הכנס השני של UX SALON ייערך בפברואר הקרוב ויוקדש לנושא ״ארגז הכלים היצירתי״ (The Creative Toolbox) של מעצבים, מאפיינים ואנשי חווית משתמש ואנשי פיתוח מוצר.

הכנס, שיכלול כשמונה הרצאות ושתי סדנאות, משלב מרצים מקומיים ובינלאומיים לסדרת הרצאות מרתקת, מבדרת ומקצועית במטרה להעשיר את הקהילה המקצועית בישראל ולמקם אותה כזירת התרחשות חשובה בתחום. פורמט הכנס הייחודי, שמשלב הרצאות בנות 40 דקות עם ״שיחת סלון״ ידידותית על ספה אדומה כבר זכה לשבחים ברחבי העולם.
רצינו להכיר לכם  3 מרצים מעניינים שיגיעו לכנס מחו"ל ולספר לכם על מה הם ידברו.

סטיבן אנדרסון

סטיבן אנדרסון התעניין בחיבור בין פסיכולוגיה לעיצוב לאורך כל הקריירה שלו. הוא זכה לפופולריות רבה לאחר שיצר את סדרת הקלפים Mental Notes שהפכו לשם דבר בקרב צוותי ניהול ופיתוח מוצר שונים. הקלפים מציעים כחמישים תובנות פסיכולוגיות חיוניות לעיצוב בפורמט פשוט ומהיר כך שניתן להשתמש בהם במהלך פרוייקט ולצד עבודה בצוות ככלי לסיעור מוחות. יתרונה המרכזי של סדרת הקלפים הוא בכך שהיא גם מספקת מידע פסיכולוגי אך גם מדגימה כיצד יש ליישמו בעת עיצוב אתרים, אפליקציות ותכנות. את החיבור המוצלח הזה בין פסיכולוגיה לעיצוב פיתח אנדרסון אף יותר כאשר פרסם את ספרו "Seductive Interaction Design" שמציע גישה רעננה לעיצוב דיגיטלי דרך טכניקות של פיתוי. הספר מתמקד בבעיה הידועה שבה מוצר טוב אינו מצליח למשוך משתמשים או ״להשהות״ אותם זמן ממושך עד שיבינו את ערכו. בספר מפורטות טכניקות ל״פיתוי״ במימדים שונים של העיצוב החל מתקשורת החזותית ועד הוספת אלמנטים עיצוביים ״משחקיים״ שמפתים את המשתמש לצלול עמוק יותר לתוך המוצר.

Stephen P. Anderson
Stephen P. Anderson

 

סטיבן אנדרסון יעניק הרצאה וסדנה שיעשירו את ארגז הכלים העיצובי של המשתתפים, בעיקר בכל הנוגע לחיבור בין פסיכולוגיה לעיצוב. בהרצאתו, אנדרסון ידבר על ה "Endgame of User Engagement" או, במילים אחרות, על היעדים הסופיים של האינטראקציה עם המשתמש ואיך נהוג לעצבם כ״נתיבים של חוויות״ שבהם המעצב מוביל את המשתמש. תפיסתו של אנדרסון שיש להחליף את אותם נתיבים בטכניקה (ותפיסה עיצובית) אלטרנטיבית- ״ארגזי חול״ (Sandboxes״). את המונח ״ארגזי חול״ מאמץ אנדרסון מעולם הגיימינג והוא מתאר עולמות וירטואלים פתוחים וחופשיים המאפשרים לשחקן חופש תזוזה ופעולה מירביים (Free Roam). מובן שלא כל משחק המתיימר להיות חופשי זוכה לתואר ״ארגז חול״, שכן הוא דורש גמישות גבוהה ובעיקר את היכולת של השחקן לבנות, לעצב ולשנות את העולם המשחקי שלו באופן מקסימלי (לדוגמה במשחק "Second Life").

סדנה לאנשים יצירתיים

בסדנה שלו, Advanced Creativity and Innovation, יתעסק אנדרסון במעבר בין ״יצירתיות״ ל״חדשנות״ ובקושי של המון אנשים יצירתיים למנף את היצירתיות שלהם למשהו פרקטי. מה יכול ״האדם היצירתי״ ללמוד מיזמים ומנהלי חדשנות למיניהם? על פי אנדרסון מדובר בשורה של הרגלים המתמקדים בפתרון בעיות, הפקת תובנות, חיבור בין קונספטים שונים ועוד. הסדנה תעניק עשרות טיפים פרקטיים לאימוץ אותם הרגלים, תחדד את החשיבות שבהתבוננות על אותה הבעיה מהיבטים שונים ותדגים כיצד ניתן לשלב בין רעיונות שכביכול אין ביניהם קשר בכדי ליצור משהו חדש ומעניין. ״הגענו לנקודה שבה למעצבים יש יותר כח מאי פעם אך ברגע האמת קל להם להסתמך על דפוסים מוכרים״, מסביר אנדרסון. ״הסדנה הזו לא באה רק להעניק השראה אלא להציע פעילויות ותובנות פרקטיות במיוחד מעולמם של צוותי עיצוב מקצועיים״.

דון לינדסי

לאחר קריירה של 20 שנה בחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם (ביניהן Apple, Microsoft ו- Blackberry), דון לינדסי מגדיר את עצמו כ- Design Leader ומתגאה בכך שיצר ממשקי דסקטופ ומובייל מהפכניים ורשם כ-120 פטנטים טכנולוגיים (חלקם בשיתוף עם סטיב ג׳ובס) שכולם יצאו לאור ונעשה בהם שימוש בדרך זו או אחרת. אחד מאותם פטנטים, למשל, הוא פונקציית ה- Dock של אפל, שמאפשרת נגישות מהירה ודינמית לאפליקציות השונות גם כאשר הדסקטופ חבוי. פטנטים חשובים נוספים מתמקדים בעולם המובייל וממשק הטאצ׳ (Touch), שבו התעסק לינדסי עוד בימים שבהם טאצ׳ היה מזוהה עם מדע בידיוני.

Don Lindsay
Don Lindsay

לינדסי יעביר הרצאה שתעניק תובנות לגבי תרבות עיצובית ואסטרטגיה אירגונית באמצעות סיפורים וציטוטים מהתקופה בה עבד בצמוד לסטיב ג׳ובס על מערכת ההפעלה של אפל (OS X). ״אחד מהאנשים שתרמו הכי הרבה להכרת המושג "חוויית משתמש" הוא סטיב ג'ובס״, מסביר אבי איצקוביץ, מייסד הכנס. ״אני חושב שאדם שעבד בצמוד לג׳ובס יותר משבע שנים יוכל לתת הצצה חשובה לעולם שלו״.

האבולוציה של ה"דוק" במערכת הפעלה של אפל. ה"דוק" הוא פטנט רשום של דון לינדסי וסטיב ג׳ובס
האבולוציה של ה"דוק" במערכת הפעלה של אפל. ה"דוק" הוא פטנט רשום של דון לינדסי וסטיב ג׳ובס

ג׳יילס קולבורן

ג׳יילס קולבורן, מעצב UX, מרצה בינלאומי ואחד ממייסדי חברת Cxpartners הבריטית. הקריירה של קולבורן בעיצוב חווית משתמש החלה ב-1991 כשעבד ב- British Aerospace, חברה לייצור ועיצוב של כלי טיס; משם כנראה גם תובנתו לגבי ה״ויתור״ של מעצבים רבים על יעילות עם מעברם לעולם הדיגיטלי, שנוטה להיות פשטני (ולא בהכרח פשוט). קולבורן מגיע מרקע אקדמי של מדע ופיזיקה ושואב השראה מאותם תחומים המנסחים תופעות טבע מורכבות כמשוואות פשוטות. קולבורן עבד כמעצב במגוון פרוייקטים דיגיטליים מעולם הספורט והכלכלה ובין היתר ולקח חלק בתכנית מחקר המשתמשים הגלובלית של Intel. הוא פעיל מאוד בקהילת ה- UX הבריטית וכיהן כנשיא איגוד ה- UX and Usability professionals בבריטניה.  ספרו, ״Simple & Usable", הפך לרב מכר בבריטניה, ארה״ב וסין ומשמש מדריך פרקטי לפשטות בעיצוב.

Giles Colborne
Giles Colborne

 

בכנס יתן קולבורן שתי הרצאות וסדנה אחת. בהרצאתו הראשונה ידגים כיצד עיצוב הנשען על שיחה מייצר תהליכים טבעיים וזורמים. קולבורן מסביר שלפני עידן ה- Mobile עולם הקונטקסט (הקשר סביבתי בעת שימוש) היה פשוט למדי- משתמשים ישבו מול המחשב בביתם. עם התפתחות טכנולוגיות המובייל, לעומת זאת, עניין הקשר השימוש הפך למורכב יותר שכן אנשים משתמשים במכשירים דיגיטלים בבית, בעבודה, ברחוב, ברכב ולמעשה בכל מקום. ״ככל שהקשר השימוש נעשה מורכב יותר״, מסביר קולבורן, ״הוא גם נעשה חשוב יותר לחווית המשתמש. ההרצאה תראה איך הבנת השיחה האנושית יכולה לעזור לנו לנהל את הקשר השימוש בין המשתמשים למכשירים שלהם באופן יותר טבעי ואפקטיבי״. הרצאתו השנייה, Designing for delight, תגדיר, תסביר ותכמת את המונח Delight (עונג) ותדגים כיצד מייצרים "עונג" בעת עיצוב חווית משתמש ולמה זה בכלל חשוב.

סדנה בה מקדשים את ערך הפשטות לעיצוב חווית משתמש טובה יותר

ביום השני של הכנס יעביר קולבורן סדנה בשם Advanced Simplicity שמעבירה ממקור ראשון את תורתו לגבי מושג הפשטות בעיצוב. קולבורן יבקר בסדנה את הנטייה להעמיס בפיצ׳רים בעיצוב דיגיטלי (כביכול כדי לשמור על פשטות בעת השימוש) ומנגד ידגים כיצד שומרים על יעילות בזמן העיצוב. הסדנה, בדומה לספרו של קולבורן, תעלה כמה מהדילמות הצצות בעת החיפוש אחר פשטות: מה ההבדל בין פשוט לפשטני? האם על המעצב ליישר קו עם מתחרים המציעים פיצ׳רים מרובים? איך משלבים ״אופי״ עם פשטות? ועוד.

הנחה מיוחדת לקוראי פיקסל פרפקט:

125 שקלים הנחה ל- 10 הנרשמים הראשונים – קוד קופון:

PixelPerfect125

 

ב-10 בפברואר יתקיים יום הכנס עם הרצאות מרתקות.ב-11 בפברואר יתקיים יום סדנאות למידה אינטנסיבי.

יש לנו הנחה של 225 שקלים לרכישת כרטיס מלא, לכל מי שרוצה לבוא לכנס וגם לסדנה (יומיים) – קוד קופון:

PixelPerfectFull225

 

איפה נרשמים?

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש כאן

נתראה שם!

Share

קצת על המחבר:

תמצאו את Pixel Perfect ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;