הראיון נכתב על ידי רוני ארקוש, עריכה במגזין: נועם ליס

הוא חושב, כותב ומעצב UX חלק גדול מהיממה. כשהוא לא עושה את כל אלה, הוא נהנה לשתות קפה, הרחק בציריך היפה. בחודש הבא, יגיע המעצב אדריאן זומברונן (Adrian Zumbrunnen) לביקור בכנס UX Salon, כדי לדבר על אנימציות ממשק בעיצוב חווית משתמש. רגע לפני, תפסנו אותו לשיחה קצרה בנושא.

אז מה זה בעצם תנועה?

"תנועה היא רכיב טבעי של החיים", פותח ומסביר אדריאן זומברונן: "אנחנו בעצם מתוכנתים לשים לב לדברים שזזים, זה אבולוציוני, ולכן זה אך טבעי שכשקיימת תנועה בתוך ממשק, היא ישר תתפוס את תשומת הלב שלנו.
כבר היום השימוש בתנועה הופך להיות יותר ויותר פופולרי. אנימציות, מעברים ורכיבים נוספים של תנועה מתבססים כעמודי התווך של פני הממשק המודרני. ההיכחדות של הדפדפנים הישנים מפנה מקום לבנית ממשקים מדהימים באמת" מדגיש בהתרגשות.

אחד ממקורות ההשראה של זומברונן מצוי בסביבה הקיימת: "האופן שבו אנו נעים ממקום למקום הוא הכרחי להבנה גם בעולם הדיגיטלי, בסביבות וירטואליות עתירות ידע, שכן דרך המעברים אנחנו לומדים להתמצא בסביבה בה אנחנו נמצאים – וירטואלית או ממשית" מספר.
לעיתים קרובות, הוא נתקל בשאלה בדבר האופן בו מתאים בכלל להשתמש ולשלב תנועה בממשק:

Form Animation
Form Animation

"הרבה מהאנימציות שאנחנו רואים באפליקציות של היום נועדו אך ורק לגרום הנאה למשתמשים. אחת הטעויות הנפוצות שאני רואה היא כשמשתמשים באנימציות שהן איטיות מדי וכפועל יוצא מאטות גם את הממשק ללא צורך הכרחי.

אנימציות לא צריכות להתקיים לשם עצמן, אלא לתמוך ולהדריך את המשתמש באופן חוויתי, לייצר אינטראקציה והנעה לפעולה. בנוסף, צריך גם לדעת להציב גבולות כדי שהממשק לא ייראה עמוס. חשוב לאפיין מראש את השימוש בתנועה בממשק", מספר זומברונן ומוסיף "וכמובן לבחון שוב ושוב (ושוב) את האנימציות והמעברים שמנסים לשלב."

זומברונן נוגע גם במתח שבין הפן האסתטי והחוויתי של שימוש בתנועתיות בממשק, אותו ממתק לעיניים שכולנו נשאבים אליו, לבין האפקטיביות הממשית שלה ככלי התומך במשתמש:

"לדעתי מוצרים יפים הם אלה שגם קלים לשימוש. ברגע שאנימציות תורמות ומסייעות למשתמש להבין אפליקציה או אתר ברשת, התרומה שלהן לממשק, הן כאלמנט עיצובי והן כאלמנט שימושי, הינה זהה בערכה. השימושיות לעיתים מגיעה בצורה מעודנת, מוסוות, שלאו דווקא מובחן אצל המשתמש, אבל בהחלט מסייעת לו".

 Add Item Animation
Add Item Animation

 

ואם כבר הזכרנו עיצוב, מתי בעצם מתאים לפרוץ את הקונבנציות המוכרות ולחתור לחדשנות? מהם השיקולים שצריכים להנחות אותנו בדרך?

"עיצוב נועד קודם כל למשתמש ולא לנו (המעצבים)" מזכיר זומברונן לחדשנים מביניכם, "ברגע שאנחנו מקבלים את זה, אנחנו מתחילים לחפש את הפתרונות הטובים ביותר במקום לנסות להותיר את החותם האישי שלנו על הפרויקט". "אנחנו שואפים כל הזמן להמציא ולחדש, אבל החוכמה האמיתית היא להכיר היטב את ארגז הכלים המכיל תבניות שונות ולהיות מודע לרגע בו זה הכרחי ליצור נתיבים חדשים" טוען במאמרו "The self-actualizing designer".

נותרתם סקרנים?

מצוין!  ב-10-11.2, יגיע אדריאן זומברונן לכנס UX Salon שייערך בתל אביב. אדריאן ידבר בהרצאתו על עיצוב תנועה בדגש על שילוב מעברים חכמים בממשק. זהו נושא שהוא מרבה לחקור בבלוג שלו ובעיסוקו כמעצב UX בחברת  FrontKit, שמפתחת עורך תוכן ייחודי לפלטפורמת וורדפרס.
רבים ממאמריו פורסמו במגזינים מקצועיים מובילים ברשת ביניהם Smashing Magazine, Medium ועוד

 

הנחות מיוחדת רק לקוראי פיקסל פרפקט:

125 שקלים הנחה ל- 10 הנרשמים הראשונים – קוד קופון:

PixelPerfect125

יש לנו גם הנחה של 225 שקלים לרכישת כרטיס מלא, לכל מי שרוצה לבוא לכנס וגם לסדנה (יומיים) – קוד קופון:

PixelPerfectFull225

 

איפה נרשמים?

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש כאן

נתראה שם!

הראיון נכתב על ידי: רוני ארקוש, עריכה במגזין: נועם ליס

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;