הסוד הכי גדול של קופוזיציה בעיצוב ממשקים

בשנה ב' בשנקר ישבתי בכיתה מלאה בסטודנטים. המרצה בדיוק דיבר על קומפוזיציה.

זה היה קיץ, ואני הייתי אחרי לילה לבן, אז היה נראה לי שהוא אפילו זז בצורה מסתורית בחלל החדר בזמן שהוא דיבר על מושגים שלי אישית לא היה מושג בהם.

הוא דיבר על צורניות ועל ההבדל בין שחור ללבן והכל נראה לי כמו הזייה כזאת והדיבורים שלו לא ממש היו לי הגיוניים, אבל פתאום הוא אמר משהו שהיה כל כך ברור, כל כך חד, שנשאר איתי מאז ועד היום.

הטשטוש חושים שהייתי בו בעקבות העייפות והחום התפוגגו ברגע, נהייתי חד, ואפילו נשבע ששמעתי את קולו של האסימון שנופל לי בתוך הראש.
הוא אמר משפט אחד, ובתוכו עקרון אחד ויחיד שאני הולך לשתף איתכם כאן.

העקרון הזה הולך להקפיץ לכם כל עיצוב נוכחי ועתידי, ובנוסף ייתן לכם לבקר עיצובים של אחרים בצורה שהם לא ציפו.

שאני בא ומציג אותו לחברות שאני מייעץ להם, תמיד הם מופתעים שהם לא חשבו על זה בעצמם.

אוקי, מוכנים?

שימו לב…

קומפוזיציה טובה מורכבת מאלמנט ממש גדול, אלמנט או כמה אלמנטים ממש קטנים, ואלמנטי ביניים.

זה הכל.

עכשיו…
תחשבו על העיצובים שלכם.
האם אתם יכולים ליצור את האפקט הזה אצלכם? בטוח שכן!

קחו את האלמנטים הגדולים ותגדילו אותם עוד יותר.
תכניסו לפריים כמה אלמנטים סופר קטנים בשביל ליצור את הקונטרסט (אייקונים של שיתוף לרשתות חברתיות תמיד עושים את האפקט).
ו…וואלה!
יש לכם קומפוזיציה מנצחת שמייצרת רגש.

תודו לי אחרי זה שאתם אצל לקוח פוטנציאלי ומסבירים לו להגדיל את התמונה המרכזית באתר שלו. התגובות של הלקוחות שלי תמיד דומים לזה:

הסוד הכי גדול של קופוזיציה

כמו העקרון הזה, צריך לזכור שיש עוד הרבה עקרונות שאנחנו יכולים ליישם בעיצובים שלנו, עקרונות שיגרמו לכל לקוח לאשר את העיצובים שלנו על הסקיצה הראשונה או לתיק עבודות שלנו לבלוט בין שאר תיקי העבודות האחרים, ובכלל לגרום לנו להיות גאים בעיצובים שלנו ושהם ישמשו את המטרה שהם באים לשרת.

עיצוב טוב משדרג כל מותג או מוצר.

אני מלמד עוד על העקרון הזה בקורס יסודות העיצוב הדיגיטלי – קורס אונליין שמציג את העקרון הזה פלוס עוד הרבה עקרונות חשובים אחרים לעיצוב ממשקים דיגיטליים, ליצירת עיצובים שהם פיקסל פרפקט.
חברי הקורס מקבלים גם גישה  גם יש קבוצת פייסבוק פעילה ובונוסים שווים.

Share

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה