ב-6.5 התרחש אחד הכנסים הכי בולטים וחשובים בתחום ה-UX בארץ. 12 מרצים מצוינים ומרתקים, פאנלים מפתיעים וספונטניים ואולם כנסים גדוש פינוקים היו רק חלק קטן מאותו יום. הצטרפו אליי לסיקור תמציתי של הכנס הזה.

כבר בכניסה לאולם הכנסים באיירפורט סיטי ניתן היה לחוש את ההתרגשות באוויר. בדוכן ההרשמה קיבלו את פניי בחיוך ופינקו במחברת מטעם הכנס ושרוך צבעוני.
לצד קינוחים טבעוניים וקפה משובח היה גם לוח עם דפי ממו צבעוניים ושיחה ערה על מה ידובר הפעם בהרצאה על ה – Engagement. סה״כ התחלה לא רעה.

 

סיכומי הרצאות ומצגות

קייס סטאדי על Rebrand של ״סמאשינג מגזין" | ויטלי פרידמן

ויטלי פרידמן, העורך הראשי של אחד ממגזיני העיצוב המצליחים בעולם, פתח את היום באלגנטיות והתלהבות. בנוסף להרצאת הפתיחה הוא שימש כמנחה של הכנס כולו. ההרצאה שלו עסקה במיתוג מחדש של המגזין והענקה של ערך מוסף בעיצוב עבור קוראיו.

הנה כמה נקודות מעניינות שלקחתי מההרצאה שלו:

  • בעולם דינמי וויזואלי כמו עיצוב דיגיטלי, חשוב לבלוט וליצור Engagement, אפילו בדברים הקטנים, לדוגמה: הינשוף של ReadMe, האנימציה המתוקה של היטי, הפנגווין של Pingu, דאבל טאפ לדילוג של 10 שניות ביוטיוב וכמובן האינטרקציה בהובר על התמונות בסמשינג מגזין.
  • אתה לא בהכרח המשתמש במוצר שאתה מעצב. לדוגמה: סמשינג מגזין עבר שינוי מבחינת הגריד, התמונות, הטיפוגרפיה ואיורי החתולים. ויטלי עצמו לא אוהב את הגריד החדש והוא בכלל בנאדם של כלבים, אבל במבחן המציאות – זה מה שהקוראים שלו אהבו.

    Vitaly Friedman
    Vitaly Friedman

להפוך את אי הוודאות לכוח יצירתי | יונתן לוי

יונתן לוי, מומחה UX, יזם, סופר וגם צייר בעברו, הגיע כדי לחלוק איתנו את ארסנל הטכניקות שלו להגברת יצירתיות בשוק תחרותי ודינאמי. לדבריו, חוסר הוודאות הוא אינו מכשול אלא תמריץ, זה האינדיקטור שאנחנו נמצאים בכיוון הנכון.

הנה כמה נקודות חשובות שלקחתי לעצמי מההרצאה שלו:

  • Limit your super power – דעו את הצדדים הטובים והמוצלחים שלכם, והגבילו אותם בכוונה. תראו כי משם יגיעו פתרונות יצירתיים שלא שיערתם על דעתכם.
  • Adopt your mistakes – קבלו את הטעויות והכישלונות שבדרך באהבה ותגיעו למקומות מופלאים. לדוגמה: ידעתם שסמסונג החלה כחברה לייבוש נודלס ודגים ואינסטגרם בכלל החלה את דרכה כאפליקציה לצ׳ק אין?
  • Assume failure and ask why – לפני שהמוצר עולה לאוויר, תשאלו: מה יקרה אם… נכשל? וענו לעצמכם על השאלה. יתכן ותעלו על כיוונים חדשים ומפתיעים במוצר עוד לפני שהוא הושק.

    Yonatan Levy
    Yonatan Levy

https://www.slideshare.net/YonatanLevy/turning-uncertainty-into-creative-power?qid=3426081e-9b54-4c0a-93fc-af4a88673e7a&v=&b=&from_search=1

מי מפחד מעיצוב פתוח? | עמנואלה דמיאני

דמיאני היא מעצבת מוצר במוזילה פיירפוקס, אשר הגיעה מברלין כדי לספר לנו על הכוח של קהילת משתמשים בתהליכי אפיון ועיצוב.

הנה כמה דוגמאות ותובנות מעניינות שהציגה:

  • מה במותג שלכם יכול להיות מושפע מקהילת משתמשיו? מסתבר שהרבה. מוזילה שינתה את הלוגו, נראות הטאבים שלה, themes ועוד- בעקבות עיצוב וקידוד של משתמשיה.
  • סבבה, הבנו… אבל איך זה יכול לעזור לי כמעצב.ת או מאפיינ.ת? ובכן, כמה מכם מכירים את התגית ״Ask for design" ב GitHub? מזמינה אתכם לחקור את הנושא כאן, למצוא מידע על Design Systems כאן ואייקונים חינמיים כאן. כל האינפורמציה היקרה הזו היא ללא עלות ובזכות משתמשים נאמנים ואיכפתיים. די מגניב, לא?
  • אז איפה נמצאים המשתמשים שלכם? דמיאני טוענת שאפשר למצוא אותם בבלוגים, באפליקציות של Bug Trackers וכמובן ברשתות חברתיות.

    Emanuela Damiani
    Emanuela Damiani

אמפתיה בממשקי שיחה | מארק פאולינה

מארק פאולינה הוא מאפיין חווית משתמש בכיר ב Google. הוא הגיע לדבר על אחד הנושאים החמים ביותר בשוק העיצוב היום – ממשקי שיחה. בעידן של בינה מלאכותית ומשין לרנינג – איך מעצבים אינטיליגנציה רגשית באופן שאנשים יגיבו אליה באמפטיה, בנינוחות ובאמינות?

הנה הנקודות החשובות מן ההרצאה שלו:

  • קודם כל, חשוב לעשות את ההבדלה בין סימפטיה (להזדהות ולהציע נחמה מבלי להתנסות בסיטואציה עצמה) לאמפטיה (להזדהות מתוך ניסיון אישי). דוגמה מעולה לפרסומת שמדגימה את הנושא נמצאת כאן.
  • אחת הסכמות שמשתמשים בהן ב Google היא:
    When     (situation)     I want to     (expected outcome)     So I can     (motination \ anxiety)
  • אפשר גם להשתמש בטכניקה מצוינת מתוך Design Thinking והיא משחקי תפקידים:
    אחד משמש כמשתמש באפליקציה והשני משמש כקולה של האפליקציה עצמה. זה מדהים לראות לאילו תובנות אפשר להגיע כשהאפליקציה הופכת ל 100% אנושית.
Marc Paulina
Marc Paulina


עיצוב מונחה לקוח המשפר אחוזי המרה | טליה וולף

אחרי ארוחת הצהריים, שמחים ומדושנים, צעדנו חזרה לקראת האולם כדי לשמוע את המשך ההרצאות. טליה וולף, מייסדת GetUplift ומומחית לאופטימיזציה, נתנה הרצאה מהפנטת וסוחפת על איך להשתמש ברגש כדי להעלות את אחוזי המכירות באתרי E-commerce.

הנה המסקנות שלי מההרצאה שלה:

  • המניע העיקרי בקניית מוצר ב 99% מהמקרים הוא אמציונלי – אנחנו מעוניינים להיות כאלו, להרגיש טובים יותר, מוצלחים יותר, אהובים יותר. לדוגמה: הפרסומות של קוקה קולה אינן על המוצר עצמו אלא על ההרגשה שלנו כשאנחנו שותים אותו.
  • להיות פחות Data driven ויותר Customer Driven – לברר מי הם, איך הם חושבים, למה הם בחרו דווקא בכם.
  • כשמעצבים מוצר צריך לשאול 4 שאלות: מהי נקודת הכאב בתהליך הקנייה, מהן הטריגר הרגשי לרכישה, מהם ההיסוסים והדאגות של המשתמשים בתהליך, איך הם רוצים להרגיש לאחר שימצא הפתרון.
  • כשמראיינים משתמש רצוי לשאול 4 שאלות: מה הבעיה שהמוצר שלי פתר עבורך, מה גרם לך לחפש את הפתרון הזה, כשלא השתמשת בפתרון שלי – איך פתרת את הבעיה, אם לא יכולת להשתמש בפיתרון – מה היית מפסיד.ה?
  • להמשיך לשאול ״למה?״ עד שמגלים את הסיבה האמיתית לרכישה/שימוש במוצר.

זו היתה הרצאה סופר חשובה ופרקטית, ניתן להירשם כאן ולקבל המון חומרים ומצגות חינם!

Talia Wolf
Talia Wolf

עיצוב חוצה ארצות ותרבויות | ג׳ני שין

שין היא מומחית בכירה לאיפיון ועיצוב חווית משתמש ב Taptal וחלק מהצוות שהקים את Ladies that UX לקידום נשים בתעשייה. שין הגיעה כדי לספר לנו איך יוצרים חוויה ייחודית למשתמשים בינלאומיים תוך התחשבות במגוון האנושי הרחב מבחינת שפה, תרבות ועוד.

הנה הנקודות החשובות בהרצאה שלה:

  • כיום, זה כבר לא מספיק רק להציע למוצר תרגום ל 10-20 שפות כדי להפוך אותו לבינלאומי. משתמשים מצפים למוצר שיכיר במאפיינים התרבותיים וההיבטים העסקיים הייחודיים להם.
  • חשוב לחקור לעומק את התרבות של המדינה שבה נמצאים המשתמשים שלך. לדוגמה – באתר תיירות, עבור המשתמשים ההולנדים היה חשוב לציין במפורש כי יש לדייק בעת ההזמנה בשם המשתמש כפי שמופיע בדרכון, אחרת המשתמש יקנס ב 40€. לעומת זאת, באותו אתר עבור משתמשים גרמנים היה חשוב להעמיס במידע והסברים על הנושא כדי ליצור תחושת ביטחון.
  • חשוב לחקור את ה UI Pattern, לדוגמה – בארה״ב משתמשים באייקון של המבורגר לתפריט. לעומת זאת בסין, משתמשים באייקון של מצפן ובלייבל יכתב ״Discover".
  • בדיקות שמישות מראות כי עיצוב נכון באתר יגרום למשתמשים לבטוח במוצר. אפשר לעשות זאת ע״י שימוש בלוגואים (לדוגמה מהאתר trustshops.de), הוספת Testimonials ו-Reviews. בנוסף, בחירה בשיטות תשלום מקובלות באותו אזור ומידע נוסף על החברה בפוטר.
  • מה לא כדאי לעשות – לא לתרגם ב Google Translate. זה עלול להיות מביך ולא מקצועי.

בסוף ההרצאה של שין זכינו לאירוח של נעמה בר-גיל על הספה המפורסמת. בר-גיל היא מנהלת מוצרים וצוותים וחלק מצוות הליבה של  WE – Women Experience – פלטפורמה לתמיכה וקידום נשות קהילת חווית המשתמש.ת בישראל. אם עוד לא הצטרפתן לקבוצה המופלאה הזו, אתן מוזמנות לעשות זאת כאן.

Jenny Shen
Jenny Shen

 

Naama Bar-Gil
Naama Bar-Gil

 

עיצוב מחדש: איך לנהל עיצוב יעיל? | מתאו קבוצ׳י

קבוצ׳י, יועץ בכיר ומומחה לתהליכי ניהול עיצוב ב ThoughtWorks, הגיע אלינו כדי לשנות לנו את התפישה לגבי ניהול ועיצוב מוצרים דיגיטליים.

הנה כמה נקודות חשובות מההרצאה שלו:

  • חשוב לעצב גם לשם חווית הלמידה נטו – כדאי לחקור ולהתנסות כאסטרטגיה כדי להגיע למקומות חדשים ותובנות פורצות דרך.
  • כדאי לאפשר גם לאנשים שאינם מעצבים או מאפיינים להתנסות בתהליך.
  • כדאי לקשר בין היוזרים לצוות שעובד על המוצר כבר בתהליך הרעיוני הראשוני וגם בסוף, לאחר שהמוצר כבר עלה לאוויר.

    Matteo Cavucci
    Matteo Cavucci

פרוטוטייפינג בצומת חוויה פיזית ודיגיטלית | ג׳יימס לות׳ר וברברה טורנאגי

להרצאה זו הגיעו שני מרצים מעולים היישר מאחד הסטודיואים הנחשקים שיש בתעשיה – frog. אם לא הכרתם אותו עד היום, מציעה לכם לקחת כמה דקות לעצמכם ולעוף על האתר או על אחד מהסרטונים של המוצרים שלהם.

בהרצאה המשותפת דיברו לות׳ר וטורנאגי על המושג עיצוב מתכנס (Convergent Design). בעולם מוצף חוויות דיגיטליות, חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם החלו לעצב גם מוצרים פיזיים כדי לתת רובד נוסף ומעשיר למוצר ולהעמיק את הקשר עם משתמשיו.

הנה הנקודות החשובות שלקחתי מהרצאה מעניינת זו:

  • לות׳ר וטורנאגי סקרו שני פרויקטים מרתקים מתוך הפורטפוליו של הסטודיו. אחד עסק במכשיר המודד זיהום אוויר בערים והשני נעשה בישראל בשיתוף עם החברה Aspect Imaging ועוסק בפיתוח מכשיר MRI לפגים. מדהים לראות חוויה ממשקית מטופלת ומהודקת בכל אספקט.
  • לות׳ר ציין כי כדאי לתכנן פרוטוטייפינג וטסטים בקונטקסט של המוצר עצמו כבר מההתחלה, וכן גם לחזור אליהם מפעם לפעם.
  • כדאי לבחון את כל האלמנטים של המוצר ביחד, כחוויה הוליסטית, ולא לחוד ואחד אחרי השני כמו שנעשה בדרך כלל.
  • כדאי להרכיב צוות מולטידיסיפלינרי לשטח, כדי שכל אחד יוכל לתרום את נקודת המבט הייחודית לו.
  • כשם שהוסבר בצורה נרחבת בהרצאה של טליה, כדאי לחקור את הצרכים הרגשיים של המשתמשים לא פחות מהצרכים הפונקציונלים.
  • נסיים בציטוט מתוך ההרצאה:
    "Be humble and always aim for the best experience"
Barbara Tornaghi and James Luther
Barbara Tornaghi and James Luther

מאחורי הקלעים של תהליך ה Engagement | סקוט גולד

להרצאה האחרונה הגעתי מעט עייפה ומלאת ספקות. Engagement הוא מושג חמקמק וחסר תרגום מדוייק בעברית (אירוסין? מחויבות?) מצד אחד, ונושא די לעוס ושחוק מן הצד השני.

איך הרצאה בנושא כזה (שכבר סיקרתי לפני כארבע שנים כאן) אמורה לחדש או להוסיף לידע שלי? ובכן, כל כך שמחתי לגלות שטעיתי. סקוט גולד סיפק שואו מטורף מהרגע הראשון שעלה על הבמה ועד הסוף.

על פי הספר של גולד לתהליך ה Engagement ישנם 6 שלבים עיקריים:

  1. Engagement as Expression – אמצעי לביטוי עצמי.
  2. Engagement as Experience – חוויה שכולך נשאב.ת לתוכה, לדוגמה: התנהגות משתמשי פוקימון פרו.
  3. Engagement as Enablement – כאשר אתה והמוצר שואפים להיות אחד, חוויה בפן הרגשי העמוק ביותר. נסו להיזכר בפעם הראשונה שהחזקתם מכשיר של אפל ביד :)
  4. Engagement as Identity – חוויה שבה אתה מרגיש.ה מזוהה לחלוטין עם המותג עצמו.
  5. Engagement as Integrate – חוויה שמאפשרת לקחת אותה לתוך החיים הפרטיים והאינטימיים שלך. לדוגמה: האפליקציה של איקאה, המאפשרת לך לראות איך הרהיטים שלהם ישבו בדירה הספציפית שלך.
  6. Engagement as Enlist – מצב זה קורה לאחר שאתם מגוייסים לחלוטין למוצר, ואז השלב הבא הוא להעביר את הידע הלאה ולגייס אנשים נוספים לשורותיו.

וכמובן שהטוויסט בעלילה הופיע בסלייד האחרון ובו גולד הסביר כי הפעיל את המודל הרגשי של המונח  Engagement למעשה… עלינו. בלי לשים לב היינו סוג של שפני ניסוי במופע שלו. Boom. אז מסתבר שהיתה סיבה הגיונית לשירים ולפיזוזים על הבמה.

Scott Gould
Scott Gould

לסיכום

גם השנה, אבי איצקוביץ׳ התעלה על עצמו והרכיב אוסף של הרצאות משובחות ומחכימות מכל קצוות העולם. כל התמונות שמופיעות בפוסט נלקחו מתוך דף הפייסבוק של UX Salon. תוכלו לטעום עוד קצת מהחוויה כאן.

אנחנו מקווים שתיקחו לעצמכם כמה דקות לעכל את כל האינפורמציה המגוונת והמועילה הזו, שתזכרו לעצב מוצרים מתוך אמפטיה, תהיו מונעים מתוך חשיבה על המשתמש ולא על הדאטה, תזכו לעצב מוצרים חוצי ארצות ותרבויות וגם שתשכילו לייצר חיבור עמוק ורגשי בין משתמש למוצר, בין אם הוא דיגיטלי או פיזי.

שיהיה בהצלחה ונתראה בכנסים הבאים!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;