הצעת מחיר- הסעיפים החשובים שאסור לשכוח וטמפלט להורדה חינם

זה הסיוט שלנו- לכתוב חוזה עבודה או הצעת מחיר ללקוח.
אנחנו אוהבים לעשות את התכלס אבל לא להתעסק בביורוקרטיה.
ועוד מול הלקוחות הישראלים שתמיד יחפשו איפה הם יכולים למתוח את הגבולות שלנו כספקים.
אני יכול להעיד על עצמי שלקח לי המון זמן לגבש את החוזה שיש לי היום, ועדיין יוצא שמדי פעם אני מוסיף עוד איזה סעיף פה ושם.

רציתי לשתף אתכם בסעיפים של החוזה שאני מוציא ללקוחות, ואפילו בטמפלט הצעת מחיר לפרויקט עיצוב תדמית ויזואלית ובניית אתר לעסק קטן.

על מנת שכולנו נרוויח- אני מזמין אתכם לשתף כאן בתגובות את הסעיפים שאתם שמים בחוזים שלכם מול לקוחות.
זו הזדמנות ליצור מאגר של סעיפים שיהיה רלוונטי לכולנו!

איך מתמחרים?

למי ששואל את עצמו איך בכלל מתמחרים פרויקט? אז התשובה שלי היא- כל מקרה וכל מעצב לגופו.
אני לא יכול לתת למעצבים אחרים עצה איך לתמחר פרויקט.
יכול להיות שלמעצב אחד ייקח 3 שעות לעצב דף בית ולמעצב אחר יקח 10 שעות. לכן זה לא רלונטי להשוות.
מה שכן חשוב זה לא לשכוח שעות ולפרק את הפרויקט לגורמים לפני שמתמחרים אותו.

כתבתי על השיטה שלי לתמחור פרויקט בפוסט על תמחור וייעול זמני עבודה

הסעיפים החשובים בחוזה

הסעיפים החשובים בחוזה הם תמיד אלו שיגנו עליכם מפני בעיות בהמשך.
הרי חוזה הוא לא לזמנים שהכל הולך חלק. אלא לזמנים שבהם משהו משתבש.

לא פעם ולא פעמיים חוזה הציל אותי מפני קונפליקטים לא נעימים עם לקוח. ואפילו לא מזמן נכוותי מפרויקט שבו לא חתמתי חוזה.

תזכרו: חוק מספר 1 בעבודה כמעצב (ובכלל בעסקים)- אין דבר כזה חברים, חברים טובים של חברים, חברים של המשפחה ועוד הנפצות מהסוג…
כאשר זה מגיע לעבודה שלכם- אין דבר כזה "לא נעים" או "אני סומכ/ת עליו שישלם".

הנה סעיפים חשובים שלי מתוך החוזה שאני חותם עם לקוחות (רובם נכתבו 'בדם'):

הערות כלליות

  • לוחות זמנים יקבעו בפגישת האפיון מול הלקוח, והינם בגדר השערה בלבד עקב תהליכים מקובלים של פרויקט מסוג זה.
  • לשם ההבהרה: תהליך בניית אתר מורכבת מהשלבים הבאים: חיתוך העיצוב, בנייה בHTML+CSS, עבודת תכנות PHP על בסיס מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, הקמת הtheme לאתר במערכת ותכנות אלמנטים מסוימים בג’אווה סקריפט (על מנת לפשר חווית משתמש מקסימלית תוך כדי שמירה על נגישות צפייה בכל מכשיר אפשרי).
  • כל שינוי בעיצוב לאחר אישור הלקוח, פלאש, וידאו, או רצון של הלקוח להמשיך עבודת עיצוב לאחר מכן, אלא אם יקבע מחיר קבוע מראש, יתומחר לפי XXX ₪ לשעה (לא כולל מע”מ).
  • כל חומר (לרבות תמונות וכתבות) המתקבל מאת הלקוח הינו באחריות מלאה של הלקוח מבחינת זכויות יוצרים וכל סעיף חוקי כזה או אחר. הסטודיו (XXXX) אינו נושא באחריות על כל חומר אשר יקבל ע“י הלקוח.
  • ההצעה איננה כוללת הוצאות נוספות שקשורות באתר כגון אחסון, דומיין (מחירי הדומיינים משתנים בהתאם לספק ולסיומת), ושירותים אינטרנטיים אחרים אשר עלולים להיות בתשלום. על אלו ינתן יעוץ והכוונה מלאה.
  • על הלקוח לשלוח את כל החומרים המבוקשים לפרויקט עוד לפני תחילת העבודה. כל חומר שישלח מאוחר מתחילת העבודה העיצובית יחשב כעבודה נוספת ויחויב בהתאם.
  • ניתן להזמין עבודות עדכון באתר גם לאחר שהאתר הוקם. עבודות אלו יתומחרו בנפרד בעת הזמנתם ואינם כלולים בהצעה זו.

תנאי תשלום

  • המחיר אינו כולל מע”מ.
  • 30% מקדמה ישולמו עם אישור הזמנת הפרויקט, 30% ישולמו בתום התהליך העיצובי ו40% ישולמו בתום הפרויקט.
  • שינוי של קונספט או דרישות בפרויקט יחויבו בהתאם. כמו כן גם פגישות שאינן כלולות בהצעת המחיר.
  • במידה והלקוח קיבל עבודה מסוימת ואינו מעוניין בה (לרבות סיום העבודה בשלב העיצובי), העבודה תתומחר לפי שעות עבודה, או במחיר כפי שהוצע בהצעת המחיר. (הזול מבינהם).
  • הסטודיו שומר על זכותו להפסיק את העבודה בכל שלב של הפרויקט במקרה של התנהגות לא הולמת מצד הלקוח ו/או עיכוב במתן פידבק או שליחת חומרים ו/או הגזמה בכמות הסקיצות אשר הלקוח דורש. חשוב להדגיש כי הסטודיו אינו מאמין בהגבלה של סקיצות.
  • הצעת מחיר זו בעלת תוקף של 30 יום בלבד מעת מועד שליחתה אל הלקוח.
  • החשבונית תתקבל מאת XXXXX
  • תשלומים יש לשלוח לרחוב XXXXX, ולרשום לפקודת XXXXX.

להורדת הטמפלט עצמו

הנה טמפלט להצעת מחיר ללקוח. אתם מוזמנים להוסיף את המידע שלכם והאינפורמציה שלכם במקומות הרלוונטים.
הקובץ להלן מכיל בתוכו קבצי PDF ו- Indesign.
אה, כן… ואל תשכחו לפרגן בלייק ולשתף אחרי שהורדתם.
תהנו!

 

עדכון: הוצאנו גם טמפלט של הצעת מחיר לחוזה ריטיינר (לפי שעה).

בואו ניצור מאגר של סעיפים רלונטים לכולם –
שתפו פה בתגובות את הסעיפים שלכם או שאתם חושבים שצריכים להיות בחוזה מול לקוח!
סעיפים שתאהבו דרגו בהתאם באמצעות מערכת דירוג התגובות החדשה שלנו

הורידו את הטמפלט

אני רוצה לתת לכם את הטמפלט הצעת מחיר שלי לגמרי בחינם.

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע

אשמח לשלוח לך פרטים!

אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
;