובי הם לוקחים מסטודיואים של מעצבים במרכז. מה צריך להבשיל כדי שתתפתח פה דרישה למעצבים מקומיים והחברות ייצרו משרות אינהאוס למעצבים?

ברק: כשהקמנו את UniqUI במרכז לפני כ-6 שנים, לא הרבה אנשים ידעו מה זה UX. יצרנו מיטאפים חינמיים, ניוזלטר, מפגשים פיזיים ממש כמו זה כשהרעיון הוא להביא את הקהילה למקום אחד. צריכה להיות תשתית בריאה של טכנולוגיה שתאפשר למצב כזה להתקיים.

שגיא: קיום של כמה שיותר מפגשים שבהם מעצבים מדברים אחד עם השני ויוצרים הפרייה הדדית. בנוסף – אנשים – תפגשו הרבה לארוחות צהריים. שהייתי ב-Upwest Labs בפאלו אלטו, נדהמתי מכמה פגישות צהריים אנשים עושים שם. כל אחד יכול לשלוח אימייל לכל אחד ולבקש ממנו להפגש, לא משנה איפה הוא עובד. אתם יכולים לשלוח מייל למישהו מפייסבוק והוא יישמח לפגוש אתכם, תוכלו לשלוח מייל למשקיע חשוב – והוא ישמח לפגוש אתכם. יש משהו בתרבות של פגישות שכך מכירים לעומק אנשים חדשים ויוצרים קשרים רלונטיים שבסוף לכו תדעו לאן יובילו אתכם. בנוסף, פגישת צהריים היא תמיד פגישה שלא נוגסת לכם כמעט ביום העבודה.

מיקרופון פתוח – הבמה כולה שלכם

Open Mic
Open Mic

באיזה שלב הסטארטאפ צריך לחשוב על UX ו- UI?

שי: תלוי מה אתה עושה. יש מוצרים שהבשורה שלהם היא חווית משתמש חדשה ואז אין מה לזוז בלי להבין מהי אותה חוויה (Tinder למשל). גם במידה ואתה לא עושה מוצר שכל כולו חוויה, המחשבה על החוויה והעיצוב הם כלי מאוד חשוב שעוזר להבין ולדמיין מה יהיה המוצר הסופי ואיך הוא יתקשר עם המשתמש, ולכן כדאי להקדים ולחשוב עליהם.

האם עדיף לקחת לסטארטאפ מעצב חווית משתמש חיצוני או מישהו מבפנים?

ברק: השאלה היא האם יש לך כסף או לא. אם אין, צריך לעשות מה שאפשר לבד. אני הייתי משאיר את ה- UX חיצוני כדי שתוכל להתעסק בפיתוח הסטארטאפ וכשיהיה לך כבר קהל ותקציב תוכל להכניס מישהו פנימה בתור שכיר.

שגיא: מהניסיון שלי, טיפ קטן – כשאתה מכניס מעצב כשותף זו חתונה קתולית. עדיף להתחיל עם מישהו כפרילנסר ואם הכימיה טובה תמיד אפשר להציע לו להכנס כשותף. ככה אני נכנסתי ל-Moolta, הסטרטאפ הראשון שלי (שהפך להיות Tapdog ולבסוף נקנה על ידי SimilarWeb).

שי: זה תלוי בהרבה גורמים, אבל חשוב לזכור, שלא כמו בעיצוב לפרינט או לפרסומות – במוצר המעצב צריך ללוות את התהליכים לאורך זמן, להתנסות בדברים שונים ולהוסיף שיפורים ללא הפסקה. לכן מדובר על קשר מחייב – ולפעמים פרילנסר או אאוטסורס פחות מתאימים לזה.

מה עושים עם מתכנתים שלא אכפת להם מעיצוב?

שגיא: אם אתם מעצבים שלא אכפת לכם מתכנות, או מתכנתים שלא אכפת לכם מעיצוב – כדאי שתחליפו מקצוע. תמיד כדאי לתת למתכנת לראות את השלב העיצובי לפני המעבר לתכנות כך שבמידה ויש לו הערות ניתן יהיה לחסוך שלבים מיותרים.

לסיכום (החוויה שלי מהערב הזה)

בנימה אישית, היה עונג צרוף להיות חלק מסיעור מוחות אונליין של קהילת מעצבים ומתכנתים שנמצאים בשלבים שונים מבחינה מקצועית. שילוב של אנרגיות מצויינות, אנשים טובים ובירה ביתית עשה את העבודה. בתור מי שגרה בדרום הדרומי, אני משתדלת לצאת ולפגוש בעלי עסקים בכל הזדמנות. יש הרבה מיטאפים עסקיים בדרום וזה היה הראשון שהוקדש לעיצוב ווב ופתח בפניי כמה שיתופי פעולה מעניינים, וכל זה במגרש הביתי שלנו. כבר רואים את המפגש הבא באופק.

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;