פינת ליטוף לקקטוסים, ארגז עץ שופע בחמוצים מאויירים, קיר צביעה באורך חמישה מטרים היו רק חלק מאוסף האטרקציות וההפתעות בתערוכת The Rabtus Exchange Program 2013, מאת מיקי מוטס.

המטרה: רבטוס – ארנב קקטוס מצויר וירוק.

האיש מאחורי המטרה: מיקי מוטס, בן 35, מאייר ואנימטור, בעל חנות ב ETSY וחובב חתולים.

המקום: גן החשמל 35, תל אביב.

החלל תצוגה בגן החשמל אינו משופע בכניסה מרהיבה ומוארת, והמדרגות הרעועות המובילות פנימה אינן נוסקות בך ביטחון רב כי אכן הגעת אל המקום הנכון. אולם לאחר מספר רגעים ניטעת בך ההבנה כי הגעת לכל הפחות למפגש של כת אמנותית סודית, או לכל היותר לתערוכה מרתקת המקיפה למעלה מ 80 איורים, 40 משתתפים וארנב קוצני אחד.

The Rabtus Exchange Program 2013
The Rabtus Exchange Program 2013

אם לא הכרתם את רבטוס לפני כן, סידר עבורכם מיקי את האוזן (והעין) בקולאז' מענין של רבטוס וקאמבר (הסייד קיק המלפפוני בסיפור) על פני תמרורים ואובייקטים ציבורים נוספים ברחבי העולם. שמשונית בפורמט רחב ומרשים נפרסה לעיני כל הנכנסים והסבירה בהומור ובהרבה צבע את הסיבה לפרוייקט. ואם זה לא מספיק, תמיד תוכלו ללטף קקטוס בפינת ליטוף שהוכנה מראש לבואכם.

קולאז' תמונות של רבטוס וקאמבר ברחבי העולם
קולאז' תמונות של רבטוס וקאמבר ברחבי העולם
פינת ליטוף לקקטוסים
פינת ליטוף לקקטוסים

חלל התערוכה עצמו הכיל איורים ממוסגרים שנפרסו על פני 3 קירות, וחולקו למשפחות בעלות 3 נפשות: איור של רבטוס לפי תפיסת עולמו וסגנונו של מאייר מסויים, רפרנס קטן של סוג עבודתו של אותו מאייר, ואיור של המאייר עצמו על פי תפיסתו וסגנונו של מיקי. כל משפחה לוותה בהסבר על המשתתף בתערוכה (ועל האוכל המועדף עליו), שנכתב בלא פחות מטוש שחור על פני הקיר הלבן. מגניב, מחאתי ולגמרי נונשלנטי, כבר הזכרנו?

איורים מתוך התערוכה
איורים מתוך התערוכה

פרט לאוסף האיורים המגוון והמרשים היו גם עבודות תלת מימדיות מעניינות – מובייל של רבטוס העשוי מצמר טבעי, קאמבר סרוג שהוצג על פני קרש חיתוך, כרית מקסימה וצבעונית ועליה מודפסים רבטוסים שונים, מעין גרפיטי שנעשה על פני לוח פורמייקה רטרו צבעוני ועוד.

מובייל רבטוס מצמר מאת Dew Drops  |  קאמבר סרוג מאת Reut Malovani
מובייל רבטוס מצמר מאת Dew Drops | קאמבר סרוג מאת Reut Malovani

מיקי דאג גם לאינטרקציה כיפית עם מבקרי התערוכה – פינת צילום עם רבטוס וקאמבר, ארגז עץ שהוצגו עליו קופסאות חמוצים מאויירות בקאמברים במלח, סרט דוקומנטרי על הסיפור מאחורי הצמד, קיר צביעה ע-נ-ק עם הדמויות במגוון פוזיציות וגדלים לצביעה ופרשנות חופשית של הקהל הרחב, פינוקי עוגיות טבעוניות בדמות רבטוס, בירה מקומית וכן הלאה…

פינת צילום
פינת צילום
שימורי חמוצים מאויירים בקאמברים
שימורי חמוצים מאויירים בקאמברים
קיר צביעה
קיר צביעה

בסיום הסיבוב, אם עוד לא יצאתם עם אחת מן היצירות (וזה באמת מפתיע אם לא…) הייתה אפשרות להשתדרג בעוד כמה ממעשי ידיו של מיקי – מדבקות מפלצות, כעשר וריאציות של מד גובה לחדרי ילידים, פוסטרים מאויירים, בקבוקי שתייה מודפסים ובובות רבטוס וקאמבר ירוקות וידידותיות. חשוב לציין כי כל ההכנסות מן האירוע נתרמו לעמותת "גירגורים", מקלט עבור חתולי רחוב, שזו מטרה נעלה בפני עצמה.

פינת מכירה של מוצרי רבטוס וקאמבר
פינת מכירה של מוצרי רבטוס וקאמבר

לסיום, מיקי הפגיז בתערוכה מלאת כישרון, הרבה הומור והמון קלילות. בחלל לא מאד גדול הצליח ליצור רצף של עניין והפתעות למשתתף, כשהכול נעשה בהרבה טעם, כייף, ואוירה אומנותית. תודה רבה, ומחכים לתערוכה הבאה!

מיקי מוטס וזיו מלצר
מיקי מוטס וזיו מלצר

להלן האומנים שהשתתפו בתערוכה:

Miki Mottes (Israel), Giulia Sagramola (Italy), Nathan Jurevicius (Australia / Canada), Stuart Witter (UK), Rosey Cheekes (Canada), Guturo (Colombia), Sasa Elebea (Israel), Andrea Kang (USA), Allan Sanders (UK), Javier Lopez (Spain), Bengi Gencer (Turkey), Hanako (Japan), Eliran Cohen (Israel), Ahmed Sabrouti (Egypt), SSEBONG (South Korea), Reut Malovani (Israel), Osian Efnisien (UK), Inbar Shabtai (Israel), Veronica Grech (Spain), Souletude (Israel), Akinori Oishi (Japan), Oren Fait (Israel), Meni Tzima (Greece), "Dew Drops" Tal Dvash & Tom Bigelajzen (Israel), Nick Nazzaro (USA), Yonny Zafrani (Israel), Tom Hanni (Switzerland), Al Murphy (USA),Matias Vigliano (Argentina), Ido Yehimovitz (Israel), Emory Allen (USA), Olla Boku (Taiwan), Gal Mamalya (Israel), Stefan Bucher (USA), Tamar Moshkovitz (Israel), Anil Tortop (Australia), Elite Avni Sharon (Israel), Catherine Oshiro (USA), Hagar Ben Yishay (Israel).

ועוד כמה דוגמאות לאיורים שהשתתפו, את האוסף המלא ניתן לראות כאן. 

Akinori Oishi by Miki Mottes
Akinori Oishi by Miki Mottes
Rabtus by Anil Tortop
Rabtus by Anil Tortop
Rosey Cheekes by Miki Mottes
Rosey Cheekes by Miki Mottes
Giulia Sagramola by Miki Mottes
Giulia Sagramola by Miki Mottes
Rabtus by Tom Hänni
Rabtus by Tom Hänni

[wp_bannerize  group="new-media-new" limit="1"  random="1" ]

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;